steelduck 08.03.2016 20:41:12 (muokattu 08.03.2016 20:41:30) | |
---|
svilo: Tiesittehän että Soundtoolsissa on hylly täynnä Bare Knucle mikkejä? /s Ai kiva... kahdet nyt sitten tilasin turhaan englannista, kun eivät ole mainostaneet tälläistä tarjontaa... :( No, nyt tietää... |
antikristus 09.03.2016 01:11:36 | |
---|
steelduck: Ai kiva... kahdet nyt sitten tilasin turhaan englannista, kun eivät ole mainostaneet tälläistä tarjontaa... :( No, nyt tietää... Onks ne merkittäväst kallmmiiat englannis vai tuolta soundtoolssilta saman vaihtoehtojen kirjon kun suoraan tehtaalta? |
iec 09.03.2016 09:11:21 | |
---|
steelduck: Ai kiva... kahdet nyt sitten tilasin turhaan englannista, kun eivät ole mainostaneet tälläistä tarjontaa... :( No, nyt tietää... Mutta ei löydy Soundtoolsin sivuilta hakemalla sanoilla: bkp, bare, saati sitten että löytyisi mistään kitaramikrofoneja (paitsi akustisille ). En yhtään ihmettelee että tilataan ulkomailta kun kotimaiset liikkeet yrittävät kaikin mahdollisin tavoin estää ostamisen pimittämällä tuotteet. Itse ostaisin aina mieluiten Suomesta, jos saa postikuluineen suunnilleen samaan hintaan kuin ulkomailtakin. Muutama euro sinne tänne ei haittaa. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Myrkky Nuoli 09.03.2016 09:19:46 (muokattu 09.03.2016 09:22:11) | |
---|
Oonko mää sokea vai onko tuolla soundtoolsissa edes mitään kategoriaa kitaramikeille? Emmä löydä verkkokaupasta ensimmäistäkään. More Nintendo, less Marshall. |
Gabe 09.03.2016 09:27:38 | |
---|
Myrkky Nuoli: Oonko mää sokea vai onko tuolla soundtoolsissa edes mitään kategoriaa kitaramikeille? Emmä löydä verkkokaupasta ensimmäistäkään. Tätä ihmettelin itsekin. Olen tuolta tilannut tavaraa useamman kerran ja käynyt liikkeessäkin enkä muista mikkejä nähneeni edes siellä kivijalkakaupassa. :) Onko tämä joku tiskin alta diili harvoille ja valituille? :D Olisin itsekin ostanut tuolta viimeksi jos olisin tiennyt. Power Soundilla olivat hetki sitten tehneet tilauksen eivätkä alkaneet erikseen yhtä mikkiä tilaamaan ja Tube Soundilla oli muuttopuuhat juuri, joten tilasin suoraan BKPn pajalta kun en tiennyt että niitä saa muualta. |
Kuha 09.03.2016 09:48:14 | |
---|
Gabe: joten tilasin suoraan BKPn pajalta kun en tiennyt että niitä saa muualta. BKPn mikkejä saa ainakin Markun Musiikista Seinäjoelta, tosin hyllyssä ei varmaan isoa valikoimaa ole. Old Fenders never die |
svilo 09.03.2016 10:01:19 | |
---|
Gabe: Tätä ihmettelin itsekin. Olen tuolta tilannut tavaraa useamman kerran ja käynyt liikkeessäkin enkä muista mikkejä nähneeni edes siellä kivijalkakaupassa. Ovesta sisään ja uuden pikkutiskin takana lasikaapissa :) /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Gabe 09.03.2016 10:20:13 | |
---|
Kuha: BKPn mikkejä saa ainakin Markun Musiikista Seinäjoelta, tosin hyllyssä ei varmaan isoa valikoimaa ole. Kysyin sieltäkin silloin. Mutta varastossa ei ollut mitään ja hinnat oli samat kuin suoraan tilatessa, toimitusaika vain pidempi joten tilasin suoraan. svilo: Ovesta sisään ja uuden pikkutiskin takana lasikaapissa :) /s Hyvä tietää. :) |
ÄrGee 09.03.2016 17:09:08 | |
---|
Shredator: Luulin jo ettei ole keraamisen Nailbombin voittanutta, mutta kyllä Aftermath on sittenkin kovempi. Todella tiukka ja erotteleva soundi. Tasapainoilen mikkivalinnan kanssa noiden ja Painkillerin välillä. Onko Aftermath noista kaikista tasapainoisin ja tiukin, vai meneekö makuasioiden puolelle mikä noista on paras modernin metallin soittoon. Ja mikä toimisi parhaiten lehmusrunkoisessa/pulttikaulaisessa Ibanezissa? Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Shredator 09.03.2016 17:48:07 | |
---|
ÄrGee: Tasapainoilen mikkivalinnan kanssa noiden ja Painkillerin välillä. Onko Aftermath noista kaikista tasapainoisin ja tiukin, vai meneekö makuasioiden puolelle mikä noista on paras modernin metallin soittoon. Ja mikä toimisi parhaiten lehmusrunkoisessa/pulttikaulaisessa Ibanezissa? Aftermathin fokus on siellä ylämiddlessä, kun Nailbomb on skoopimpi ja alakeskiäänistä rakeisempi. Painkiller on tiukka myös, mutta omille laitteille jo liiankin nasaali. Sama rakeisuus myös oli siinä ongelmana...Ottaisin Aftermathin, jos meinaat vaan metallia veivata. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
ÄrGee 09.03.2016 19:51:16 | |
---|
Shredator: Ottaisin Aftermathin, jos meinaat vaan metallia veivata. Hyvä homma :) kaulamikki sitten kevyttä hempeilyä varten. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Boltsa 10.03.2016 14:42:01 | |
---|
Shredator: Aftermathin fokus on siellä ylämiddlessä, kun Nailbomb on skoopimpi ja alakeskiäänistä rakeisempi. Painkiller on tiukka myös, mutta omille laitteille jo liiankin nasaali. Sama rakeisuus myös oli siinä ongelmana...Ottaisin Aftermathin, jos meinaat vaan metallia veivata. Mulla on Aftermath ja Painkiller kahdessa mahonkirunkoisessa kepissä ja hyvin samanlaiset mielipiteet. Metalliin ottaisin Aftermathit, on hyvä soundi eikä korosta tai scuuppaa liikaa. Boltsa |
Snapo 10.03.2016 15:47:07 (muokattu 10.03.2016 20:26:35) | |
---|
Mulla oli Aftermath Mayonesin mahonkikepukassa ja soundi oli steriili, vaikka sinällään voicing/eq/mikälie olikin kunnossa. Nailbomb puolestaan ei todellakaan ole scoopattu vaan korostaa keskiääniä ja minulla menikin äkkiä vaihtoon. Olen middlen paras ystävä mutta tuon kanssa tuntui ku ois ollu kirkawahi päällä koko ajan. Nykyään on Nazgul missä on mukavasti potkua mutta liian kirkas. Laatikossa olisi rebel yell odottamassa kolvaamista, kunhan jaksais ryhtyä tuohon operaatioon. Warpig kävi kans hetken aikaa kiinni, siinä oli mukavan lämmin soundi mutta liikaa outputtia. Mulla on tullu sellanen käsitys että BKP:n mikeissä ei oo keskimäärin outputtia ehkä samalla tavalla mitä vaikka dimarzioissa mutta silti soundi on tarvittaessa aggressiivinen, dynaamisempi ja muuten vaan "terveempi". Jotkut taas väittää dimarzioiden kuulostavan hifiltä, mitä se sitten tarkottaakaan. Tai sitten se on pelkästään korvien välissä ja olisi sama hommata vaikka Teslan kimppamikit, tai olla hommaamatta mitään. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Onko joku vaihdellut PRS:iin näitä? Arvelin jotain AC/DC -henkistä tavoitella, ehkä RiffRaff tai siitä lähinaapurista. Pärsseissä on tuo omanlaisensa "plänks" -soundi niin jotkut mikit ei siihen istu. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Shredator 10.03.2016 18:30:58 (muokattu 10.03.2016 18:35:10) | |
---|
Snapo: Mulla oli Aftermath Mayonesin mahonkikepukassa ja soundi oli steriili, vaikka sinällään voicing/eq/mikälie olikin kunnossa. Nailbomb puolestaan ei todellakaan ole scoopattu vaan korostaa keskiääniä ja minulla menikin äkkiä vaihtoon. Olen middlen paras ystävä mutta tuon kanssa tuntui ku ois ollu kirkawahi päällä koko ajan. Jaa, no sitten varmaan riippuu aika paljon soittokamoista tämä. Onhan siinä aika reippaasti trebletaajuuksia kyllä, mutta kyllä se ainakin omilla vehkeillä siitä 750hz-1khz alueelta scoopatulta kuulostaa. askomiko: Onko joku vaihdellut PRS:iin näitä? Arvelin jotain AC/DC -henkistä tavoitella, ehkä RiffRaff tai siitä lähinaapurista. Mulla Gibson LP:ssä tuo RiffRaff ja ei voi kuin suositella. Sitä kun ajaa Marsun JMP:een niin se soundi on instant AC/DC. Joskus nauhoittelinkin tuolla: http://maihinnousu.net/s/24608 "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
Ziggy Bubba 10.03.2016 19:17:58 (muokattu 10.03.2016 19:18:25) | |
---|
askomiko: Pärsseissä on tuo omanlaisensa "plänks" -soundi niin jotkut mikit ei siihen istu. Onko oikeesti, siis PRS:issä oma soundi? Paria mikkiä oon testannu eri kitaroissa samaan ja eri aikaan - aika samalta ne nauhalla kuulostaa omaan korvaan. PRS:t tuppaa tosin noin sustainin osalta soimaa verrattain erittäin hyvin. E: Oisko se satula joka tekee tuota? |
Boltsa 10.03.2016 19:26:13 | |
---|
Snapo: Mulla oli Aftermath Mayonesin mahonkikepukassa ja soundi oli steriili, vaikka sinällään voicing/eq/mikälie olikin kunnossa. Nailbomb puolestaan ei todellakaan ole scoopattu vaan korostaa keskiääniä ja minulla menikin äkkiä vaihtoon. Olen middlen paras ystävä mutta tuon kanssa tuntui ku ois ollu kirkawahi päällä koko ajan. Nykyään on Nazgul missä on mukavasti potkua mutta liian kirkas. Miten jos suoraan vertaat Aftermathia ja Nazgulia niin miten vertautuvat? Onko vain tuo, että kirkkaampi? Boltsa |
Snapo 10.03.2016 20:45:49 (muokattu 10.03.2016 20:48:19) | |
---|
Boltsa: Miten jos suoraan vertaat Aftermathia ja Nazgulia niin miten vertautuvat? Onko vain tuo, että kirkkaampi? Siitä alkaa olemaan pari vuotta kun Aftermath oli että en oikeen osaa sanoa miten suoraan vertautuvat. Mietin tässä että Monumentsin ja Tesseractin kitarasoundit vois kuvata jossain määrin Aftermathia. Tarkka ja aggressiivinen mutta aika kylmä. Varmasti djenttiin ihan hyvä vehje mutta itse tykkään että ois vähän sielua mukana. Nazgulissa oli alavireillä helkutin hyvä attack ja selkeä mutta kun siirtyy ylärekisteriin niin meni vähän jääpuikoks samalla tavalla ku JB. Rullasin trebleä alaspäin ja säädin mikin korkeutta mutta nämäkään ei auttanu. Tummaan kitaraan tai vahvistimeen vois sopia paremmin? Tässä on tää Merrowin pätkä jos tuosta saa jotain referenssiä miltä Nazgul vois kuulostaa: https://www.youtube.com/watch?v=KbRlcdNHYDM E: Ai hups, sulla olikin AM itelläs :) "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
hannlain 11.03.2016 09:32:16 | |
---|
Snapo: Nailbomb puolestaan ei todellakaan ole scoopattu vaan korostaa keskiääniä ja minulla menikin äkkiä vaihtoon. Olen middlen paras ystävä mutta tuon kanssa tuntui ku ois ollu kirkawahi päällä koko ajan. Kummallas magneetilla tuo sun NB oli? Keraamisella magneetilla varustetussa versiossa on hieman vähemmän middleä kuin alnico NB:ssä, mutta bassorekisteri on tiukempi. Ite oon tykästynyt viime aikoina enemmän tuohon alnico-versioon. Toimii ainakin perkuleen hyvin Soloistissa D-vireessä. Keraaminenkin oli hyvä, mutta tää alnico on musta vielä parempi tuossa, ja se keraaminen NB saikin siirtyä droppi-C -vireiseen Charveliin. Old is not 0xdead. |
s8na 11.03.2016 09:38:34 (muokattu 11.03.2016 09:40:44) | |
---|
Alnico nailbombissa on kyllä mun mielestä middleä mut ei mitenkään erityisen paljon. Aika jooti ja tasapainoinen se oli. Holydiver on ny ollu pitkään charvelissa ja ei tartte vaihtaa, tuntuu aina hyvältä. |