Aihe: Metallica
1 2 3 4 5344 345 346 347 348497 498 499 500 501
Burn
02.03.2016 15:37:35

Berzerkowitz: Tosta nyt herää kysymys et kuuntelisko Burzumia kukaan jos Varg ei olis puuhastellut muita juttuja kanssa?-)

Ei varmaan yhtä nopeasti ainakaan. Skene oli jo ennen linnatuomiota suht hyvin voimissaan ja sitä ennen tehdyt levyt taisivat olla melko hyvässä maineessa jo silloin. Burzum, Mayhem ja kumppanit kuitenkin sinetöivät bläkkisgenren, joten sitä tunnustusta olisi varmasti tullut joka tapauksessa. En silti kiellä, etteivätkö kirkampoltot ja Euronymouksen murha olisi pönkittäneet äijän uraa.
Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista.
Herrasmiekkoinen
02.03.2016 15:57:00 (muokattu 02.03.2016 15:58:29)
Entropia666:Se että se bändi saa niitä kuulijoita ja ehkä jopa sen levysopparin, vaatii aika paljon hartiavoimia pohjien tekoon. Meikä tutki sainaamattomien bändien markkinointitottumuksia Suomessa mun opinnäytetyössä ja tulis oli kyllä aika surullista luettavaa. Jengi oikeesti luulee että ei tarttee muuta ku sen hittibiisin, vaikka todellisuus on täysin toinen.

Eipä ihmekään jos ovat vailla sopimusta kun reilu kolmasosa ei ollut edes julkaissut demoa. Ei kovin kauheasti bändin markkinointi auttane ilman musiikkia, vai onko nykyään oikeasti hyödyllisempää lisäillä kuvia someen kuin tuhlata aikaa johonkin äänittämiseen?
Entropia666
02.03.2016 17:02:25

tender.insanity: Löytyisikö luettavaksi? Laita vaikka privalla linkkiä jos ei ole halua laittaa isompaan jakoon.

Iha on julkista tietoo: http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520869
Doctrine of Damnation ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Entropia666
02.03.2016 17:03:42

Perro Stupido: Ai eikö se pidäkään paikkaansa että hyvä musiikki löytää kyllä kuulijansa? :D

Mulle on uskoteltu näin skenepoliisien ja ug-perttien suunnalta.

Skenepoliisit ja UG-pertit harvemmin elättää itteesä musalla, tuosta voi vetää korrelaatiota että miksi näin.

Berzerkowitz: Tosta nyt herää kysymys et kuuntelisko Burzumia kukaan jos Varg ei olis puuhastellut muita juttuja kanssa?-)

Iha legit esimerkki.
Doctrine of Damnation ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Entropia666
02.03.2016 17:07:03

Herrasmiekkoinen: Eipä ihmekään jos ovat vailla sopimusta kun reilu kolmasosa ei ollut edes julkaissut demoa. Ei kovin kauheasti bändin markkinointi auttane ilman musiikkia, vai onko nykyään oikeasti hyödyllisempää lisäillä kuvia someen kuin tuhlata aikaa johonkin äänittämiseen?

Kyllä julkasulle kannattaa pohjat tehdä, eikä kylmiltää vaa heittää sitä linjoille. Mutta sitten taasen jos hirvee öyhyäminen bändistä ja ikinä et toimita nuottiakaan, niin voi olla vähä haikeeta jossain vaiheessa.
Torniojaws
02.03.2016 17:40:41

LyraB: Nyt on mielenkiintoinen pätkä:
https://www.youtube.com/watch?v=_vplvreijR0

METALLICA SPECIAL - MASTER OF HEAVY METAL (RARE) - MAKING OF LOAD

Olihan nuo Loadien teko varmaan melkoinen urakka. 27 julkaistua biisiä + raakileet jotka ei biiseiksi yltäneet.

Tää taisi tulla joskus aikoinaan Jyrkissäkin? Näyttää tutulta tuo eka kohta.
Vortech Industrial Death Metal
Arkka
03.03.2016 02:46:04

MOP (biisi) on Rasmussenin mukaan nopeennettu.

"That one took some time," Rasmussen recalls. "There are a lot of different parts and melodies, but it's a primo song." To tighten up the sound, the producer remembers asking the band to tune their instruments slightly lower than usual so they could mix with the tapes running faster so it sounded like it would be in tune. "We banged it out a couple of times and decided on the one with the best feeling, because they'd have to play it live."

http://www.rollingstone.com/music/n … s-we-were-just-kids-20160302?page=4
Entropia666
03.03.2016 09:10:27

Arkka: MOP (biisi) on Rasmussenin mukaan nopeennettu.

"That one took some time," Rasmussen recalls. "There are a lot of different parts and melodies, but it's a primo song." To tighten up the sound, the producer remembers asking the band to tune their instruments slightly lower than usual so they could mix with the tapes running faster so it sounded like it would be in tune. "We banged it out a couple of times and decided on the one with the best feeling, because they'd have to play it live."

Mä kyllä ymmärsin tuosta että testasivat ko. mahdollisuutta, luukuttivat sitä pari kertaa ja päättivät mennä alkuperäisellä ku sitä pitäs soittaa livenäkin.
Burn
03.03.2016 10:11:32

Arkka: MOP (biisi) on Rasmussenin mukaan nopeennettu.

Mun mielestä noilla Rasmussenin levyillä on muutenkin pientä heittoa vireissä, etenkin Ridella. Ärsytti soittaa mukana, kun itse oli virittänyt mittarin mukaan, muttei osunut levyn vireen kanssa yhteen.

No oli miten oli, niin muistan hyvin ensimmäisen kosketukseni Puppetsiin. Hevihommat olivat itsellä vasta aluillaan ja vuosi oli -96, jolloin olin juuri ostanut Loadin. Jotain kautta kuulin maininnan "jostain Puppets"-levystä ja ostin sen tutustumatta siihen etukäteen. Sillä tavalla tuli tehtyä monesti ja välillä osui, välillä ei. Nyt osui isosti. Muistan, miten Load vaikutti semmoiselta ihan jees kamalta, kun en silloin kuunnellut mitään Green Dayta, Offspringia ja Bad Religionia rankempaa. Pistin levyn sisään ja ilme oli Batteryn aikana öbaut tämmöinen:

http://www.reactiongifs.com/r/agtmbomg.gif

Ja tuo ilme jatkui koko levyn ajan. Istuin vaan mankan edessä, tuijotin levynkantta ja olin suu auki. Jumalauta mikä fiilis. Se oli se hetki, mikä muutti 11-vuotiaan elämän melko pysyvästi. Sen jälkeen tulivat Sepulturat, Panterat ym. "rankemmat" jutut, mutta kaikki alkoi tästä nimenomaisesta levystä.
Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista.
Arkka
03.03.2016 12:03:55 (muokattu 03.03.2016 12:05:06)

Entropia666: Mä kyllä ymmärsin tuosta että testasivat ko. mahdollisuutta, luukuttivat sitä pari kertaa ja päättivät mennä alkuperäisellä ku sitä pitäs soittaa livenäkin.

Ehkä tuossa on tulkinnan varaa, että jäikö se levylle, mutta siis tuo viimeinen lause tarkoittaa vain sitä, että ne päätti niistä muutamasta vedosta parhaan fiiliksen kannalta. Ei siis ota kantaa tohon vireasiaan enää.
aivokuolio
03.03.2016 12:18:45
Tästä saadaan hyvä jatkumo siihen urbaaniin legendaan että Lars soitti Onen tuplat käsillä. Näistä sitä yläasteella intettiin. Kova puheenaihe oli myös Hetfieldin "daunpig" joka oli kuulemma maailman nopein. Yks sankari intti täysiä että myös Whiplashin pääriffi menee tuolla ko. tekniikalla.
Topiello
03.03.2016 12:19:16 (muokattu 03.03.2016 12:27:40)
Uskomatonta että Puppetsista tulee 30v kuluneeksi. Siinä on albumi joka on kestänyt aikaa suht hyvin. Harmi ettei noita levytysaikoja ole dokumentoitu kovin hyvin. Muistaakseni Rasmussenin studion sivuilta löytyy jotain.
Ei ollu tuo Köpis oikein Cliffin ja Kirkin mieleen ainakaan :)
http://www.fwrproduction.com/FWR_Produktion/Notes_1.html

Mitähän siitä syntyis jos Flemming hyppäisi taas remmiin?
Youtube-basismisisti.
Henri Henri Olavi
03.03.2016 12:37:54
Mulle MOP oli julkaisunsa aikaan iso pettymys. Äärettömän kovan ekan levyn ja loistavan RTL:n jälkeen se kuulosti todella vaisulta. En vieläkään pidä siitä yhtään, ensi reaktio oli ilmeisesti niin suuri. AJFA sitten taas toimi, kunnes tuli se levy josta kaikki jostain syystä innostuivat ja mä lopetin Metallican kuuntelun. Nykyään tulee toisinaan soitettua (eli n. kerran viidessä-kymmenessä vuodessa) ekaa ja tokaa levyä. Mut MOP - vittu miten mopo levy.
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
arppah8
03.03.2016 13:00:19

Henri Henri Olavi: Mulle MOP oli julkaisunsa aikaan iso pettymys. Äärettömän kovan ekan levyn ja loistavan RTL:n jälkeen se kuulosti todella vaisulta. En vieläkään pidä siitä yhtään, ensi reaktio oli ilmeisesti niin suuri. AJFA sitten taas toimi, kunnes tuli se levy josta kaikki jostain syystä innostuivat ja mä lopetin Metallican kuuntelun. Nykyään tulee toisinaan soitettua (eli n. kerran viidessä-kymmenessä vuodessa) ekaa ja tokaa levyä. Mut MOP - vittu miten mopo levy.

Itsellä taas vähän toisin. Kill ja Ride olivat jo kolahtaneet melkoisesti (Ride tuli kuultua ensin), sit ilmestyi MOP jonka kaveri osti alkuperäisenä kasettina ja sen luo heti kuuntelemaan. Ja kyllähän se tajunta räjähti het Batteryn introsta lähtien, tuntui ettei kukaan voi tehdä näin hienoa musiikkia.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Vessajono
03.03.2016 13:16:55
Burn: Mun mielestä noilla Rasmussenin levyillä on muutenkin pientä heittoa vireissä, etenkin Ridella. Ärsytti soittaa mukana, kun itse oli virittänyt mittarin mukaan, muttei osunut levyn vireen kanssa yhteen.

Oon huomannu saman homman. Tuntuu jotenkin ettei osu normivireessä eikä dropattuna.

No oli miten oli, niin muistan hyvin ensimmäisen kosketukseni Puppetsiin. Hevihommat olivat itsellä vasta aluillaan ja vuosi oli -96, jolloin olin juuri ostanut Loadin. Jotain kautta kuulin maininnan "jostain Puppets"-levystä ja ostin sen tutustumatta siihen etukäteen. Sillä tavalla tuli tehtyä monesti ja välillä osui, välillä ei. Nyt osui isosti. Muistan, miten Load vaikutti semmoiselta ihan jees kamalta, kun en silloin kuunnellut mitään Green Dayta, Offspringia ja Bad Religionia rankempaa. Pistin levyn sisään ja ilme oli Batteryn aikana öbaut tämmöinen:

http://www.reactiongifs.com/r/agtmbomg.gif

Ja tuo ilme jatkui koko levyn ajan. Istuin vaan mankan edessä, tuijotin levynkantta ja olin suu auki. Jumalauta mikä fiilis. Se oli se hetki, mikä muutti 11-vuotiaan elämän melko pysyvästi. Sen jälkeen tulivat Sepulturat, Panterat ym. "rankemmat" jutut, mutta kaikki alkoi tästä nimenomaisesta levystä.

Mulla meni hyvin pitkälti ihan tasan samalla tavalla. Tosin vuosi oli -00, olin 12 ja tutustunut aiemmin systerin hyllystä pöllittyihin Black Albumiin ja Reloadiin.

Puppetsin jälkeen ostin Ride the Lightningin ja kun Fight Fire With Fire lähti niin toi ilme nous johonkin miljoonanteen potenssiin. Ei kukaan voi vittu soittaa noin nopeesti!
LamaAjanElvis: homochatin pitäisi olla edelleen homochat mutta ilman sanaa homo ja chat, mutta lisättynä homoyhteisön hyväksymänä sanat homo ja chat
arppah8
03.03.2016 15:47:15

Burn: Paljon tuli korvakuulolta opeteltua nimenomaan Metallicaa ja luulen, että semmoinen koulukunta alkaa olemaan ehtoon puolella. Jossei youtubesta löydy tarpeeksi hyvää tutorialia, tai biisi on muuten vaan liian vaikea, niin ei semmosta jaksa opetella.

Onneksi oon itse tuota ikäluokkaa joka joutui treenaamaan biisit korvakuulolta, siitä on ollut äärettömän paljon hyötyä myöhemmällä iällä kun on omien hevihommien lisäksi alkanut harrastella bilebänditouhuilua (siitä saa rahaa) ja biisejä joutuu tsekkaamaan välillä kohtuunopealla aikataululla. Joskus jopa kesken keikan :D
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Burn
03.03.2016 15:57:18

arppah8: Onneksi oon itse tuota ikäluokkaa joka joutui treenaamaan biisit korvakuulolta, siitä on ollut äärettömän paljon hyötyä myöhemmällä iällä kun on omien hevihommien lisäksi alkanut harrastella bilebänditouhuilua (siitä saa rahaa) ja biisejä joutuu tsekkaamaan välillä kohtuunopealla aikataululla. Joskus jopa kesken keikan :D

90-luvun lopulla netti oli jo yleistynyt, muttei sieltä kyllä mitään järkevää siihen aikaan löytynyt. Lähinnä vituralleen tehtyjä tabeja, mitkä rohkaisi entisestään käyttämään omia korvia. Ja kyllä, itsekin hyödyin asiasta, kun tuli soiteltua vuoden verran eräässä coverbändissä.
Kampela77
03.03.2016 18:43:54
arppah8: Onneksi oon itse tuota ikäluokkaa joka joutui treenaamaan biisit korvakuulolta, siitä on ollut äärettömän paljon hyötyä myöhemmällä iällä kun on omien hevihommien lisäksi alkanut harrastella bilebänditouhuilua (siitä saa rahaa) ja biisejä joutuu tsekkaamaan välillä kohtuunopealla aikataululla. Joskus jopa kesken keikan :D

Rahasta soittaminen vie musiikista sielun.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Röntgen-Jeesus
03.03.2016 21:21:49

Itselleni Master of Puppets on maailman paras levy ja sekin tuntuu vähättelyltä.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)