Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telineestä
1
Tiiduu
10.03.2016 17:59:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselisin kokemuksia keyboard telineistä. Ittellä soundking x- mallinen joku semmonen mihin saa 2 soitinta päällekkäin. Alle vuoden ollu ja nyt menny 2 kertaa kierteet ruuveista paskaksi sarvista, ensin alkuperäisestä ruuvista ja nyt lopulta telineen sisältä ja pitäny hitsailla niitä että saa pysymään pystyssä. Ja olen ollut varovainen, enkä vääntäny tiukasti. Nyt kyselisin kokemuksia noista uusista V-mallisista telineistä? Onko ne hyviä, näyttää siltä että kun oikein hurmioissa hakkaa soitinta niin ne saattaisi heilua. Eli onko yhtä tukevia ku perus X-malliset? Ja onko muutenkin parempia ?
 
Kiitosta vastaajille! :)
 
Spillway Arts
11.03.2016 22:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molskis!
 
Oma kokemukseni X-ständeistä on, että ne on hyviä ja tukevia laitteita riippumatta siitä kuinka painavaa soitinta niiden päälle asettaa. Toki näissäkin hinta yleensä kertoo yleisen laatutason, josta johtuen itse käytän Quiklok-tuotemerkin QL-642 tupla-X ständiä. Siinä on yläoksien kulman-, syvyyden- ja korkeudensäätö. Tällä ständillä saa yläkiipparin juuri siihen paikkaan mihin haluaa. Omassa ständissä oleskeli hyvin pitkään alhaalla Korg M3-88 ja ylhäällä Triton Classic-61, eikä heilunut koskaan. Eikä ständi ole tämän yli 10 vuoden käytön aikana hajonnut kertaakaan.
SoundKing:ä ja muita halpoja merkkejä suosittelen välttämään viimeiseen saakka.
Tupla-X on tukeva mutta vähän painava ständimalli. Jos tuon painon kanssa pystyy elämään ja tukevuus on tärkein asia, niin kannattaa pysytellä tupla-X:ssä. Laadukkaassa sellaisessa.
 
En ole varma että mitä tuo V-mallin teline tarkoittaa, mutta ilmeisesti tässä viitataan esimerkiksi Roland KS-V7 malliseen ständiin. Näistä minulla ei ole kokemusta, joten niihin en valitettavasti osaa antaa kokemuspohjaista näkökulmaa.
 
Yksi hyvä vaihtoehto on hankkia joku Column-tyyppinen ständi, kuten esimerkiksi K&M Spider/Spider Pro. Minä olen käyttänyt Spider Pro:ta nyt muutaman vuoden tupla-X:n sijaan, ja vaikka Spider ei ole yhtä tukeva kuin tupla-X, niin Spider on tyylikkäämmän näkoinen lavalla. Spiderin päällä minulla oli alkuunsa nuo yllä mainitut M3-88 ja Triton, ja ständi kesti noiden laitteiden painon ja pianon hakkaamisen moitteettomasti. Täytyy toki tunnustaa että kun tuota alakiipparia hakkasi koskettimiston jommasta kummasta päästä, niin kyllähän se kiippari heilui jonkin verran. Mutta kertaakaan ei kiipparin tippuminen käynyt edes lähelläkään. Nyttemmin olen vaihtanut kaksi kiipparia yhteen Kronokseen, mutta Spider Pro on silti minun suosikki ständi. Spider:ssä on myös se etu että polkimet saa juuri oikeille paikoilleen, toisin kuin esimerkiksi Ultimate:n APEX-ständissä.
 
Toivotavasti tästä on jotain apua. Mihin tahansa ständiin päädytkin, niin älä osta halpaa rihkamaa. Sen päällä on kuitenkin loppupelissä helposti monen tonnin soittimet, joten ei kannata ostaa huonoa ständiä muutaman kympin säästön takia.
 
En sano että se olisi huono idea, sanon ainoastaan että se ei ole hyvä idea...
Bronks
11.03.2016 22:55:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tupla-x on hyvä patentti, jos tärkeimpinä kriteereinä on nopea ja kätevä roudattavuus ja suhteellisen tukeva jalusta koskettimille. Siis suhteellisen. Kyllähän laadukaskin tuplaäksä jonnin verran heiluu, jos kunnolla komppaa ja varsinkin, jos soittoasento on seisaallaan.
 
Jos tukevuus on roudattavuutta tärkeämpi homma, lyö vaikka googlen kuvahakuun K&M 18950.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «