jigsore 04.03.2016 01:00:02 | |
---|
Burn: Hevihommat olivat itsellä vasta aluillaan ja vuosi oli -96, jolloin olin juuri ostanut Loadin. Jotain kautta kuulin maininnan "jostain Puppets"-levystä ja ostin sen tutustumatta siihen etukäteen. Sillä tavalla tuli tehtyä monesti ja välillä osui, välillä ei. Nyt osui isosti. Muistan, miten Load vaikutti semmoiselta ihan jees kamalta, kun en silloin kuunnellut mitään Green Dayta, Offspringia ja Bad Religionia rankempaa. Pistin levyn sisään ja ilme oli Batteryn aikana öbaut tämmöinen: http://www.reactiongifs.com/r/agtmbomg.gif Ja tuo ilme jatkui koko levyn ajan. Istuin vaan mankan edessä, tuijotin levynkantta ja olin suu auki. Jumalauta mikä fiilis. Se oli se hetki, mikä muutti 11-vuotiaan elämän melko pysyvästi. Sen jälkeen tulivat Sepulturat, Panterat ym. "rankemmat" jutut, mutta kaikki alkoi tästä nimenomaisesta levystä. Itellä aika pitkälti sama skenaario, mutta MOPin sijasta Justice oli varmaan se levy kun ite ostin sen ja kaveri osti Masterin. Viimeinen niitti oli noihin aikoihin kakkoselta näytetty Stuttgartin keikka, juku kun olikin kovaa hevausta vaikka olikin alternative-vaihde päällä. aivokuolio: Tästä saadaan hyvä jatkumo siihen urbaaniin legendaan että Lars soitti Onen tuplat käsillä. Näistä sitä yläasteella intettiin. Ite vaan kuulin juttua Dyers Even käsibasareista :DD Mut joo, mielenkiintoinen tuo Rolling Stonen artikkeli. En ollut tuosta Geddy Lee tuottajaksi -suunnitelmasta kuullutkaan ja tämä vähän huvitti: Def Leppard's Rick Allen was in an accident, so Lars called the manager and said, 'Hey, Rick's not using his snare right now. Can you send it over? They just overnighted it.' |
Bald Anus 04.03.2016 01:27:38 | |
---|
Kampela77: Rahasta soittaminen vie musiikista sielun. Entä nuoteista soittaminen? sääh |
Burn 04.03.2016 08:40:02 | |
---|
jigsore: Ite vaan kuulin juttua Dyers Even käsibasareista :DD Mä oon melko varma, että täällä pyöri joskus 10 vuotta sitten huhuja, että Hetfield olisi soittanut ne studiossa. Siis ihan oikeasti muistan lukeneeni tämmöisen. Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista. |
Lennu 04.03.2016 15:03:08 | |
---|
Kampela77: Rahasta soittaminen vie musiikista sielun. Miten sattuikin just sopivasti Metallica-ketjuun. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Angra Mainyu 04.03.2016 17:57:35 | |
---|
Burn: Mä oon melko varma, että täällä pyöri joskus 10 vuotta sitten huhuja, että Hetfield olisi soittanut ne studiossa. Siis ihan oikeasti muistan lukeneeni tämmöisen. Kyllä, mutta minä muistan oikein, se oli että lars soitti ne itse käsillä studiossa. |
Ojankaivaja 05.03.2016 19:46:31 | |
---|
Taisi se Larssi hoitaa myös virveliniskut lerssillään noihin aikoihin. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Regalis Apertura 06.03.2016 10:19:10 | |
---|
Mitenköhän pitkään porukka jaksaa veivata noita "Larssi-lerssi"-vitsejä? Okei Lars ei ole maailman paras rumpali mutta paras Metallica-rumpali;). Vaikea kuvitella muuta tilalle ilman että homma toimisi noin grooven suhteen... |
Regalis Apertura: Mitenköhän pitkään porukka jaksaa veivata noita "Larssi-lerssi"-vitsejä? Okei Lars ei ole maailman paras rumpali mutta paras Metallica-rumpali;). Vaikea kuvitella muuta tilalle ilman että homma toimisi noin grooven suhteen... Hoho, no vähän sama kun sanois, että Remu oli paras Hurriganes rumpali. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Topiello 06.03.2016 12:09:25 | |
---|
Regalis Apertura: Mitenköhän pitkään porukka jaksaa veivata noita "Larssi-lerssi"-vitsejä? Okei Lars ei ole maailman paras rumpali mutta paras Metallica-rumpali;). Vaikea kuvitella muuta tilalle ilman että homma toimisi noin grooven suhteen... No jengihän kyllä jaksaa... Sehän on merkki menestyksestä. Kyllä bändi on hoitanut hommansa hienosti, vaikka myöhemmät äänitteet jakaa melkoisesti mielipiteitä. Tää on kaiken summa. Myös Burtonin lähtö on vaikuttanut lopulta positiivisesti bändin menestykseen. Meinaan että kaikki julkisuus on positiivista, mitä tulee tunnettavuuteen. Itse olen sitä mieltä, että Metallican musa olis todennäköisesti ollut "kokeilevampaa" jos Cliff olis päässyt perille Kööpenhaminaan. Youtube-basismisisti. |
Ojankaivaja 06.03.2016 13:02:57 | |
---|
Topiello: No jengihän kyllä jaksaa... Sehän on merkki menestyksestä. Kyllä bändi on hoitanut hommansa hienosti, vaikka myöhemmät äänitteet jakaa melkoisesti mielipiteitä. Tää on kaiken summa. Myös Burtonin lähtö on vaikuttanut lopulta positiivisesti bändin menestykseen. Meinaan että kaikki julkisuus on positiivista, mitä tulee tunnettavuuteen. Itse olen sitä mieltä, että Metallican musa olis todennäköisesti ollut "kokeilevampaa" jos Cliff olis päässyt perille Kööpenhaminaan. Eli todennäköisesti bändiä "vihattaisiin" vieläkin enemmän mitä tällä hetkellä. Metallican kokeiluthan on ne asiat josta bändiä dissataan. Todellisuushan on että kokeileminen/muuttuminen on hyvä asia, ja ilman sitä metallica olisi tylsää paskaa kuten Iron Maiden/Slayer ja muut bändit jotka ovat kuulostaneet koko 30v täysin samalta. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Torniojaws 06.03.2016 13:13:32 | |
---|
Joskus taisinkin kommentoida noista kun Jordinson ja Lombardo soittivat Larsin tilalla, niin olihan ne teknisesti huippua, mutta ei oikein kuulostanut Metallicalta enää. |
Topiello 06.03.2016 13:23:14 | |
---|
Ojankaivaja: Eli todennäköisesti bändiä "vihattaisiin" vieläkin enemmän mitä tällä hetkellä. Metallican kokeiluthan on ne asiat josta bändiä dissataan. Hyvinkin mahdollista. Josssittelu on nastaa! Youtube-basismisisti. |
aivokuolio 06.03.2016 13:32:07 | |
---|
Ojankaivaja: Eli todennäköisesti bändiä "vihattaisiin" vieläkin enemmän mitä tällä hetkellä. Metallican kokeiluthan on ne asiat josta bändiä dissataan. Todellisuushan on että kokeileminen/muuttuminen on hyvä asia, ja ilman sitä metallica olisi tylsää paskaa kuten Iron Maiden/Slayer ja muut bändit jotka ovat kuulostaneet koko 30v täysin samalta. Eniten "vihaan" sitä että bändi ei tee uutta musaa, siinäpä se kiteytettynä. Jos levyjen välissä menee semmoset 8 vuotta niin onhan se täysin naurettavaa, ihan sama mistä vinkkelistä sitä tarkastelee. Tällä välillä ne kokeilut on ollu sitä osastoa että tehään joku vitun 3D-elokuva ja Twitter-kiertue ja sitten valitetaan että pitää tehä lisää normikeikkoja että saadaan katettua nuo leffojen ja omien festareiden ja vastaavien tappiot. Joku KISS on esimerkki bändistä joka vielä enemmän brändi mutta jopa se on ehtinyt tässä välissä julkaisemaan kaksi uutta studioalbumia. Loputtomasti ei voi lypsää pelkällä vanhalla kamalla. |
Vessajono 06.03.2016 15:31:16 | |
---|
Bald Anus: Entä nuoteista soittaminen? Tappaa luovuuden. Samoin kuin se jos ymmärtää mitään teoriasta ja osaa soittaa. Ainoastaan huonosti soitettu musiikki voi olla sielukasta. What the hell are we doing? Eating ice cream, dipshit. |
texan 06.03.2016 15:45:10 (muokattu 06.03.2016 15:46:17) | |
---|
aivokuolio: Joku KISS on esimerkki bändistä joka vielä enemmän brändi mutta jopa se on ehtinyt tässä välissä julkaisemaan kaksi uutta studioalbumia. Loputtomasti ei voi lypsää pelkällä vanhalla kamalla. Hyvin silti myyvät Metallican vanhat levyt edelleen. Se on kyllä totta että voisivat tehdä uusia levyjä useammin, tai sitten laittaa pillit pussiin jos ei enää hotsita. |
Ojankaivaja 06.03.2016 17:38:03 (muokattu 06.03.2016 17:39:52) | |
---|
Metallican kaltaiset legendaariset orkesterit ovat niitä harvoja jotka ovat siinä asemassa että voivat julkaista uuden albumin vaikka 10 vuoden välein, tehdä lyhyitä kierueita väliajoin ja muuten tyypit voivatkin tehdä elämällään jotain ihan muuta. Eri asia jos bändi olisi tyyliin paskana esimerkkinä Limp Bizkit (jota nyt ei voi edes vertailla samassa sarjassa, mutta anyway) jolla on käytännössä viisi studioalbumillista joita voi livenä soitella, ja seuraavaa albumia odotellaan nyt kuudetta vuotta, ei mene läpi. Metallicalta se onnistuu, keikkaa löytyy kun sormia napsauttaa ja muuten äijät voi tehdä mitä lystäävät. Minä en kritisoi yhtään tyyppejä jotka on soittaneet 30 vuotta ammatikseen, jotka haluavat tehdä elämässään jotain muutakin. Tekisin varmaan täysin samoin, varsinkin kun on rahaa tehdä mitä vain ja mennä minne vain. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
texan 06.03.2016 18:41:45 | |
---|
Ojankaivaja: Metallican kaltaiset legendaariset orkesterit ovat niitä harvoja jotka ovat siinä asemassa että voivat julkaista uuden albumin vaikka 10 vuoden välein, tehdä lyhyitä kierueita väliajoin ja muuten tyypit voivatkin tehdä elämällään jotain ihan muuta. Minä en kritisoi yhtään tyyppejä jotka on soittaneet 30 vuotta ammatikseen, jotka haluavat tehdä elämässään jotain muutakin. Tekisin varmaan täysin samoin, varsinkin kun on rahaa tehdä mitä vain ja mennä minne vain. No, se on kyllä totta, että ovat niin vahvassa asemassa että voivat tehdä mitä haluavat. Siltikin olisi mukavaa, jos vähän useammin julkaisisivat uutta materiaalia. Ymmärtäähän sen hyvin, että keski-ikäisillä perheenisillä on elämässä muitakin asioita kuin musiikin tekeminen, kun rahaakin on tehdä mitä huvittaa. Uusi levy heiltä nyt kuitenkin on tulossa joko tänä tai ensivuonna. |
Regalis Apertura 07.03.2016 14:13:00 | |
---|
Niinpä. Metallica on tavallaan metallin Rolling Stones. Eli levyjä tehdään silloin kun huvittaa (liekö syynä kyllästyminen enemmän vähemmän samoihin tuttuihin biiseihin keikoilla?) ja muuta projektia ei ole. Välit levyjen ilmestymissä venyy ja venyy vuosi vuodelta pitemmiksi kuten Stonesillakin... |
Terry Pantheras 07.03.2016 16:42:12 | |
---|
Tiesittekös, että Master of Puppets on ihan hiton kova levy? SATANIC JAZZ BAND |
reaper666 07.03.2016 17:11:07 | |
---|
Kuulin radiossa sellasen biisin ku Sad but true. Äkkiä soundhound päälle puhelimesta ja selvis et metallicahan se. Tulipa yllätyksenä, että noinkin hyviä biisejä bändi tehnyt. Ei oo koko tuotanto hallussa mut nyt lempibiisit: -sad but true -i disappera -unforgiven 4 |