Bacchus 14.03.2016 13:20:17 | |
---|
kazaa: Olen harkinnut oman setin kasaamista tilausrungoista ja -osista. Kysymys kuuluukin, kuinka laadukkaita tällaiset rungot ovat, ja onko soundissa yhtään persoonallisuutta?(esimerkkinä stdrumsin tarjoamat keller tai german beech -rungot) Jos haluaa harrastelun vuoksi kasata ja tykkää semmoisesta hommasta niin go for it. Kannattaa kuitenkin muistaa että setin jälleenmyyntiarvo on yleensä aika kehno. Mun mielestäni samalla rahalla saa käytettynä paljon paremmat, eikä niistä itse väsätyistä ikinä kovin hienoja tule ellei oikeasti osaa duunata. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
JanneO 14.03.2016 13:49:23 | |
---|
Bacchus: Jos haluaa harrastelun vuoksi kasata ja tykkää semmoisesta hommasta niin go for it. Kannattaa kuitenkin muistaa että setin jälleenmyyntiarvo on yleensä aika kehno. Mun mielestäni samalla rahalla saa käytettynä paljon paremmat, eikä niistä itse väsätyistä ikinä kovin hienoja tule ellei oikeasti osaa duunata. Juurikin näin mitä Bacchus tässä sanoo. Kyllähän niitä lugeja ym niihin ruuvailee ja porailee, vaikeinta on varmaan sen pinnan tekeminen. Teetpä sitten wrapeilla tai maalilla tahi lakalla. Tai sit pelkkä öljy pintaan. Jälleenmyynti arvo menee suurinpiirtein niin että hyvä jos saat hardiksen osalla myytyä ne sitten jos sellainen aika koittaa. "treenaa" ensin vaikka tekemällä joku snare tai vaikka useampi. Jos toki kamppeet pysyy käsissä, niin hienojahan niistä tulee ja kyllä ne rungot sitten vähintään sitä semi-pro tasoa on, saathan vaikka hommattua samoja runkoja millä DW on aikaan aloitellut rumpujensa valmistusta, joten ei se niitten laadusta jää kiinni. Ja esim St Drumsilla olevat hardiksetkin ovat pääsääntöisesti aika laadukasta kamaa. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
passe 14.03.2016 22:08:49 (muokattu 14.03.2016 22:09:43) | |
---|
Paiste Dixie lätyt, mitäs ne ovat miehiään? Jotain 60-70 luvun budget sarjaa? Tubesta löytyi jotain ihan asiallisen kuuloistakin klippiä, mutta onko sattumankauppaa noiden kanssa? "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
hollmi-5 14.03.2016 22:11:22 | |
---|
passe: Paiste Dixie lätyt, mitäs ne ovat miehiään? Jotain 60-70 luvun budget sarjaa? Tubesta löytyi jotain ihan asiallisen kuuloistakin klippiä, mutta onko sattumankauppaa noiden kanssa? Minulla oli noita joskus. En ikävöi, mutta jospa halpaa, niin kokeilla kannattaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 14.03.2016 23:30:50 (muokattu 14.03.2016 23:31:24) | |
---|
passe: Paiste Dixie lätyt, mitäs ne ovat miehiään? Jotain 60-70 luvun budget sarjaa? Tubesta löytyi jotain ihan asiallisen kuuloistakin klippiä, mutta onko sattumankauppaa noiden kanssa? Tervetuloa. Ne on vähän semmoinen halpishaitsujen Dr. Pepper. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kojootti_84 15.03.2016 16:02:16 | |
---|
|
artsipartsi 15.03.2016 16:11:43 | |
---|
Kojootti_84: Vanha (shell) setti ei tahdo millään mennä kaupaksi. Mun mielestä hinta ei ole liian korkea ostajaa ajatellen. Mitä mieltä te muut olette? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1107720 Itseä jarruttaisi tomikoot, muista en tiedä. 10,12 ja 16 tomit kun olisi niin voisi mennä helpommin...hinta minusta ihan hyvä. |
Kojootti_84 15.03.2016 16:22:40 | |
---|
artsipartsi: Itseä jarruttaisi tomikoot, muista en tiedä. 10,12 ja 16 tomit kun olisi niin voisi mennä helpommin...hinta minusta ihan hyvä. Juu, toivonkin että tuo 13" tomi menisi kaupaksi erikseen, sitten varmaan jäljelle jäävä 20/16/12 kelpaisi jo jollekin, vai onko sekin konfiguraatio ei-niin-haluttu? |
4tune 15.03.2016 17:26:17 | |
---|
Pitäs tässä hommata uusi pussi setti. Myytäviin 22/12/13/16/14 setteihin tuo virvelin pussi on pääsääntösesti 6,5" syvä. Paljonkohan nuo antaa periksi, kun mulla on 7" syvä virveli... Jotta että jahka ton itse pussisetin ostan niin kannattaako suoraan napata myös 7" syvä pussi? |
Kojootti_84: Juu, toivonkin että tuo 13" tomi menisi kaupaksi erikseen, sitten varmaan jäljelle jäävä 20/16/12 kelpaisi jo jollekin, vai onko sekin konfiguraatio ei-niin-haluttu? Ei uskoakseni, toimiiha se 13 ja 16 myös. |
passe 15.03.2016 19:37:30 | |
---|
Kojootti_84: Vanha (shell) setti ei tahdo millään mennä kaupaksi. Mun mielestä hinta ei ole liian korkea ostajaa ajatellen. Mitä mieltä te muut olette? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1107720 Malttia vaan. Kyllä tuollekin setupille on ottajansa, niitä on vaan vähemmän. Esim. itse vannon nimenomaan 12-13-16 tomisetin nimeen. Kymppi tuumaiset ovat omaan makuun vähän turhakkeita. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Niq 15.03.2016 19:49:03 | |
---|
Kojootti_84: Vanha (shell) setti ei tahdo millään mennä kaupaksi. Mun mielestä hinta ei ole liian korkea ostajaa ajatellen. Mitä mieltä te muut olette? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1107720 Itse voisin harkita settiä, tykkään tuosta concord fadesta ja kootkin jees, mutta valitettavasti menty pilaamaan mustalla hardwarella kuten about joka ainoa edukas pearlin setti torilla. Totaalinen turnoff nuo mustat raudat, ei sovi mihinkään rumpuun. :/ |
hollmi-5 15.03.2016 19:52:57 | |
---|
artsipartsi: Ei uskoakseni, toimiiha se 13 ja 16 myös. Toimii, jos bd on 22". Nyt 20". Soundit, piuhat ja kajarit. |
dictatorsh*t 15.03.2016 20:17:26 | |
---|
hollmi-5: Toimii, jos bd on 22". Nyt 20". No eikös tuo nyt ole taas makuasia. Muutamaa hommaa lukuun ottamatta setissäni on juurikin 20" bassorumpu ja 13" ja 16" tomit. |
hollmi-5 15.03.2016 20:25:57 | |
---|
dictatorsh*t: No eikös tuo nyt ole taas makuasia. Muutamaa hommaa lukuun ottamatta setissäni on juurikin 20" bassorumpu ja 13" ja 16" tomit. Toki on. Ja makuhan se on paskanmakukin ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
dictatorsh*t 15.03.2016 20:35:31 | |
---|
hollmi-5: Toki on. Ja makuhan se on paskanmakukin ;) Ja kakskakkosista tulee useimmissa tapauksissa enemmän paskaakin. |
tml 15.03.2016 21:13:02 | |
---|
4tune: Pitäs tässä hommata uusi pussi setti. Myytäviin 22/12/13/16/14 setteihin tuo virvelin pussi on pääsääntösesti 6,5" syvä. Paljonkohan nuo antaa periksi, kun mulla on 7" syvä virveli... Jotta että jahka ton itse pussisetin ostan niin kannattaako suoraan napata myös 7" syvä pussi? Mun pusseihin mahtuu 8", vaikka ne ovat spekseiltään 6.5 :) Jotkut Gewan vanhemmat mallit... |
4tune 15.03.2016 21:24:18 | |
---|
tml: Mun pusseihin mahtuu 8", vaikka ne ovat spekseiltään 6.5 :) Jotkut Gewan vanhemmat mallit... Selevä, ajattelinkin että eiköhä noissa hieman varaa ole. Tattista vain :) |
hollmi-5 15.03.2016 22:05:09 | |
---|
dictatorsh*t: Ja kakskakkosista tulee useimmissa tapauksissa enemmän paskaakin. 20" on lasten koko. Tulee vauvan paskaa... Täällä on kyllä surkean epäesteettinen taju siitä, mikä sopii ja mikä ei. Kaikki toki saa vetää millä haluaa, mutta tyylikkyys on köyhänkin etuoikeutus. Miksi antaa tasoitusta asioissa, jotka voi hoitaa tyylikkäästi? Niiden, jotka pitää sisällä hattua ja syö pelkällä haarukalla, ei tarvitse vastata. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 15.03.2016 22:13:27 | |
---|
hollmi-5: 20" on lasten koko. Tulee vauvan paskaa... Täällä on kyllä surkean epäesteettinen taju siitä, mikä sopii ja mikä ei. Kaikki toki saa vetää millä haluaa, mutta tyylikkyys on köyhänkin etuoikeutus. Miksi antaa tasoitusta asioissa, jotka voi hoitaa tyylikkäästi? Niiden, jotka pitää sisällä hattua ja syö pelkällä haarukalla, ei tarvitse vastata. Pitäiskö Mikan vähän rauhoittua näissä oikein- ja väärin-asioissa? :D Jos mä nyt jotain olen oppinut niin tyylineuvoja ei välttämättä kannata ottaa niiltä jotka tunkevat niitä kurkusta alas tuohon tyyliin. Jos itse pitäis pärjätä yhdellä setillä loppuelämä niin se olis ehdottomasti 20" bassarilla. Tomit 12" ja 16". Al Jackson Jr-tyylisesti siis. Se, että onko pikkutomi sitten sen tuuman isompi, merkkaa pelkästään rumpaleille ja niistäkin ehkä vain niille "tyylitajuisimmille". Rummut on soitin eikä mikään merkkivaate. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |