LL 05.06.2004 09:52:57 | |
---|
Vähän aikaa on tehnyt mieli 5-kielistä, mutta ei oikein riitä rahat sellaisen hankkimiseen. Pohdin, että jos vain ostaisi 5-kielisen basson kielisetin kaupasta ja laittaisi neljä matalinta kieltä(B-E-A-D) tavalliseen 4-kieliseen bassoon. Tulisiko mitään ongelmia? Onko kenelläkään kokemuksia? |
Saimou 05.06.2004 10:34:40 | |
---|
Idea on ihan hyvä ja jonkin verran käytettykin. Satulan uria joutuu hiukan leventämään. |
Vähän aikaa on tehnyt mieli 5-kielistä, mutta ei oikein riitä rahat sellaisen hankkimiseen. Pohdin, että jos vain ostaisi 5-kielisen basson kielisetin kaupasta ja laittaisi neljä matalinta kieltä(B-E-A-D) tavalliseen 4-kieliseen bassoon. Tulisiko mitään ongelmia? Onko kenelläkään kokemuksia? Osta multa halba 5-kielinen, 300 euroo. "Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5 |
Incarnation 05.06.2004 20:22:08 | |
---|
Tulisiko mitään ongelmia? Talla voi kärsiä. Satulan uria joutuu isontamaan, mutta jos itse rupeat isontamaan niin ole tarkkana. Onko kenelläkään kokemuksia? Omakohtaista kokemusta löytyy. Tämänhetkinen beissi on juuri tällä tavalla "modattu" viisikielistä vastaavaksi nelikieliseksi. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
KMT 05.06.2004 20:23:17 | |
---|
Eihän se hintaero 4 ja 5 kielisten välillä nyt kovin hirveä ole Elämä on p*skaa |
Aksu89 05.06.2004 20:40:37 | |
---|
Osta samantien 6-kielinen ettei tarvii sit 5-kielisen jälkeen ruveta ihmettelee. No comments. Riisi |
LL 06.06.2004 17:30:05 | |
---|
Omakohtaista kokemusta löytyy. Tämänhetkinen beissi on juuri tällä tavalla "modattu" viisikielistä vastaavaksi nelikieliseksi. Eli ainut ongelma on, ettei bassoa saa ilman osien uusimista normaanliksi nelikieliseksi. |
L.Ruoska 06.06.2004 20:28:09 | |
---|
Kyllä mä pidin tolleen hetken aikaa, en huomannu mitään ongelmia basson kanssa. Myin sen beissin sit aika pian eikä uus omistaja ainakaan soitellu perään että kaula ois kierossa tjsp =) |
da_Punk 06.06.2004 21:03:39 | |
---|
Mä soitan välil mun presaril Primuksen My name is mudin vireellä B.E.A.D. Eli 6-kielisen basson vireel, Aight ! Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää - |
KMT 07.06.2004 15:08:48 | |
---|
Mä soitan välil mun presaril Primuksen My name is mudin vireellä B.E.A.D. Eli 6-kielisen basson vireel, Aight ! Kuinka niin 6-kielisen? Elämä on p*skaa |
da_Punk 07.06.2004 17:13:47 | |
---|
Kuinka niin 6-kielisen? No ainakin Les käyttää kyseistä virettä bassossaan, en noista tollasista oikein perustu, sillä olen sitä mieltä että bassossa pitää olla se 4-kieltä, anteeksi nyt vaa...! Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää - |
SaBer 07.06.2004 17:18:47 | |
---|
No ainakin Les käyttää kyseistä virettä bassossaan, en noista tollasista oikein perustu, sillä olen sitä mieltä että bassossa pitää olla se 4-kieltä, anteeksi nyt vaa...! Niin, siis pointtina kommentoijalla taisi olla, että B-E-A-D on lähempänä 5- kuin 6-kielisen virettä. Samantien sitä voisi kutsua 9-kielisen vireeksi. Pointtina sulla taisi taas olla, että Les soittaa 6-kielisellä... On se kivaa toimia tulkkina ;) "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Wil-J 07.06.2004 17:29:33 | |
---|
No ainakin Les käyttää kyseistä virettä bassossaan, en noista tollasista oikein perustu, sillä olen sitä mieltä että bassossa pitää olla se 4-kieltä, anteeksi nyt vaa...! Onko kaikkii keskusteluihin pakko liittää ahdasmielisiä kommentteja kielten lukumäärästä? Menee hermot |
da_Punk 07.06.2004 18:11:14 | |
---|
Onko kaikkii keskusteluihin pakko liittää ahdasmielisiä kommentteja kielten lukumäärästä? Menee hermot Anteeksi, oli eka kerta. Ainakin kerroin oman mielipiteeni Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää - |
Wil-J 07.06.2004 18:13:25 | |
---|
Anteeksi, oli eka kerta. Ainakin kerroin oman mielipiteeni No anna olla vika x( No ei ;) On vaan alkanu kyllästyttää keskustelu "oikeasta kielten määrästä" :P No niin ja nyt back to the topic -> |
da_Punk 07.06.2004 18:18:13 | |
---|
No anna olla vika x( No ei ;) On vaan alkanu kyllästyttää keskustelu "oikeasta kielten määrästä" :P No niin ja nyt back to the topic -> Siis sehän on kyl ihan totta et aina löytyy kinastelua kielten määrästä sekä sormil vai plekul soittamisesta. Sit tää ; " musari on lähes täydellinen basso " -kommentit, ei mul mitään musarii vastaa ole, itekkin kohta puolin ostan, mut sehän on vaan mielipide, eikä niistä "kannata" rupee nahistelee. Tulee vain kakkaa niskaa Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää - |
Wil-J 07.06.2004 18:50:40 | |
---|
Näin on, olemme kaikki yksilöitä ja omia persooniamme :) Varmaan tiedämme itse mikä sopii meille parhaiten :D |
magic 08.06.2004 16:58:17 (muokattu 08.06.2004 16:58:32) | |
---|
Vähän aikaa on tehnyt mieli 5-kielistä, mutta ei oikein riitä rahat sellaisen hankkimiseen. Pohdin, että jos vain ostaisi 5-kielisen basson kielisetin kaupasta ja laittaisi neljä matalinta kieltä(B-E-A-D) tavalliseen 4-kieliseen bassoon. Tulisiko mitään ongelmia? Onko kenelläkään kokemuksia? Kokemuksia on, ei tullut ongelmia. Kuten muut ovat jo huomauttaneet pikkasen tulee viilalle hommia ja siihen bassonhan ei sitten enää tavallista EADG-settiä laitetakaan ! Itse tein tämän OLP MM2:lle ja se ainakin murisi todella hyvin Elixiriellä varustettuna. Sitten vaan tuli yhä useammin vastaan tilanne että ei D-kieli enää riittänyt yläpäässä ja vaihto 5-kieliseen oli edessä. (Jep, arvasitte oikein, Stingray5 ) |