Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5122 123 124 125 126347 348 349 350 351
Laulava Kylätohtori
28.03.2016 22:05:56
BugBadWolf: Profiilin kommentointi on varmaankin aivan ok, mutta ehdottomana totuutena sitä ei kannata pitää.

Tästä syystä itse katson myös sitä, keneltä niitä suosituksia on tullut, en pelkästään määrää...

calluna: Itse taisin väistää miinan.

Ostoilmoitukseeni vastattiin, kuvien kera asiallisesti. Tietenkin niin kaukana että nouto ei ollut vaihtoehto. Matkahuollon toimitus sovittiin.
Ehdotin postiennakkoa, "myyjä" ei innostunut, koska kuulemma huonoja kokemuksia. Ymmärrän sen kyllä, ja siksipä ehdotin sitten parin kympin postimaksua tilille etukäteen, jonka jälkeen bussiennakkona loput. Mulle pieni riski, "myyjälle" olematon riski.
Mutta sekään ei käynyt?!? Vain etukäteen koko summa tilille kelpasi.
Tässä vaiheessa painoin jarrua ja kiitin yhteydenotosta.

Ooisi varmaan oitänyt ehdottaa noutoa vielä.... ;)

Hieno homma. Ilman muuta teit ainoan oikean ratkaisun. Jos ei pienellä takuumaksullakaan käy, niin se on parasta unohtaa koko homma...

Muutenkin kannattaa olla pirun tarkkana. Olen ymmärtänyt, että osa 'konnista' vastailee puhelimeen ja puhuu sujuvasti paskaa silmät ja suut täyteen. Kuvatkin onnistuu ja kaikki... Hankalaksi on mennyt, kun huijarit ovat parantaneet otetaan...
They pass too much electricity. -SRV
TTV
28.03.2016 22:14:16
Usein ne hyvät ja luotettavat kauppakumppanit ovat aktiivisia myös täällä palstalle kirjoittelussa, eli kannattaa hieman katella sitä aktiivisuutta muuallakin kuin kaupanteossa. Kirjoituksista saa usein myös aika hyvän käsityksen ihmisen tajunnanvirrasta (kunhan ensi suodatetaan 90% M.net rölöä pois).

En oo yhdesäkään kauppatilanteessa juurikaan katellut muiden antamia palautteita, vaan muodostanut oman käsitykseni soittamalla ja viestittelemällä. Eipä oo myöskään oma kommenttien esto vielä tietääkseni yhtään kauppaa romuttanut...

Varovaisuus on aina paikallaan!
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
mpekkanen
29.03.2016 05:45:57
BugBadWolf:
Eikä se oikeasti kenellekään vahingoksi ole, jos vähän kiertää mualimmoo ja tapaa muita ihmisiä. Ei kenenkään minuutit niin kalliita ole etteikö niitä voisi tähänkin käyttää.

Tässä olet kirjoitellut ihan hyviä muitakin juttuja, mutta lainaan vain tämän lopun. Itsekkin olen monesti kehoittanut tekemään kaupat naamatusten ja näkemään hieman vaivaa sen halutun kitaran tms. eteen.
Samalla reissulla voi käydä vaikka kokoelemassa muitakin soittimia liikkeissä tai käydä jollain keikalla tai vaikka isommallakin porukalla kylpylässä jne.
Nuohan on ihan järjestelykysymyksiä.

Nykyään pääsee esim. linja-autoilla aika edullisesti pitkiäkin matkoja kun ostaa lipun muutamia päiviä aikaisemmin. Jyväskylästä pääsee Tampereelle varmaan eurolla tai kahdella halvimmillaan suuntaansa ja parin päivän päähän on aina jollain 5 eurolla/suunta, useitakin ajankohtia mistä valita. Eikä noihin hintoihin tarvitse montaa kymppiä lisätä, niin pääsee ihan kaikkialle Suomen isompiin kaupunkeihin. Varsinkin jos jaksaa nähdä vähän vaivaa ja katsoa vaikka parilla vuorolla sinne perille.
Jos taas yhtä päivää ei voi "uhrata" siihen soittimen hakuun, joka on kuitenkin saatava, niin onkohan se edes niin tarpeellinen hankinta?

Joo, ja tietysti on asia erikseen jos on jostain todella pitkistä matkoista kysymys ja ostoskin on joku muutamien eurojen juttu. Nämä kannattaa sitten harkita tapauskohtaisesti kannattaako niitä hankkia ja jos kannattaa, niin keneltä.
Kyllä nuo kaikki vähänkään kalliimmat kitarat, vahvarit ja muutkin kammattaisi mielestäni aina kokeilla.
Eihän noita kaikkia myytäviä/ostettavia juttuja voida ostotilanteessa purkaa ihan atomeiksi. Ei siis sekään poista sitä, etteikö jossain kitarassa saattaisi myöhemmin paljastua jotain sellaista jota ei ostettaessa siinä nähnyt.
Kuitenkin kaikenlaista riskiä se vähentää kun ne kaupat tekee naamatusten.

Itse olen yhden soittimen ostanut laittamalla rahaa sellaisen tilille joka tuntui tietävän hyvin soittimista ja viestintä meni muutenkin ihan asiallisesti. Kuitenkin hän suositteli soittimen hakua ja tiesi ettei noin satasen soitinta kannata keski-suomesta lähteä hakemaan kun suoraa yhteyttä ei ollut. Olisi pitänyt olla jossain hotellissä yötä ja se reissu olisi tullut todella kalliiksi paikkaan jossa ei ole mitään.

Kyllä sillä soittimella slidellä soittaa, mutta ei se ole kyllä mitenkään sellainen joka sen piti olla. Tästä kyllä opin, että seuraavan kerran teen vaikka parinkympin takia reissun ja käyn vaikka uudessa paikassa hieman kiertelemässä ja syömässä. Siis ennemmin kuin laitan rahat tilille ja tuotetta joko ei tule tai sitten tulee jotain muuta kuin sen olisi pitänyt olla.
Ehkäpä monenkin täytyy, ikävä kyllä, kokea vastaava ihan kantapään kautta. Koskapa monikin tilailee tavaraa tyypeiltä joilla on ns. positiivisiä palautteita ja niin oli tuollakin. Toista sataa, eikä yhtään mitään negatiivista.

Tätä en kyllä kenellekkään oikeasti toivo, mutta jos rahaa laittaa tuntemattomien tilille-->Kyllä siinä tavallaan jo kerjää tällaista.
Poliisikaan ei kauheasti pysty asioille jälkikäteen tekemään, jos ollaan itse siirretty tuntemattoman tilille rahaa. Näkemättä ja kokeilematta tuotetta ensin.

Pieni matkustaminen ei ole muutenkaan pahasta ja siinä voi tosiaan tavata ihan mukavia tyyppejä, ainakin itse olen tutustunut monin ihan mukaviin kavereihin joiden kanssa on ollut mukava jutella siinä samalla kun kauppoja on tehty.
Laulava Kylätohtori
29.03.2016 10:18:41
BugBadWolf: Eikä se oikeasti kenellekään vahingoksi ole, jos vähän kiertää mualimmoo ja tapaa muita ihmisiä. Ei kenenkään minuutit niin kalliita ole etteikö niitä voisi tähänkin käyttää.

Vähän riippuu elämäntilanteesta. Toki opiskelijalla tai eläkeläisellä on aikaa kierrellä muailmoo, mutta itsellä, kun on pienet lapset, taloremppaa, ym. pientä ulkomusiikillista 'ajanvietettä', niin ei sitä tuosta vaan lähdetä muutaman kympin spedun takia ajelemaan satoja kilometrejä. Varsinkin, kun epäilyttävissä tilanteissa voi pyytää postiennakkoa avaamisoikeudella...

Toki naamakaupat olisivat aina se ideaali, mutta ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita - aina se ei ole mahdollista...
They pass too much electricity. -SRV
rrroope
29.03.2016 11:42:12
Laulava Kylätohtori: Vähän riippuu elämäntilanteesta. Toki opiskelijalla tai eläkeläisellä on aikaa kierrellä muailmoo, mutta itsellä, kun on pienet lapset, taloremppaa, ym. pientä ulkomusiikillista 'ajanvietettä', niin ei sitä tuosta vaan lähdetä muutaman kympin spedun takia ajelemaan satoja kilometrejä. Varsinkin, kun epäilyttävissä tilanteissa voi pyytää postiennakkoa avaamisoikeudella...

Toki naamakaupat olisivat aina se ideaali, mutta ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita - aina se ei ole mahdollista...

vähän sama homma. itelle ois melkoista luksusta ajella edestakas onnibussilla viereiseen kaupunkiin pedaalia hakemaan, vois lukea matkan aikana kirjan, käydä jossain baarissa olusilla ja sitä rataa. ei tarvis kuunnella lasten vinkunaa ja sais kerrankin aikaa ihan vaan itselle. tästä hyvästä maksaiskin jo vähän ylimääräistä postikuluihin verrattuna. mutta mutta. eipä oikeen toimi kotona tämmönen että isi käyttää taas kallisarvoiset vapaapäivänsä siihen että lähtee taas jotain pedaalia hakemaan...
Meisselimies
29.03.2016 11:57:27
Komp komp. Ideaalitilanteessa kitarat noudetaan erinäisten virkistysreissujen yhteydessä naapurimaakunnasta, puhelimessa haastatellaan Tube Screamerin myyjää eri diodien eroista kaksi tuntia kerrallaan ja aamiainenkin vedetään Pariisissa, illallinen Amsterdamissa.

Arjen menot kuitenkin aika tarkkaan sanelevat mikä on mahdollista ja mikä ei. Ajan ollessa rajallista sähköposti (tai pikaviestit) ja posti ovat suorastaan korvaamattomat näissä(kin) hommissa. Etänä huhkiessa mahdollisuus huijatuksi tulemiselle toki lisääntyy, mutta en sitten tiedä kuinka monta promillea tämä todennäköisyys kasvaa esimerkiksi syntymään verrattuna.
Steve Vain Elämää
erty
29.03.2016 12:35:53
Tovi sitten meinasin tulla satojen kauppojen jälkeen ekan kerran kusetetuksi, en tosin mnetin torin kautta vaan tori.fi:n. Ilmoitin myyjälle voivani ostaa laitteen, kyselin speksejä, mahdollista manuaalia jne. Sain kysymyksiin aina asialliset vastaukset, manuaalin kohdalla myyjä oli itse tehnyt simppelin "käyttöohjeen" ilmeisesti vain mua varten, koska orkkis manuaali ei ollut enää tallella. Näiden nojalla uskalsin tori.fi:n puolellakin maksaa rahat tilille ja alkaa odotella paketin saapumista.

Rahojen siirron jälkeen myyjä lupasi viedä paketin seuraavana päivänä postiin. Sit alkoikin kolmen viikon radiohiljaisuus eikä paketista tietoakaan. Myynti-ilmoitus oli silti koko ajan sivustolla. Lähestyin myyjää toisen sähköpostin kautta, jonka osoitteesta ei pysty suoraan yhdistämään spostia mun nimeen. Kysyin onko laite vielä myytävänä ja onnistuisiko nouto muutaman päivän sisään. Parin päivän päästä myyjä vastasi laitteen olevan vielä myytävänä ja kysyi tarkempaa ajankohtaa noudolle. Tässä kohtaa alkoi pään sisällä kiehua oikeen kunnolla, mutta jatkoin noudon sopimista kysyen tarkempaa osoitetta. Taas meni pari päivää vastausta odotellessa, mutta en koskaan saanut vastausta. Sen sijaan sain paketin saapumisilmoituksen ilman mitään infoa myyjältä. Paketti oli päivätty muutaman päivän sisään, joten paketti ei tosiaankaan ollut hukassa vajaata kuukautta. Sitä ei vain ollut lähetetty. Fiilis oli, että mitähän hittoa, tulikohan nyt se pahvilaatikollinen tiiliskiviä. Mut laite oli täysin kuvausta vastaava ja toimiva.

Myyjään en oo vieläkään saanut mitään yhteyttä, lieköhän ilmoitus vieläkin ylhäällä.. Mut olipahan hämärimmät torikaupat mitä on vastaan tullut. Osoittaa hyvin et ihmisiä on tosiaan laidasta laitaan niin ostajina kuin myyjinä.
Gary the pine
29.03.2016 13:45:02
erty: Tovi sitten meinasin tulla satojen kauppojen jälkeen ekan kerran kusetetuksi, en tosin mnetin torin kautta vaan tori.fi:n. Ilmoitin myyjälle voivani ostaa laitteen, kyselin speksejä, mahdollista manuaalia jne. Sain kysymyksiin aina asialliset vastaukset, manuaalin kohdalla myyjä oli itse tehnyt simppelin "käyttöohjeen" ilmeisesti vain mua varten, koska orkkis manuaali ei ollut enää tallella. Näiden nojalla uskalsin tori.fi:n puolellakin maksaa rahat tilille ja alkaa odotella paketin saapumista.

Rahojen siirron jälkeen myyjä lupasi viedä paketin seuraavana päivänä postiin. Sit alkoikin kolmen viikon radiohiljaisuus eikä paketista tietoakaan. Myynti-ilmoitus oli silti koko ajan sivustolla. Lähestyin myyjää toisen sähköpostin kautta, jonka osoitteesta ei pysty suoraan yhdistämään spostia mun nimeen. Kysyin onko laite vielä myytävänä ja onnistuisiko nouto muutaman päivän sisään. Parin päivän päästä myyjä vastasi laitteen olevan vielä myytävänä ja kysyi tarkempaa ajankohtaa noudolle. Tässä kohtaa alkoi pään sisällä kiehua oikeen kunnolla, mutta jatkoin noudon sopimista kysyen tarkempaa osoitetta. Taas meni pari päivää vastausta odotellessa, mutta en koskaan saanut vastausta. Sen sijaan sain paketin saapumisilmoituksen ilman mitään infoa myyjältä. Paketti oli päivätty muutaman päivän sisään, joten paketti ei tosiaankaan ollut hukassa vajaata kuukautta. Sitä ei vain ollut lähetetty. Fiilis oli, että mitähän hittoa, tulikohan nyt se pahvilaatikollinen tiiliskiviä. Mut laite oli täysin kuvausta vastaava ja toimiva.

Myyjään en oo vieläkään saanut mitään yhteyttä, lieköhän ilmoitus vieläkin ylhäällä.. Mut olipahan hämärimmät torikaupat mitä on vastaan tullut. Osoittaa hyvin et ihmisiä on tosiaan laidasta laitaan niin ostajina kuin myyjinä.

Kuulostas siltä että ilmoitus on ollut sitä varten, että kun kaupat saadaan sovittua, niin laitetta lähdetään hankkimaan, eikä välttämättä ostamalla...
Tulin, näin, paskoin housuun.
erty
29.03.2016 15:54:32
Gary the pine: Kuulostas siltä että ilmoitus on ollut sitä varten, että kun kaupat saadaan sovittua, niin laitetta lähdetään hankkimaan, eikä välttämättä ostamalla...

Myyjä antoi kuvia, joilla demosi laitteen toimintakunnon. Kuvista kyllä tunnisti kyseisen yksilön, joka oli kuvattu keittiön pöydällä. Liekö sitten naapurin keittiön pöytä..
Gabe
29.03.2016 16:22:55
Laulava Kylätohtori: Vähän riippuu elämäntilanteesta. Toki opiskelijalla tai eläkeläisellä on aikaa kierrellä muailmoo, mutta itsellä, kun on pienet lapset, taloremppaa, ym. pientä ulkomusiikillista 'ajanvietettä', niin ei sitä tuosta vaan lähdetä muutaman kympin spedun takia ajelemaan satoja kilometrejä. Varsinkin, kun epäilyttävissä tilanteissa voi pyytää postiennakkoa avaamisoikeudella...

Tämä. Pienet lapset jo pelkästään takaavat sen ettei turhan paljosta löysästä ajasta ole runsaudenpulaa. Ja sitten kun on omaa aikaa niin ei tosiaankaan jaksa lähteä satojen kilometrien päähän jotain kitarakampetta hakemaan.
Muerte9
30.03.2016 10:33:08
Tuo Suhr Modern pomppaa aina säännöllisin väliajoin torille:

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1133241

Aitohan se ei ole vaikka hinnasta joku voisi niin luulla.
"Kotoo töihi!"
Vladi
30.03.2016 10:39:17
Muerte9: Tuo Suhr Modern pomppaa aina säännöllisin väliajoin torille:

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1133241

Aitohan se ei ole vaikka hinnasta joku voisi niin luulla.

Mistä tieto, ettei kyseessä ole aito tuote?
Harashoo tovaarish!
Muerte9
30.03.2016 11:22:36
Vladi: Mistä tieto, ettei kyseessä ole aito tuote?

No, nauhoja on ensinnäkin liian vähän, neck joint väärä, talla varsin omituinen yms.

Vertaa sieltä : http://www.suhr.com/suhr-modern-guitars/
"Kotoo töihi!"
kekkuliheikki
30.03.2016 11:35:39
Tuo ei muuten nayta aidolta.
En allekirjoita.
BugBadWolf
30.03.2016 14:40:57
kekkuliheikki: Tuo ei muuten nayta aidolta.

Kutsuin juuri ystävällisesti myyjän pikaviestillä kertomaan aiheesta. Jospa katsoisimme ensin, onko tähän olemassa joku selitys.

Rovionhan voi koota nopeastikin, joten kootkaamme se vasta sitten kun siihen on oikea tarve ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
kekkuliheikki
30.03.2016 14:55:42
BugBadWolf: Kutsuin juuri ystävällisesti myyjän pikaviestillä kertomaan aiheesta. Jospa katsoisimme ensin, onko tähän olemassa joku selitys.

Rovionhan voi koota nopeastikin, joten kootkaamme se vasta sitten kun siihen on oikea tarve ;D

Eikun pokkoa pesaan heti!!! Armoa ei anneta aika pyydeta.
En allekirjoita.
BugBadWolf
30.03.2016 15:03:15
kekkuliheikki: Eikun pokkoa pesaan heti!!! Armoa ei anneta aika pyydeta.

En minä tässä armoa pyytele, mutta lynkkauksella ja virallisilla hirttäjäisillä on eronsa ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
jpaa
30.03.2016 15:08:03 (muokattu 30.03.2016 15:10:49)
Mää kyselin edelliseltä myyjältä kitaran yksityiskohdista kun tämä oli viimeksi myynnissä. Vastauksia en saanut tiedusteluuni, lienen ollut liikaa asioista tietävä. Nyt eri tyyppi myy. Harmittaa jos sai edellinen kusetettua parin satasen ritsalla hyvät massit itselleen.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
jpaa
30.03.2016 15:10:15
Muerte9: No, nauhoja on ensinnäkin liian vähän, neck joint väärä, talla varsin omituinen yms.

Vertaa sieltä : http://www.suhr.com/suhr-modern-guitars/

Mikkiswitch on väärässä paikassa. Vituttaa kyllä nämä huijarit perkele!
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)