Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5140 141 142 143 144444 445 446 447 448
Gabe
23.03.2016 13:52:38
tuskiz: Näistä vastaamattomista yhteydenotoista, oletteko kenties yrittäneet viestitellä vaan Mnetin pikaviesteillä? Koska mä voin vannoa että joskus ne ei mene eteenpäin vastaanottajalle tai päinvastoin taas vastaus ei saavu ja katoaa unholaan, kannattaa ihmeessä käydä läpi kaikki sähköpostit ja puhelinnumerot mikäli mahdollista.

Jokusen kerran on tosiaan käynyt niin että pikaviestit jää bittitaivaaseen. Kannattaa tosiaan laittaa varmuuden vuoksi vielä toinenkin pikaviesti perään. Onpa käynyt niinkin että en ole puhelimella selaillessani huomannut pikaviestin vilkkuvan. Puhelinsoitto on tähän asti ollut paras tapa tavoittaa.
BugBadWolf
23.03.2016 13:59:54 (muokattu 23.03.2016 14:01:08)
tuskiz: ...joskus ne pikaviestit ei vain tosiaan toimi syystä x...

Onko tästä jotakin ylläpitäjän tarjoamaa tietoa olemassa? Tällainen tietokantahimmeli on kyllä yleensä varsin varmatoiminen keksintö.

Mutta älypuhelin saattaa toki löytyä monen kadonneen viestin takaa. Puolisokeana kääkkänä en ole moisista innostunut, mutta arvaukseni on että kun yrittää tehdä postimerkin kokoisella ruudulla sanoja asioita kuin 24-tuumaisella näytöllä, asioiden pieleenmenon mahdollisuus kasvaa huikeasti.

Edit: Jos foorumiviesti katoaa, katoaa pikaviestikin. Eiköpä nuo toimine lähes samalla tavalla.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Åboensis
23.03.2016 16:43:48

Gabe: Jokusen kerran on tosiaan käynyt niin että pikaviestit jää bittitaivaaseen. Kannattaa tosiaan laittaa varmuuden vuoksi vielä toinenkin pikaviesti perään. Onpa käynyt niinkin että en ole puhelimella selaillessani huomannut pikaviestin vilkkuvan. Puhelinsoitto on tähän asti ollut paras tapa tavoittaa.

No niin, nyt on lähtenyt yhteensä kai kolme pikaviestiä ja kaksi spostia. Puhelinnumeroaan minulla ei ole enkä aio ryhtyä enää sitä erikseen selvittämään ;D. Olisinkohan jo ollut riittävän perusteellinen...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Gabe
23.03.2016 17:47:59
Åboensis: No niin, nyt on lähtenyt yhteensä kai kolme pikaviestiä ja kaksi spostia. Puhelinnumeroaan minulla ei ole enkä aio ryhtyä enää sitä erikseen selvittämään ;D. Olisinkohan jo ollut riittävän perusteellinen...

En tähän sinun tapaukseesi suoraan viitannut. :) Kommentoin tuskiksen viestiin vain noin yleisellä tasolla, että ei ne pikikset ole aina perille päässeet. Luulisi että ostaja olisi itse ottanut yhteyttä jos on kaupoista sovittu. Itse en kamppeita varaile jos ei ole ennestään tuttu kaveri..
blues guitar
23.03.2016 20:45:15

Kylläpä oli taas kaupankäynti nopeata ja vaivatonta. Ei varmaan kahta tuntia ehtinyt olla kaiutin torilla, kun jo ennestään tuttu mnet jäsen laittoi tekstiviestin että ostaa ja maksaa myös rahdin. : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Åboensis
23.03.2016 21:16:21

Gabe: En tähän sinun tapaukseesi suoraan viitannut. :) Kommentoin tuskiksen viestiin vain noin yleisellä tasolla, että ei ne pikikset ole aina perille päässeet. Luulisi että ostaja olisi itse ottanut yhteyttä jos on kaupoista sovittu. Itse en kamppeita varaile jos ei ole ennestään tuttu kaveri..

Juu, en niin arvellutkaan ;D. Ja niin luulisi... Mää olen aiemminkin kiltisti varannut myynnissä ollutta tavaraa välillä vähän pidemmäksikin aikaa (lue: vajaaksi viikoksi), kun joku on luvannut ostaa mutta on esim. halunnut tulla itse hakemaan, eikä ole pikemmin päässyt. Nyt(kin) on siis kaupat sovittu (spostitse, ihan kirjallisesti, ns. mustaa valkoisella), mutta ostajasta ei enää kuulu mitään... perin kummallista, sanoisin.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Gabe
23.03.2016 21:30:35
Åboensis: Juu, en niin arvellutkaan ;D. Ja niin luulisi... Mää olen aiemminkin kiltisti varannut myynnissä ollutta tavaraa välillä vähän pidemmäksikin aikaa (lue: vajaaksi viikoksi), kun joku on luvannut ostaa mutta on esim. halunnut tulla itse hakemaan, eikä ole pikemmin päässyt. Nyt(kin) on siis kaupat sovittu (spostitse, ihan kirjallisesti, ns. mustaa valkoisella), mutta ostajasta ei enää kuulu mitään... perin kummallista, sanoisin.

Mulla on sellainen käytäntö että varaan siksi kunnes tulee toinen ostaja. :D No ei, jos kaupat on sovittu ja on ennestään tuttu tyyppi/fiksun oloinen tyyppi niin onhan noita sovittu viikonkin päähän. Kerran kävi niin että toisella osapuolella tuli yllättäviä suuria rahanmenoja eikä hänellä ollutkaan rahaa ostaa kitaraa, soitti kyllä fiksusti ja pahoitteli. Myöhemmin sama kaveri osti multa vahvistimen. Eli voihan sitä kaikkea käydä, mutta on kohteliasta ottaa yhteyttä ja pahoitella. Tuollainen toisen epätietoisuuteen jättäminen on törkeää.
Alfons Åberg
24.03.2016 13:40:46 (muokattu 24.03.2016 13:41:40)
Jos minun kamppeita haluaa yli viikoksi varata niin silloin asiaan kuuluu varausraha. Siis Vanhan Liiton Rehellisten Kauppamiesten Varausraha, jolla myyjä varaa tuotteen varausrahan jättäneelle sovittuun aikaan lunastettavaksi. Varausraha vähennetään kauppahinnasta, ja mikäli kauppa jää myyjästä_riippumattomasta_syystä toteutumatta, jää raha myyjälle.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Åboensis
24.03.2016 16:08:52 (muokattu 24.03.2016 16:09:21)

Presidentti: Jos minun kamppeita haluaa yli viikoksi varata niin silloin asiaan kuuluu varausraha. Siis Vanhan Liiton Rehellisten Kauppamiesten Varausraha, jolla myyjä varaa tuotteen varausrahan jättäneelle sovittuun aikaan lunastettavaksi. Varausraha vähennetään kauppahinnasta, ja mikäli kauppa jää myyjästä_riippumattomasta_syystä toteutumatta, jää raha myyjälle.

Tuota VLRKV:tä voisi itsekin harkita vast'edes käyttävänsä ;D. Oma asiani kuitenkin nytkähti vihdoin tänään aavistuksen eteenpäin, eli ostajakandidaatti oli vihdoin yhteyksissä minuunpäin. Sovimme yhteistuumin, että laitan tavaran uudelleen myyntiin, mutta että hän voi halutessaan vielä palata ns. astialle. Kiitos kaikille kommentoijille sekä muutoin keskusteluun osallistuneille. Jatkakaa...
jhakwe
24.03.2016 16:40:51

Perinteinen. Oletin kauppojen syntyneen enkä viittinyt myydä ohi seuraavalle kyselijälle. Pienen radiohiljaisuuden päätteeksi kyselin perään, että laitetaankos. Ei laitettukaan ja seuraava kandidaatti ehti ostaa muualta.

Ostakaas nyt noi putket veke, koska ostin paniikissa toisen Les Paulin Tradin kaveriksi :)
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Gabe
24.03.2016 17:54:55
Presidentti: Jos minun kamppeita haluaa yli viikoksi varata niin silloin asiaan kuuluu varausraha. Siis Vanhan Liiton Rehellisten Kauppamiesten Varausraha, jolla myyjä varaa tuotteen varausrahan jättäneelle sovittuun aikaan lunastettavaksi. Varausraha vähennetään kauppahinnasta, ja mikäli kauppa jää myyjästä_riippumattomasta_syystä toteutumatta, jää raha myyjälle.

Joo! On tullut huomattua että nimellinen vitosenkin varausraha karkottaa jo huumorimielellä varailijat.
klobasa
24.03.2016 22:39:54
SHOD klooni meni vihdoin kaupaksi, mutta pikku Monster ei sitten perskuta millään. Paljonkohan pitäis maksaa, että joku ottais sen.

Torillahan on pari muutakin n. 700e Monsteria jotka on roikkuneet siellä ikuisuuden. Ihmetyttää kun Monster käsittääkseni myy noita pikkukomboja uusinakin paljon kalliimmalla, mutta erittäin hyväkuntoiset ja monta sataa euroa edullisemmat käytetyt ei näytä menevän kaupaksi millään. En ymmärrä tota yhtälöä. Itse ostaisin mielummin halvemmalla kuin kalliimmalla.
Gabe
24.03.2016 22:59:44
klobasa: SHOD klooni meni vihdoin kaupaksi, mutta pikku Monster ei sitten perskuta millään. Paljonkohan pitäis maksaa, että joku ottais sen.

Torillahan on pari muutakin n. 700e Monsteria jotka on roikkuneet siellä ikuisuuden. Ihmetyttää kun Monster käsittääkseni myy noita pikkukomboja uusinakin paljon kalliimmalla, mutta erittäin hyväkuntoiset ja monta sataa euroa edullisemmat käytetyt ei näytä menevän kaupaksi millään. En ymmärrä tota yhtälöä. Itse ostaisin mielummin halvemmalla kuin kalliimmalla.

Olen noita monsterin pikkucumboja katsellut muutamaankin otteeseen. Ei vain ole raaskinut ostaa kun ei ole mitään käsitystä miltä ne soundaavat tai maksavat uutena, myös tuo käytettyjen huono liikkuminen vähän on jarrutellut. Eikös ne puuhaa uutta sivua Monsterilla jolla olisi myös soundinäytteitä niistä koneista ja jotain hinnastoa? Luulisi että tämä vähän vauhdittaa myyntiä. Uutena varmaan ostetaan helpommin kun mennään pajalle ensin testaamaan..
BugBadWolf
24.03.2016 23:23:05
klobasa: ...mutta erittäin hyväkuntoiset ja monta sataa euroa edullisemmat käytetyt ei näytä menevän kaupaksi millään. En ymmärrä tota yhtälöä...

Suomessa on useampikin paja, joka valmistaa aivan helvetin hyviä vahvistimia. Ovat toki hinnakkaita ja kehtaan väittää että rahoilleen saa vastinetta ihan samalla tavalla kuin muunkin maailman putiikkipelien kanssa. Mutta niistä ei pääse yhtä kätevästi eroon uutta hankkiessaan, kuin tutummista merkeistä.

Normaali soittaja on rahaton ja tuulellakäypä olento, joka ajattelee myös sitä hetkeä kun tämän päivän maailman paras työkalu menee muodista ja vaihtoon. Ja siinä tilanteessa suomalaisen vahvistimen kanssa on vaikeaa. Ja kun tätä tapahtuu tarpeeksi kauan, se myynnin vaikeus vaikuttaa ostopäätöksiin.

Jälleenmyyntiarvon säilyminen on myös valmistajan etu. Uusiakin pelejä ostetaan helpommin, kun raha ei tunnu katoavan kaivoon. Ja jos laitteista ei ole olemassa kunnon ääninäytteitä, niin uuden kuin käytetynkin laitteen ostajilla kynnys kasvaa. Taitaa olla tällä hetkellä niin että vain Bluetonella kattavampi kokoelma ääniklippejä. Markkinointipuolella voisi olla vähän kehittämistä muutamilla.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
25.03.2016 05:30:10
BugBadWolf: Suomessa on useampikin paja, joka valmistaa aivan helvetin hyviä vahvistimia. Ovat toki hinnakkaita ja kehtaan väittää että rahoilleen saa vastinetta ihan samalla tavalla kuin muunkin maailman putiikkipelien kanssa. Mutta niistä ei pääse yhtä kätevästi eroon uutta hankkiessaan, kuin tutummista merkeistä.

Normaali soittaja on rahaton ja tuulellakäypä olento, joka ajattelee myös sitä hetkeä kun tämän päivän maailman paras työkalu menee muodista ja vaihtoon. Ja siinä tilanteessa suomalaisen vahvistimen kanssa on vaikeaa. Ja kun tätä tapahtuu tarpeeksi kauan, se myynnin vaikeus vaikuttaa ostopäätöksiin.

Jälleenmyyntiarvon säilyminen on myös valmistajan etu. Uusiakin pelejä ostetaan helpommin, kun raha ei tunnu katoavan kaivoon. Ja jos laitteista ei ole olemassa kunnon ääninäytteitä, niin uuden kuin käytetynkin laitteen ostajilla kynnys kasvaa. Taitaa olla tällä hetkellä niin että vain Bluetonella kattavampi kokoelma ääniklippejä. Markkinointipuolella voisi olla vähän kehittämistä muutamilla.

Eikä tuo ole pelkästään kotimaisten vahvarien ongelma. Monet ulkomaiset putiikkipelit menevät kaupaksi yhtä huonosti/hyvin, jos ei vieläkin huonommin.

Hyvät ja laadukkaat soundiklipit vaativat aika paljonkin resursseja, joten sinänsä ymmärrettävää, jos ne jäävät pieneltä putiikkipajalta tekemättä. Varsinkin, jos toiminnan laajuus on omasta mielestä tyydyttävällä tasolla ilmankin...
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
25.03.2016 07:39:18
Laulava Kylätohtori: Eikä tuo ole pelkästään kotimaisten vahvarien ongelma. Monet ulkomaiset putiikkipelit menevät kaupaksi yhtä huonosti/hyvin, jos ei vieläkin huonommin.

Joo, kyllä nuo Bluetonet ja Rikstonet liikkuivat paljon nopeammin kuin Diamond ja Bad Cat.

Hyvät ja laadukkaat soundiklipit vaativat aika paljonkin resursseja, joten sinänsä ymmärrettävää, jos ne jäävät pieneltä putiikkipajalta tekemättä. Varsinkin, jos toiminnan laajuus on omasta mielestä tyydyttävällä tasolla ilmankin...

Näinhä se valitettavasti on. Bluetonella alkaa olla kiva kun lähes kaikista vahvistimista on demovideo ja joitain malleja löytyy Custom Soundsillakin testattavaksi. Ainakin itselleni ostokynnys on huomattavasti pienempi jos on edes kuullut miltä sen koneen pitäisi soundata. Mutta ei tämä ole kotimaisten pajojen harmina ainoastaan, Redplaten Henry valitteli myös että on työlästä ja hankalaa nykyään tuo näytteiden teko.

Toinen kiinnostava kysymysmerkki on tuo kotimainen Hehku amps. Siellä on vain lyhyet hassut kuvaukset kustakin koneesta eikä mitään soundinäytteitä tai hintoja. Nimekkäitä soittajia kuitenkin on ja koneet on hienoja. Olisi vain kiva saada nistäkin jotain käsitystä soundipuolella. En ainakaan itse perhellisenä ehdi tai jaksa lähteä milloin minnekin päin suomea jonkun valmistajan pajalle testaamaan erilaisia koneita summamutikassa. Jos on ostohousut jalassa, rahaa ja aikaa niin sitten suuntaan sinne mikä jo niiden soundinäytteiden perusteella kiinnostaa.
BugBadWolf
25.03.2016 12:29:24 (muokattu 25.03.2016 12:31:27)
Gabe: ...Jos on ostohousut jalassa, rahaa ja aikaa niin sitten suuntaan sinne mikä jo niiden soundinäytteiden perusteella kiinnostaa.

Näinhän se on. Ostohousuissa on mm takiaisia, piikkilankaa ja sulaa laavaa kananmunankokoisina pisaroina. Se pistää miehen kiemurtelemaan ja juoksemaan villisti kohti lähintä helpotusta. Kun polttelee pahasti joka puolelta, odotusaika uuden laitteen kanssa pyritään tekemään mahdollisimman lyhyeksi ;D

Myyjien kannalta katsottuna on suorastaan vastuutonta päästää rahoissaan oleva muusikko kulkemaan onnensa ohi. Kun niitä harvoja rahamiehen hetkiä osuu kohdalle, ei ole vaikeaa saada pelimannia luopumaan rahoista. Päinvastoin. Siihenhän on suorastaan vimma. Pitäisi osata tehdä mahdollisimman helpoksi luopua niistä rahoista oikeassa osoitteessa. Juuri tämän takiahan torilla on kasakaupalla kampetta kierrossa. Pitopeleiksi osoittautuneita laitteita on, suhteessa maassa olevan romun määrään, säälittävän vähän.

Mutta ehkä tämä sotii sitten joidenkin vahvistinpajojen mielestä koko custom-ajatusta vastaan? Jospa halutaankin poimia vain rusinat pullasta ja myydä laitteet vähän niinkuin salaperäisyyden verhoamana rahakkaammille?

Mutta onko se hyvä edes laitteiden kannalta, jos niitä saa myydyksi pari hassua vuodessa? Voihan siinä toki saada jonkinlaisen gurunmaineen, jos sellaista haluaa. Mutta valmistaakseen tasaisella laadulla huippulaitteita, valmistaja tarvitsee myös tasaisen rahavirran sisään. Siihen auttaa vain vanha kunnon markkinointi.
klobasa
25.03.2016 12:47:43
Tuleeko teille muuten usein pikaviestejä jossa joku vain ilmoittaa, että on myytävästä artikkelista kiinnostunut? Itselle tulee tuollaisia viestejä varmaan 30% kaikista yhteydenotoista. Siis sellaisia missä ei sen kummemmin kysellä mitään muuta tuotteesta... En oikein hahmota mikä sellaisten viestien tarkoitus on.

Jos itse ilmoitan kiinnostukseni, niin yleensä kysyn kyllä myös samalla pari kolme tuotteeseen / kauppaan liittyvää asiaa mitä ei mainita ilmoituksessa.
BugBadWolf
25.03.2016 12:53:01
klobasa:...En oikein hahmota mikä sellaisten viestien tarkoitus on...

Sosiaalisesti osaamattoman ihmisen yritys avata keskustelua? Haluaa sinun aloittavan juttelua, koska ei itse oikein osaa?

No minulle on toki tullut sellaisiakin avauksia että "mine olle saudi-arabic merimees ja olle kiinnostunut sinun käkikello. Vieläkkö tama kohde ole myynti?" Missä raha liikkuu, siellä liikkuu kaikenkarvaista kulkijaa. ;D

Eli voipi olla kyse molemmista. Tai mistä tahansa muusta. ;eitä on moneen junaan ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)