TheRev 05.03.2016 10:35:34 | |
---|
|
4tune 05.03.2016 10:43:44 | |
---|
|
Danko 05.03.2016 16:01:22 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
TheRev 05.03.2016 17:23:11 | |
---|
4tune: Tuli Sielun veljet vahvasti mieleen biisistä. Soitosta ei oikein mitään sanottavaa, toimii. Kiitokset! :) |
|
VeeKoo 06.03.2016 17:51:00 | |
---|
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. " |
rockid 06.03.2016 19:14:06 | |
---|
|
hollmi-5 06.03.2016 23:13:22 | |
---|
TheRev: Uuden Sysi & Savi EP:n Mielipaha -kappaleen läpisoittopätkä katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=Bj3m8sstXRQ :) Alkuperäinen raita löytyy täältä: https://www.youtube.com/watch?v=2YedeWPKfe0 Rumpuraita ei kuljeta biisiä. Crashit alkavat pikkuhiljaa biisin edetessä muistuttaa kiinalaista vesikidutusta: "Voi, kun ei enää tulisi..." Mutta tulee koko ajan ja sillä samalla soundilla. Sovitus uusiksi? Junakomppi virppaan ja sieltä levitystä setille? Kun leipoo lattiatomia tarpeeksi pitkään, niin sieltä ei saa mitään sellaista mielenkiintoista aikaiseksi, jolla olisi biisille käyttöarvoa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ihmis surun haaskansyöjä 07.03.2016 00:12:22 (muokattu 07.03.2016 00:16:31) | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=QOTkfhMxdSg Deep Purple black night. 2:53 filli on 11/10. Tää on kuvattu ZOOM Q3HD:lla. Oon hommaamassa joko Q4 tai Q8 Itelleni. Eroaako nää toisistaan äänenlaadullisesti radikaalisti toisistaan? Kuvanlaatu toissijasta, mut ei sekää haittaa jos olis mikroskooppisen tarkkaa. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
hollmi-5 07.03.2016 10:27:27 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=QOTkfhMxdSg Deep Purple black night. 2:53 filli on 11/10. Tää on kuvattu ZOOM Q3HD:lla. Oon hommaamassa joko Q4 tai Q8 Itelleni. Eroaako nää toisistaan äänenlaadullisesti radikaalisti toisistaan? Kuvanlaatu toissijasta, mut ei sekää haittaa jos olis mikroskooppisen tarkkaa. Fillailut ja varsinkin peltiin aksentit ovat liian alleviivattuja ja tulevat jäykällä kädellä. Jos symbaalit särkyvät ja kalvoihin tulee monttuja, on se selkeä merkki tekniikan vajavaisuudesta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
TheRev 07.03.2016 10:44:42 | |
---|
hollmi-5: Rumpuraita ei kuljeta biisiä. Crashit alkavat pikkuhiljaa biisin edetessä muistuttaa kiinalaista vesikidutusta: "Voi, kun ei enää tulisi..." Mutta tulee koko ajan ja sillä samalla soundilla. Sovitus uusiksi? Junakomppi virppaan ja sieltä levitystä setille? Kun leipoo lattiatomia tarpeeksi pitkään, niin sieltä ei saa mitään sellaista mielenkiintoista aikaiseksi, jolla olisi biisille käyttöarvoa. Snaren junakompilla tuota biisiä taidettiin alunperin lähteä rakentamaan, mutta päädyttiin hakemaan erilaista lähtökohtaa ja tatsia, lopulta päädyttiin tähän, ehkä vähän eräänlaiseen viidakkorumpumaiseen systeemiin. Kiitti kuitenkin palautteesta ja mielipiteestä. Ymmärrän pointtisi, eihän tuo olekaan mitenkään perinteinen pohja biisille ja vähän jopa erikoinen mut jotain sellasta koitettiin hakeakin. Junakomppiin perustuvaa settiä löytyykin muusta Sysi&Savi materiaalista :) |
hollmi-5 07.03.2016 11:48:56 | |
---|
TheRev: Snaren junakompilla tuota biisiä taidettiin alunperin lähteä rakentamaan, mutta päädyttiin hakemaan erilaista lähtökohtaa ja tatsia, lopulta päädyttiin tähän, ehkä vähän eräänlaiseen viidakkorumpumaiseen systeemiin. Kiitti kuitenkin palautteesta ja mielipiteestä. Ymmärrän pointtisi, eihän tuo olekaan mitenkään perinteinen pohja biisille ja vähän jopa erikoinen mut jotain sellasta koitettiin hakeakin. Junakomppiin perustuvaa settiä löytyykin muusta Sysi&Savi materiaalista :) Tomikompit on oikein hienoja parhaimmillaan: https://www.youtube.com/watch?v=QRHf22WCPew Soundit, piuhat ja kajarit. |
TheRev 07.03.2016 12:12:48 | |
---|
hollmi-5: Tomikompit on oikein hienoja parhaimmillaan: https://www.youtube.com/watch?v=QRHf22WCPew Kyllä vain. Noista ilman muuta kannattaa ottaa oppia, mutta omissa sovituksissa nyt ei ihan porcaroja olla vielä. Siihenhän tietysti tähdätään:) |
asa 07.03.2016 12:57:28 | |
---|
Vielä vähän on saundit ja tasot hakusessa, mutta pikkuhiljaa edistytään. Tässä Rhapsodyn Rain of a Thousand Flames testinä. https://youtu.be/5RZHepkHeSAUP THE IRONS! |
Ihmis surun haaskansyöjä 07.03.2016 14:18:43 (muokattu 07.03.2016 14:44:05) | |
---|
hollmi-5: Fillailut ja varsinkin peltiin aksentit ovat liian alleviivattuja ja tulevat jäykällä kädellä. Jos symbaalit särkyvät ja kalvoihin tulee monttuja, on se selkeä merkki tekniikan vajavaisuudesta. Toi china on todella kauan sit ostettu niinku koko setti(arviolta 2001) ja kaveri ton soitollaan särki. Ite en oo yhtäkään symbaalia eläessäni onnistunut hajottaan, ja ihmettelin myös itse, miten moinen on edes mahdollista. En toki itse ole kun 2010-2016 tätä settiä soitellut, mut ei mul itsellä hajoa edes kapulat, vaikka jäykästi ja kovaa soitankin(tai ainakin sen näkösesti). Settihän ei ole mun omaisuutta siis kokonaan, vaan yleinen ilmais treenis, jossa vuosien varrella soittanut lukuisia henkilöitä(nykyään mun lisäksi 2 henkilöä), ja jossa säilytän omia kamojanikin(snare, ride, osa symbaaleista yms.) Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Sbiogenecto 07.03.2016 16:06:34 | |
---|
|
sahkuifk 07.03.2016 16:33:08 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=QOTkfhMxdSg Deep Purple black night. 2:53 filli on 11/10. Tää on kuvattu ZOOM Q3HD:lla. Oon hommaamassa joko Q4 tai Q8 Itelleni. Eroaako nää toisistaan äänenlaadullisesti radikaalisti toisistaan? Kuvanlaatu toissijasta, mut ei sekää haittaa jos olis mikroskooppisen tarkkaa.Mulla pisti silmään toi sun pään roikottaminen. Itse tein samaa joskus ja kiinnitin siihen huomiota vasta kun joku huomautti siitä ja korjasin asian. En ole koskaan ollut kovin hyvässä fyysisessä kondiksessa, niin mulle on tärkeää koittaa säilyttää rento soittoasento niin jaksan paremmin ja ei ole sitten sessioiden jälkeisenä päivänä jokapaikka kipeänä Aika rankasti isket pelteihin, koitappas joskus pyyhkäistä? Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
sahkuifk 07.03.2016 16:40:10 | |
---|
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
Ihmis surun haaskansyöjä 07.03.2016 17:09:02 | |
---|
sahkuifk: Mulla pisti silmään toi sun pään roikottaminen. Itse tein samaa joskus ja kiinnitin siihen huomiota vasta kun joku huomautti siitä ja korjasin asian. En ole koskaan ollut kovin hyvässä fyysisessä kondiksessa, niin mulle on tärkeää koittaa säilyttää rento soittoasento niin jaksan paremmin ja ei ole sitten sessioiden jälkeisenä päivänä jokapaikka kipeänä Aika rankasti isket pelteihin, koitappas joskus pyyhkäistä? Jep ihan huomioitava asia on toi pään roikotus, minkä tiedostanu pitkään, mut ei toi oikeen itteä häiritse, muuta ku näyttää tyhmältä. Mul on todella korostunut köyry yläselässä ihan luonnostaanki, mikä ei myöskään auta asiaa. Ei siis ongelmaa pitää selkää ryhdissä tai vastaavaa, vaan ranka vaan on ton muotonen. Toki hieman etunojaa tuossa. Jämäkästi lyön monia setin osia, koska saan mielestäni sillä paremmat soundit esim. symbaaleista ja paremmalla tatsilla asiat perille. Ehkä siitä syntyy sit just mm. tota fillien liiallista alleviivausta, mistä holmi mainitsi(onko automaattisesti huono juttu?). Tässä videolla kyl lyön ihan liian lujaa tota chinaa :D, mut johtuu vaan siitä, että toihan ei enää soi särkyneenä kunnolla, mut halusin silti käyttää. Mut ei tosiaan oo kyllä itellä ikinä hajonnut mikää symbaali ja kapulatki kestää käytössä sellaset parikin kuukautta yks pari(olettaa, että siedettävän pitkä aika). Mitä soitto-ergonomiaan tulee, ni rentouteen oon panostanut täältä aiemmin saatujen huomioiden vuoksi, vaikkei ehkä videolta ilmene ja oon siinä saanut lyhyessä ajassa ihan huomattavaa kehitystä. Soittoasennosta en puhu vaan, siitä että voi soittaa asiat jämäkästi ilman liiallista voimankäyttöä. Ennen soitin lujempaa, koska ei rennosti onnistunut kunnolla, mutta nyt lähinnä vaan, koska haluan ja se on vaan kai sit osa mun tyyliä :D. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Laakstr 07.03.2016 20:03:28 | |
---|
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |