Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5213 214 215 216 217497 498 499 500 501
Teme.H
28.02.2016 09:30:04
Kyllä se usein niin on, että kun kitaran hintaan nähden kalliita modauksia tekee, niin persnettoa siinä myydessä vaan yleensä tulee. On tuolla niitäkin nähty, joissa vaihdetut osat maksaa enemmän kuin koko kitara uutena, ja sit sitä epätoivosesti myydään sellasella hinnalla millä saa jo "luokkaa tai kahta" paremman soittimen.

Ostajasta se tietysti on kiinni arvostaako niitä modauksia niin paljon, että niistä kannattaa maksaa pyydetty hinta.
hallu
28.02.2016 10:31:14
Teme.H: Kyllä se usein niin on, että kun kitaran hintaan nähden kalliita modauksia tekee, niin persnettoa siinä myydessä vaan yleensä tulee. On tuolla niitäkin nähty, joissa vaihdetut osat maksaa enemmän kuin koko kitara uutena, ja sit sitä epätoivosesti myydään sellasella hinnalla millä saa jo "luokkaa tai kahta" paremman soittimen.

Ostajasta se tietysti on kiinni arvostaako niitä modauksia niin paljon, että niistä kannattaa maksaa pyydetty hinta.

Joo halvallahan sen joutuu myymään ja ostaja arvostaa aina merkkiä lavassa paljon enemmän kuin niitä modauksia. Siihen koko kitarabusines perustuu, mutta pointtihan olikin siinä että se pyynti ei ole siinä modatussa välttämättä turvonnut tai siis kohtuuton, vaikka se olisikin optimistinen.

Kitaroita ostetaan ja myydään tunteella. Kyllähän se näkyy myös muusikoiden netin keskusteluissa, että mielikuvista maksetaan paljon mieluummin kuin todellisista ominaisuuksista (tai onhan ne mielikuvatkin jollekin todellisuutta), mikä näkyy siinä että merkki lavassa nostaa hinnan pilviin, mutta sitten kun soitinta on yritetty ihan oikeasti parantaa vaihtamalla siihen laadukkaampia osia, niin niitä ei osteta tai ainakin ne pitäisi myydä naurettavan halvalla ja jos ei suostu niin sitten tällaisessa ketjussa ilkutaan päälle.

Toisaalta käytetty kama lähtee toisinaan ihan ylihalvalla kun myyjällä on itsellään niin kova kiire päästä ostamaan uutta kamaa että koittaa tyrkätä sen vanhan pois käsistään hinnalla millä hyvänsä. Olen syyllistynyt tuohon ylihalvalla myymiseen itsekin, mutta kitaroilla en vielä ole tehnyt paljoa kauppaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
MaxDamage
28.02.2016 13:15:33 (muokattu 28.02.2016 13:18:49)
Pakko kysyä tässä ketjussa koska näin pidemmän aikaa foorumilta poissa olleena meikäläistä hämmästyttää käytettyjen Gibsonin Lespojen hinnat.

Ymmärrän, että lähivuosien uudistusten takia skitan hinta on ilmeisesti uutena pompannut ylöspäin, mutta kyllähän tuossa muutama vuosi sitten käytettyjen lespojen hinnat vakiintui siihen noin puolentoista tonnin molemminpuolin. Nyt täällä on pyyntinä 2003-malleista jotain ihmeellisiä "kiveen hakattuja" lähes kahta tonnia. Itse hain uuden pränikän lespan deluxe musicista vuonna 2008 tasan kahdella tonnilla..

Eli kysymykseni on, että onko tämä joku uusikin trendi vai onko hinnat olleet kauankin noin ylhäällä? Ostaako joku noin suolaisilla hinnoilla käytettyjä lespoja vai seisovatko ne pitkään torilla?
ÄrGee
28.02.2016 13:35:51
MaxDamage: Eli kysymykseni on, että onko tämä joku uusikin trendi vai onko hinnat olleet kauankin noin ylhäällä? Ostaako joku noin suolaisilla hinnoilla käytettyjä lespoja vai seisovatko ne pitkään torilla?

En ole mikään lespojen tuntija, mutta tuo riippuu ihan mallista. R9 on näyttänyt olevan sieltä kalleimmasta päästä, on siellä muitakin hinnakkaita malleja kuten Standard ja Classic. Mitä nyt on osunut silmään, niin Studio ja LPJ on halvimmasta päästä eli n. 550-900 euroa.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
MaxDamage
28.02.2016 13:42:34 (muokattu 28.02.2016 13:44:46)
ÄrGee: En ole mikään lespojen tuntija, mutta tuo riippuu ihan mallista. R9 on näyttänyt olevan sieltä kalleimmasta päästä, on siellä muitakin hinnakkaita malleja kuten Standard ja Classic. Mitä nyt on osunut silmään, niin Studio ja LPJ on halvimmasta päästä eli n. 550-900 euroa.

Joo tarkennetaanpa vielä, että tarkoitin toki nimenomaan Stankkuja. Voin myös olla pitkän poissaolon vuoksi vain pihalla. Äkkivilkaisulla vain hintataso hämmensi verrattuna entiseen..
jhakwe
28.02.2016 15:03:17

MaxDamage: Joo tarkennetaanpa vielä, että tarkoitin toki nimenomaan Stankkuja. Voin myös olla pitkän poissaolon vuoksi vain pihalla. Äkkivilkaisulla vain hintataso hämmensi verrattuna entiseen..

Onhan nuo hinnat nousseet, mutta havainnointia haitannee se, että tuolla on pari heppua, joilla on useampi Gibson myynnissä ihan absurdeilla hinnoilla. Ja on ollut piiiiitkään :)
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
blessed
28.02.2016 15:09:03

Tuskinpa kahen tonnin stankut torilta mihinkään katoaa, sillä hinnalla sa kuiten aika ajoin jo customeita.

1400e taitaa olla halpa stankku ja 1700e niitä torilta kadonneiden pyyntien ylälaitaa.
MaxDamage
28.02.2016 15:13:07
jhakwe: Onhan nuo hinnat nousseet, mutta havainnointia haitannee se, että tuolla on pari heppua, joilla on useampi Gibson myynnissä ihan absurdeilla hinnoilla. Ja on ollut piiiiitkään :)

Tämä selvensikin, kiitos. Ajattelin jo että mitähän ihmettä.. :)
jhakwe
28.02.2016 15:51:03

MaxDamage: Tämä selvensikin, kiitos. Ajattelin jo että mitähän ihmettä.. :)

Samaa muuten kyselin itse täällä tuossa loppusyksystä, kun LP-rahasto oli kasassa, ja polleana torin avatessani totesin, että eihän tämä summa riitä enää mihinkään. Piti laittaa ostohousut takaisin kaappiin ja malttaa mielensä, ja lopulta se oma Traditional Pro löytyikin onneksi reilusti alle tonnilla.
-Kaihomieli-
29.03.2016 00:00:18
Vaikka ei m.netin torilla ole, niin ehkä pikkuisen turvonnutta hintaa ;)

http://www.tori.fi/etela-karjala/Hy … a_kitara_25893660.htm?ca=17&w=3
tuskiz
29.03.2016 00:09:19
-Kaihomieli-: Vaikka ei m.netin torilla ole, niin ehkä pikkuisen turvonnutta hintaa ;)

http://www.tori.fi/etela-karjala/Hy … a_kitara_25893660.htm?ca=17&w=3

Nämä Williamsit on aina ihmetyttäneet mua, ilmeisesti näitä sai joskus kymmenisen vuotta sitten Thomannilta ennenkuin alkoivat myymään Harley Benton-leimallaan olevia halvimpia halpasoittimia ja ovat täysin verrannollisia niihin, kuitenkin T-kaupan sivut ilmoo tommosen kitaran olleen myynnissä vuodesta -99 ja faija kyllä hankki omansa paljon myöhemmin, netistä ei löydy tasan mitään infoa noista. En kyllä tollasesta maksaisi varsinkaan käytettynä kun max. 20 euroa jos uuden hinta on 79, silläkään ei edes kustantaisi jäteauton käyttökustannuksia matkalta jätelaitokselle sillä sellaiselle nuo soittimet kuuluvatkin, hirveä kapistus tuo isäukon omistama.
BugBadWolf
29.03.2016 00:48:25
tuskiz:...netistä ei löydy tasan mitään infoa noista...

Näitä on kaupattu Hobby Hallissa ja samanlaisissa postimyyntikuvastoissa. Anttilassa ehkä. Just another Squier/epi/Hb. Sama tehdas, 50 brändiä.

350 euroa tuosta..? Eikös tuoKIN ole sitä kallista Japanin vintagea?

Itse en taitaisi maksaa ihan tuota.. ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
jhakwe
29.03.2016 01:49:52

Anttilassa on noita tosiaan ollut, kitara+vahvari+viritin+sälät-paketteina alta satkua. Squiereita eivät kyllä ole nähnytkään.
BugBadWolf
29.03.2016 01:57:59
jhakwe: Anttilassa on noita tosiaan ollut, kitara+vahvari+viritin+sälät-paketteina alta satkua. Squiereita eivät kyllä ole nähnytkään.

Juuri näitä. Joulun alla monesti ilmestyivät kuvastoihin.

Eikä se Squierin halvin setti tuosta poikkea.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
trih
29.03.2016 06:37:13
mpekkanen:

Tuollaiset Williams stratot ovat taas jo kitaran bodyltaan huomattavasti ohkaisempia kuin normaalit stratot. Ne ovat jotain puupuristetta/paperimassaa(?) muutenkin ja ainakin ne Williams kitarat joita itselle on tullut vastaa ovat olleet juurikin varmaan kaikista mahdollisista kitaroista kaikkein huonoimpia. Kaikki metalliosat niin huonoja, ettei sellaisia voisi edes uskoa olevan olemassa.
Anttilastahan näitä joskus tosiaan myytiin ja sinänsä kyllä aika surullista jos joku tuollaisen joululahjaksi sai.
Ei noita taideta enää edes tehdä(onneksi) ja noin surkea laatuisia soittimia ei ihan pienellä vaivalla kyllä tänä päivänä ainakaan Suomesta edes löydä mistään uutena.
Jonkinlaisena sisutuselementeinä voisi mennä sellaiselle joka haluaa seinälle sähkökitaran,mutta ei sitten siitä mitään muuta tiedäkkään. Nuo kun ovat jo läheltä katsottunakin aika kaukana oikeasti stratosta...
Uuden normaalin kielipaketin hintakin on jo minusta liikaa Williams stratoista. Ainakin niistä muutamista joita olen itse kokeillut.

Mulla on ollu kaksi williamsin stratoa ja ihan kokopuuta, ei vaneria, ovat olleet. Ja kooltaan saman paksuisia kuin oikea stratokin. Ei voi yleistää, varsinkin kun williams-brändiä on tehty 70-80-luvulta lähtien. Mutta näiden uudempien williamsien hinta on tosiaan siinä 50 e max käytettynä.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
mpekkanen
29.03.2016 06:53:26
trih: Mulla on ollu kaksi williamsin stratoa ja ihan kokopuuta, ei vaneria, ovat olleet. Ja kooltaan saman paksuisia kuin oikea stratokin. Ei voi yleistää, varsinkin kun williams-brändiä on tehty 70-80-luvulta lähtien. Mutta näiden uudempien williamsien hinta on tosiaan siinä 50 e max käytettynä.

Joo, kai niissäkin sitten on yksilöitä.
Nuo muutamat ovat kyllä olleet jo painonsa puolesta mitä siis olen itse kokeillut, huomattavasti kevyempiä kuin mitkään muut kokeilemani stratocaster tyyliset soittimet. Kaula todella ohut ja kapea, eikä ne pysyneet vireessä vaikka kampea ei käyttänytkään. Eivät toimineen minulla edes slidekitarana, mutta jospa ne jollain toisella toimisi jossain soitossa...Tosiaan paljonkin ohkaisempia kuin normaalit stratot bodyltaan ja ei nämäkään ihan uusia olleet. Eivät kyllä 70-luvulta, mutta 80-luvulta tai hieman uudempia kylläkin.

Soittimen hinnalla tai merkillä ei sinänsä ole niin väliä jos se tulee käyttöön. On tuossa itselläkin kitaroita muutamia ja ei niiden paremmuus aina mene sen hinnan mukaan. Toki siihen vaikuttaa sekin mitä sillä soitetaan ja millaista soundia haetaan.
Joskus voi parempi hinta/laatu-suhde olla jopa edullisemmissa parempi kuin useiden tuhansien kitaroissa.
Hyvä soittaja saa irti jotain huonommastakin pelistä, mutta huono soittaja ei kuulosta mitenkään oleellisesti paremmalta vaikka niihin kamoihin sitä rahaa enemmän laittaisikin.

Ei nuo Williams merkkin soittimet silti ole arvoltaan useita satasia. Tässähän taidettiin pyytää jopa 350 euroa.
Guitarfreak
29.03.2016 07:37:37
trih: Mulla on ollu kaksi williamsin stratoa ja ihan kokopuuta, ei vaneria, ovat olleet. Ja kooltaan saman paksuisia kuin oikea stratokin. Ei voi yleistää, varsinkin kun williams-brändiä on tehty 70-80-luvulta lähtien. Mutta näiden uudempien williamsien hinta on tosiaan siinä 50 e max käytettynä.

Parilla oppilaalla oli näitä ja en kyllä antais pahimmalle vihamiehellekään soittamishommiin :P Nuotiokitaraksi ihan ok (nuotioksi)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Meisselimies
29.03.2016 10:45:56
Tavoitteet on tietysti hyvä asettaa korkealle, mutta näitä saa vielä uutenakin siinä 600:n pintaan: http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/ … Les_Paul_25839625.htm?ca=18&w=3
Steve Vain Elämää
mpekkanen
03.04.2016 16:01:29
Toril.fi:lle on tänään tullut iltapäivällä melko edullinen Korean Telecaster :)

Hieno Fenix tele Jarno Salon mikeillä. Puolitus mahdollisuus.

Tuollaisella teksillä ja 5 kuvaa soittimesta, hinta 1000 euroa.

Kitara on sinisenvihertävä burst ja vaahterakaulalla/otelaudalla. Asiallisen näköisessä kunnossa, ainakin kuvissa. Kaulassa kaksikelainen ja tallassa ihan normaali telen mikki. Bindaukset bodyssä molemmin puolin. Ilmeisesti mitään laukkua tai pussia ei kuitenkaan tule, kuvista ei ainakaan näy mitään sellaista.
Kyllähän nuo Fenix kitarat ovat ainakin joskus olleet ihan suhteelisen hyviäkin soittimia jossain satasen tai kahden hintaluokassa.
Vai en tiedä, onkohan tuohon tullut yksi nolla liikaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)