Duro 28.02.2016 19:24:04 | |
---|
Romppeentunnistusapua tarvisin! Lutakon saaviedäketäkiinnostaa-lokerolle oli ilmaantunut tämmönen oikeenkin jämäkkä ständinraato. Kaikki toimii muuten, mutta yläosa uupuu. Mulla on ollut tämmöinen samanlainen ständi joskus enkä sillonkaan tienny et minkä firman ja mallin ständistä kyse. Tunnistaako ketä, Pearlihan tämä vissiin on? https://dl.dropboxusercontent.com/u/684925/IMG_20160228_191508.jpgVuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
kincy 28.02.2016 19:45:09 (muokattu 28.02.2016 19:45:52) | |
---|
Pearlin tekeleeltä ei minun silmään näytä kyll. Enemmän veikkaisin jotain perus halppista päätellen puomiosan kiinnityksen kämäisyydestä sekä alaputken siivekkäällisestä kiristysmekanismistä kierteellisen pultin sijasta. |
Duro 28.02.2016 20:40:50 | |
---|
kincy: Pearlin tekeleeltä ei minun silmään näytä kyll. Enemmän veikkaisin jotain perus halppista päätellen puomiosan kiinnityksen kämäisyydestä sekä alaputken siivekkäällisestä kiristysmekanismistä kierteellisen pultin sijasta. Halppiksesta tuskin on kyse. Painaa saman verran kuin yks Pearlin 90-lukulainen vastapainollinen jööti minkä yhdessä välissä omistin. Tuo alemman putken kiristyshässäkkä on tuommoinen kumma pikamalli, mut aiemmassakin telineessä minkä omistin niin se toimi aivan moitteetta vaikkei mulla sillon ollut siinä ees muistilukkoa. Ko. kiristimen kohdalla putken sisällä oleva muovinen kuristussysteemi on myös täysin ehjä. Eikä noissa muissa kierteissäkään ole vikoja. Puomiosan kiristys on aika samanlainen mitä Tamalla ainakin yhdessä välissä oli. Ihan toimiva systeemi muuten, mutta tässäkin tapauksessa tuo on kiristetty paskaksi, mikä lienee syy hylkäämiselle. Puomiosan oli kuitenkin kait halunnut pitää tuo edellinen omistaja kun en sitä mistään löytänä. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
hollmi-5 28.02.2016 20:53:08 | |
---|
Duro: Romppeentunnistusapua tarvisin! Lutakon saaviedäketäkiinnostaa-lokerolle oli ilmaantunut tämmönen oikeenkin jämäkkä ständinraato. Kaikki toimii muuten, mutta yläosa uupuu. Mulla on ollut tämmöinen samanlainen ständi joskus enkä sillonkaan tienny et minkä firman ja mallin ständistä kyse. Tunnistaako ketä, Pearlihan tämä vissiin on? https://dl.dropboxusercontent.com/u/684925/IMG_20160228_191508.jpg Kiinalainen japanilaisen Taman kopio. Kaikki muu on kopioitu, paitsi pikalinkku ja laatu. Paskaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 28.02.2016 21:02:41 | |
---|
hollmi-5: Kiinalainen japanilaisen Taman kopio. Kaikki muu on kopioitu, paitsi pikalinkku ja laatu. Paskaa... Mmkay. Jos löydän tuohon toimivan yläosan niin lienee kuitenkin ihan käyttis ständi kun edellinenkin pelas varsin hienosti. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
Duro 29.02.2016 10:20:09 (muokattu 29.02.2016 15:41:07) | |
---|
Edit: Ei mitään, ostin jo tuon tomiständin heh. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
passe 11.03.2016 13:05:01 | |
---|
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Velli 11.03.2016 13:55:58 | |
---|
passe: Premier salapoliisit ho-hoi! http://www.blocket.se/goteborg/Prem … er_Series_64715553.htm?ca=7&w=3 Näppituntuma vallitsevaan rumpujen hintatasoon on päässyt vähän katoamaan, mutta olenko se vain minä vai onko tuo hinta varsin ok? Kuinkas minä tsekkaan että ovatko nuo made in UK, vai jotain muuta? Kiits! Ovat made in UK. Hinta on todellakin varsin edullinen. Lattiatomin ripustukset eivät tosin ole alkuperäiset. Alunperin niissä on todennäköisesti ollut RIMS-ripustukset, jotka on korvattu noilla kehdoilla. |
passe 11.03.2016 14:00:12 (muokattu 11.03.2016 14:00:24) | |
---|
Velli: Ovat made in UK. Hinta on todellakin varsin edullinen. Lattiatomin ripustukset eivät tosin ole alkuperäiset. Alunperin niissä on todennäköisesti ollut RIMS-ripustukset, jotka on korvattu noilla kehdoilla. Jätkä on kuin apteekin hylly, kiitos! Saas nähdä pukkaako Göteborgin reissua viikonloppuna. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Kailis 11.03.2016 14:14:23 | |
---|
Velli: Ovat made in UK. Hinta on todellakin varsin edullinen. Lattiatomin ripustukset eivät tosin ole alkuperäiset. Alunperin niissä on todennäköisesti ollut RIMS-ripustukset, jotka on korvattu noilla kehdoilla. Mun mielestä ihan ok modaus eikä näytäkään pahalta, tosin tämä on makuasia. Ja ainahan voi palata RIMS:iin. Hienot on kannut. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
Velli 11.03.2016 14:51:59 | |
---|
Kailis: Mun mielestä ihan ok modaus eikä näytäkään pahalta, tosin tämä on makuasia. Ja ainahan voi palata RIMS:iin. Hienot on kannut. Joo, tuo on hyvä modaus kun rummut voi palauttaa halutessaan takaisin alkuperäiskuosiin. |
passe 12.03.2016 12:25:53 | |
---|
Kailis: Mun mielestä ihan ok modaus eikä näytäkään pahalta, tosin tämä on makuasia. Ja ainahan voi palata RIMS:iin. Hienot on kannut. Samoilla linjoilla, ei pahan näköinen. Täytyy kotiuttaa nuo, jos sitä vaikka innostuisi taas jossain vaiheessa vähän rummuttelemaan. Mikähän tuo finish on (Velliii tuu ikkuunaan...). "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Velli 12.03.2016 13:26:17 | |
---|
passe: Samoilla linjoilla, ei pahan näköinen. Täytyy kotiuttaa nuo, jos sitä vaikka innostuisi taas jossain vaiheessa vähän rummuttelemaan. Mikähän tuo finish on (Velliii tuu ikkuunaan...). Sori, mulla ei ole mitään hajua tuosta väristä. En ole koskaan ennen nähnyt moista. En ihmettelisi vaikka setti olisi uudelleenpäällystetty. Yleensä basarin vanteissakin on sama wrap kuin muissa pöntöissä. Noissa vanteissahan ei ole mitään wrappia. |
passe 12.03.2016 14:11:11 | |
---|
Velli: Sori, mulla ei ole mitään hajua tuosta väristä. En ole koskaan ennen nähnyt moista. En ihmettelisi vaikka setti olisi uudelleenpäällystetty. Yleensä basarin vanteissakin on sama wrap kuin muissa pöntöissä. Noissa vanteissahan ei ole mitään wrappia. Ai santeri sentään! Skeptisyys viisarin mittari taisi juuri nousta rahtusen. Koko päivän ajo eestaas ja jos jos jos... Täytyy vielä kysellä tarkemmin. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
ordinary 12.03.2016 14:27:33 (muokattu 12.03.2016 14:29:46) | |
---|
Jep. Yksi asia ottaa vähän silmään; setissä on Premier Series-lugit, mutta tomihaarukka ja basarissa oleva tomitelineen pidike ovat taas Genista/Signia/Xpk/Apk-aikakautta. Uudemmassa sarjassa oli vähän pyöreämpää muotoilua. Lisäksi joka pannussa pitäisi olla ilmaventtiilin ympärillä rinkula missä lukee onko setti koivu, vaahtera vai gen-x runkoinen ja valmistusvuosi löytyy siitä myös. Voit tästä kysäistä myyjältä. Ja en ole moista wrappia tuossa sarjassa nähnyt... Niin ja Premierin logoa (pewter badge) ei näy tässä kuvassa missään rummussa. |
passe 12.03.2016 14:34:31 | |
---|
ordinary: Jep. Yksi asia ottaa vähän silmään; setissä on Premier Series-lugit, mutta tomihaarukka ja basarissa oleva tomitelineen pidike ovat taas Genista/Signia/Xpk/Apk-aikakautta. Uudemmassa sarjassa oli vähän pyöreämpää muotoilua. Lisäksi joka pannussa pitäisi olla ilmaventtiilin ympärillä rinkula missä lukee onko setti koivu, vaahtera vai gen-x runkoinen ja valmistusvuosi löytyy siitä myös. Voit tästä kysäistä myyjältä. Ja en ole moista wrappia tuossa sarjassa nähnyt... Niin ja Premierin logoa (pewter badge) ei näy tässä kuvassa missään rummussa. Kiitos näistä. Nyt viimeistään vähän jäitä kalsareihin. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Velli 13.03.2016 12:03:06 (muokattu 13.03.2016 12:04:32) | |
---|
ordinary: Jep. Yksi asia ottaa vähän silmään; setissä on Premier Series-lugit, mutta tomihaarukka ja basarissa oleva tomitelineen pidike ovat taas Genista/Signia/Xpk/Apk-aikakautta. Uudemmassa sarjassa oli vähän pyöreämpää muotoilua. Tämän laitoin kanssa merkille ja se on mielenkiintoinen yksityiskohta, sillä mulla on myös Premier Series -setti, jossa on vanhemman mallinen haarukka ja tomipidike basarissa. Myös basarin vannekoukut ja jalat ovat Signia-aikakautta. En tiedä olisiko niitä ihan aluksi tehty vanhalla raudalla vai mistä on kyse. Tuossa vielä kuva mun setistä: https://www.pearldrummersforum.com/ … d=323304&stc=1&d=1213702548 |
passe 13.03.2016 14:46:57 | |
---|
Velli: Tämän laitoin kanssa merkille ja se on mielenkiintoinen yksityiskohta, sillä mulla on myös Premier Series -setti, jossa on vanhemman mallinen haarukka ja tomipidike basarissa. Myös basarin vannekoukut ja jalat ovat Signia-aikakautta. En tiedä olisiko niitä ihan aluksi tehty vanhalla raudalla vai mistä on kyse. Tuossa vielä kuva mun setistä: https://www.pearldrummersforum.com/ … d=323304&stc=1&d=1213702548 Setistä on edelleen dialogi käynnissä ja vakaasti myyjäkin on sitä mieltä että setti on Premier Series. Luultavasti vuosimalli on luokkaa 2006-2007. En nyt viitsi tässä julkisesti retostella kahdenvälistä keskustelua, mutta yksi avainkysymys: onko noita saanut tilattua custom finisheillä? "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Olen harkinnut oman setin kasaamista tilausrungoista ja -osista. Kysymys kuuluukin, kuinka laadukkaita tällaiset rungot ovat, ja onko soundissa yhtään persoonallisuutta?(esimerkkinä stdrumsin tarjoamat keller tai german beech -rungot) Tiedän, rauta vaikuttaa myös erityisen paljon laatuun, mutta kokonaisuutena - jos laitan x-määrän(1000-1500€) rahaa rakenteluprojektiin, antaako lopputulos rahoille vastinetta, kuin jos rahan käyttäisi samanhintaiseen(käytettyyn) valmiiseen pakettiin? Unohdetaan siis kokonaan se osien ruuvailu ja palapelin kasaaminen ja kättensä jäljen näkyminen, mikä on osa viehätystä. Kun se itelle räätälöity kokonaisuus on lopulta pystytetty ja siihen viereen lyö *tähän rumpuvalmistaja* setin, ja lähetään pieksemään kalvoja rinnakkain, täytyykö soundia hävetä? Menikö uurastus hukkaan? Pärjääkö vertailussa, ja miten? Too weird to live, too rare to die |
Kailis 14.03.2016 12:35:16 | |
---|
Niinpä. Mulla on ollut sellainen kuvitelma ettei ainakaan halvemmalla pääse verrattuna vastaavaan tehdassettiin. Mutta saa sellaiset kun haluaa. Eikö se jo itsessään ole arvo? Eikä pidä unohtaa rispektiä kun kertoo muille että ihan ite kasasin =D JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |