BugBadWolf: Nyt ei tee mieli ostaa yhtään mitään. Ei romun romua. Mikä on tämä outo, suorastaan harmooniselta vaikuttava olotila? Pitääkö etsiä lääkäri?!? Nauti paripäivää. Kyllä se sitten taas iskee saletisti jossain vaiheessa. Lupasin ostaa kaverin tokain ja piti jo heti ruveta aatteleen viriosia. |
tuskiz 25.03.2016 15:37:52 | |
---|
Jaguar ketju sai kaasuttamaan moista, en olisi kyllä uskonut sillä oon pitänyt tota perhettä Jazzmasterin ja Mustangin kanssa melko mitäänsanomattomana, mutta voishan tollanen olla hauska, aika nihkeesti vaan Fender valmistaa noita nykyjään mutta varmaan parempi ottaa hyppy tuntemattomaan halvemmalla ja ostaa Squieri ja säätää sitä. |
BugBadWolf 25.03.2016 18:36:56 | |
---|
s8na: Nauti paripäivää. Kyllä se sitten taas iskee... Meni jo. Huomasin että vaakkua puuttuu ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Shredator 26.03.2016 09:58:31 (muokattu 26.03.2016 10:32:24) | |
---|
Analogmanin Prince Of Tonea olisi saatavilla paikallisessa. Tavallaan gäässittäisi, mutta 185€ kiinalaisesta pedaalista pistää miettimään. Ehkä mie vaan rakennan kloonin :) E. Äh, ostin sittenkin :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
Snapo 26.03.2016 15:04:01 | |
---|
Nyt kun löysi pitopeliin hyvän tallamikin nii mietinkin että miltähä se kuulostais jos omistais straton sinkkumikeillä. Toisaalta haluaisin vähän modernimman pelin väh. 12" radiuksella ja ei vaahteralaudalla jotta ei liian kirkkaaksi menis. Äkkiseltään osuis noihin specseihin Pacifica, ja 612v löytyis toriltakin tällä hetkellä aika edukkaasti. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
ibnz 26.03.2016 18:02:41 | |
---|
Snapo: Nyt kun löysi pitopeliin hyvän tallamikin nii mietinkin että miltähä se kuulostais jos omistais straton sinkkumikeillä. Toisaalta haluaisin vähän modernimman pelin väh. 12" radiuksella ja ei vaahteralaudalla jotta ei liian kirkkaaksi menis. Äkkiseltään osuis noihin specseihin Pacifica, ja 612v löytyis toriltakin tällä hetkellä aika edukkaasti. Härveli Etelä-Kalifornia SSS-pleksillä, kyllä lähteem. On tosin 12-16" compound radius, mut ainakin moderni :) |
Snapo 26.03.2016 19:05:23 | |
---|
ibnz: Härveli Etelä-Kalifornia SSS-pleksillä, kyllä lähteem. On tosin 12-16" compound radius, mut ainakin moderni :) Heh juum otetaan testiajot kunhan muutto koittaa, mikäli vehje on vie myynnissä tuolloin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
audioAXS 26.03.2016 19:44:36 | |
---|
Eleven Rack tai Yamaha THR kotiin treenivahvariks ois kiva... Opiskelijan budjetilla ei kuitenkaa pitkälle pötkitä. :/ "Voima korvaa vaseliinin" |
Seba 26.03.2016 21:39:02 | |
---|
Krice: Liima gasittaa. Uuden yläsatulan hankkimisen jälkeen on tullut idea, että pitäisikö ostaa titebondia eli sitä mitä kaikki käyttävät, vai pitäisikö tyytyä alistuneesti 10 vuotta vanhaan kuivuneeseen erikeepperiin. Itse tyytyisin tippaan pikaliimaa. Eikä mun laitteissa ole kuin 1 satula, ei ylä- ja alasatulaa. Tallaksi oon pruukannut kutsua sitä toista |
BugBadWolf 26.03.2016 23:17:09 | |
---|
Seba: ...Tallaksi oon pruukannut kutsua sitä toista Eikös sekin kapine liiku toisissa? Ainakin ne Floyd Roset heiluvat ihan hulluna aina. Pitää kokeilla joskus pikaliimaa ;D Mutta joo. Siis hyvin pieni tippa siihen päähän satulaa, joka pyrkii pois kaulalta. Sillon siihen saa irroittaessa tarpeeksi vääntöä toiseen päähän. Ja tarpeeksi suuri annos sitä liimaa todellakin huolehtii siitä, että satula irtoaa vain palasina ja kaikenlaisia hiomahommia seuraa. Holtti mukaan siihen askarteluun. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Krice 26.03.2016 23:56:47 | |
---|
Seba: Eikä mun laitteissa ole kuin 1 satula, ei ylä- ja alasatulaa. Tallaksi oon pruukannut kutsua sitä toista Talla on se missä kielet on kiinni, mutta siinäkin on satula. Tai sähkökitarassa usein 6 kpl satuloita joka kielelle. |
tuskiz 27.03.2016 01:04:25 | |
---|
Satula = Nut Talla = Bridge Ylä- ja alatalla ihmiset on outoja. |
BugBadWolf 27.03.2016 01:06:10 (muokattu 27.03.2016 01:07:13) | |
---|
Krice: Talla on se missä kielet on kiinni, mutta siinäkin on satula. Tai sähkökitarassa usein 6 kpl satuloita joka kielelle. Jos nyt aletaan oikein tieteellisesti asiaa ruotimaan, niin varsinaista osaa nimeltä satula ei monessakaan tallassa ole. Sen sijaan tallapaloissa, osa tallapalaa toimii satulana. Mutta tästä tosissaan vänkääminen taitaa olla yhtä hyödyllistä kuin väittely siitä, onko sierain nenää. Ja onko sierainta edes olemassa, koska sehän on reikä? Kaikkihan me tiedämme sen, että reikää ei ole olemassakaan. On vain reiän reunat. tuskiz: ...Ylä- ja alatalla ihmiset on outoja. *ihmiset on outoja. ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 27.03.2016 01:13:37 | |
---|
Mutta haluan nyt palata lankamme varsinaiseen aiheeseen. Hyppysiini joutui, erinäisten onnettomien seikkailuiden jälkeen, Hughes & Kettner Triamp mk1. Perusteellisempi koesoitto sai minut mulkoilemaan noita Mesoja. Ensin vähän epäluuloisena ja sitten jopa äkäisenä. Kuunteluttihan se sitten juutuubista uusimman Triamp-version demoja. Nyt on pääntauti iskenyt. Jos en äkkiä löydä uskonvahvistusta tuonne Mesa-osastolle, iskenee sellainen H&K-kuume, että oksat pois. Saapa nähdä, josko se alkaa taas viikatteen terä lähestyä tuota kolmosta... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jucciz 27.03.2016 01:48:17 | |
---|
tuskiz: Satula = Nut Talla = Bridge Ylä- ja alatalla ihmiset on outoja. Vähemmästäkin plussan antaa. Ei oo mitään ylätalloja tai -satuloita tahi alatalloja tai -satuloita. On talla ja on satula. Eni kvessöns? |
toivase 27.03.2016 09:00:56 | |
---|
tuskiz: Satula = Nut Talla = Bridge Ylä- ja alatalla ihmiset on outoja. Yes indeed...they are nuts ;). |
Laulava Kylätohtori 27.03.2016 11:49:03 | |
---|
Talla on alasatula ihan yhtä paljon kuin runko on peräkaula... They pass too much electricity. -SRV |
Åboensis 27.03.2016 11:51:11 | |
---|
Krice: Tai sähkökitarassa usein 6 kpl satuloita joka kielelle. 6 kieltä x 6 kpl satuloita = 36 satulaa. Saisko kuvaa ;D. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Myrkky Nuoli 27.03.2016 12:25:29 (muokattu 27.03.2016 12:25:57) | |
---|
Krice: Thomannilla näyttäisi olevan titebond-liimoja joka lähtöön, pitää vielä arpoa mikä niistä sopisi satulan ja puun yhteenliimaamiseen. Ehkä samalla voisi lisätä ostoskoriin bassovahvistimen. Elä nyt hyvä ihminen. Tää on just niitä juttuja mitkä sattuu aivoihin sitten seuraavan kerran kun pitää tehdä uutta satulaa. Yksi tai korkeintaan kaksi tippaa pikaliimaa ja se on siinä. Ei ne ammattilaisetkaan satuloita titebondilla liimaile. More Nintendo, less Marshall. |
Krice 28.03.2016 14:18:39 | |
---|
Myrkky Nuoli: Yksi tai korkeintaan kaksi tippaa pikaliimaa ja se on siinä.. Olen päättänyt ostaa titebondia, minulle on tullut pakkomielle siitä. |