Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omakustanteiden hintapyynnöt nykyään
1
Timo JM
18.03.2016 14:18:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kiva kuulla mitä hintoja ihmiset nykyään pyytävät omakustanteista. Eli sinkuista ja albumeista. Lisäättekö postimaksut levyn hinnan päälle, vai myyttekö ns. "sis. lähetyskulut".
 
JohnJ
18.03.2016 14:44:47 (muokattu 18.03.2016 14:46:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Albumista pyytäisin itse varmaan ~15 euroa + lähetyskulut. Jos on siis ihan kunnolla tehty ja painettu kansineen eikä mikään CD-R-viritys. EP:n hinta voisi olla max. 10 euroa.
 
Kannattaako sinkkuja edes painaa? Ei sinkusta (siis max. kahden biisin) kehtaisi missään tapauksessa ainakaan 5 euroa enempää pyytää, joten onko siinä sitten mitään järkeä? Itse ainakin nykypäivänä julkaisisin sinkut vain digitaalisina latauskauppoihin.
 
Jos sattuu olemaan esim. paitojakin tarjolla, niin kannattaa aina tarjota myös "bundlea" eli levy + paita sopivalla alennuksella vrt. erikseen ostettuna.
 
Metal meets the bone!
Påskägg
04.04.2016 16:59:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

15e ja postit omakustanne(oletus: cd)levystä kuulostaa kyl aika paljolta. Keikoilta kun saa levy-yhtiöiden julkaisemia älppäreitäkin parhaimmillaan 10 eurolla. Itsehän sitä tietysti määrittää hinnan musiikilleen, mutta on tullut jaeltua ilmaiseksikin tollasia formaatteja, joiden tekeminen ei itselle maksa juuri mitään.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Timo JM
04.04.2016 19:48:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Påskägg: Itsehän sitä tietysti määrittää hinnan musiikilleen, mutta on tullut jaeltua ilmaiseksikin tollasia formaatteja, joiden tekeminen ei itselle maksa juuri mitään.
 
Riippuu vähän mistä varallisuudesta katsoo. Maksoin just pienestä erästä sinkkuja 400 €.
 
JohnJ
05.04.2016 11:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Påskägg: on tullut jaeltua ilmaiseksikin tollasia formaatteja, joiden tekeminen ei itselle maksa juuri mitään.
 
Tarkentaisitko hieman tätä "ei maksa juuri mitään" kommenttia? Meinaatko että CD:n painamisen hinta per lätty sisältää myös muut musiikin tuotannon kustannukset?
 
Toki jos on oma studio, jossa itse äänittää, miksaa ja masteroi kaiken, ja löytyy myös oma CD-tehdas, niin ei kai se levyn tekeminen sitten "juuri mitään" maksa.
 
Metal meets the bone!
Spedemix
05.04.2016 13:18:40 (muokattu 05.04.2016 23:03:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JohnJ: Toki jos on oma studio, jossa itse äänittää, miksaa ja masteroi kaiken, ja löytyy myös oma CD-tehdas, niin ei kai se levyn tekeminen sitten "juuri mitään" maksa.
 
Tosin sen oman studionkin pystyttäminen maksaa.
 
E: Captain Obvious! :D
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
JohnJ
05.04.2016 13:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Tosin sen oman studionkin pystyttäminen maksaa.
 
No todellakin.
 
Metal meets the bone!
Påskägg
07.04.2016 13:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JohnJ: Tarkentaisitko hieman tätä "ei maksa juuri mitään" kommenttia? Meinaatko että CD:n painamisen hinta per lätty sisältää myös muut musiikin tuotannon kustannukset?
 
Toki jos on oma studio, jossa itse äänittää, miksaa ja masteroi kaiken, ja löytyy myös oma CD-tehdas, niin ei kai se levyn tekeminen sitten "juuri mitään" maksa.

 
Joo, ois voinut tarkentaa, että just tällä hetkellä henk.koht tilanne bändien kaa on se, ettei kuluja kauheasti synny kun tekee musaa.
 
Cd:t ei oo mun havaintojen mukaan kauhean haluttuja just nyt, niin niistä en tiedä. Itseasiassa juuri joku lafka tarjoutui tekemään cd-painoksen yhen bändini ep:stä, eikä oo mitää käryä, mitä siitä viittis sit pyytää.
 
Mut kassuja tulee itse yleensä kopsailtua tai ulkoistettua homma kavereille, jotka sellasta harrastaa. Onhan tässä tosiaan siitä onnellisessa siipeilijän asemassa, että reenis/soittokavereilla on treeniksillä ok äänityvehkeet, sekä taito äänittää, miksata yms. Kaljapalkka riittää yleensä.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
jigsore
07.04.2016 14:21:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10-15e ihan ok hinta omakustannealbumista, vinyyli tai prässätty cd. EP tai 7" vitosen luokkaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «