Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: In Ear -monitorisysteemi yksityiseen harjoituskäyttöön?
1
zedder
03.02.2016 11:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tottunut käyttämään langattomia kuulokkeita sähkökitarasoitantoharjoitteissani, mutta nyt on alkanut kypsyttämään nykyisten Sennheiser -hifikuulokkeiden ALC eli signaalitasoista riippuvainen äänenvoimakkuuden pumppaus. Etenkin "taustanauhojen" päälle soitettaessa tuota esiintyy. Useimmissa hifilangattomissa lienee tuollainen ominaisuus. Jotakin muuta pitäisi siis keksiä tilalle ja kun en tykkää piuhoista niin..
 
Olisivatko esim. Thomannin kauppaamat LD Systems MEI One 1 tai the t.bone IEM 75 -In Ear -monitorointisatsit kelvollisia tähän tarkoitukseen? Mihinkään raskaaseen "tuotantokäyttöön" niitä en siis käyttäisi, joten hiukan rimpulammatkin tuotteet kelpaisivat.
 
Etenkin se kiinnostaisi että mikäli sattuu olemaan "allerginen" korviin tungettaville napeille, niin voiko tuollaisiin systeemeihin liittää halutessaan niiden sijasta esim. suljetut kuppiluurit? Riittävätkö signaalitasot/vahvistus ym. ajamaan tuontyyppisiä kuulokkeita?
 
Arvosteluiden perusteella olen ymmärtänyt että suhinaa ilmeisesti ilmenee tuollaisia käytettäessä, eikä basson/äänenlaadun taso ihan vastaa "hifilangattomia", mutta onko muitakin asioita joita pitäisi ottaa huomioon ennen kuin pistää tilauksen vetämään?
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
anapena
03.02.2016 12:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain googletin että "transmitter charger base"-jutun pohjassa on kytkin, jolla alcin saa pois päältä. Ainakin jossain mallissa.
 
Istu ja pala!
zedder
03.02.2016 13:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Jostain googletin että "transmitter charger base"-jutun pohjassa on kytkin, jolla alcin saa pois päältä. Ainakin jossain mallissa.
 
Kaiketi uudemmissa 2,4 Ghz -malleissa (RS180 jne.) on, mutta analogisissa kuten RS120 ei ole. Ja noilla digiluureilla ei tee mittään näissä hommissa latenssin takia.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
sepisti
03.02.2016 15:27:53 (muokattu 03.02.2016 15:34:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokevahvistimeen tai tässä tapauksessa Iem-vastaanottimeen voi kytkeä sellaiset kuulokkeet, jotka tuntuvat itsestä hyvältä. Kyllä niissä sitä poweria sen verran piisaa. Itse käytän langattoman perässä vaihtelevasti Shuren SE315-nappeja, Beyerdynamicin kuppikuulokkeita tai Orelon nappeja. Kaikilla toimii hienosti.
 
Ja tuosta suhinasta täytyy sanoa, että tonnin hintaluokassa olevat Senkun iem:t suhisee myös. Kotioloissa varmaan pärjäät vähän edullisemmillakin.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
miksaajasetä
03.02.2016 23:24:39 (muokattu 09.02.2016 09:18:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenikämppäkäytössä voisi kuvitella myös langallisen monitoroinnin olevan vaihtoehto. Silloin ei tarvitsisi välttämättä hankkia kuin edullinen kuulokevahvistin ja mieltymysten mukaiset luurit - eikä tarvitsisi pelata vastaanottimen akkujen tai paristojen kanssa.
 
Katti
08.02.2016 22:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Ja tuosta suhinasta täytyy sanoa, että tonnin hintaluokassa olevat Senkun iem:t suhisee myös. Kotioloissa varmaan pärjäät vähän edullisemmillakin.
 
Jos tarvii langattomat ja haluaa suhisemattomat, niin sitten mennään tonne Shuren PSM900 / PSM1000 osastolle, ja hinta on jo sitten toinen...
 
...jos langalliset kelpaa, niin esim. Fischer Ampsilta löytyy vallan mainio vehjes, mikä on varsin edukaskin.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
sepisti
09.02.2016 00:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Jos tarvii langattomat ja haluaa suhisemattomat, niin sitten mennään tonne Shuren PSM900 / PSM1000 osastolle, ja hinta on jo sitten toinen...
 
...jos langalliset kelpaa, niin esim. Fischer Ampsilta löytyy vallan mainio vehjes, mikä on varsin edukaskin.

 
Mulla on mainitsemasi langallinen vahvistin, jota käytän toisen bändin kanssa. Hyvä peli kaikin puolin ja patterikin kestää pidempään.
Mua ei Senkkujen suhina kyllä haitttaa. Joku tolkku rahan syytämisessä monitorointiin pitää olla :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Vessajono
09.02.2016 15:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: ...jos langalliset kelpaa, niin esim. Fischer Ampsilta löytyy vallan mainio vehjes, mikä on varsin edukaskin.
 
http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm tämäkö?
 
Mun pitäs meinaan vähitellen siirtyä nappeihin kun kaikki muutkin bändissä niillä vetää mut noi langattomien hinnat meinaa vähän basistin lompakolla sylettää. Samahan se ois toisaalta langallisellakin vetää kun bassoon menee se naru joka tapauksessa.
 
LamaAjanElvis: homochatin pitäisi olla edelleen homochat mutta ilman sanaa homo ja chat, mutta lisättynä homoyhteisön hyväksymänä sanat homo ja chat
Marzi
09.02.2016 23:21:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm tämäkö?
 
Mun pitäs meinaan vähitellen siirtyä nappeihin kun kaikki muutkin bändissä niillä vetää mut noi langattomien hinnat meinaa vähän basistin lompakolla sylettää. Samahan se ois toisaalta langallisellakin vetää kun bassoon menee se naru joka tapauksessa.

 
Mä oon käyttänyt iät ajat langallista meininkiä. Siihen on kaks tapaa, joko tekee homman parikaapelista, jossa molemmissa menee kolme karvaa tai sit yksinkertaisesti teippaa kuulokepiuhan kitarajohtoon. Käytän jälkimmäistä, helppo vaihtaa piuha jos jompikumpi sprakaa. Niitä 3,5mm plugijakkeja ei huvita kolvailla jatkuvasti. Mulla on lisäksi teipattuna karbiinihaka siihen kuulokeletkun jakkipäähän, se sujahtaa mukavasti housujen vyölenkkiin ja pitää sen paikallaan. Kitaraa voi vaihtaa ilman ongelmia ja lavalle tulo ja lähtö on ehkä kaks sekuntia hitaampaa kuin langattoman kanssa. Vähän vaan mittailee sopivat liikkumavarat ennenkuin teippaa piuhoja. Itellä yleensä 9m letkut.
 
Säästöä tulee n. 900€ hakoineen teippeineen ja sparen kanssa verrattuna Senkkuun ja soundaa paremmalle kuin yksikään langaton. :)
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Katti
10.02.2016 16:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi:Säästöä tulee n. 900€ hakoineen teippeineen ja sparen kanssa verrattuna Senkkuun ja soundaa paremmalle kuin yksikään langaton. :)
 
Toi soundihomma on tosiaan just noin. Edes PSM1000 ei pärjää soundissa hyvälle, esimerkiksi juurikin tuolle Fischerin, langalliselle.
 
Ja kyllä, se mistä itse puhuin on juurikin tuo malli mikä oli tuossa edellä kysytty.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
basisti1971
11.02.2016 09:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Vessajono: http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm tämäkö?
 
Tiedostaen toki kysymykseni mahdollisen epäeettisyyden, noinkohan kukaan olisi oikeasti verrannut ylläolevaa purkkia ihan hituruikkusen verran samalta näyttävään halpisversioonsa?
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_powerplay_p1.htm
 
Kummankaan on-line arvostelut eivät tuo ainakaan itselle muuta mielikuvaa kuin sen että kumpaisenkin ostajakunta on tyytyväinen ostokseensa.
 
Ja Behkussa on epäkelpo patterikotelo. Ylläri, ylläri ;).
 
T:Samuli
 
Larssen
11.02.2016 13:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänny tuota mini bodypackkiä 5-vuotta ilman harmeja.
Mulle riittää mono signaali enkä halua sählätä puolityhjien paristojen kanssa.
Ja toi on pieni, kevyt ja kestävä.
 
http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm
 
Piuhana on sitten kaksiparinen Sommerin "multsari", josta toinen pari on XLR.rillä tuomassa AUX.in ja toinen pari vie sinkun skebasta etiäpäin.
 
http://www.thomann.de/fi/sommer_cable_quantum_highflex_multipair_2.htm
 
Toi bodypack ei siis ole varsinaisesti vahvistin vaan pikemminkin impedanssisovitin säädettävällä vaimennuksella. Tökyä kyllä tulee silti juuri niin paljon kuin vaan pöydästä laittaa tulemaan. Lyömäsoitintaiteilija käyttää samaa ja ikinä ei ole loppunnu tasot kesken häneltäkään.
Ja mikä tärkeintä, tämä systeemi on häiriövapaa eikä huononna ääntä.
 
Sajamon
09.03.2016 14:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iski kiinnostus. Antakaas esimerkki täydellisestä langallisesta in ear monitoroinnista live käyttöön.
 
Fischer Amp, napit, piuhaa kiinni kitara piuhaan ja kuuloke vahvistinta strykkarin lähistölle?
 
Ku sais vain aamulla nukkua..
Örkinrumilus
09.03.2016 14:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tossa esimerkissä kuulokevahvistin = fischer amp, eli returnista xlr siihen ja pampam.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
basisti1971
10.03.2016 09:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Sajamon: Iski kiinnostus. Antakaas esimerkki täydellisestä langallisesta in ear monitoroinnista live käyttöön.
 
Omasta mielestä kaikki lähtee kuulon suojelemisesta, eli varmatoimiset kompressorit ja limitterit on se ensimmäinen lenkki johon kannattaa paneutua.
 
Soittajakohtaista on sitten millä setupilla haluaa mennä.
Taskujen syvyys se pohjimmiltaan määrittelee laitteiston.
 
Vaikka analogi-ihminen olen henkeen ja vereen, kahdenkin soittajan siirtyminen in-ear monitorointiin -langallisenakin- puoltaa jo kustannuksiltaan digiaikaan päivittämistä.
 

 
T:Samuli
 
Jaava
10.03.2016 14:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sajamon: Iski kiinnostus. Antakaas esimerkki täydellisestä langallisesta in ear monitoroinnista live käyttöön.
 
Fischer Amp, napit, piuhaa kiinni kitara piuhaan ja kuuloke vahvistinta strykkarin lähistölle?

 
Mä olen käyttänyt kuulokevahvareita ja kytkentämatriisia. Eli monitorimiksaajalta tulee N määrä miksauksia, jotka kytketään kuulokevahvarien kanaviin. niistä sitten xlr:llä vedot semmoseen passiiviseen fisheramp potikkaan, johon kuulottimet tökätään kiinni. Toimii ideaalisen hyvin tilanteessa, jossa bändi istuu paikallaan (esim teatteri), mutta ollaan vedetty myös rokkikeikkaa. Jokaiselle soittajalle tulee vaan ylimääräinen piuha.
 
Täydellinen systeemi käsittäisi signaalitien digitaalisena ja soittajan oman mahdollisuuden muokata jotain signaalitasoja. Ne tuppaa olemaan vähän kalliimpia ratkaisuja. Rolandilla ainakin niiden personal monitoring -systeemiin kuuluu se, että mahdollinen systeemissä masterina oleva iso tiski voi tarvittaessa ohjata niitä henkilökohtaisia miksauksia haluamallaan tavalla.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «