Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5123 124 125 126 127347 348 349 350 351
mpekkanen
30.03.2016 15:14:13 (muokattu 30.03.2016 15:15:52)
Tuossa Suhr kitarassa näyttäisi talla/kampi olevan tuollainen Wilkinson tyylinen ja noissa samaisen valmistajan kotisivuilla on kammet taas toisenlaisia.
Tosin on ne Ruokankaankin soittimissa ollut joskus Wilkinsoneja ja nykyään käyttää enemmän sitten muita. Varmaan saa niihin nykyäänkin millaisen haluaa.

Miksiköhän joskus näitä Wilkinsonin talloja pidettiin hyvinä ja nykyään jonain lähes halpatallana?
Tietysti Kiinalaiset tekee samanlaisia jostain tinasta tms. Veikkaisin...

Itselläkin on yhdessa Custom stratossa kyseisen firman tekemä talla ja se on ainakin todella massiivisella täysteräsblokilla. Ei ollenkaan huonoin mahdollinen ratkaisu, mutta moni jotenkin tuntuu vierastavan tuota merkkiä nykyään. Ja omani on vielä sellainen ihan normaalin straton vibratallan näköinen.
BugBadWolf
30.03.2016 15:17:21
mpekkanen:..Wilkinsonin talloja pidettiin hyvinä ja nykyään jonain lähes halpatallana...

Wilkinson vei tuotannon Kiinaan ja maine otti vastaavan loikan. Suunnitteluhan on edelleen saman miehen käsissä, mutta olisiko työn laatu heitellyt? Itselläni on (myynnissä) Wilkinsonin putkan halpiskitara, jossa on sekaisin huippukamaa ja silkkaa paskaa. Maineessa saattaa siis olla jopa perää.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Rämppy
30.03.2016 15:43:40
Mulla on Wilkinsonin osista hyviä ja huonoja kokemuksia. Esim. Vintage-merkkisessä Mick Abrahams SG -skebassa on todella hyvät Wilkinsonin P90-mikit sekä niin ikään hyvä kompensoitu wraparound -talla. Sen sijaan virityskoneistot olivat sellaiset, että jonkun aikaa toimivat ok, mutta sitten jotain siellä koneistossa löystyi niin, että alkoi resonoimaan ihan häiritsevästi. Vaihdoin tilalle uudet Wilkinsonin virikoneet, mutta sama juttu jonkin ajan kuluttua. Nyt on Gotohit...
In Finland we have this thing called "diu diu".
tuskiz
30.03.2016 15:54:55
Wilkinsonin Vintage-merkkikset kitarat on jo hintansa puolesta niin romunoloisia etten ottaisi edes ilmaiseksi, SG-malleissa bodykin muotoilu on vino kuten monissa muissa halvemmissa kopiokitaroissa, hyh, osat on myös puhtaasti Wilkinsonia joten en jaksa uskoa niidenkään laadukkuuteen sen ja netissä kerrotun puolesta. Toisaalta jos Wilkinson siirsi tuotannon kiinaan joskus ja ennen teki briteissä(?) parempia osia niin voipi olla että suurin osa nettijutuista on juuri kiinalaisista osista.
fox
30.03.2016 15:57:45

BugBadWolf: Wilkinson vei tuotannon Kiinaan ja maine otti vastaavan loikan. Suunnitteluhan on edelleen saman miehen käsissä, mutta olisiko työn laatu heitellyt? Itselläni on (myynnissä) Wilkinsonin putkan halpiskitara, jossa on sekaisin huippukamaa ja silkkaa paskaa. Maineessa saattaa siis olla jopa perää.

Mulla on itsellä hajonnu Wilkinson-leimattu, mutta itse asiassa korealaisen Jin-Ho firman tekemä virikone, samoin yhessä laitossa olleessa kitarassa sama juttu. Jokusen kymmentä vuotta noitten soittopelien kanssa pelanneena ei kyllä minkään muun vapriikin virikoneet ole tuolla viisii leiponeet.. Eli suhtaudun varauksin noihin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
30.03.2016 16:11:20

Rämppy: Vintage-merkin nykylaadusta en tiijä mitn.

Vähemmälle on itelläkin jäänyt.. Mun käsittääkseni (väärässäkin uskallan olla) tuo Vintage-"brändi" on JHS-musaliikeketjun oma, vähän niinku Harley Penttoni ja Jack&Danny. Eli sopimusvalmistaja tekee, kuka nyt sitten onkaan ko. valmistusdiilin saanut. Ihan niinku itämaitten soitintehtailu on aina toiminut.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
30.03.2016 16:16:01
tuskiz: Wilkinsonin Vintage-merkkikset kitarat on jo hintansa puolesta niin romunoloisia etten ottaisi edes ilmaiseksi, SG-malleissa bodykin muotoilu on vino kuten monissa muissa halvemmissa kopiokitaroissa, hyh, osat on myös puhtaasti Wilkinsonia joten en jaksa uskoa niidenkään laadukkuuteen sen ja netissä kerrotun puolesta. Toisaalta jos Wilkinson siirsi tuotannon kiinaan joskus ja ennen teki briteissä(?) parempia osia niin voipi olla että suurin osa nettijutuista on juuri kiinalaisista osista.

Noh noh. Mitä itse olen muutamaa Vintagen stratoa kokeillut, niin ei ne nyt sen huonompia olleet kuin Squierit ymv... Yllättävänkin hyviä omasta mielestäni...

Oletkos sitten montaakin testannut tai omistanut vai hinnasta ja nettijutuistako päättelit?
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
30.03.2016 17:22:24
Laulava Kylätohtori: ...Yllättävänkin hyviä omasta mielestäni...

Yllättävä on varmaankin hyvä sana kuvaamaan tuota. Vaikuttaisi siltä, että laadun vaihtelevuus pystyy yllättämään.

Tuo omistamani kapine sisältää keskivertoa (halpista) paremmat mikit ja tallan. Materiaalit oikeaa puuta. Siistin näköinen. Kaula on susi jo uudesta ja nauhtkin kaipasivat viilaa välittömästi. Jotenkin sellainen olo että kaula ja muu kitara eivät olisi samantasoisilta valmistajilta. Virityskoneistosta en osaa sanoa mitään. Toimii, mutta sattuneesta syystä kestotestiin ei ole joutunut.

Ei-hyvä siksi että ilmeisesti koskaan ei voi tietää, millaisen saa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Rämppy
30.03.2016 18:14:23
Mullakin eka yksilö tuosta mickabrahams-vintagesta oli sus, eli kaula meni ropelille parissa viikossa. Custom Sounds, joka näitä tuolloin myi, vaihtoi skeban uuteen samantien ja siitä tulikin pitopeli. Hyvä tuhdihko ja vakaa kaula, hienot soundit. Palvelee landella mökkikitarana. On SG special -kopsu. Yksilöerot varmaan ovat ennenkin korostuneet näissä idän ihmeissä.
Joskus testailin Vintagen nauhatonta jazzari -kopiota ja se vaikutti vallan mainiolta. Siitäkin on jo jokunen vuosi...
In Finland we have this thing called "diu diu".
massnerderer
01.04.2016 19:48:47 (muokattu 01.04.2016 19:49:37)
On muuten tällä hetkellä sitten kaikenlaista hiihtäjää torilla liikkeellä.Taitavia ovat,kuvat ja detalji kohdallaan. Kannattaa tosissaan olla varuillaan,postiennakko on varmin tapa. Maksaa sen muutaman euron enemmän mutta kyllä se vituttaa lähteä luuttua hakemaan takaisin jostain toiselta puolelta Suomea. Tuntuu että ostetaan ja vaihdetaan ilmoituksiin vastaa sitä porukkaa jolla ei kaikki ole ihan oikealla tolalla. Olkaa veljet ja sisaret valppaina

Ja tohon Mick Abrahams vintageen sanoisin että liki Gibsonin tasoinen vehje mutta virittimet on tosiaan jostain todella syvältä. Mikit on todella hyvät! Hyviä soittimia kautta linjan ainakin mitä itse olen soittanut. Ihan eri tasoa kuin monet muut low-budget vehkeet.
friends dont let friends to take friends haircuts
author
05.04.2016 16:13:40
Ootteko ryhtynyt toimiin parin kympin menetysten johdosta?

Itellä nyt sellanen keissi että myyjä ei vastaa viesteihin vaikka olen viikkon sitten tuotteen maksanut. Hänellä on yhä tuote myynnissä parin muun kaupattavan kohteen ohella.
BugBadWolf
05.04.2016 16:19:34
author: Ootteko ryhtynyt toimiin parin kympin menetysten johdosta?...

Nuo tekevät parinkympin puhalluksia juuri siksi, että kukaan ei alkaisi toimiin. Ja poliisillakin taitaa olla ihan oikeastikin tärkeämpiä hommia, joten nuo jatkavat samaa rataa maailmanloppuun asti.

Mene kuitenkin poliisin juttusille. Voihan se ihmekin tapahtua ja jonkinlainen tuomio tulla, kun tarpeeksi monesta jää kiinni.

Rahojasi et tule ikinä näkemään.
pappasfin
05.04.2016 18:18:50
author: Ootteko ryhtynyt toimiin parin kympin menetysten johdosta?

Itellä nyt sellanen keissi että myyjä ei vastaa viesteihin vaikka olen viikkon sitten tuotteen maksanut. Hänellä on yhä tuote myynnissä parin muun kaupattavan kohteen ohella.

Hommasta rikosilmoitus. Käytännössä poliisi soittelee sinne pankkiin ja selvitää alkuunsa mitä sinne on tullu maksuja jne. ja jos siellä on näyttöä useammas ns. pienemästä summasta niin kysehän ei ole pienestä puhalluksesta vaan laajamittaisemmasta huijauksesta jossa voi hyvinkin pienemmistä summista tulla useamman tonnin tai kymppitonninen ja jopa joskus ilmenee satojen tonnien huijauksia kun lasketaan homma yhteen.

Poliisilla on melkoisen nopeasti hyvä käsitys kyseisen huijarin saamista rahoista.

Jos nyt joku ajattelee, ettei poliisi mitään tee tai tutki niin olen käytännössä ollut poliisin tutkijan luona kun tein rikosilmoituksen ja hän soitti suoralta kädeltä sinne pankkiin tiettyyn paikkaan ja selvitti, että kyseiselle tyypille on tullut melkoisen hyvä määrä maksuja (kyse oli ns. lapsien vaatteisiin neulottavista lappusista, joista oli maksu menny mutta toimitukset melkoisen myöhässä ja firma ruotsissa ja yhteystiedot firmalle olivat niin huonot ettei sinne saanut yhteyttä).

Loppu peleissä kuitenkin kysienen firma / henkilö oli ihan oikea ja rehellinen toimija joka vaan mokasi viestinnän järjestämisen suhteen ja toimitusten suhteen.

Mutta siis opetuksena mulle asiasta jäi, että poliisi tutkii ja saa erittäin nopeasti selville tilitiedoilla mitä siellä tilillä on.
PappaSFin
BugBadWolf
05.04.2016 20:48:24
pappasfin:...Jos nyt joku ajattelee, ettei poliisi mitään tee...

En minä ainakaan ajattele tuollaisia. Olin vähän muissa ajatuksissa kirjoitellessani, eli täsmällisyyttä uupuu.

Jos ja kun poliisi löytää ison ketjun parinkympin huijauksia, mopo lähtee käyntiin. Ja juuri siksi pitää mennä poliisin juttusille, että tuo ketju tunnistettaisiin mahdollisimman ajoissa. Itse siitä ei hyödy mitään, koska rahat ovat jo menneet. Mutta voihan se tulevia huijauksia vähän vähentää.

Seuraukset ovat kuitenkin varsin mitättömiä, joten suurin osa noista jatkaa toimintaa ilman taukoja. Siksi ei kannata kainostella nimien julkaisussa.

Ja jos niitä ei ole vielä tarpeeksi, voi syyttäjältä jäädä syyte nostamatta. Poliisikuntaa on harvennettu rajusti, ettei niille jäisi aikaa tutkiskella väärien ihmisten taloussotkuja ja varsin monet pienemmät varkaustapauksetkin ovat lähinnä ilmoitusten kirjaamisia vakuutusyhtiöitä varten.

Parhaiten nämä estää käyttämällä jo moneen kertaan neuvottuja kauppatapoja. Eli mieluiten naamakkain, jos ei mahdollista, postiennakoilla ja paketin avaaminen ennen maksua rastitettuna.

Koska vaikka huijaaminen on väärin, ei omaa vastuuta kannata unohtaa. Ei pidä olla helppo huijattava.
pappasfin
05.04.2016 22:13:31
BugBadWolf: En minä ainakaan ajattele tuollaisia. Olin vähän muissa ajatuksissa kirjoitellessani, eli täsmällisyyttä uupuu.

Jos ja kun poliisi löytää ison ketjun parinkympin huijauksia, mopo lähtee käyntiin. Ja juuri siksi pitää mennä poliisin juttusille, että tuo ketju tunnistettaisiin mahdollisimman ajoissa. Itse siitä ei hyödy mitään, koska rahat ovat jo menneet. Mutta voihan se tulevia huijauksia vähän vähentää.

Seuraukset ovat kuitenkin varsin mitättömiä, joten suurin osa noista jatkaa toimintaa ilman taukoja. Siksi ei kannata kainostella nimien julkaisussa.

Ja jos niitä ei ole vielä tarpeeksi, voi syyttäjältä jäädä syyte nostamatta. Poliisikuntaa on harvennettu rajusti, ettei niille jäisi aikaa tutkiskella väärien ihmisten taloussotkuja ja varsin monet pienemmät varkaustapauksetkin ovat lähinnä ilmoitusten kirjaamisia vakuutusyhtiöitä varten.

Parhaiten nämä estää käyttämällä jo moneen kertaan neuvottuja kauppatapoja. Eli mieluiten naamakkain, jos ei mahdollista, postiennakoilla ja paketin avaaminen ennen maksua rastitettuna.

Koska vaikka huijaaminen on väärin, ei omaa vastuuta kannata unohtaa. Ei pidä olla helppo huijattava.

Hyvät lisäykset, olis pitäny ite nuo laitella :D
PappaSFin
BugBadWolf
05.04.2016 22:59:10
pappasfin: Hyvät lisäykset, olis pitäny ite nuo laitella :D

Hälläväli kuka sen sanoo, jos siinä on holttia (minäkin, sokea kana, löydän välillä jyvän ;D).
Squirrel_89
07.04.2016 09:07:50

Ilmoitusluontoista asiaa:

Muuan "Arto Korhonen" nimellä esiintyvä koittaa edelleen vedätellä! Laitoin ostoilmoituksen ja tältä kaverilta tuli hyvät kuvat ja oli asiallinen ja kaikin puolin kaikki vaikutti hyvältä. Nyt on kulunut viikko siitä, kun hän lupasi paketin laittaa postiin / matkahuoltoon ja pakettia ei kuulu. Päivä tai kaksihan siihen nyt pitäisi mennä, eikä muuten kaveri ole lähetystunnustakaan laittanut noh, sattumoisin kun ei edes vastaa sähköpostiin enää.

Sinällänsä ihmeellinen vedättäjä, kun hän itse sanoi laittavansa paketin postiin ja postiennakkolla on sovittu. Hän ei ole siis minkään vertaa rahaa kinunnut etukäteen.

Sanoi olevansa rovaniemeltä ja opiskelija, mutta sitten kun kyselin, että onko paketti postissa hän sanoi että "sori, lapset kiipeenä ja töitä niin kiirettä pitää" noh, en väitä etteikö opiskelijalla voisi näin olla.. mutta.. niin. En silloin sitä ajatellut, mutta nyt jälkeenpäin vaikuttaa nuo puheet ja koko kokonaisuus vähän haiskahtavan.

Tilanne on kuitenkin nyt se, että hirveän paljon vaikuttaa siltä, että tämä kaveri "se sama a.korhonen" joka tälläkin keskustelupalstalla on mainittu aikaisemminkin on sama vedättäjä, mutta ihmisiä toki on samannimisiä joten toivottavasti on vaan tähtien asennot nyt näin ihmeellisen yhteneväiset ja saan vielä paketin postiin.

Mutta joo, "Arto Korhonen", "Tony Kristian" mikäkukalie? ja tuosta osoitteesta tuli postit:

korarrt@gmail.com

Olkaa varovaisia!

Ps. En oo ennen kirjottanu tänne, niin onko joku lista jossain, minne nuo nimet ja osoitteet kannattaa kirjoittaa?
ESP, Gibson, Mesa, Marshall
Gary the pine
07.04.2016 10:09:18
Squirrel_89:
Ps. En oo ennen kirjottanu tänne

Ja nytkin sitä olis ehken kannattanut lykätä tulevaisuuteen...

Niin kauan kun sulta ei ole rahaa pyydetty etkä ole sitä itse kellekkään vastineetta antanut, ei sua teknisesti ottaen ole kusetettu. Voihan se olla että jantteri on vaan jostain syystä tuumannut, että paskat mä tolle mitään lähetä, tapausta siis enempää tuntematta.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gabe
07.04.2016 10:32:19
Squirrel_89: Ilmoitusluontoista asiaa:

Muuan "Arto Korhonen" nimellä esiintyvä koittaa edelleen vedätellä! Laitoin ostoilmoituksen ja tältä kaverilta tuli hyvät kuvat ja oli asiallinen ja kaikin puolin kaikki vaikutti hyvältä. Nyt on kulunut viikko siitä, kun hän lupasi paketin laittaa postiin / matkahuoltoon ja pakettia ei kuulu. Päivä tai kaksihan siihen nyt pitäisi mennä, eikä muuten kaveri ole lähetystunnustakaan laittanut noh, sattumoisin kun ei edes vastaa sähköpostiin enää.

Sinällänsä ihmeellinen vedättäjä, kun hän itse sanoi laittavansa paketin postiin ja postiennakkolla on sovittu. Hän ei ole siis minkään vertaa rahaa kinunnut etukäteen.

Sanoi olevansa rovaniemeltä ja opiskelija, mutta sitten kun kyselin, että onko paketti postissa hän sanoi että "sori, lapset kiipeenä ja töitä niin kiirettä pitää" noh, en väitä etteikö opiskelijalla voisi näin olla.. mutta.. niin. En silloin sitä ajatellut, mutta nyt jälkeenpäin vaikuttaa nuo puheet ja koko kokonaisuus vähän haiskahtavan.

Tilanne on kuitenkin nyt se, että hirveän paljon vaikuttaa siltä, että tämä kaveri "se sama a.korhonen" joka tälläkin keskustelupalstalla on mainittu aikaisemminkin on sama vedättäjä, mutta ihmisiä toki on samannimisiä joten toivottavasti on vaan tähtien asennot nyt näin ihmeellisen yhteneväiset ja saan vielä paketin postiin.

Mutta joo, "Arto Korhonen", "Tony Kristian" mikäkukalie? ja tuosta osoitteesta tuli postit:

korarrt@gmail.com

Olkaa varovaisia!

Ps. En oo ennen kirjottanu tänne, niin onko joku lista jossain, minne nuo nimet ja osoitteet kannattaa kirjoittaa?

En nyt tiedä täyttyykö huijauksen tuntomerkit jos ei kerran rahaa ole edes pyydetty ja postiennakko oli sovittu toimitusmuoto. Kyllä niille koijareille kelpaa ainoastaan maksu etukäteen. Vähän olisin ehkä varovaisempi nimien ja yhteystietojen julkaisussa jos ei kerran ole mitään varsinaista huijausyritystä ollut. Jos lapsilla on jotain sairastelua (ehkä jotai vakavampaakin?) niin kyllä siinä jonkun pedaalin postitus on viimeisenä mielessä. Oli mullakin yksi vastaava tilanne ja parin viikon päästä selvisi että mies oli ollut sairaalahoidossa. Kaikenlaista vois attua.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)