Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5158 159 160 161 162201 202 203 204 205
Alfons Åberg
19.03.2016 09:42:35
jra: "Aitous" on sen verran huuruinen käsite, että sillä tai sen puutteella musiikin laadun voi perustella vain itselleen.

Aitous on vähän samanlainen käsite kuin edustavuus. Silloin 2012 pressanvaaleissa kun Niinistön porukalta loppuivat argumentit (ja julkkistukijat), alkoivat toistelemaan että "no se on edustava".
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Bootface
19.03.2016 11:01:18
Presidentti: Aitous on vähän samanlainen käsite kuin edustavuus. Silloin 2012 pressanvaaleissa kun Niinistön porukalta loppuivat argumentit (ja julkkistukijat), alkoivat toistelemaan että "no se on edustava".

Aitoudella tarkoitan, että nämä levyt on soitettu sydänverellä, eikä ne kuulosta miltään tehtailulta.
70- luvun studiolaitteilla tehtiin upeaa jälkeä.
Kyse ei ole mistään paremmuudesta vaan musiikillisesta lahjakkuudesta, se yleensä riittää hyvään lopputulokseen.
Vessajono
19.03.2016 11:27:55
Bootface: Kyse ei ole mistään paremmuudesta vaan musiikillisesta lahjakkuudesta, se yleensä riittää hyvään lopputulokseen.

Tätähän ei tunnetusti Bowielta löytynyt. Saatika Queenilta, läpeensä lahjattomia kavereita kaikki.
What the hell are we doing? Eating ice cream, dipshit.
kivisuo
21.03.2016 18:10:29
http://vapriikki.fi/nayttelyt/hurriganes/ Tuollasta pukkaa. Hurriganes ei ollut pelkkä bändi, vaan se oli sellainen oma juttu jossa oli kolme hahmoa, millaista ei enään koskaan synny suomeen.
Chimera
25.03.2016 17:33:06 (muokattu 25.03.2016 18:07:16)
Mietin hetken, että avaisinko asiasta oman ketjun, mutta heitetään hieman pohdintaa tähän. En muista koskaan lukeneeni sen tarkempaa analyysiä Remusta muutoin kuin rumplalina ja laulajana, mutta entäs säveltäjänä? Legendat kertoo, että joidenkin kappaleiden säveltäjäksi merkittiin Remu ihan vain miehen omasta tahdosta, vaikka sävellystyöhön ottivat osaa Ile tai Alppu (jälkimmäisestä mainittakoon erityisesti Just For You).

Kuuntelin pitkästä aikaa Seven Days, Seven Nights -levyä ja onhan esim. singleveto Love Me Onlyssä tai Rock 'n' Roll Feverissä muutamia hyvinkin oivaltavia sävellysteknisiä kikkoja sävelkulkujen ja intervallien osalta.

Osaako/osasiko Remu soittaa kitaraa tai kosketinsoittimia vai menikö sävellystyö pikemminkin siten, että Remulla oli mielessään joku laulumelodia, jota hän hoilotti treeneissä ja niihin kyhättiin taustat, eli sointukierrot, melodian mukaisesti, mutta lopputulos nimettiin kuitenkin yksin Remun nimiin?

Oma veikkaukseni on se, että biisien riffit ja soolot tulivat pitkälti kulloiseltakin kitaristilta ja laulumelodia vasta siihen päälle. Ihan lopuksi jotain pientä hiomista.

Edit: Linkkiä:

http://www.aanitearkisto.fi/firs2/f … mike.php?Id=Seven+days+seven+nights
"Whiskey in a Jaroooo", hoilasi James Hetfield 1,5 promillen humalatilassa Pietarsaaren jalkapallostadionilla.
Mahti
25.03.2016 19:41:29 (muokattu 25.03.2016 19:43:34)
Chimera: Mietin hetken, että avaisinko asiasta oman ketjun, mutta heitetään hieman pohdintaa tähän. En muista koskaan lukeneeni sen tarkempaa analyysiä Remusta muutoin kuin rumplalina ja laulajana, mutta entäs säveltäjänä? Legendat kertoo, että joidenkin kappaleiden säveltäjäksi merkittiin Remu ihan vain miehen omasta tahdosta, vaikka sävellystyöhön ottivat osaa Ile tai Alppu (jälkimmäisestä mainittakoon erityisesti Just For You).

Kuuntelin pitkästä aikaa Seven Days, Seven Nights -levyä ja onhan esim. singleveto Love Me Onlyssä tai Rock 'n' Roll Feverissä muutamia hyvinkin oivaltavia sävellysteknisiä kikkoja sävelkulkujen ja intervallien osalta.

Osaako/osasiko Remu soittaa kitaraa tai kosketinsoittimia vai menikö sävellystyö pikemminkin siten, että Remulla oli mielessään joku laulumelodia, jota hän hoilotti treeneissä ja niihin kyhättiin taustat, eli sointukierrot, melodian mukaisesti, mutta lopputulos nimettiin kuitenkin yksin Remun nimiin?

Oma veikkaukseni on se, että biisien riffit ja soolot tulivat pitkälti kulloiseltakin kitaristilta ja laulumelodia vasta siihen päälle. Ihan lopuksi jotain pientä hiomista.

Edit: Linkkiä:

http://www.aanitearkisto.fi/firs2/f … mike.php?Id=Seven+days+seven+nights

Itse pohdiskelin joskus jotakuinkin samaa ja mulle vastattiin muistaakseni, että Remu osti oikeudet sävellyskrediiteihin. Jossain aiemmilla sivuilla tässä topicissa se varmaan on.
Jokainen paistaa omat makkaransa
pekkap82
25.03.2016 23:14:30 (muokattu 25.03.2016 23:16:09)
Chimera: Osaako/osasiko Remu soittaa kitaraa tai kosketinsoittimia vai menikö sävellystyö pikemminkin siten, että Remulla oli mielessään joku laulumelodia, jota hän hoilotti treeneissä ja niihin kyhättiin taustat, eli sointukierrot, melodian mukaisesti, mutta lopputulos nimettiin kuitenkin yksin Remun nimiin?

Ehkä tähän tapaan: https://youtu.be/jfJxtljypzc?t=3m15s
kvhl
26.03.2016 09:40:10
Muuten onko kukaan kuullut tai tietäis paremmin nyky remun & hurriganesin levystä ?.Jossain lehti jutussa oon nähnyt remun kertovan että levyä ollaan tekemässä.
Chimera
26.03.2016 16:39:17
Mahti: Itse pohdiskelin joskus jotakuinkin samaa ja mulle vastattiin muistaakseni, että Remu osti oikeudet sävellyskrediiteihin. Jossain aiemmilla sivuilla tässä topicissa se varmaan on.

Niinpä muuten olikin. Jotain taisi ostaa Pembrokelta, mutta mahdollisesti myös bändin muilta jannuilta? Järvisen ei ainakaan kuvittelisi olleen kovin hanakka myymään, ellei sitten puhuttu hyvinkin isoista summista miehen oltua ns. janoisella tuulella. Sitä nyt ei tuskin saa kukaan selville, että kuinka paljon tuollaista kauppaa käytiin ja kuinka paljon narulle päätyi Remun ihan aikuisten oikeasti itse säveltämää tavaraa, sillä tokihan jälkimmäistäkin on suurin osa. Ellei tuota rojaltikauppaa sitten ollut todella paljon niin uskaltaisin väittää, että Remu on suorastaan aliarvostettu säveltäjänä ja ehkä joidenkin mielestä yliarvostettu rumpalina (itse en ota kantaa, koska en ko. instrumenttia harrasta).

Tuosta linkittämästäni levystä tuli mieleen, että Remu tuskin neuvoi itselleen Paroni Paakkunaiselle esim. kappaleessa Tico, että miten kuuluu soittaa, mutta kovin pienellä osallistumisella harvemmin saa nimeään biisintekijätietoihin (pois lukien jotkut Christina Aguilerat ja Justin Bieberit, joiden biiseihin tuntuu olevan nimetty kaikki äänitysstudion talonmiehistä lähtien kappaleiden pituuden ollessa keskimäärin 3,5 minuuttia...).
"Whiskey in a Jaroooo", hoilasi James Hetfield 1,5 promillen humalatilassa Pietarsaaren jalkapallostadionilla.
Mahti
26.03.2016 21:35:10
Chimera: Niinpä muuten olikin. Jotain taisi ostaa Pembrokelta, mutta mahdollisesti myös bändin muilta jannuilta? Järvisen ei ainakaan kuvittelisi olleen kovin hanakka myymään, ellei sitten puhuttu hyvinkin isoista summista miehen oltua ns. janoisella tuulella. Sitä nyt ei tuskin saa kukaan selville, että kuinka paljon tuollaista kauppaa käytiin ja kuinka paljon narulle päätyi Remun ihan aikuisten oikeasti itse säveltämää tavaraa, sillä tokihan jälkimmäistäkin on suurin osa. Ellei tuota rojaltikauppaa sitten ollut todella paljon niin uskaltaisin väittää, että Remu on suorastaan aliarvostettu säveltäjänä ja ehkä joidenkin mielestä yliarvostettu rumpalina (itse en ota kantaa, koska en ko. instrumenttia harrasta).

Tuosta linkittämästäni levystä tuli mieleen, että Remu tuskin neuvoi itselleen Paroni Paakkunaiselle esim. kappaleessa Tico, että miten kuuluu soittaa, mutta kovin pienellä osallistumisella harvemmin saa nimeään biisintekijätietoihin (pois lukien jotkut Christina Aguilerat ja Justin Bieberit, joiden biiseihin tuntuu olevan nimetty kaikki äänitysstudion talonmiehistä lähtien kappaleiden pituuden ollessa keskimäärin 3,5 minuuttia...).

Olis kans kiva tietää kuka ne Remun 80-luvun suomenkieliset biisit on oikeesti tehny, jos mies on ne rojaltit ostanu. Ne on mun mielestä kumminki hemmetin hyviä lauluja.
hollmi-5
26.03.2016 21:39:12
Mahti: Olis kans kiva tietää kuka ne Remun 80-luvun suomenkieliset biisit on oikeesti tehny, jos mies on ne rojaltit ostanu. Ne on mun mielestä kumminki hemmetin hyviä lauluja.

Hessu Hiekkala.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Alfons Åberg
26.03.2016 21:42:02
Mahti: Remun 80-luvun suomenkieliset biisit. Ne on mun mielestä kumminki hemmetin hyviä lauluja.

Remun suomenkielinen tuotanto on siitä jännää, että käytännössä kyseessä on täysin eri artisti kuin se Hurriganesin nokkamies.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Mahti
26.03.2016 21:52:45
hollmi-5: Hessu Hiekkala.

Okei, kiitos. Hiekkalaa oisin arvaillukin. Eivätkös hekin riitaantuneet sittemmin jostain syystä..
kivisuo
27.03.2016 10:53:43 (muokattu 27.03.2016 10:58:45)
Mahti
27.03.2016 21:51:40
kivisuo: Mielenkiintoinen juttu, http://www.iltamakasiini.fi/artikke … panic-jopa-hurjempi-kuin-hurriganes https://youtu.be/Y0aMt7OcX8I Hyvä biisi ei mitään nyky pas-kaa.

Hauskasti kirjotettu juttu joo. Mulle nyt ei ihan noin kovaa tuo levy oo kolissu kuitenkaan. Tais siinä Honey Aaltosen Hurriganes-kirjassa olla kans aikamoisia juttuja ton levyn teosta.
Lonesome
27.03.2016 22:17:24
Mahti: Hauskasti kirjotettu juttu joo. Mulle nyt ei ihan noin kovaa tuo levy oo kolissu kuitenkaan. Tais siinä Honey Aaltosen Hurriganes-kirjassa olla kans aikamoisia juttuja ton levyn teosta.

Liikaa liioittelua, eli asiaa... ;)

Ok levy. Kuulin ja ostin levyn vasta cd-muodossa, kun otin haltuun tuon siteeratun Lidon kirjan ja Kalevalan lisäksi miehen tekemiset kiinnosti kovin. Tavallaan turhaan tuli Remun soolo-levyjä välteltyä, kun olin Järvis-diggari. Ei ollut mitään havaintoa edes noista soittajista. Olisi ehkä niiden perusteella kiinnostanut jo aiemmin.

"Remu: No panic!" oli tapana keventää tunnelmaa 80-luvulla, jos keikalla tai treeneissä ei kaikki mennyt ihan kohdalleen... :)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
On Every Street
30.03.2016 04:15:14
Aiheeseen liittyen, suomenkielinen wikipedia loistaa jälleen kerran:

Albumi sai kunnioitusta kriitikoilta, sillä albumilla soitti monta progressiivista musiikkia soittavaa muusikkoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/No_Panic
This message does not exist, nor will it ever exist.
J.Hollström
01.04.2016 19:53:37
lurkki
01.04.2016 20:06:38
Btw Olihan tätä museokamaa myös Kaupungin soivat muistot -näyttelyssä.
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)