Aihe: Boss Waza vahvistin
1 2 3 4 5 6 7 8
aristoteles666
28.03.2016 15:43:52

on video, ei kummoinen mutta kuitenkin video.
https://www.youtube.com/watch?v=681-TcprQUA
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
hallu
28.03.2016 16:02:08
aristoteles666: on video, ei kummoinen mutta kuitenkin video.
https://www.youtube.com/watch?v=681-TcprQUA

No juu tuon vahvarin leadsoundista tulee näytettä, mutta kliinistä tai cruntsista ei jälkeäkään. Onkohan ne sitten semmoisia että ne vaatii moduulin joka ei vielä ole kaupoissa ?? tuo leadsärö on kummiskin aika samankuuloista mitä EVH ruuvaili jo kaheksankytluvun alusta ensin Marshallista ja sitten Peaveystä ja sittemmin Fender on tuonut sitä kaiken kansan saataville joten ei nyt ihan maata mullistavaa ja ei todellakaan mitään kolmen tonnin arvoista kun Fenderin EVH kasoja saa halvemmalla ja tuo sama leadsoundi löytyy sieltäkin. Nythän kaivataan tietoa että mitä kaikkea tuolla voi tehdä. Tähän mennessä on näyttänyt vähän yksipuoliselta laitteelta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
aristoteles666
28.03.2016 16:04:46 (muokattu 28.03.2016 16:05:57)

hallu: No juu tuon vahvarin leadsoundista tulee näytettä, mutta kliinistä tai cruntsista ei jälkeäkään. Onkohan ne sitten semmoisia että ne vaatii moduulin joka ei vielä ole kaupoissa ?? tuo leadsärö on kummiskin aika samankuuloista mitä EVH ruuvaili jo kaheksankytluvun alusta ensin Marshallista ja sitten Peaveystä ja sittemmin Fender on tuonut sitä kaiken kansan saataville joten ei nyt ihan maata mullistavaa ja ei todellakaan mitään kolmen tonnin arvoista kun Fenderin EVH kasoja saa halvemmalla ja tuo sama leadsoundi löytyy sieltäkin. Nythän kaivataan tietoa että mitä kaikkea tuolla voi tehdä. Tähän mennessä on näyttänyt vähän yksipuoliselta laitteelta.

se on soolokitaristille :D

(ne saa enemmän fygee, enemmän nuotteja.)
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Guitarfreak
28.03.2016 16:31:12
Juu... :D

Keskustelun lennokkuus ei kyllä oo millään tavalla sidoksissa tuotteen demovideoon. Makita ja DeWalt on tehny ton Soundin jo kauan sitten. Halvemmalla :)...

Markkinointipuoli sanonu RD-puolelle että nyt on pakko saada joku uus aluevaltaus ja lopputulos on sit tällattees. Sit viä puhuttu management taakse samoilla markkinointijargoneilla... ellei sit oo käytetty konsultteja jotka on vetäny karseet massit ja firmalle jää käteen vaa lämmin pökäle :P

Melkeen ku sairaanhoidon IT-ratkaisut..
>-)))>
Gabe
28.03.2016 17:52:24
Huh, on koneella aikamoinen hintalappu. Vähän vaikea uskoa että tuolla idealla ja hintalapulla pystyy kilpailemaan esimerkiksi Axen ja Kemperin kanssa, näiden käyttö tuntuu ainakin näin alkuun huomattavasti helpommalta kuin nuo kapselit joita irti ja takaisin ruuvailemalla saa erilaisia soundeja. Ainakin itse keksin paljon kaikkea muuta käyttöä kahdelle ja puolelle kiloeurolle kuin Bossin tonekapseli trankkunuppi. Ainakin itse ymmärsin että tuo on ihan analoginen transistorivahvistin?
RaskasMielinen
28.03.2016 20:20:55

Älkääs nyt dumatko muodikasta konseptia. Onhan myös niitä masiinoita, joista saa eri kapseleilla erilaisia (karkki)kahveja. Ihanan trendikästä. Jos olis tarpeeksi todellakin ylimääräistä massia, niin ostaisin ton pökäleen ja ylistäisin sitä täällä joka päivä :D
Jack of all trades - master of none
blues guitar
28.03.2016 20:25:50

Ei tuosta vielä osaa sanoa juuta eikä jaata. Odotellaan kunnes tulee kunnollisia soundinäytteitä, myös muuta kuin metallia.
Kallishan tuo on, mutta on kuitenkin kokonainen vahvistin, toisin kuin Kemper ja Axe jotka ovat vain etusia.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
28.03.2016 20:31:07
blues guitar: Ei tuosta vielä osaa sanoa juuta eikä jaata. Odotellaan kunnes tulee kunnollisia soundinäytteitä, myös muuta kuin metallia.
Kallishan tuo on, mutta on kuitenkin kokonainen vahvistin, toisin kuin Kemper ja Axe jotka ovat vain etusia.

Kemperistähän on käsittääkseni versio jossa on tehokas päättäri mukana, vai eikö ole? mutta joo oikeassa olet, että koko kasa on enemmän kuin pelkkä etunen ja jos Kemperin kylkeen ostaa vaikka hyvän aktiivikaapin, niin nostaahan se sitä hintaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
28.03.2016 22:31:28

hallu: No juu

Ihan kivasti varmaan tollakin pystys hommat hoitamaan. Ei ihan optimisoundit, eikä oikeestaan edes lähelle, mutta close enough to boogie.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
BugBadWolf
28.03.2016 22:44:06
RaskasMielinen: ...Onhan myös niitä masiinoita, joista saa eri kapseleilla erilaisia (karkki)kahveja...

Hyvää kahvia saakin. En voi lähteä enää kotoa maailmalle, jos kahvinkeitin ei ole mukana. Sen verran addiktioita aiheuttavia käärmeöljyjä niissä on. ;D

Mutta tuossakin piti olla kasakaupalla kanavia, kaikkea ihmeellistä ja kummallista ja ainoa mitä siitä saadaan irti, on tilulilu. Miksi ostaa kapselikeitin, jos siihen hankkii vain yhdensorttisia kapseleita?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
28.03.2016 22:47:03
hallu: Kemperistähän on käsittääkseni versio..

Ensimmäisen näkemäni Kemperin muodoista voisi päätellä että sitä ei ole varsinaisesti suunniteltu keikkailuun. Pikemminkin studion pöydälle. Näyttää ainakin vähän heppoiselta muovilaatikolta. Kuinka se mahtaa olla? Onko Kemperin omistajia maisemissa kommentoimassa mahdollista rakenteen keikkakelpoisuutta?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
trih
28.03.2016 23:04:34 (muokattu 28.03.2016 23:08:10)
BugBadWolf: Ensimmäisen näkemäni Kemperin muodoista voisi päätellä että sitä ei ole varsinaisesti suunniteltu keikkailuun. Pikemminkin studion pöydälle. Näyttää ainakin vähän heppoiselta muovilaatikolta. Kuinka se mahtaa olla? Onko Kemperin omistajia maisemissa kommentoimassa mahdollista rakenteen keikkakelpoisuutta?

Metallimaailmassa on näkynyt Kempereitä. Esim. sattumalta näin Bullet For My Valentinen kamaesittelyn niin livenä Kemper sijaitsee räkissä, missä muukin roju. Vanhemmassa esittelyssä oli Peaveyn 6505 räkissä. Olisiko luotettavuus ja helppous syynä, ja hyvä soundi tietysti. Näin se kehitys kehittyy :)

Lisäyksenä vielä, että eikös juuri ollut juttua Custom Soundsin blogissa siitä, että nyt artistit saa sen levysoundin suoraan PA:han Kemperillä. Helppoa, nopeaa ja hyvät soundit.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
blues guitar
29.03.2016 05:29:54

BugBadWolf: Ensimmäisen näkemäni Kemperin muodoista voisi päätellä että sitä ei ole varsinaisesti suunniteltu keikkailuun. Pikemminkin studion pöydälle. Näyttää ainakin vähän heppoiselta muovilaatikolta. Kuinka se mahtaa olla? Onko Kemperin omistajia maisemissa kommentoimassa mahdollista rakenteen keikkakelpoisuutta?

Ei oo muovia Kemperi ja keikkakäyttöön sopii räkkimalli.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Skebaristi
29.03.2016 13:25:50

Empiiriseen tutkimustyöhön (reilu 50 keikkaa Kemperillä) pohjautuen sanoisin, että myös kantokahvallinen malli soveltuu hienosti keikkakäyttöön. Painon perusteella laitteessa on enemmän metallia kuin muovia. Toki räkkimallia kannattaa harkita, jos keikkalu on enemmän muotoa "hard caset bussin tavaraloosteriin ja rundaamaan ympäri Eurooppaa". Maltillisemmassa henkilöauto+kuomuollinen kärri -keikkailussa kuitenkin pärjää kevyemmälläkin varustuksella, imo.

Itse aiheeseen kommentoidakseni todettakoon, että ei tämä Wazaa kyllä hirveästi jaksa innostaa. Samalla rahalla saa aika paljon monipuolisempia laitteita digiosastolta (Kemper, Axe). En ennusta kovinkaan pitkää ikää tuolla hinnalla.
Generalissimo
29.03.2016 13:51:00 (muokattu 29.03.2016 13:52:03)
Skebaristi:

Itse aiheeseen kommentoidakseni todettakoon, että ei tämä Wazaa kyllä hirveästi jaksa innostaa. Samalla rahalla saa aika paljon monipuolisempia laitteita digiosastolta (Kemper, Axe). En ennusta kovinkaan pitkää ikää tuolla hinnalla.

Samaa veikkaan. Hinta pitäisi olla tonnin-puolentoista luokassa, niin voisi kilpaillakin mallintavien kanssa. Tai laitteen olisi pitänyt tulla jo 5v sitten.

e: toki jos olisin massimiehiä, niin voisihan tuommoista harkita leikkikaluksi ennemmin kuin esim kolmen tonnin custom kitaraa.
Gabe
29.03.2016 16:29:21

Kokemusta on sekä leivänpaahdin- että räkkimallista. Ihan tukevaa tekoa ne kumpikin on.. ja taitaa olla alumiinia tuo rakenne, ei se muovia ainakaan ole. Räkkimalli räkkilaatikon sisällä kestää kyllä kovempiotteista keikkailuakin, vai miten suurissa kaarissa mahdat vahvistimiasi paiskoa? :D
BugBadWolf
29.03.2016 16:33:43
Gabe: ...miten suurissa kaarissa mahdat vahvistimiasi paiskoa? :D

Todennäköisyys joutua murhatuksi bändissäni on suoraan verrannollinen kamojen paiskomisen määrään. Niitä ei paiskota ;D

Mutta Kemperistä olen nähnyt vain kuvia ja niiden perusteella arvailut. Siksi kysyinkin, kun oikea tieto puuttui. Mallintavien kanssa olen leikkinyt pidemmän aikaa ja kiinnostus ko laitetta kohtaan kasvaa koko ajan.
Gabe
29.03.2016 17:27:19
BugBadWolf: Todennäköisyys joutua murhatuksi bändissäni on suoraan verrannollinen kamojen paiskomisen määrään. Niitä ei paiskota ;D

Mutta Kemperistä olen nähnyt vain kuvia ja niiden perusteella arvailut. Siksi kysyinkin, kun oikea tieto puuttui. Mallintavien kanssa olen leikkinyt pidemmän aikaa ja kiinnostus ko laitetta kohtaan kasvaa koko ajan.

Ok. :) Eihän mikään tosiaan tahallista pahoinpitelyä kestä, mutta kyllä tuo ihan normaalia käyttöä kestää. Ja räkkikoteli kuljettelua varten niin luulisi olevan huolta.
BugBadWolf
29.03.2016 23:19:41
TTV: ...että ilmeisesti Steve Vain "Legacy" niminen "Tone Capsule" on tulossa tuohon nuppiin siihen kakkospesään? Mitä lie tarkoittaakaa...

Tämähän on paljon helpompi arvata. Steve Vaillahan on Carvin Legacy ollut työkaluna ties kuinka kauan. Eiköhän sieltä löytyne sitä äänimaailmaa?

Mutta kun Vailla on melkoisen pedaalilaudan läpi todella vahvasti runtattua soundia, miten tuo toteutetaan? Legacy Vain säröillä? En kyllä itse kykene vahvistimen omaa soundia tuolta onkimaan. Ehkä joku, jolle Carvinit ovat tutumpia, voisi lausua tästä jotakin?

http://leatherrebel.com/Steve%20Vai%20gear.html
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)