Epämuusikko 15.03.2016 22:22:54 (muokattu 15.03.2016 22:26:40) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 15.03.2016 22:30:02 | |
---|
markkuliini: Pitäiskö Mikan vähän rauhoittua näissä oikein- ja väärin-asioissa? :D Jos mä nyt jotain olen oppinut niin tyylineuvoja ei välttämättä kannata ottaa niiltä jotka tunkevat niitä kurkusta alas tuohon tyyliin. Jos itse pitäis pärjätä yhdellä setillä loppuelämä niin se olis ehdottomasti 20" bassarilla. Tomit 12" ja 16". Al Jackson Jr-tyylisesti siis. Se, että onko pikkutomi sitten sen tuuman isompi, merkkaa pelkästään rumpaleille ja niistäkin ehkä vain niille "tyylitajuisimmille". Rummut on soitin eikä mikään merkkivaate. Toki näinkin, mutta sullakin se on 12". Ei 13" etutomi 20" bassorummun kanssa. Esteettisyys on asia, jolla on merkitystä, vaikka sitä ei haluta tunnustaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Stoalainen 15.03.2016 23:09:32 | |
---|
hollmi-5: Esteettisyys on asia, jolla on merkitystä, vaikka sitä ei haluta tunnustaa. On merkitystä, mutta ei ole olemassa absoluuttista totuutta. Se, mikä sun silmään näyttää hyvältä, ei välttämättä toiselle sitä ole. Jos asiasta aletaan väittelemään, kumpiko sitten on oikeassa? Molemmat ja ei kumpikaan. Too weird to live, too rare to die |
dictatorsh*t 15.03.2016 23:50:15 | |
---|
hollmi-5: 20" on lasten koko. Tulee vauvan paskaa... Täällä on kyllä surkean epäesteettinen taju siitä, mikä sopii ja mikä ei. Kaikki toki saa vetää millä haluaa, mutta tyylikkyys on köyhänkin etuoikeutus. Miksi antaa tasoitusta asioissa, jotka voi hoitaa tyylikkäästi? Niiden, jotka pitää sisällä hattua ja syö pelkällä haarukalla, ei tarvitse vastata. Onneksi olen suuri estetiikan tuntija ja tajuaja sekä konformististen, parhaat aikansa nähneiden möhöttyneiden näkemysten ja valtarakenteiden murskaaja ja käytän tilanteesta riippuen siihen mielestäni parhaiten soveltuvaa bassorumpua. Lisäksi jokainen hattuetiketin tuntija toki tietää että julkiset sisätilat lasketaan ko. etiketin puitteissa samalle tasolle ulkotilojen kanssa. |
VeKrio 16.03.2016 00:26:11 | |
---|
Onhan tää nyt vähän vänkäämistä tyylistä ja kakskymppisistä. Toi VBX on ok hintainen ja eiköhän se siitä aikanaan mene. Tosta 13" ostaja voi askarrella vaikka virpan jos on älliä. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
markkuliini 16.03.2016 00:46:23 | |
---|
hollmi-5: Toki näinkin, mutta sullakin se on 12". Ei 13" etutomi 20" bassorummun kanssa. Esteettisyys on asia, jolla on merkitystä, vaikka sitä ei haluta tunnustaa. Esteettisyys on asia jolla joskus ja asia useinkin on merkitystä, mutta ei mulle tässä asiassa. Mä tykkään 12" soundista enemmän, sen saa helpommin myös tarpeeksi korkeaan vireeseen, sen mä valitsen 22" bassarinkin kanssa. Soundillisesti monipuolinen, 13" tuumaisista mulla on usein vaikea saada jazz-virettä. 24" bassarin kanssa oon valinnut 13" jotta setin kokonaissoundi olis yhtenäinen, koska niin isolla bassarilla yleensä soitan matalassa vireessä. Joskin jos olis vain yksi setti jonka bassari olis kuitenkin oltava 24" kokoinen, niin silloin ottaisin varmaan 12" pikkutomin. Tuuman ero esteettisesti on mulle täysin olematon. Voihan se olla vaikea uskoa, mutta niin se vaan on. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 16.03.2016 00:48:10 | |
---|
dictatorsh*t: Onneksi olen suuri estetiikan tuntija ja tajuaja sekä konformististen, parhaat aikansa nähneiden möhöttyneiden näkemysten ja valtarakenteiden murskaaja ja käytän tilanteesta riippuen siihen mielestäni parhaiten soveltuvaa bassorumpua. Lisäksi jokainen hattuetiketin tuntija toki tietää että julkiset sisätilat lasketaan ko. etiketin puitteissa samalle tasolle ulkotilojen kanssa. "Excuse me Mr.Purdie, you should take your hat off. You are inside, you see." :-D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Bacchus 16.03.2016 09:33:49 | |
---|
Itse ostin pari kuukautta sitten 13"-tomin Designer-settiin. Vielä en ole kiinni laitellut kun ei ole tilaa. Meinasin viritellä moposetin kun muuten pitäisi iskeä 13" joko 16" viereen tai sitten haitsun vasemmalle puolelle. Olisihan sekin ihan hauskaa, mutta viidessä tomissa on pikkaisen liioittelun makua.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Kojootti_84 16.03.2016 10:36:05 (muokattu 16.03.2016 10:36:18) | |
---|
Sain melkein paskamyrskyn aikaan :D ...onneks vain melkein. Kannatti tuossa yllä toivoa että 13" tomi menisi kaupaksi, tänään teen siitä kaupat ja jäljelle jää 20/16/12. Nyt itseasiassa ihan mietin että pitäiskö tuon kuiteskin ittellä. Kiitos kommenteista kaikille! |
Kailis 16.03.2016 13:31:48 | |
---|
Ajattelin tilata setin 18" bd, 14" etutomi, 20" lattiatomi ja 16" snare. Onko ok? JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
Kailis: Ajattelin tilata setin 18" bd, 14" etutomi, 20" lattiatomi ja 16" snare. Onko ok? Paljox painat? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 16.03.2016 13:37:41 | |
---|
Kailis: Ajattelin tilata setin 18" bd, 14" etutomi, 20" lattiatomi ja 16" snare. Onko ok? On. Osta heti! Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 16.03.2016 18:28:04 | |
---|
markkuliini: Paljox painat? A) Duunia. Paljon. B) Yhekskööt. Tasan. Olen pitkään sanonut että sen ali olevat on ruikkuja ja yli sen läskejä. Ja tämä on esteettinen fakta. C) En ole painaja. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
majuku 16.03.2016 20:33:25 | |
---|
Epämuusikko: Tuossa meikän sikiörummut. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 093f200928af1a5f965&oe=57953128 On muuten veikeen näkönen setti! Tuo lattiatomi näyttää siltä että se soi..öö..kauan? Omaankin silmään 13" tomi 20" basarin päällä näyttää suurelta mutta näissä makuasioissa muiden maun haukkuminen vääräksi on kyllä lapsellista. Siinä pätemisen lomassa osoittaa samalla oman pienuutensa. |
markkuliini 16.03.2016 21:11:37 | |
---|
Kailis: A) Duunia. Paljon. B) Yhekskööt. Tasan. Olen pitkään sanonut että sen ali olevat on ruikkuja ja yli sen läskejä. Ja tämä on esteettinen fakta. C) En ole painaja. On tosi ok! Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
statistiÖ 16.03.2016 22:49:56 | |
---|
Justtässä taannoin laitoin 13" tomin virvelitelineessä 22" basarin viereen ja ajattelin, näyttääpä kököltä. Laitoin saman tomin virvelitelineen yläosassa saman basarin tomimuhviin ja ajattelin, näyttääpä vieläkin tyhmemmältä. Sen basarin ulkoinen habitus ei asiaa auta ollenkaan. Viikon olen siirrellyt hieman samaista 13" tomia virvelitelineessä 20" basarin vieressä ja ajatellut, se toimii oikein hyvin. Vielä paremmin, kun sen laittaa mahdollisimman lähelle basaria. Aiettä kun sen saisi vieläpä oikealle puolelle. Mutta oleellisinta on että se on korkeussuunnassakin lähellä basaria. Ne näyttää yhtä söpöiltä silloin, lähekkäin. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ ihanainen ¤ |
M. Kekki 17.03.2016 21:12:57 | |
---|
Kyllähän se nyt vaan on niin, että 20- tai 22-tuumaisen basarin kanssa parhaalta näyttää 14x8-tuumainen etutomi. 24-tuumaisen basarin kanssa en ole kokeillut. Ei surkutella vaan tehdään! |
jazzmies 18.03.2016 07:09:04 | |
---|
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
hollmi-5 18.03.2016 08:34:57 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 18.03.2016 09:06:52 | |
---|
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |