Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 25 Wattia Treenikämpälle
1 2 3 4
Kura
01.04.2016 15:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys taas kanssamusisoijat!
 
Tässä viittailen omaan ilmoitukseeni:
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1133603
(pidettäköön myö pienenä myyntipuheena:)
 
Tyrkyllä olisi Mesan Express 5:25+ ja tottahan toki mietityttää riittääkö tuo wattimäärä kyseisessä vehkeessä. Musatyyli kevyestä rokista bluesin kautta hevirokkiin(mitä se ikinä onkaan). Ja tuleehan joskus se junttafiiliskin.. Kannut, Basso, toinen kitara. siinä kokoonpano. Treenis aika pieni, n. 20 m2.
 
Ja ihan yleisesti tämän luokan vehkeet, Mosterit, Bognerit, Kochit yms.. Kuinka suuri merkitys lisäkaapilla on? Jos edes moista tarvitsee.
 
Jos ja kun tämä 25w riittää niin sittenhän vaihtoehtojen määrä tuplaantuu. Samoin myös päänvaiva..
Monet keskustelut ja youtube-clipit olen käynyt läpi mutta päätimpä kumminkin uuden avata jos täältä uutta valoa saisi!
 
-Kiitos
 
blues guitar
01.04.2016 16:51:25 (muokattu 01.04.2016 16:52:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin itselläni on riittänyt bluesissa ja rokissa 20w Bluetone ja 28w Carr.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Wespa
01.04.2016 16:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grungenpaskaa soittaessa 18W Buddan nuppi 2x12" komerolla jätti alleen kovakätisen rumpalin, 100W putkinupilla soittaneen basismin ja toisen kitaristin (oisko ollu 30W putkinuppi), eli päättele siitä. :) Ihan tapauskohtaistahan tuo on, mutta vaikea uskoa ettei 25W Mesa riittäisi.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Kura
01.04.2016 18:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Grungenpaskaa soittaessa 18W Buddan nuppi 2x12" komerolla jätti alleen kovakätisen rumpalin, 100W putkinupilla soittaneen basismin ja toisen kitaristin (oisko ollu 30W putkinuppi), eli päättele siitä. :) Ihan tapauskohtaistahan tuo on, mutta vaikea uskoa ettei 25W Mesa riittäisi.
 
Joo siinä tiedossa olen elänyt että ääntä lähtee. Pakko se on kai mennä tyypittämään. Olisi vaan parempi kokeilla esim rumpalin kanssa...
 
Mahtaakohan 5:25 ja 5:50 olla suurikin ero. Ja nythän on kyse comboista.
 
BugBadWolf
01.04.2016 19:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tahtoo olla niin että cleaniin ja bassopitoiseen mättöön tarvitaan watteja. Rokimmat ränkätykset hoitelee 20-wattisella helposti. Kyllä sekin korvat saa kipurajalle kiskaistua, kunhan tulee ulos oikeasta toosasta.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
01.04.2016 19:19:04 (muokattu 01.04.2016 19:20:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kura: ...Mahtaakohan 5:25 ja 5:50 olla suurikin ero. Ja nythän on kyse comboista.
 
Pienemmässä on 10-tuumainen kajari ja isommassa täysi tusina. Noilla on eroa jonkin verran. Pienemmässä on EL84 pääteputket. Soundiero on kohtalainen. 50-wattisella voi olla vähän vaikeampi soitella hiljaa. Mesoissa tahtoo joskus olla vähän sitä vikaa, että ne tahtovat mesota. Eivät siis soi kovin kauniisti ihan vahvistimen tehoalueen alapäässä.
 
Jos puhuit plussista, niissä on jo tehovalintoja kamariin asti ja pikkuinenkin on saanut 12-tuumaisen. Noissa se ero tulee sitten pääteputkista.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
sustain65
01.04.2016 19:23:11 (muokattu 01.04.2016 19:23:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen bänditreeneissä n. kolmen metrin päässä rumpalista, puhtailla soundeilla Mark V:n kanava on 90W moodissa, master ja output eivät ole lähelläkään täysiä, niistä master n. puolivälissä ja output alle, ja 8 Ohm keinokuorma 15%:n moodissa. Jos laitan kovemmalle, niin alan jyrätä kaikki muut. Jotenkin tuntuisi että n. 20 neliön kämpässä saat vetää kyllä todella kovaa, jos ei 25W riitä. Kaiutin vaikuttaa tietysti isosti, mulla 2x12 V30, takaa osittain avoin. Elementtien herkkyyksiä (dB/W) en tiedä.
 
Kura
01.04.2016 19:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis nimenomaan Plussa versioista oli kyse. Sorgen...
 
high_society
01.04.2016 19:49:19 (muokattu 01.04.2016 19:51:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on se syy vaihtoon?
Mä en lähtis vaihtaam, tuosta marsusta saa ihan mitä vaan kun hiuka miettii.
 
polkimia sinne tänne, jos sen vaatii mutta...
Jos edes hiukan on saundissa miettimistä, niin mieti kaapin vaihtoa mieluummin, ellet nyt oo sattunu saamaan jotain maanantai mallia, mut epäilen koska itsekin diggaat koneesta.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 20:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Mikä on se syy vaihtoon?
Mä en lähtis vaihtaam, tuosta marsusta saa ihan mitä vaan kun hiuka miettii.
 
polkimia sinne tänne, jos sen vaatii mutta...
Jos edes hiukan on saundissa miettimistä, niin mieti kaapin vaihtoa mieluummin, ellet nyt oo sattunu saamaan jotain maanantai mallia, mut epäilen koska itsekin diggaat koneesta.

 
Samaa mieltä. Eiköhän JCM800:lla soita mitä vaan, varsinkin speduilla höystettynä. Ettei vaan ala myöhemmin kaduttamaan... :)
 
Mutta jos on pakko vaihtaa, niin elementin herkyydellä saa lisää möykkää. Nyrkkisääntönä 3db vastaa tehon kaksinkertaistamista. Eli ero 96 dbn ja 103 dbn välillä on todella merkittävä. Vastaa noin about tehon nelinkertaistamista. Toki riippuu taajuuksista ym. mutta noin suurinpiirtein - nyrkkisääntönä...
 
They pass too much electricity. -SRV
Kura
01.04.2016 20:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Mikä on se syy vaihtoon?
Mä en lähtis vaihtaam, tuosta marsusta saa ihan mitä vaan kun hiuka miettii.
 
polkimia sinne tänne, jos sen vaatii mutta...
Jos edes hiukan on saundissa miettimistä, niin mieti kaapin vaihtoa mieluummin, ellet nyt oo sattunu saamaan jotain maanantai mallia, mut epäilen koska itsekin diggaat koneesta.

 
Joo kyllä tätä on mietitty pitkään ja hartaasti:)
Onhan tuo Marsu kova peli.
Mutta jotain uutta nyt vaan pitäisi saada. Combon kompakti koko yksi asia, roudausystävällisempi. Ja marsussa ei ole FX-looppia. Mitään hirveää pedaalihelvettiä en haluais. Perus penaalit käytössä: Wah, virimittari, Visual Sound Double Trouble-särö/boosti, Chorus, Delay tällä hetkellä. Siinäkin jo ihan tarpeeksi..
Volume boostia sooloihin en ole vielä tuohon saanut keksittyä.
 
Kura
01.04.2016 20:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä. Eiköhän JCM800:lla soita mitä vaan, varsinkin speduilla höystettynä. Ettei vaan ala myöhemmin kaduttamaan... :)
 
Mutta jos on pakko vaihtaa, niin elementin herkyydellä saa lisää möykkää. Nyrkkisääntönä 3db vastaa tehon kaksinkertaistamista. Eli ero 96 dbn ja 103 dbn välillä on todella merkittävä. Vastaa noin about tehon nelinkertaistamista. Toki riippuu taajuuksista ym. mutta noin suurinpiirtein - nyrkkisääntönä...

 
Kantapään kautta yleensä opin asiat ;) Voi kaduttaakin... Mutta löytäähän noita marsuja sitten lisää jos siltä tuntuu..
 
Kura
01.04.2016 20:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja se reverb ois kiva
 
high_society
01.04.2016 20:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kura: Joo kyllä tätä on mietitty pitkään ja hartaasti:)
Onhan tuo Marsu kova peli.
Mutta jotain uutta nyt vaan pitäisi saada. Combon kompakti koko yksi asia, roudausystävällisempi. Ja marsussa ei ole FX-looppia. Mitään hirveää pedaalihelvettiä en haluais. Perus penaalit käytössä: Wah, virimittari, Visual Sound Double Trouble-särö/boosti, Chorus, Delay tällä hetkellä. Siinäkin jo ihan tarpeeksi..
Volume boostia sooloihin en ole vielä tuohon saanut keksittyä.

 
Kaikista romuista joista päätin luopua kemperiin siirryttäessä, suurimman mietinnän aiheutta 2204:sta luopuminen..kone jossa ei ollut mitään moitittavaa, ja josta sain kaiken irti mitä koskaan halusinkaan(mätöt,botnekkaat reunat etc).Saundi oli hunajaa mulle.
 
Mulla oli marsussa kiinni vanha Lanikan superGroup kaappi jollain pre rola celestioneilla ja uskosin että jo pelkästään kaappi pehmeytti osan marsulle niin ominaisen piikikkyyden.
 
Säästä ja osta se mesa rinnalle.
Voit sä siihen marsuun modata mitkä loopit tahansa, mut imo ei oo tarves.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 20:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kura: Kantapään kautta yleensä opin asiat ;) Voi kaduttaakin... Mutta löytäähän noita marsuja sitten lisää jos siltä tuntuu..
 
Ei sitten muuta kuin ostohousut jalkaan (kuulemma ärsyttävä sanonta - sori siitä)... :)
 
Itseltä loppui 22 w Deluxe Reverbistä treeniksellä headroom kesken. En tosin muista, oliko originaalielementti vai ei, mutta sekin on siis mahdollista, että 25 w ei riitä - ainakaan, jos haluaa puhdasta soundia...
 
They pass too much electricity. -SRV
high_society
01.04.2016 20:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kura: Kantapään kautta yleensä opin asiat ;) Voi kaduttaakin... Mutta löytäähän noita marsuja sitten lisää jos siltä tuntuu..
 
Älä oo niin varma.
Voit joutua jopa enemmänkin kuin hetken ettimään 2204:sia joita pääset testaamaan enne ostoa...
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Kura
01.04.2016 20:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perskeles jätkät!! Te ette tee tästä yhtään helpompaa :D
Pitäisin kyllä ihan orkkiksena tuon marsun. Ilman mitään modauksia.
...siis jos pidän sen...
 
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 20:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kura: Perskeles jätkät!! Te ette tee tästä yhtään helpompaa :D
Pitäisin kyllä ihan orkkiksena tuon marsun. Ilman mitään modauksia.
...siis
kun pidän sen...
 
Korjattu'd
 
They pass too much electricity. -SRV
high_society
01.04.2016 20:39:03 (muokattu 01.04.2016 20:41:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun on ihan pakko heittää tähän nyt tällänen...
 
Pistin Marakatin myyntiin ja suht halvalla vielä, kun vaan piti päästä kamoista eroon(no band anymore). Ostaja löyty torilta suht rivakkakaan ja kone vaihtoi omistajaa..Kyselin uudelta omistajalta, et mikä meno marsun suhtee, ni se sano mulle et lykkää ada mp1:stä(iha pro etari kasariin)marakatin eteen...mul meinas sulaa naama....
 
Kaiken sen yhteis elon myötä..marsun tulevaisuus oli adan jatkeena.
FUCK THAT SHIET !!
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Kura
01.04.2016 20:45:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ha! :) Monenlaisia on makutottumuksia. Kyllähän tuommoinen kone pitäis hyvään kotiin päästä..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «