Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Biisin tunnistusta
1
MadMatt
12.03.2016 18:56:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunnistaako kukaan mistä artistista/levystä on kysymys. Tässä juutuubin videossa on väärät audiot mutta kuulostaa niin hyvältä että kiinnostuin..
https://www.youtube.com/watch?v=ossP5C5Y2dQ
 
JC
12.03.2016 19:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisi kuulostaa turboahdetulta I'm Getting Sentimental Over You'lta. Esittäjää en tiedä.
 
baron
12.03.2016 19:35:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Howard Arlen on levyttänyt Monkin Misterioson mutta tossa YouTubessa ei ole kitaristi Howard Arlenin trio eikä piisi ole Misterioso.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
MadMatt
12.03.2016 19:58:34 (muokattu 12.03.2016 19:59:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Howard Arlen on levyttänyt Monkin Misterioson mutta tossa YouTubessa ei ole kitaristi Howard Arlenin trio eikä piisi ole Misterioso.
 
Lukisitko hieman tarkemmin tuon mun aloitus postauksen. Videolla pitäisi soida Howard Aldenin levy Misterios ja sen aloitus raita We See mutta kun ei soi vaan joku aivan muu...
Kaikenlisäksi minulla sattuu olemaan tuo Aldenin levy.
 
jazzmies
13.03.2016 10:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Lukisitko hieman tarkemmin tuon mun aloitus postauksen. Videolla pitäisi soida Howard Aldenin levy Misterios ja sen aloitus raita We See mutta kun ei soi vaan joku aivan muu...
Kaikenlisäksi minulla sattuu olemaan tuo Aldenin levy.

 
Tosi vaikea kysymys. Kuuntelin kaikki soolot ja en tunnistanut ihan varmasti ketään tuosta. Pohdin, että olisiko varhaisempaa Nat Addreleyn tai Cannonballin tuotantoa 1950-luvun puolelta. Fonisti kuulostaa tosi Parkerilta ja välistä Cannonballilta. Pianistista tulee mieleen Bud Powell ja välistä jopa hieman varhainen Cecil Taylor. Fats Navarro ei ole trumpetissa, koska hän kuoli ennen LP-pituuksia. Pohdin myös Art Pepperiä. Ei raksuta, kiitos ja anteeksi.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
MadMatt
13.03.2016 12:03:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitystekninen taso ja soundimaailma on mielestäni suhteellisen tuoreen kuuloista. Olisiko sittenkin jotain uudempaa...
 
Rantsu
13.03.2016 12:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phil Woods Quintet, albumilta Heaven.
 
MadMatt
13.03.2016 12:26:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantsu: Phil Woods Quintet, albumilta Heaven.
 
Jees, sehän on siinä. Kiitokset!
 
jazzmies
13.03.2016 16:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantsu: Phil Woods Quintet, albumilta Heaven.
 
No olihan tuore levytys ja musiikki ihan fiftarijazzia.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «