Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Blues Junior hurisee
1
Captain Farrell
11.03.2016 14:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys Blues Junior -miehet! Huriseeko teidän vahvistimet?
 
Mä tilasin Thomannilta Blues Juniorin. Se pitää koko ajan tasaista hurinaa - vaikka kitara ei olisi kytkettynä. Mikään vahvistimen potikoista ei vaikuta hurinaan millään lailla. Olen kokeillut eri pistorasioissa. Ei vaikutusta, koko ajan tasainen hurina.
 
Hurina ei ole kova, sitä ei juurikaan huomaa soittaessa. Mutta hiljaisessa tilassa sen kyllä kuulee kymmenen metrin päähän. Joku voisi sanoa, että normaalia putkivahvistimen ääntä. Mutta mua se ei miellytä. Olen omistanut monia putkareita, eikä yksikään ole hurissut tuolla lailla.
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
dropD
11.03.2016 17:04:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääteputkien tai vaiheenkääntöputken epäbalanssi aiheuttaa monesti ylimääräistä hurinaa.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
basisti1971
11.03.2016 17:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Captain Farrell: Se pitää koko ajan tasaista hurinaa - vaikka kitara ei olisi kytkettynä. Mikään vahvistimen potikoista ei vaikuta hurinaan millään lailla. Olen kokeillut eri pistorasioissa. Ei vaikutusta, koko ajan tasainen hurina.
 
Koska potikoiden vääntely ei hurinaan vaikuta, veikkaisin että hurinan alkuperä on muuntajaresonanssi.
 
Verraten yleistä, vaikkakaan ei mitenkään miellyttävää.
 
Helpohko todeta, kuuluuko hurina ainoastaan kaiuttimesta vai täriseekö chassis/kotelo samalla taajuudella?
 
T:Samuli
 
Spedemix
11.03.2016 22:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kuin Samuli jo mainitsi, toi on yleensä muuntaja joka pöristää vahvistimen rakenteita. Hurinan määrä muuttuu missä asennossa pitää vahvistinta. Saattaa pahentua jos on ruuveja löysällä; kokeile kiristää muuntajan ruuvit ja sit myös kaikki vahvarin ulkoruuvit. Muuten sille ei voi juurikaan mitään; jos ton hurinan haluaisi kokonaan pois, muuntaja pitäisi vaihtaa toiseen yksilöön.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
aristoteles666
12.03.2016 03:21:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko se maadoitetussa pistorasiassa?
onko loisteputkia? tv:tä tai tietokoneen näyttöjä päällä samalla?
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Durty
12.03.2016 10:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli vähän aikaa tuollainen ja hurina oli kauhea. Jos vehkeen mikitti, pörinä oli infernaalinen. Vein takuuhuoltoon, jossa sanottiin sen olevan ominaisuus. Hankkiuduin siitä pikaisesti eroon. Jos mahdollista, pistä loota takaisin Saksaan ja osta kotimaasta kunnon vahvistin.
 
Captain Farrell
12.03.2016 10:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään ulkoisia häiriötekijöitä ei pitäisi olla, loisteputkia tms. Testasin eri huoneissa, eri pistokkeissa. Kääntelin vahvistinta eri asentoihin, ei vaikutusta. Surina tulee kaiuttimesta, mutta rungon yläosassa siinä kohdassa missä vahvistin on, tuntuu kyllä pientä tärinää.
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Captain Farrell
12.03.2016 10:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Mulla oli vähän aikaa tuollainen ja hurina oli kauhea. Jos vehkeen mikitti, pörinä oli infernaalinen. Vein takuuhuoltoon, jossa sanottiin sen olevan ominaisuus. Hankkiuduin siitä pikaisesti eroon. Jos mahdollista, pistä loota takaisin Saksaan ja osta kotimaasta kunnon vahvistin.
 
Se tässä eniten mietityttääkin. Kotisoitteluissa hurinan kanssa pystyy elämään, mutta vahvistin on juurikin tarkoitus ottaa keikkakäyttöön ja mikittää. Tasainen surina PA:sta ei kuulosta kivalta.
 
En mä tota viitsi sen enempää ruveta availemaan ja kiristelemään. Takaisin Tompalle vaan. Mutta uskallanko ottaa uuden samanlaisen tilalle, jos se tosiaankin on enempi ominaisuus...
 
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Durty
12.03.2016 12:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihda merkkiä, esim:
 
http://www.musamaailma.fi/blackstar-artist-15-kitaravahvistin.html
 
http://www.levytukku.fi/laney_vc15-110
 
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=322534
 
seventy4
12.03.2016 17:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin pari viikkoa sitten tweed version uutena liikkeestä.
En tiedä kävikö tuuri mutta mun yksilö on
Kyllä hiljaisin vahvain mitä itselläni on koskaan ollut.
Merkkivalo on ainoa mistä tietää että virrat on päällä.
Laita takaisin ja uutta tilalle jos muuten tykkäät.
 
klobasa
12.03.2016 20:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin BJ hiljeni sillä kun väänteli putkien hehkujen johtoja koneen sisältä eri asentoon.
 
basisti1971
14.03.2016 11:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Captain Farrell: Surina tulee kaiuttimesta, mutta rungon yläosassa siinä kohdassa missä vahvistin on, tuntuu kyllä pientä tärinää.
 
Kaiutin toki resonoi paremmin ja selvemmin kuin koppa, mutta jos pienelläkin ulospäin kuuluvalla äänellä kotelo tärisee, veikkaisin edelleen muuntajaresonanssia.
 
Jos on mahdollista testata keinokuormalla tai toisella kaiuttimella/kaiutinkaapilla jonka voi sijoitta vaikkapa toiseen huoneeseen, on toki helpompi haarukoida mistä ääni lopulta tulee ja kumpi täristää kumpaa.
 
Mikä tahansa nimellisresistanssia vastaava kuorma kelpaa.
 

 
Captain Farrell: En mä tota viitsi sen enempää ruveta availemaan ja kiristelemään. Takaisin Tompalle vaan. Mutta uskallanko ottaa uuden samanlaisen tilalle, jos se tosiaankin on enempi ominaisuus...
 
Onhan se siinä mielessä ominaisuus, että halpojen komponenttien laadunvalvonta on nykyään melko hataraa.
 
Jos hivenen saa tarkennettua T-kauppan päin mikä vahvistimessa hurisee, auttaa se varmasti saamaan tarkempaa huomiota reklamaatiotilanteessa.
 
Totta kai ovat aina varuillaan, ja se toki näkyy reklamoidessa, mutta ainakin itse olen mahdollisimman seikkaperäisesti viat selittämällä saanut aina loistavaa palvelua.
 
Eli ainakin itse uskaltaisin ottaa toisen samanlaisen tilalle, jos eivät tuota sun yksilöä korjaa.
 

 
Tietysti, jos on mahdollisuus kivijalkaputiikissa käydä testaamassa, tuota tai jotain muuta vastaavaa, "box of chocolates" -syndrooma joka kaikkea etäkauppaa vaivaa, eliminoituu ainakin osittain.
 
T:Samuli
 
seventy4
14.03.2016 18:14:03 (muokattu 14.03.2016 21:08:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.........
 
aristoteles666
14.03.2016 18:27:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971:
 

 
Onhan se siinä mielessä ominaisuus, että halpojen komponenttien laadunvalvonta on nykyään melko hataraa.
 

 
T:Samuli

 
itse asiassa nykyiset halvatkin vastukset ja kondensaattorit, erityisesti vastukset ovat huomattavasti laadunvalvonnaltaan tarkempia ja parempia, heittoja oli suuntaan ja toiseen ihan eri tavalla kun tehtiin massavastuksia, nykyiset ovat paljon pienemmällä +/- prosentilla kuin ennen.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «