Jucciz 14.03.2016 20:11:38 | |
---|
Rämppy: Deluxe Reverb, kuten useimmat muutkin vintage-tyyppiset Fender-combot, on mainio alusta säröpedaaleille. Riippuu vähän siitä, mitä hakee. Deluxe Reverb on kumminkin Blackface- tai Silverface-aikakauden kone ja perussoundiltaan scoopatumpi kuin vaikkapa Brownfacet ja Tweedit. Toki monet pedaalit toimivat sen kanssa hyvin, mutta esim. säröjen on syytä olla hyvinkin keskialuevoittoisia, tai hukkuvat bändikontekstissa helposti mökän sekaan. Itse olen löytänyt Brownface-Fendereistä mitä mainioimman alustan pedaaleille, koska soundi on niissä luonnostaan keskialuevoittoisempi, tai ehkäpä vain tasaisempi verrattuna keskialuekuopatumpiin myöhempiin Fendereihin. |
Åboensis 14.03.2016 20:19:52 | |
---|
aristoteles666: juu, ei ole, tuli soitettua 80 luvulla tuollaisella ja saman sarjan princetonilla, ja ei, säröt eivät olleet hyvä, vaikka vaihtoehtoja oli nostopotikoiden muodossa, niin ei, ei ollut hyvä. No jaa, tää lienee osastoa Musti ja munat ;D. Minusta noita Rivera -kauden Fenkkuja haukutaan turhaan, itsellä on myös kokemusta useammasta mokomasta ja kyllä niistä irtoaa kelpo ääntä, myös sitä säröisempää. Monia tosin saattaa hämätä se, että se (särö) ei ole sitä perus -F soundia, mutta se ei tainnut ollut Paulin tarkoituskaan, kun piti kilpailla mm. Mesan kanssa samoista markkinoista... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Jucciz: Riippuu vähän siitä, mitä hakee. Deluxe Reverb on kumminkin Blackface- tai Silverface-aikakauden kone ja perussoundiltaan scoopatumpi kuin vaikkapa Brownfacet ja Tweedit. Toki monet pedaalit toimivat sen kanssa hyvin, mutta esim. säröjen on syytä olla hyvinkin keskialuevoittoisia, tai hukkuvat bändikontekstissa helposti mökän sekaan. Itse olen löytänyt Brownface-Fendereistä mitä mainioimman alustan pedaaleille, koska soundi on niissä luonnostaan keskialuevoittoisempi, tai ehkäpä vain tasaisempi verrattuna keskialuekuopatumpiin myöhempiin Fendereihin. Nimenomaan riippuu mitä hakee. Itse olen käyttänyt yli 20 vuotta blackface-tyyppisten fenkkujen kanssa vaikka minkälaisia säröttimiä bändikontekstissa ja aina on toiminut vähintään ok. Mutta tietenkin tuollaiset tube screamer -tyyppiset od:t ovat varmoja kavereita esim. Deluxe reverbille tai Twin reverbille. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Luuviulu 14.03.2016 23:58:23 | |
---|
Mul on monen merkin putki-tremoloi, mut mikään ei ole niin hyvä kuin tos Deluxe Reverbis, niin jos Fender Pro Tube Concert Reverb on samanlainen Putkiohjattu Tremolo, ni paan ostoon. ISO KIITOS sulle vinkkaaja! :) :) Se on ny soundit kohdillaan!! Ainakin joskus ja melkein, ehkä, sano. :) |
klobasa 15.03.2016 06:50:22 | |
---|
Luuviulu: Mul on monen merkin putki-tremoloi, mut mikään ei ole niin hyvä kuin tos Deluxe Reverbis, niin jos Fender Pro Tube Concert Reverb on samanlainen Putkiohjattu Tremolo, ni paan ostoon. ISO KIITOS sulle vinkkaaja! :) :) Ihan vähän epäilyttää, että onkohan tollanen massiivinen 4x10 tms. mörssäri ihan optimaalinen sun käyttötarkoitukseen, mutta näytät jo lukinneen vastauksen, joten visa vinkumaan. |