Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Positiivinen asiakaspalvelukokemus: Cusack Music
1 2
Jucciz
01.08.2013 12:16:51 (muokattu 01.08.2013 12:17:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohennetaanpa ilmapiiriä mukavalla pikku tarinalla.
 
Jokin aika sitten kesken bänditreenien päätti Cusack Tap-a-Whirl -tremolopedaali sanoa työsopimuksensa irti: aaltomuodon valitsin ja tempokytkin lakkasivat toimimasta kesken kaiken. Liekö syynä virtapiikki tai jokin muu, en osaa sanoa. Aluksi harmistuin, että sinne meni melkein parin sadan euron vempele, pedaalien taivaaseen.
 
Otin kuitenkin testimielessä Cusack Musicin sivujen kautta yhteyttä firmaan ja arvelin jo heillekin ääneen, että koskapa kyseessä on käytettynä vuosia sitten ostettu pedaali, tuskin kummoistakaan takuuta olisi voimassa. Yllätys oli melkoinen kun sain vastauksen, että heidän tuotteillaan on elinikäinen takuu: "laita vaan pedaali tulemaan postitse, niin me korjataan ja lähetetään takas".
 
Tuumasta toimeen: pedaali postiin, reilun viikon matka rapakon taa, vianjäljitystä ja korjaus. Kaikki potikat vaihdettiin ja kaupan päälle vielä ledi ja pari op-ampiakin. Pedaali lähti takaisin matkaan ja kuten asiaan kuului, se ei jäänyt tulliin, koska oli lähetetty korjattavaksi. Kolme-neljä viikkoa rulianssissa kesti, mutta lähetyspostikulujen (n. 11 euroa) hinnalla sain pedaalini takaisin käyttökuntoon. Melko kohtuullista.
 
Asiakaspalvelija Tony Lott hoiti yhteydenpidon erittäin mallikkaasti. Harvoin olen saanut yhtä hyvää kohtelua missään. Sain sähköpostitse yksityiskohtaista tietoa juuri tämän pedaalin viasta sekä siitä, mitä sille tehtiin ja miksi. Minut pidettiin koko ajan tilanteen tasalla. Luonnollisesti sain myös seurantanumeron kun pedaali lähetettin takaisin.
 
Pisteet kotiin Cusack Musicille. Voin suositella heidän tuotteitaan entistäkin hanakammin tietäen, ettei mahdollisissa vikatilanteissa jää tyhjän päälle.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
01.08.2013 12:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Kerrankin näin päin. Mahtava juttu. Ja on muuten melko hyvää mainosta ko. firmalle (voisin kuvitella, että kokonaisuutena: korjaus-mainosarvo=firmalle positiivinen tulos)...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
01.08.2013 13:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa! Pitääpäs laittaa tämä muistiin.
Eemil
01.08.2013 13:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh ei tämän tyyppisiin tarinoihin enää usko edes törmäävänsä nyky-yhteiskunnassa. Minulle tuntematon valmistaja --> käydään tutustumassa.
 
Jucciz
01.08.2013 14:22:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritän samalla murtaa sitä käsitystä, ettei suomalainen avaa suutaan muulloin kun silloin kun on valittamisen aihetta. Ei siitä isoa vaivaa ole, jos edes toisinaan muistaa ihan ääneen mainita siitä kun hommat on hoidettu hienosti.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
01.08.2013 14:33:51 (muokattu 01.08.2013 14:34:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästähän saaneisi positiivisten kokemusten ketjun.
 
Olen tästä tainnut aiemminkin kirjoittaa, mutta Coda Musicin kanssa taannoin hoitui ongelma hienosti.
 
Ostin Codalta käytetyn Hiwattin (ihanoita vahvistimia ne). Kuriiri toi kotiin, ja löin laitteen tulille. Ääntä ei kuitenkaan tullut. Putket hehkuivat ja sulakkeet olivat ehjät.
 
Lähetin Codalle sähköpostia tilanteesta, vikakuvauksen ja tekemäni tarkistukset. Sieltä vastattiin nopeasti, että voin lähettää vahvistimen heille korjattavaksi tai korjauskelvottomaksi todettavaksi, tai, jos seudulla on vahvistinkorjaaja, viedä laitteen sinne arvioita ja mahdollista korjausta varten.
 
Valitsin jälkimmäisen, ja kiikutin Hiwattin korjaamoon. Siellä todettiin rikkoutunut impedanssikytkin ja elinikaarensa päässä olevat pääteputket sekä annettiin korjauksen kustannusarvio.
 
Raportoin Codalle, ja jälleen vastaus tuli pikaisesti: korjatkoot paikallinen sen, he hyvittävät luottokorttiani vastaavalla summalla.
 
Näin myös tapahtui.
 
Hiwatt on jo jatkanut matkaa uudelle omistajalle, mutta nykyinenkin vahvistin löytyi Codalta.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Gabe
01.08.2013 16:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Yritän samalla murtaa sitä käsitystä, ettei suomalainen avaa suutaan muulloin kun silloin kun on valittamisen aihetta. Ei siitä isoa vaivaa ole, jos edes toisinaan muistaa ihan ääneen mainita siitä kun hommat on hoidettu hienosti.
 
Muistin plussalla. Mukava joskus lukea jotain muutakin kuin valitusta, positiivista palautetta pitäisi antaa useamminkin.
Rämppy
01.08.2013 16:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taannoin kirjoittelin positiivisesta kokemuksesta Plutoneiumin kanssa, mutta kerrataanpa:
Pari vuotta sitten ostin chi-wah-wahin, johon tykästyin oitis. Laite kuitenkin hajosi n. puolen vuoden kuluttua. Valmistaja toimi asiassa mallikkaasti. Sain sähköposteihini vastaukset yleensä muutamassa tunnissa. Prosessi kesti kolmisen viikkoa (paketti singaporeen, korjaus, ja lähetys takas mulle). Paluupostissa oli mukana 20 Singaporen dollaria, mikä vastasi mulle koituneita postikuluja.
Valitettavasti korjattu pedaali mykistyi jälleen alle vuoden kuluttua korjauksesta.
Tälläkin kertaa viestintä toimi nopeasti puolin ja toisin. Ilmoittivat, että ekassa versiossa oli joku tyyppivika ja että lähettävät mulle uuden version ko. pedaalista, joka on kaikin puolin parempi. Risan pedaalin sain pitää muistona. Uusi pedaali tuli alle viikossa ja se on siitä lähtien ollut kovassa käytössä.
Vaikka tuotteen kanssa olikin harmia, niin asiakaspalvelu oli harvinaisen hyvää.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
johanssen
01.08.2013 17:28:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussalla paiskasin Juccizzia miekin. Mukava olla vaihteeksi positiivisten asioiden äärellä.
 
Kyllä mie ainakin nykyään panen helpommin merkille hyvän palvelun kuin huonon, mikäli huono ei satu olemaan jotain ihan järkyttävää ja ihmisrodulle sopimatonta. Siihen vissiin sitte tottuu...
 
Tänään ja eilen sain esimerkiksi erittäin hyvää palvelua Customs Soundsin Kimmolta.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Rämppy
20.03.2016 23:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan positiivista ketjua. Usein täälläkin valitellaan kauppojen heikkoa reagointia sähköposteihin -ja ihan syystä. Tässä pari iloista poikkeusta:
Meilasin Cioks-virtalähdefirmalle kysymyksen DC10-virtalähteen sopivuudesta Line6 DL4:n kanssa. Vastaus tuli tunnissa sisältäen seikkaperäiset ohjeet välijohtojen ja jänniteoptioiden suhteen. Mahtavaa palvelua tanskanmaalla.
Toinen kehut ansaitseva lafka on Uraltone. Mikolta tulee vastaukset kiperiinkin kysymyksiin ylensää samana päivänä.
Hatunnoston paikka.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
TTV
21.03.2016 07:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa, että näitä positiivisiakin tapauksia raportoidaan. Itselle täysin tuntematon pulju, mutta nimi jäi mieleen positiivisessa hengessä :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
WanhaWetäjä
24.03.2016 14:33:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas tännekkin eli kiitettävää toimintaa Fasulta, soitin kysyäkseni Yamahan akkariin sound hole coveria.
En tiennyt (tosin aavistelin) että se olisi pitänyt tulla kitaran mukana, laittoivat samantien postiin.
Voi toki olla niin että kun on kyse varusikitarasta niin se on jätetty pois epäsopivuuden takia, otelaudan/kaulan pää tulee aukon päälle epäsymmetrisesti...no sen näkee sitten.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
J.Nikkanen
24.03.2016 16:08:57 (muokattu 24.03.2016 16:38:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ameriikoissa homma toimii mun mielestä niinkuin kuuluu. Sähköposteihin vastataan nopeasti ja asiallisesti, autetaan mitä voidaan ja tehdään tarkentavia kysymyksiä millä jatketaan. Samaa ei voi sanoa näistä härmän musaliikkeistä sen enempää Soitinasemaa ja musamaailmaa mainitsematta. Oho.
 
edit: muistinpa väärin joten korjasin
 
edit2: maininnan arvoisia hyvässä mielessä näin äkkiseltään: Eminence, Voodoo Lab sekä Lehle.
 
antikristus
24.03.2016 16:21:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni Kemper vähän solmuu kun rikkoutu joku tiedosto kun tein performance presettei. Laitoin "palaute boksiin" vian kuvauksen ja saman illan aikana (klo23 ja risat) tulikii jo sähköposti Hans-Jörgeniltä ja saatii yksissä tuumin hoidettua Kemper takasin toimintakuntoon. Se hämmentää eniten et siihen aikaan joku vielä päivystää palaute luukulla ja on valmiina auttamaan.
 
Gabe
24.03.2016 17:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Ameriikoissa homma toimii mun mielestä niinkuin kuuluu. Sähköposteihin vastataan nopeasti ja asiallisesti, autetaan mitä voidaan ja tehdään tarkentavia kysymyksiä millä jatketaan.
 
On niitäkin poikkeuksia. Itse en ole koskaan saanut yhteenkään lähettämääni sähköpostiin vastausta esim. Bad Cat vahvistinvalmistajalta, Kitarapajan kautta olen onnistunut pariin kysymykseen saamaan selvyyden. Fargenkaan ei vastannut kyselyyni. Härmän vahvistinsepät ottavat asiakseen vastata yleensä jo saman päivän aikana.
sebu
24.03.2016 18:08:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: On niitäkin poikkeuksia. Itse en ole koskaan saanut yhteenkään lähettämääni sähköpostiin vastausta esim. Bad Cat vahvistinvalmistajalta, Kitarapajan kautta olen onnistunut pariin kysymykseen saamaan selvyyden. Fargenkaan ei vastannut kyselyyni. Härmän vahvistinsepät ottavat asiakseen vastata yleensä jo saman päivän aikana.
 
Pakko puolustaa Fargenia. Minulle hän vastasi heti ja samoten lisäkysymyksiini. Ja erittäin asiallisesti.
 
noon
24.03.2016 20:11:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvemmin tulee enää tässä kulutusyhteiskunnassa vastaan termiä "elinikäinen takuu". Hienoa että jossain vielä luotetaan omiin tuotteisiin :)
 
penatuna
24.03.2016 20:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Bluetonea pitää kehua loistavasta palvelusta. Kaikki firman kanssa asioineet tietänevät mitä tarkoitan...
 
Jucciz
24.03.2016 21:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Myös Bluetonea pitää kehua loistavasta palvelusta. Kaikki firman kanssa asioineet tietänevät mitä tarkoitan...
 
Minä ainakin tiedän.
noon
25.03.2016 14:26:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin Zcat Qmod pedaalin. Tuota pikkupajaa voin myös mainostaa. Hyvin toimi toimitukset.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «