mrje 04.06.2004 22:01:22 | |
---|
Eli bänditreeneissä kitarakaappini hiljeni yhtäkkiä..kaappi on vanha Marshall 4x10 Lead(8 Ohm, 140W)..mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut joten kaiuttimet ovat ok? Avasin kaapin ja kaikki johdot olivat kyllä paikallaan..mitä voisi olla vikaa? uusi kaappi tilalle heti vai?? Olen käyttänyt sen Peavey XL nupin kanssa noin 2 kuukautta ja sitä ennen melkein 10 vuotta ongelmitta. Tietäisikö joku mitään? Kiitos etukäteen. Under a pale grey sky....we shall arise.... |
kalkkuna 04.06.2004 22:48:50 (muokattu 04.06.2004 22:49:38) | |
---|
OHMeissa vika? Kannattaa kokeilla sitä vahvaria myös toisella kaapilla, ettei vaan olisi siinä vahvarissa se vika. |
Shaft 04.06.2004 23:52:45 | |
---|
Niin, mistä päättelet että vika olisi kaapissa? |
vanttera 05.06.2004 04:13:00 | |
---|
Eli, kolminkertaistan kysymyksen. Toimiiko nuppi elikkäs vaffari? Ja minkämoinen vaffari? "Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5 |
Jos vahvistinpino hiljenee kesken soiton en minäkään ihan heti lähtisi kaappia syyttämään. Vahvarikin voi p:na, vaikka merkkivalot palaisivat. Myös piuha nupin ja kaapin välillä voi mennä hajalle, etenkin jos se on kitarapiuha eikä oikea kaiutinpiuha. Eli kokeile eri KAIUTINpiuhoilla ja eri kaapeilla ja nupeilla (jos ko. tavaroita löytyy), niin tiedät missä vika on. Nam. |
mrje 05.06.2004 10:59:27 | |
---|
Juu toisen kaapin kanssa toimii kyllä. Nuppi on Peavey Supreme XL. Under a pale grey sky....we shall arise.... |
poppamies 05.06.2004 12:55:53 (muokattu 05.06.2004 13:00:27) | |
---|
uusi kaappi tilalle heti vai?? Ei. Ota joku kaveri matkaan joka ymmärtää sen verran sähköja että pystyy tsekkaaman kaiuttimet sulle. Helppo tapa on ottaa tavallinen 1,5 v patteri ja laittaa johdonpätkät napoihin . Sitten vain kytket (käsin painamalla) toisen johdon kaiuttimem toiseen napaan ja toinen toiseen. Jos kaiutin on ehjä siitä kuuluu selvä "pop". Ei vahingoita kaiuttimia millään tavoin. P.S. Tällä tavalla voi myös helposti tarkistaa kaiuttimen ja koko kaiutin kaapin elementtien polariteetin. Kun kartio liikahtaa ulospäin niin patterin plusjohto on kaiuttimen plusnavassa. "G-strings are for strippers" |
mrje 05.06.2004 13:28:08 | |
---|
Ei. Ota joku kaveri matkaan joka ymmärtää sen verran sähköja että pystyy tsekkaaman kaiuttimet sulle. Helppo tapa on ottaa tavallinen 1,5 v patteri ja laittaa johdonpätkät napoihin . Sitten vain kytket (käsin painamalla) toisen johdon kaiuttimem toiseen napaan ja toinen toiseen. Jos kaiutin on ehjä siitä kuuluu selvä "pop". Ei vahingoita kaiuttimia millään tavoin. P.S. Tällä tavalla voi myös helposti tarkistaa kaiuttimen ja koko kaiutin kaapin elementtien polariteetin. Kun kartio liikahtaa ulospäin niin patterin plusjohto on kaiuttimen plusnavassa. Kokeilin nyt tuota itse sitten...kahdesta ei kuulunut *poppia* ollenkaan eli nyt pitää sitten hankkia uusia kaiuttimia tilalle. Vanhat ovat Celestion G10L-35 ja 8 Ohm, mistä saisi uudet tilalle, paljonko maksaa ja kannattaako hankkia uudet tilalle ollenkaan? Under a pale grey sky....we shall arise.... |
Kumiankka 06.06.2004 10:35:00 | |
---|
Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä että jotkut soitinkorjaajat laittaa vanhoihin kajareihin uudet kalvot. Eli kartio, spideri ja puhekela uusitaan kokonaan. Uskoakseni hinta ei ole halvempi kuin kaiuttimien uusiminen kokonaan mutta joskus vanhaan vahvistimeen saa entisen hengen takaisin tällä keinoin, ja jos kyseessä on kalliit vintage elementit niin kantsii yrittää |
Hanok 07.06.2004 11:07:30 | |
---|
Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä että jotkut soitinkorjaajat laittaa vanhoihin kajareihin uudet kalvot. Eli kartio, spideri ja puhekela uusitaan kokonaan. Kitarapajan kautta noita huoltoja tehdään, mutta työ maksaa yhtä paljon kuin uusi elementti. Itsekin tuota kerran kyselin ja sanoivat ettei tuo ole edes heille itselleen mikään bisnes. Kunhan koittavat pitää vanhoja laitteita vähän pidempään hengissä. |
PIM 08.06.2004 12:07:54 | |
---|
Paljonko pyydät kaapista nykykunnossa? Mulla on yks itse tehty 2x10" kaappi samoilla elemeteillä ja kiinnostais tuollainen 4x10". Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
mrje 08.06.2004 12:39:20 | |
---|
Aion kyllä ostaa siihen uusia kaiuttimia, en viitsi myydä. Paljonko pyydät kaapista nykykunnossa? Mulla on yks itse tehty 2x10" kaappi samoilla elemeteillä ja kiinnostais tuollainen 4x10". Under a pale grey sky....we shall arise.... |
PIM 08.06.2004 13:41:12 | |
---|
Aion kyllä ostaa siihen uusia kaiuttimia, en viitsi myydä. OK, just checking... Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |