Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5143 144 145 146 147444 445 446 447 448
Åboensis
01.04.2016 20:11:50

sustain65: Vaimo on välillä esittänyt, että pitäisi ensin myydä yksi kitara pois ja sitten vasta ostaa toinen tilalle. En ole toistaiseksi halunnut uskoa hyväksi moista toimintatapaa.

Tämä tuntuu muuten olevan ihmeen yleinen harhaluulo. Meidänkin taloutemme vaimosegmentti on joskus artikuloinut samansuuntaisia esityksiä. Minäkään en ole ottanut niitä tosissani...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 20:15:08
Åboensis: Tämä tuntuu muuten olevan ihmeen yleinen harhaluulo. Meidänkin taloutemme vaimosegmentti on joskus artikuloinut samansuuntaisia esityksiä. Minäkään en ole ottanut niitä tosissani...

Juu ei kannatakaan. Ilman muuta ensin ostetaan, sitten testataan rinnakkain ja myydään huonompi - jos myydään... ;)
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
01.04.2016 20:19:48
sustain65: Vaimo on välillä esittänyt, että pitäisi ensin myydä yksi kitara pois ja sitten vasta ostaa toinen tilalle. En ole toistaiseksi halunnut uskoa hyväksi moista toimintatapaa.

Mulla vaimo on yrittänyt vihjailla että kannattaako niitä entisiä alkaa myymään vaikka uutta ostaakin. Ei vain ole hamsterin vikaa minussa..
sustain65
01.04.2016 21:26:45
BugBadWolf: Eroa, osta 10 kitaraa ja hanki uusi vaimo. Niitä saa nykyisin internetistäkin, jos ei halua mennä kivijalkaan ja ostaa sieltä.

Olen nimittäin huomannut että tuossa 7:n kitaran jälkeen soittohommista tietämättömillä vaimoilla ei ole enää aavistustakaan uusien laitteiden ilmestymisestä taloon. Vahvistimissa pätee samat lukemat. Asiaan on myös avuksi, jos noiden lisäksi joka nurkassa on jonkinlainen pino aiheeseen liittyvää oheiskrääsää.

Yllättäen hankkeilla olevan laitteen hinta saattaa herättää vaimossa piilevän kiinnostuksen. Minun touhuihini ei kiinnitetty pitkiin aikoihin mitään huomiota, kunnes iski Mark V-kuume. Jostain syystä Kaikkien Krokotiilien Emo haistoi tulevan kaupan, vaikka viiden sadan vahvistimia ei vilkaissutkaan.

Uuden vaimon hankkiminen internetistä on tietysti aivan varteenotettava idea ;-)

Kyllä, tavaramassan sekaan saa upotettua tietysti tavallaan aina helpommin uutta kamaa huomaamatta.

Tuo V-kuumeeseen liittyvä juttu oli kyllä :D
BugBadWolf
01.04.2016 21:39:24
klobasa: Alkaa mennä jo koomiseksi toi pikku Monsterin myynti...

No myönnä pois. Aika harvassa on niin rahakkaita, että ostavat putiikkipelin noilla tehoilla makuuhuonekäyttöön. Monelle taitaa riittää parin satasen Blackstar tms. Tuo menee studioon tai vähän paremmissa varoissa olevalle herkuttelijalle.

Kun menee. Siihen en usko, että hintaa pudottamalla - jos ei ihan hulluksi aio tulla - saa vauhtia kauppaan. Yritä kestää. Kyllä se joskus menee.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
klobasa
01.04.2016 21:42:10 (muokattu 01.04.2016 21:42:43)
BugBadWolf: No myönnä pois. Aika harvassa on niin rahakkaita, että ostavat putiikkipelin noilla tehoilla makuuhuonekäyttöön.

Höpsis. Monet Swartit, Bluetonet yms. menee heittämällä kaupaksi vaikka maksaa 200-300€ enemmän ja niissä ei ole reverbiä...ja ovat vain yhdellä 8" kaiuttimella. Ja melkein kaikki noista perustuu Champiin, eli soundillisesti samaa sarjaa Meseran kanssa.
Åboensis
01.04.2016 21:59:11

klobasa: Höpsis. Monet Swartit, Bluetonet yms. menee heittämällä kaupaksi vaikka maksaa 200-300€ enemmän ja niissä ei ole reverbiä...ja ovat vain yhdellä 8" kaiuttimella. Ja melkein kaikki noista perustuu Champiin, eli soundillisesti samaa sarjaa Meseran kanssa.

Joo, olen kanssa ihmetellyt urakalla ettei ole kenellekään kelvannut. Jos en olisi niin totaalisen seonnut tuohon Riveraani ja erityisesti sen 15" kajariin, olisin hyvinkin saattanut pukea jo aikapäiviä sitten itse ostohousut jalkaan ja viskoa sinua euroilla... ;D.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
klobasa
01.04.2016 22:01:50
Heh, no nyt se tais mennä kaupaksi heti sen jälkeen kun avauduin täällä :)
BugBadWolf
01.04.2016 22:10:37
klobasa: Heh, no nyt se tais mennä kaupaksi heti sen jälkeen kun avauduin täällä :)

No niin. Asioilla on tapana järjestyä :D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 23:04:35
BugBadWolf: No myönnä pois. Aika harvassa on niin rahakkaita, että ostavat putiikkipelin noilla tehoilla makuuhuonekäyttöön. Monelle taitaa riittää parin satasen Blackstar tms. Tuo menee studioon tai vähän paremmissa varoissa olevalle herkuttelijalle.

Kun menee. Siihen en usko, että hintaa pudottamalla - jos ei ihan hulluksi aio tulla - saa vauhtia kauppaan. Yritä kestää. Kyllä se joskus menee.

Mitä tarkoittaa noilla tehoilla? Ei niitä tehoja kannata tuijottaa, vaan miettiä, löytyykö toimivaa master volumea. Mulla on 50 watin vahvari kotikäytössä ja hienosti pelaa...

Tuo Klobasan Monster menikin jo, mutta joskus vaan on tähdet huonossa asennossa, eikä laatupeliäkään saa kaupaksi edes halpaan hintaan. Se alkaa kyllä vituttamaan aika äkkiä. :D

Mutta itsekin ratkaisin asian lopettamalla toriostokset. Vielä jotain pientä ylimääräistä pitäisi myydä, kun vaan jaksaisi vääntää ilmoitukset, ja sitten vaan keskitytään soittoon....
BugBadWolf
01.04.2016 23:14:15 (muokattu 01.04.2016 23:15:40)
Laulava Kylätohtori: ...Vielä jotain pientä ylimääräistä pitäisi myydä, kun vaan jaksaisi vääntää ilmoitukset, ja sitten vaan keskitytään soittoon....

No ole kerrankin hyödyksi ja myy loopissa nätisti toimiva delay ;D

Totta tuo tähtien asento-juttu. Tämä on kuitenkin niin pieni maa, että jotain harvinaisempaa peliä haluavia ei vain ole tarjolla kuin pari kertaa vuoteen. Jos haluaa ostaa ja myydä nopeasti, on tyydyttävä yleisiin merkkeihin.

edit: Minulla näyttäisi olevan kaikenlaista 4 wattisesta täyteen sataseen. Kotikäytössä. Hyvin kuuluu.
Jukka Häikiö
02.04.2016 08:26:48

Jännä kyllä ettei toi Lunchbox meinaa liikahtaa, hinta on kohillaan kaiken muun lisäksi, sama tuosta tuli itse maksettua, eikä se edellisellä montaa päivää Torilla roikkunut, noh, kaikki aikanaan.
Josko sitä työntäis vielä ton JMP-combon ja kaapin myyntiin, sittenhän ois kaikki muu paitsi välttämätön kaupan, jotenskin kyllästyttää koko kitarakamahomma.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
toivase
02.04.2016 17:35:22

Henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä "vaimo sitä ja vaimo tätä" selityksiä. Meillä tehtiin todella onnistunut parisuhdekohtainen yhteiskuntasopimus muutama vuosi sitten : jos minä ostan joko kitaran tai vahvistimen --> vaimo saa 300€ ja jos minä ostan pedaalin, niin vaimo saa vastaavasti 100€. Jokainen osannee kuvitella vaimon asenteen uusia hankintoja kohtaan :). Suosittelen!
erty
02.04.2016 18:07:01
klobasa: Heh, no nyt se tais mennä kaupaksi heti sen jälkeen kun avauduin täällä :)

Mä oon meinannu pari kertaa laittaa tosta viestiä, vaikken tommosta ees tarviikkaan.. Mut mikä tota etupaaneelia vaivaa, kun näyttää et on liimailtu monesta palasta kasaan? Onks toi tehtaalta lähteny tilkkutäkkinä vai onko kehitelty jälkeenpäin?

toivase: Henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä "vaimo sitä ja vaimo tätä" selityksiä. Meillä tehtiin todella onnistunut parisuhdekohtainen yhteiskuntasopimus muutama vuosi sitten : jos minä ostan joko kitaran tai vahvistimen --> vaimo saa 300€ ja jos minä ostan pedaalin, niin vaimo saa vastaavasti 100€. Jokainen osannee kuvitella vaimon asenteen uusia hankintoja kohtaan :). Suosittelen!

Mites kun vaimo ostaa 300e kengät, saatko kans satasen? :-D Onneks itellä ei tarvi mitään erillisiä sopia vaan omilla rahoilla ostetaan omat jutut, kummatkin. Yhteiset hommat toki hoidetaan yhdessä.
sustain65
02.04.2016 18:56:58
toivase: Henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä "vaimo sitä ja vaimo tätä" selityksiä. Meillä tehtiin todella onnistunut parisuhdekohtainen yhteiskuntasopimus muutama vuosi sitten : jos minä ostan joko kitaran tai vahvistimen --> vaimo saa 300€ ja jos minä ostan pedaalin, niin vaimo saa vastaavasti 100€. Jokainen osannee kuvitella vaimon asenteen uusia hankintoja kohtaan :). Suosittelen!

Ei ole kyse rahasta vaan tilasta. Ymmärrän ihan hyvin ettei vaimo halua soittokamoja yllinkyllin kotosalle, harrastaja kun olen eikä ole erillistä treenitilaa kamoille. Eikä kyse ole myöskään mistään lupien kyselystä tai ostamisesta omiin ostoksiin, sellainen on ehkä enemmän nuorison juttuja, minun mielestäni. Omassa kommentissani pääosin oli kyse lievästä huumorista, jossa ilmeisesti epäonnistuin (taas). Ja alkaahan noissa kitaroissa olla ihan tarpeeksi hoitamista jo nyt vaikkei niitä ole kymmentäkään.
klobasa
02.04.2016 19:44:04
erty: Mä oon meinannu pari kertaa laittaa tosta viestiä, vaikken tommosta ees tarviikkaan.. Mut mikä tota etupaaneelia vaivaa, kun näyttää et on liimailtu monesta palasta kasaan? Onks toi tehtaalta lähteny tilkkutäkkinä vai onko kehitelty jälkeenpäin?

Tehtaalla se on tehty. Kyselin joskus tota asiaa ja syynä oli se, että etupaneeli kasattiin vanhemman La Mesera version paneelista joka poikkesi jotenkin tosta. Itsellä on ollut kaksi samalaista La Meseraa ja molemmissa oli samalla tavalla tehty toi.
Laulava Kylätohtori
02.04.2016 21:44:02
BugBadWolf: No ole kerrankin hyödyksi ja myy loopissa nätisti toimiva delay ;D

Myisin, jos olis. Mutta eikö Marshallin 4x12" kaappi kävisi yhtä hyvin?
BugBadWolf
02.04.2016 21:48:24
Laulava Kylätohtori: Myisin, jos olis. Mutta eikö Marshallin 4x12" kaappi kävisi yhtä hyvin?

Voisihan tuota kokeilla, josko kaiutinpiuhan päällä seisomalla saisi delay-efeltin aikaiseksi. Mutta en minä taida tarvita nyt marsun komoottia.
Krice
03.04.2016 00:01:59

toivase: Henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä "vaimo sitä ja vaimo tätä" selityksiä. Meillä tehtiin todella onnistunut parisuhdekohtainen yhteiskuntasopimus muutama vuosi sitten : jos minä ostan joko kitaran tai vahvistimen --> vaimo saa 300€ ja jos minä ostan pedaalin, niin vaimo saa vastaavasti 100€.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä mitä se kuuluisi vaimolle mihin käytän rahani. Ei noin pitäisi olla kenelläkään, enkä ymmärrä miten jotkut miehet(?) suostuvat tuollaiseen. Suomalaiset miehet on aika ihmeellisiä villasukkia kun antavat naisten määräillä omista asioistaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)