Aihe: Millä levyllä/biisissä "mahtavat" saundit?
1 2 3 4 5
Huevos
04.06.2004 22:59:08

Led Zeppelin: II ja IV (II:n bassokuviot ja soundi taivaallisen upeat!)

eiks III ole kans? en ole mikään studiovelho, mutta mun mielestä siinä kolmosella on basso tone aika helevetin siisti.
Mr. Mustard
04.06.2004 23:09:24
eiks III ole kans? en ole mikään studiovelho, mutta mun mielestä siinä kolmosella on basso tone aika helevetin siisti.

Juu on, mutta ehkä arvioon vaikuttaa myös se, että noissa II:n bassokuvioissa on mieletöntä "groovea". Niin tiedän, että tässä kysyttiin soundeja yleisemmin. No, II ja IV viehättää myös soundipuolella eniten.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Kapane
04.06.2004 23:12:46

My faten Happiness is fiction levyllä on kovat rumpu ja kitara saundit. tsekakkaa
Parempi kuin Bizkit. [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Huevos
04.06.2004 23:13:55

Juu on, mutta ehkä arvioon vaikuttaa myös se, että noissa II:n bassokuvioissa on mieletöntä "groovea". Niin tiedän, että tässä kysyttiin soundeja yleisemmin. No, II ja IV viehättää myös soundipuolella eniten.

onks sulla muuten tietoa mitä kamoja se basisti käytti?
jwalk
04.06.2004 23:26:04
Vähän tarkennusta.Haeskelin puhtaasti tekniseltä pohjalta eli tappakaa tunteet.
Mr. Mustard
04.06.2004 23:26:36
onks sulla muuten tietoa mitä kamoja se basisti käytti?

Heh, ei hajuakaan. Ainakin kuvallisissa konserttitallenteissa J-P-Jones näyttäisi pomputtelevan Fenderin Precisionia. Ääh! emmä tiedä;)
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
TurOl
04.06.2004 23:34:41
Sigur Ros - Agaetis Byrjun (kirjoitetaanko se edes noin?)

Täydellistä, varsinkin ne jousella soitetut kitaravallit
Ossi
05.06.2004 00:25:40

Vaikka kuuntelenkin nykyisin enimmäkseen aivan muuta, heittäisin kehiin ZZ Topin. En jaksa muistaa, mutta orkesteri aloitti aikoinaan vissiin ihan blues-pohjalta, jossain välissä vetivät muutamia country-vivahteita ja sitten lopulta ns. räjäyttivät pankin sequensseri-vetoisilla ja räyhäävillä kitarasoundeilla ryyditetyillä hiteillään. Nyttemmin ovat palanneet bluesin pariin.

Ollaan sitten po. genrestä mitä mieltä hyvänsä, tykkään että kyseinen boogieryhmä on tuottajineen ja äänittäjineen ymmärtänyt aika paljon myös tyylinmukaisten soudien päälle.

Olen huomannut, että helpoin tapa irrottautua jonniinjoutavista työmurheista on pistää pyörimään joku partaäijien äänite.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Torniojaws
05.06.2004 00:32:16

Testament - The Gathering
Front Line Assembly - Hard Wired
Lähes kaikki laadukkaat klassisen musiikin nauhoitukset
Opeth - Blackwater Park
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
nikolai
05.06.2004 00:36:59
Vähän tarkennusta.Haeskelin puhtaasti tekniseltä pohjalta eli tappakaa tunteet.

Puhtaasti tekniseltä pohjalta Toton tuotanto on suht komeeta. Stanley Clarkelta löytyy myös haastetta stereoille.
Tee
05.06.2004 01:44:42
Kun Dire Straitsin On Every Street aikanaan ilmesty CD:llä niin olihan se käsittämättömän upean kuuloinen soundeiltaan, ja on muuten vieläkin.
:K
MV
05.06.2004 03:31:24
Metallican Black Album ja St.Anger. Stangerilta Frantic ja Some Kind of Monster ainakin.

Balckilla on musta tiukimmat ja hiotuimmat saundit ikinä. Kitarat möyryävät vastustamattomasti. Stangerilla taas päinvastoin, mutta hyvillä kajareilla ja vahvarilla tulee uusia ulottuvuuksia biiseihin. Kokeile ;)

Steve Vain Sex&Religionilla on myös mukavat. Kokeile In my dreams with you ainakin.

Yllätys veto, Mötley Cruen "John Corabi" levy. Levyllä ei kai ole nimeä? Tuhdit rumpusaundit ainakin.

Hep, Jimi Hendrix Voodoo Chile (Slight Return) on tajuton.

ootko oikeesti sitä mieltä että änkyrällä on hyvä soundi. Mun mielestä änkyrä on paska levy paskoilla soundeilla. Varsinkin se rumpusoundi. En tykkää kitarastakaan. No ehkä vähän liioittelin mutta en tykkää.

PS.Ei aleta tappelemaqn
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
pez-q
05.06.2004 04:05:18
"Vulgar Display of Power" Panteralta. Pää lähtee irti.
PekkaRii
05.06.2004 10:42:36
ootko oikeesti sitä mieltä että änkyrällä on hyvä soundi. Mun mielestä änkyrä on paska levy paskoilla soundeilla. Varsinkin se rumpusoundi. En tykkää kitarastakaan. No ehkä vähän liioittelin mutta en tykkää.

PS.Ei aleta tappelemaqn

Juu, ei aleta. Mun mielestä sillä levyllä on hyvät saundit. Ne on todellakin erilaiset kuin mihin on totuttu, mutta jos vain laitat kunnon sterkoista kunnon volalla niin kuulet jänniä detskuja ja möyryämisiä, joita et ehkä pienemmillä sterkoilla tai autossa niin kuule. Levyllä on kyllä muutama "täyte" biisi ja osa on liian pitkiä. Hetfield on itse samoilla linjoilla. Hienoa rumpusaundeissa on erityisesti se, että rummut soivat, ne eivät kuulosta milktään matkalaukuilta jotka vain töpsähtelevät jossain taustalla pitämässä muita soittajia tahdissa.

No niin.....anteeksi häiriö. ZZ Topin (mun mielestä) kulta-ajan levyillä (sekvensseri aika) on kanssa messevää töminää.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
sub zero
05.06.2004 10:47:29
Jimi Hendrix - Live at Woodstock

Kyllä totisesti joillakin on omituinen käsitys "mahtavista" soundeista.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Lego
05.06.2004 10:48:41
Apulannan Aivan Kuin Kaikki Muutkin -levy. Karut mutta ah niin loistavat soundit.
Mäkin pyyhin perseeni siniristilipulla. Evil Mooses
PJS
05.06.2004 11:04:53 (muokattu 05.06.2004 11:05:49)

Dire Straits/Mark Knopfler kama on aina ollu timanttisen hyvältä kuullostavaamun korviin.

JOs joku biisi tarttee sanoa niin Smashing Pumpkinssien Porcelina of the vast oceans on ollut niin sävellyksesltään kuin saundimaailmaltaankin minun sydäntäni lähellä. Todella hyvin tunnelmaan sopivat saundit...niin kitarat + bassot + rummut + laulut +härpättimetkin. Kaikki toimii
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
jwalk
05.06.2004 11:41:24 (muokattu 05.06.2004 11:43:22)
Vielä st.anger biisistä,kuulltuna jostain pakettistereo philipseistä saundit kuulostaa lähinnä vitsiltä mutta todentotta kun sen laittaa tulemaan kunnon laitteista ja lujaa niin ilme muuttuu täysin.Tämä on ihan hyä esimerkki biisistä mikä hyödyntää laitteistoa.Ei ole semmoista kompromissin makua.Varsinkin "rauhallisen" väliosan basarinkumaukset,ah.
Bassokitarakin enemmän tuntuu kuin kuulu.Nostan hattua tuottajalle ja aivan varmasti noita saundeja on hierottu piiiiitkäääään...
Lisäys:En ole mikään metallicafani vaikka pidänkin paljon heidän monista tuotoksistaan,enkä rupea väittelyyn. ts.IMHO
N_Bates
05.06.2004 11:47:30

Kyllä näistä molemmista jo tuolla vähän puhuttiinkin, mutta omat suosikkini ovat ehdottomasti toton tambu ja smashing pumpkinsin mellon collie & infinite saddness.

Tuo toton levy varsinkin on sellanen paketti, että parempaan soundimaailmaan tuskin voi päästä. Kieltämättä monien korvaan varmasti liian hifiä, mutta minä tykkään.

Smässärilevy puolestaan on aivan yliveto kitaravallien yms osalta.
Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)