Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiinalaiset gretsit yms.
1 2 3 4 5
Muumi6
18.03.2016 21:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näitä laittomia kopioita kukaan tilannut. Sanomista varmasti on alibaban vehkeissä mutta kiinnostaa onko kukaan niistä saanut omankäden kokemusta?
 
von spets
18.03.2016 22:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muumi6: Onko näitä laittomia kopioita kukaan tilannut. Sanomista varmasti on alibaban vehkeissä mutta kiinnostaa onko kukaan niistä saanut omankäden kokemusta?
 
Mulla on yksi laillinen kiinalainen Les Paul. Helkutin hyvä tuli kun pistin kunnon säätöihin, vaihdoin mikit ja elektroniikat. Kevyt, soi tasaisesti ja mukava soittaa. Hinta tosi alhainen. Ei niitä logojen kopioita ole pakko ottaa kitaran lapaan ;)
 
www.facebook.com/thebadcaseband
jra
18.03.2016 22:36:38 (muokattu 18.03.2016 22:38:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Mulla on yksi laillinen kiinalainen Les Paul. Helkutin hyvä tuli kun pistin kunnon säätöihin, vaihdoin mikit ja elektroniikat. Kevyt, soi tasaisesti ja mukava soittaa. Hinta tosi alhainen. Ei niitä logojen kopioita ole pakko ottaa kitaran lapaan ;)
 
Jep. Logolla oleva on laiton tuoda maahan ja laitonta myydä väärennys edelleen (ellei hio logoa helvettiin). Jos ottaa ilman logoa, niin sitten homma on yksityishenkilölle kait laillista. Nuo voi kyllä olla aivan mitä vaan halvan kimppatilauskiinalaisen laadusta soittokelvottomaan. Eivät välttämättä tule mistään tietystä tehtaasta, vaan mistä milloinkin, joten oikeastaan kokemuksilla ei juuri ole merkitystä. Mutta ehdottomasti kannattaa pitää näppinsä väärennöksistä erossa.
 
Jos pakko olisim niin itse kyllä ottaisi ehdottomasti väärennöksen sijaan kopion, eli ei väärennettyä logoa ja sarjanumeroa, vaan rehellisesti joku valmistajan/jakelijan oma nimi ja omat sarjanumerot.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Muumi6
18.03.2016 22:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kiinnosti vaan siltäpohjalta ku jenkeissä myytiin jotain tehdasjäämistöä. Bödyjä ja muuta sius ilman pinnoituksia yms mutta ei saa tilattua yksittäin suomeen että mikä meininki noissa on. Ymmärrän kyylläton logo homman.
 
Muumi6
18.03.2016 23:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tai yleesäkkin. Ei mun mielestä tää ny o niin henkimaailman homma. Jos sieltä tilaa mitä saa?
 
Muumi6
18.03.2016 23:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Mulla on yksi laillinen kiinalainen Les Paul. Helkutin hyvä tuli kun pistin kunnon säätöihin, vaihdoin mikit ja elektroniikat. Kevyt, soi tasaisesti ja mukava soittaa. Hinta tosi alhainen. Ei niitä logojen kopioita ole pakko ottaa kitaran lapaan ;)
 
Jees. Miten hoidit? Otitko vaan summassa jonkun . Kiinnostaa koska kyllä näitä paljo liikkuu..
 
Gabe
19.03.2016 08:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästä ennemmin ja osta joku oikea kitara. Väärennösten laatu on mitä on, muista eettisistä ongelmakohdista puhumattakaan. Logottomankin yksilönkin tilaamalla tuet kuitenkin omalta osaltasi väärennösten jatkumista.
 
https://kitaratohtori.org/2010/10/24/kiinalaiset-kitaravaarennokset/
 
Lukemattomia edullisia, mutta laadukkaampia vaihtoehtoja kuitenkin on tarjolla.
von spets
19.03.2016 09:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kiinalaisessa Lessussa ei ole laatueroa Epiphonen kiinalaisiin kitaroihin. Hinta vaan oli alle 200eur. Ostin Aliexpressistä. Lisäksi olen ostanut kitarankaulan samasta paikasta alle 40 egellä kotiin toimitettuna. Ei valittamista laadussa. Olen maksanut valtiolle alvit ja tullit joten moralistit selittäköön miksi pitäisi maksaa pari sataa lisää ja ostaa suomalaisesta kaupasta vastaava tuote.
Ugh!
 
www.facebook.com/thebadcaseband
Gabe
19.03.2016 09:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Mun kiinalaisessa Lessussa ei ole laatueroa Epiphonen kiinalaisiin kitaroihin. Hinta vaan oli alle 200eur. Ostin Aliexpressistä. Lisäksi olen ostanut kitarankaulan samasta paikasta alle 40 egellä kotiin toimitettuna. Ei valittamista laadussa. Olen maksanut valtiolle alvit ja tullit joten moralistit selittäköön miksi pitäisi maksaa pari sataa lisää ja ostaa suomalaisesta kaupasta vastaava tuote.
Ugh!

 
Kun ostat väärentäjältä niin väärentäjän toiminta kannattaa = lisää väärennöksiä.
 
Voihan sitä yrittää selitellä itselleen miten vain, väärin se silti on.
high_society
19.03.2016 10:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Mun kiinalaisessa Lessussa ei ole laatueroa Epiphonen kiinalaisiin kitaroihin. Hinta vaan oli alle 200eur. Ostin Aliexpressistä. Lisäksi olen ostanut kitarankaulan samasta paikasta alle 40 egellä kotiin toimitettuna. Ei valittamista laadussa. Olen maksanut valtiolle alvit ja tullit joten moralistit selittäköön miksi pitäisi maksaa pari sataa lisää ja ostaa suomalaisesta kaupasta vastaava tuote.
Ugh!

 
Ei mulle ainakaan tule mitään vitun moraalisia ongelmia ostaa sitä kitaraa minkä haluun, on se sitten kopsu tai piraatti.
 
Yhtään piraattia en omista ja tuskin tulen edes omistamaan, syy ei ole ainakaan se, että se ois jotenkin "väärin"...paskat nakkaan.
On se kumma kun muusikot on yleisesti ottaen just näitä suurimpia moraalin vartijoita(ei tietenkään kaikki haha ).
Täähän oli vaan mun mielipide, jokaisella on oikeus omaansa.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
73nd3r
19.03.2016 11:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko teistä, piraattien puolustajat, kiva jos kävisin teillä varkaissa? Vai tulisko siitä noita vitun moraalisia ongelmia?
 
mpekkanen
19.03.2016 11:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erikoistahan tässä on se, että noista piraattikitaroista lähinnä puhetta aiheuttavat Gibson ja Gretsch merkkien soittimet.
Kyllä sieltä saa kaikenlaisia muitakin merkkejä ja olisi aika erikoista jos ei esim.Fendereitäkin joku ostaisi.
 
On kyllä aika erikosta, että jonkun toisen omistaman tuotemerkin logoja/degaaleja saa myydä myös torilla ja se ei aiheuta minkäänlaista paheksuntaa.
Varmaan palacastereissa on lähes puolessa se Fenderin logo, vaikka soittimessa ei olisi mitään sen firman osaa. Nämä ei kuitenkaan niin tunnu haittaavan, mutta piraatti Gibsonit kylläkin.
Aika kaksinaamaista, minun mielestäni. Vähän sama jos tuonne laittaisi ilmoituksen jossa halutaan ostaa varastettua tavaraa ??? Eihän sellaistakaan kukaan voi hyväksyä. En minä ainakaan.
Nyt kumminkin noita kaikkien merkkien logoja voi myydä ja niistä ei itse valmistajalle kilahda senttiäkään rahaa tilille. Logojen tekijällä ei ole virallista lupaa eli lisenssiä tehdä niitä.
Eikä varmasti jää yhteen kitaraan jossa on myyjä "unohtanut" mainita että eihän tämä soitin ole usa Fender eikä Custom Shop sellainen, vaan ne on pelkät tarrat. Toivottavasti ei ole tällaiset menneet kaupaksi...
Monessa ilmoituksessa kyllä mainitaan, ettei ole aito Fender vaikka niin lukeekin. Miksi näitä ilmoituksia ei poistetta. Eikä noita muiden merkkien logojen myynti-ilmoituksia.
Piraatti Gibson ja piraatti Gretsch ilmoitukset kylläkin häviää aika nopeasti, mutta ei sitten muut. Miksiköhän?
 
Arbitrator
19.03.2016 11:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Olisko teistä, piraattien puolustajat, kiva jos kävisin teillä varkaissa? Vai tulisko siitä noita vitun moraalisia ongelmia?
 
Maailma on täynnä laillisia kopioita, joissa logo tai lavan muoto on eri kuin alkuperäisissä. Mikseivät ne riitä, onko pakko saada halpa ritsa joka näyttää kaukaa oikealta. Varsinkin kun tunnetuimmat merkit tekvät itsekin halpoja budjettiverioita omista klassikoistaan, niin luulisi että niillä pärjää
 
tuskiz
19.03.2016 12:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ketju meni odotetusti mielenkiintoiseksi äkkiä.
 
Kuitenkin itse aiheeseen vastaten, noista kiinaväärennyksistä on netissä juttua, mm. Youtubessa oli muistaakseni joku heppu joka tekee videoarvosteluja semmoisista, muutama feikki Martin ainakin löytyi. Lyhyesti se mitä saat on täysin planeettojen asentojen ja viikon lottonumeroiden varassa, voi tulla ihan hyvä soitin, keskiverto josta saa pienellä rukkauksella kelvollisen tai sitten täyttä roskaa. Siinäpä vähän jännitystä elämään jos miljoonien jahti tuntuu tylsältä, eikun tilailemaan, huononkaan yksilön saanti ei harmita niin paljon kun saahan sen aina laitettua vaikka polttopuiksi!
 
high_society
19.03.2016 12:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Olisko teistä, piraattien puolustajat, kiva jos kävisin teillä varkaissa? Vai tulisko siitä noita vitun moraalisia ongelmia?
 
Pahaltahan se tuntuis jos kävisit nyysimäs mun rakkaimman kepin seinältä, mut tuskin sitä tarkoitit.
Aikojen alusta on kopioita/kusetettu/väärennetty,mikä siinä on onkelma?
Niille on paikkansa tässä maailmassa, ja joka muuta väittää on lammas imo.
 
Saatiinhan sitä decal keskustelua tähän.
Otan popparit esille...
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
73nd3r
19.03.2016 12:45:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Pahaltahan se tuntuis jos kävisit nyysimäs mun rakkaimman kepin seinältä, mut tuskin sitä tarkoitit.
Aikojen alusta on kopioita/kusetettu/väärennetty,mikä siinä on onkelma?
Niille on paikkansa tässä maailmassa, ja joka muuta väittää on lammas imo.

Kyllä, tarkoitin just tuota. Et näytä tajuavan että piraatin hankkimisessa varastat ihan samoin tuotemerkin/mallin lailliselta omistajalta. Logiikka hei?
Sivumennen: 'kopio' on eri asia kuin 'piraatti'/'väärennös' - jotkin asiat ovat ihan laillisesti kopioitavissa, jotkin eivät.
Tuo 'aikojen alusta' korttikaan ei oikein pelaa, kulloisenkin lainsäädännön kanssa mennään.
Bää.
 
Gabe
19.03.2016 12:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Pahaltahan se tuntuis jos kävisit nyysimäs mun rakkaimman kepin seinältä, mut tuskin sitä tarkoitit.
Aikojen alusta on kopioita/kusetettu/väärennetty,mikä siinä on onkelma?
Niille on paikkansa tässä maailmassa, ja joka muuta väittää on lammas imo.

 
Aikojen alusta on myös ollut varkaita.. sinun logiikallasi varkaillekin on siis paikkansa tässä maailmassa ja jos joku tulee joku tulee ja nyysii sun rakkaimman kepin niin se on ihan ok? Jos väität muuta olet lammas imo. Vai tulisko siitä onkelma?
zedder
19.03.2016 12:56:55 (muokattu 19.03.2016 12:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osittain ongelma on kitarabrändien itsensä aiheuttama:
 
Ulkoistettuaan budjettiluokan kitaroidensa valmistuksen kaukoitään ja vieläpä vaihtamalla sopimusvalmistajaa yksikkökustannusten muuttuessa, ollaan toisinaan tilantessa jossa väärennöstä on vaikea erottaa alkuperäisestä laillisesta tuotteesta. Sekin on mahdolista että tehdas myy ohi kirjanpidon tietyllä logolla varustettuja kitaroita, etenkin silloin kun sopimuksen tiedeään päättyvän. Kaippa tuollainenkin kitara on "väärennös"..
 
Sekin hämmentää asiakasta kun kitaramalleissa on valmistajien vaihtuessa sen verran runsaasti pieniä eroja, että "aidon" ja laillisen tuotteen tunnistaminen on hankalaa sellaisellekin joka tuntee kyseisen soitinmerkin melko hyvin.
--
Halvimmat luvallisesti teetetyt "kiinankitarat" ovat usein niin sinnepäin tehtyjä, ainakin viimeistelyn osalta, että eroa "piraattikeppiin" ei taida juurikaan olla ainakaan niinpäin kun luulisi.. Tjaa, täytyy kuitenkin toisaalta myös muistaa että Epiphone -kitaroiden laaduntarkkailu on usein paremmalla tasolla kuin Gibsonin, vaikka asian ei toki näin pitäisi olla..
--
Onhan se rumaa ja moraalisesti väärin kun lavassa lukee muunneltua totuutta, mutta moni nykyään suurta suosiota nauttiva kitarataiteilijakin on sellaiseen sortunut.
 
Suurin vääryys tapahtuu kaiketi silloin kun väärennös haittaa ihan oikeasti merkin laillista omistajaa, eli kun joku ostaa esim. 150 eurolla väärennöksen 350 euron oikean tuotteen sijasta. Silloin kun joku hankkii parilla satasella kiinakepin joka näyttää samalta kuin 3K€ -custom shop -kitara, ei vahinkoa varmaankaan ole oikeasti tapahtunut: Tuskin kauppoja tuosta oikeasta arvokitarasta olisi kuitenkaan syntynyt.
 
Itsellänikin on yksi kitara jonka lavassa on väärä logo. Sori siitä...
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
high_society
19.03.2016 13:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Aikojen alusta on myös ollut varkaita.. sinun logiikallasi varkaillekin on siis paikkansa tässä maailmassa ja jos joku tulee joku tulee ja nyysii sun rakkaimman kepin niin se on ihan ok? Jos väität muuta olet lammas imo. Vai tulisko siitä onkelma?
 
Noniin !!
Ilman muuta, Varkaille tosiaankin on paikkansa tässä maailmassa.
Muuten ihan jees mut eihän se ok mun mielestä tietenkään oo jos rullaat mut.
Eihän noi liity mitenkään toisiinsa.
 
Se että mun mielestä väärentäjille etc on paikkansa etc, ei tarkoita sitä et on ok että olisin niiden kohde.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Kimmo72
19.03.2016 13:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Tämä ketju meni odotetusti mielenkiintoiseksi äkkiä.
 
Tiesi jo otsikosta mihin tämä(kin) ketju ajautuu.
Mulle on ihan sama, kuka ostaa ja mitä ostaa ja mistä ostaa.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «