beethro 17.03.2016 16:56:23 | |
---|
Kailis: Greippii shittii. Hyvä meisinki. Kiitoksia! rockid: https://youtu.be/YnLr5g1uEXA Kiitos. Diggaan myös äijän vedoista. ;) Asiaa :) Kattelin sun kanavalta myös tuota stressed out -vetoa ja siinä vasta olikin asiallinen virvelisoundi säkeistöjen backbeateissa. Minkälainen mikkisetuppi sulla on käytössä - huomasin, että lähimikkien tilalla on triggerit käytössä, mutta sulla on varmaan kuitenkin jotkin overheadit / tilamikit noiden kavereina, eikö? |
rockid 17.03.2016 17:15:31 (muokattu 17.03.2016 17:34:31) | |
---|
beethro: Kiitoksia!
Asiaa :) Kattelin sun kanavalta myös tuota stressed out -vetoa ja siinä vasta olikin asiallinen virvelisoundi säkeistöjen backbeateissa. Minkälainen mikkisetuppi sulla on käytössä - huomasin, että lähimikkien tilalla on triggerit käytössä, mutta sulla on varmaan kuitenkin jotkin overheadit / tilamikit noiden kavereina, eikö? Jep. Eli mulla on Rolandin PowerPly kalvot joissa RT30 triggerit. Ajan soundit TM2a. Soundit ovat aina sellaiset kun haluan. Noi uudet kalvot ja triggerit ovat niin lähellä oikeeta kalvoa ja tuntumaa kun voin kuvitella. Eli on helppo siirtyä setistä toiseen kun tatsi lähes sama. Yksi ovari on rumpujen päällä nappaamassa pellit. Seuraavaksi teen electrotyyppisen coverin jossa soundit pääsee isompaan rooliin :) |
Bacchus 17.03.2016 20:04:57 | |
---|
Hammarberg: Jotain jäänyt näköjään viime vuodelta jakamatta. Jaetaas nyt kun siitä täälläkin niin tykätään, eli lisää Slayeria, biisi on Piece By Piece. https://www.youtube.com/watch?v=gTgS-3RaIMM Tässä oli just sellaista meininkiä millä Slayeriä pitääkin vetää. Hyvä meno, hyvä veto! When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Hammarberg 17.03.2016 21:58:22 | |
---|
Kiitoksia Bacchus. :) Alunperin suunnittelin vetäväni ton vielä uudestaan, mutta ajattelin että sopii kelvata tommosena. Mutta nyt sitten, tässä olisi tän päivän tuotos ja tämä onnistui nyt just silleen niinkuin mie sen halusin! Testasin uutta hienoa 1989 Paiste Signature 22" Dry Heavy Rideä ja onhan toi helkkarin mahtava komppipelti näihin hommiin. Tää on nyt semmonen video, että jakakaa, kommentoikaa, tykätkää ja vihatkaa ihan kympillä, tässä meni nappiin aika moni asia, pöydän EQ:n asetukset, soitto kulki ihan mukiinmenevästi ja laulut onnistui silleesti etten mie osannu odottaa edes. En ole koskaan aikasemmin laulanu Venomia enkä matkinu Cronosin ääntä, mutta täähän meni aika hyvin. :) Elikkäs, bändi on Venom, biisi Long Haired Punks ja minä coveroin rummut ja laulut. Silvuplee ja volat kaakkoon! https://www.youtube.com/watch?v=X6tfkos18k0 |
Kailis 18.03.2016 04:47:33 | |
---|
Mähän miksaan omien rumpusoundien päälle sampleja. Ei se niin helppoa ole. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
Gingerlady 18.03.2016 09:57:43 | |
---|
Kailis: Mähän miksaan omien rumpusoundien päälle sampleja. Ei se niin helppoa ole. Siis mitä häh? |
Kailis 18.03.2016 14:11:01 | |
---|
Gingerlady: Siis mitä häh? Lähinnä vastine rockidin Roland-osastolle. Mutta siis joo, kun mä miksaan meidän demoja käytän äänitettyjen rumpujen tukena sampleja. Kuitenkin niin että n. 85% on sitä alkuperäistä. Lähinnä kaivan esim. snareen mattosoundia. Noi samplethan on siitä hauskoja että vireen voi säätää oman snaren mukaan. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
TheRev 18.03.2016 14:12:12 | |
---|
|
rockid 18.03.2016 15:27:41 (muokattu 18.03.2016 15:32:22) | |
---|
Kailis: Lähinnä vastine rockidin Roland-osastolle. Mutta siis joo, kun mä miksaan meidän demoja käytän äänitettyjen rumpujen tukena sampleja. Kuitenkin niin että n. 85% on sitä alkuperäistä. Lähinnä kaivan esim. snareen mattosoundia. Noi samplethan on siitä hauskoja että vireen voi säätää oman snaren mukaan. rockid mainittu joten poikkean vähän aiheesta :) Joo siis ylipäätänsä triggerit ja sampleiden(voiko noin sanoa?) käyttö soittamisessa jakaa porukkaa. Osa on sitä mieltä että se on perseestä ja huijjaamista. Osa taas on löytänyt niiden hienouden ja ihastunut siihen seikkaan että ne helpottaa elämää. Mä kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Normaali tapa noissa tietenkin on käyttää niitä sampleja blendattuna kuten Kailis tekee. Itse soitan bändissä kasarirokkia ja livenä vedän pelkästään triggereillä. Tarvittaessa ovarit, mutta perus pubikeikat ei tietenkään niitäkään tarvitse. Ei voisi soundien rakentaminen helpommaksi enää mennä. Piuhat triggerimoduulista PA:an ja kanavat päälle. Thats it. Ja soundit ei aidoista eroa yhtään. Ei piuhojen selvittelyä ja geittien yms kanssa säätöä. Kokemusta runsaasti myös siitä. Jos on olemassa joku keino millä saan hyvät soundit pienellä säädöllä ja nopeasti niin kelpaa mulle. Nyt lopetan vaahtoamisen :) |
greene 20.03.2016 18:00:02 | |
---|
|
jtpennane 20.03.2016 18:03:50 | |
---|
greene: Olen viime aikoina treenaillut äänittämistä ja videoeditointia tekemällä covervideoita. Rushia, totta kai. https://youtu.be/IZ6wprQw9Io Näitä pitikin kommentoida jo aiemmin: asiallista soittoa, hienoja biisejä ja hyvin toteutettuja videoita. Mielellään näitä katselee ja kuuntelee. Juuh elikkäs |
sahkuifk 20.03.2016 18:06:09 | |
---|
Olisikohan siinä mitään ideaa että laitettaisiin omat osastot cover- ja omatpläjäyksille? Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
hollmi-5 20.03.2016 18:58:37 | |
---|
sahkuifk: Olisikohan siinä mitään ideaa että laitettaisiin omat osastot cover- ja omatpläjäyksille? Eköhän nämä mahdu saman otsikon alle. Ei tämä niin ruuhkaista ole. Onhan tuolla tuo "Ääninäytettä lyömäsoittimista"-ketjukin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
greene 20.03.2016 21:26:36 | |
---|
Angry Pierre: Näitä pitikin kommentoida jo aiemmin: asiallista soittoa, hienoja biisejä ja hyvin toteutettuja videoita. Mielellään näitä katselee ja kuuntelee. Kiitos! Näitä on palkitsevaa tehdä, koska jokaisessa on ihan omat hankaluutensa, joten tuntee oppivansa jotakin. |
hollmi-5 20.03.2016 21:52:37 | |
---|
greene: Olen viime aikoina treenaillut äänittämistä ja videoeditointia tekemällä covervideoita. Rushia, totta kai. https://youtu.be/IZ6wprQw9Io Hienoa! Olet ottanut homman kokonaan ja haltuun. Iso kiitos. Iso peukku. Soundit, piuhat ja kajarit. |
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ moninainen ¤ ihanainen ¤ |
hollmi-5 20.03.2016 22:21:29 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
greene 21.03.2016 00:00:51 | |
---|
hollmi-5: Hienoa! Olet ottanut homman kokonaan ja haltuun. Iso kiitos. Iso peukku. Kiitos Mika! |
Lemon 21.03.2016 13:58:15 | |
---|
greene: Olen viime aikoina treenaillut äänittämistä ja videoeditointia tekemällä covervideoita. Rushia, totta kai. https://youtu.be/IZ6wprQw9Io Hyvä! Komee setti! Korg M1!!! Ja aika viihtysän näkönen soittokämppä! :) |
greene 21.03.2016 22:17:02 | |
---|
Lemon: Hyvä! Komee setti! Korg M1!!! Ja aika viihtysän näkönen soittokämppä! :) Kiitos! Olen myös tykännyt sinun videoistasi. M1 toimii tässä tapauksessa midikiipparina, mutta onhan se tyylikäs... |