Sytem 24.01.2016 14:48:36 (muokattu 24.01.2016 14:51:16) | |
---|
Normaalilla Deltacon suojaamattomalla kutoskissalla oon noita monesti käyttänyt lyhillä matkoilla (10m tai alle). Olen myös todistanut asennuksen jossa stageboxia käytetään talon ristikytkentöjen kautta, eli välissä olevat liitoksetkaan eivät ole välttämättä ongelma. Toki pitkän päälle keikkakäytössä Etherconit ja suojattu kaapeli on järkevin ratkaisu. edit: näköjään tämä foorumi syö koko loppuviestin jos koittaa kirjoittaa sulku väli pienempikuin numero |
CheRoberto 15.02.2016 16:01:34 (muokattu 15.02.2016 16:02:23) | |
---|
Mitkä ovat merkittävimmät erot X32 Producer ja Compact mallien välillä, paitsi kanavakohtaiset LCD näytöt? Niin ja tietty fyysinen koko... Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS |
Örkinrumilus 15.02.2016 16:04:56 | |
---|
compactissa isompi näyttö ja mutegrouppeja on enemmän ja user assignable buttonit "Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.." |
CheRoberto 15.02.2016 16:16:45 | |
---|
Molemmat toimivat ilmeisesti myös 16 kanavaisena audio interfacena tietokoneelle nauhoitettaessa? Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS |
miksaajasetä 15.02.2016 16:49:14 | |
---|
CheRoberto: Molemmat toimivat ilmeisesti myös 16 kanavaisena audio interfacena tietokoneelle nauhoitettaessa? Kyllä. Niin... Compactissa on myös AES/EBU -lähtö, jos se on jollekulle tarpeen. |
Einherjar 15.02.2016 18:52:47 | |
---|
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
AcLAc 24.02.2016 13:15:10 | |
---|
Hei. Compactin specseissä lukee "16 channels with inserts"... tarkoittaako se tilannetta peruskokoonpanolle ja miten lie jos sinne tuodaan 16 kanavaa lisää S16 Digital snakella? Laajeneeko toiminta niin, että sitten olisi 32 channels with inserts? Minä kuljen, Herra ohjaa! |
miksaajasetä 24.02.2016 23:36:47 (muokattu 24.02.2016 23:37:48) | |
---|
Juuri niin. Kaikki X32-perheen mallit pystyvät käsittelemään 32 mikrofonikanavaa ja 6 aux-kanavaa, vaikka vain isoimmassa mallissa on mikrofonitulot kaikkia kanavia varten. Periaatteessa kumpaankin AES50-liitäntään voi yhdistää jopa 48 tulokanavaa, ja näistä 96 kanavasta sekä mikserin sisäisistä liitännöistä voi sitten valita kerralla käyttöön halutut kahdeksan kanavan blokit. Eli tarvittaessa vaikka kaikki kanavat voivat tulla digitaalisnakelta. |
AcLAc 26.02.2016 12:33:18 | |
---|
No miten lie X32 Compact usb- portti, niitä on 1 kpl. Jos muistitikulta ladatataan scene tai setup (mikä lie virallinen termi), niin tarvitseeko ko. tikkua session aikana pitää portissa, eli toisinsanoen voiko tikun vaihtaa ja äänittää siihen varten formatoituun tikkuun? Minä kuljen, Herra ohjaa! |
Guido 26.02.2016 15:46:20 | |
---|
No miksei tallentaisi sceneä tiskiin, vaikka sessio ilman tikkua toimisikin? AcLAc: No miten lie X32 Compact usb- portti, niitä on 1 kpl. Jos muistitikulta ladatataan scene tai setup (mikä lie virallinen termi), niin tarvitseeko ko. tikkua session aikana pitää portissa, eli toisinsanoen voiko tikun vaihtaa ja äänittää siihen varten formatoituun tikkuun? |
AcLAc 26.02.2016 23:37:46 | |
---|
Guido: No miksei tallentaisi sceneä tiskiin, vaikka sessio ilman tikkua toimisikin? Kartoitan vaihtoehtoja, ei ole mikseriä... vielä. Kiitos ja kumarrus. Minä kuljen, Herra ohjaa! |
sepisti 27.02.2016 10:20:22 | |
---|
AcLAc: No miten lie X32 Compact usb- portti, niitä on 1 kpl. Jos muistitikulta ladatataan scene tai setup (mikä lie virallinen termi), niin tarvitseeko ko. tikkua session aikana pitää portissa, eli toisinsanoen voiko tikun vaihtaa ja äänittää siihen varten formatoituun tikkuun? Kun sä olet ladannut scenen tikulta niin tikun voi ottaa pois. Vastaus kysymykseesi on kyllä. https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |
CheRoberto 01.03.2016 10:12:08 | |
---|
Onnistuuko X32:lla taustanauhojen soittaminen jollain tavalla? Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS |
miksaajasetä 01.03.2016 10:27:29 (muokattu 01.03.2016 10:29:47) | |
---|
CheRoberto: Onnistuuko X32:lla taustanauhojen soittaminen jollain tavalla? Tottakai, monellakin tavalla. Esimerkiksi: - Suoraan USB-tikulta, jos 2 raitaa riittää - AUX1-AUX6 -kanavien kautta sopivalla soittimella - Tietokoneella saman USB-kortin kautta, jolla moniraitatallennuksetkin tehdään |
haitari 03.03.2016 08:13:51 | |
---|
Tallennus usb:lle... Tallennusvalikossa näyttää olevan lähtökohtana L+R eli ulosmenevää ääntä menisi talteen ja routing-sivulla puolestaan asetuksena pre-fader. Jos tuon routingin vaihtaa post-faderiksi, niin silloin ilmeisesti main-faderin taso vaikuttaa äänityksen tasoon? www.patevamies.fi
www.keikkamestari.com |
haitari: Tallennus usb:lle... Tallennusvalikossa näyttää olevan lähtökohtana L+R eli ulosmenevää ääntä menisi talteen ja routing-sivulla puolestaan asetuksena pre-fader. Jos tuon routingin vaihtaa post-faderiksi, niin silloin ilmeisesti main-faderin taso vaikuttaa äänityksen tasoon? Joo. Toki. Sellainen kannattaa myös huomata, että jos virittelee master-eq:lla kovinkin uuteen uskoon pa:ta, niin pre-eq voi soundata paremmalta äänitystä ajatellen. Itse vetelen myös monesti stereo auxin kautta narulle tavaraa, että saa esim. overit kuulumaan miksaukseen. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
ferodoz 05.03.2016 02:28:29 | |
---|
Jos jollain on tarjolla halpa x32 Rack (ehkä myös compact/producer) tai pelkkä S16 stagebox niin pikaviestiä / 0442002240 Just a face in the crowd. |
HateHalon 11.03.2016 14:41:49 | |
---|
Semmoinen pikakyssäri, että ku oon selaillut laitteen ominaisuuksia, niin miksi bus9-12 tuntuu tulevan oletusarvoisesti alkupään busseihin. busseissahan tais olla vaan noi matrix sendit. Emmä haluu kaiun ohjautuvan lavamonitoreihin, kun nostan bus9 auki. www.halondesign.com |
Sami_T 12.03.2016 11:13:29 (muokattu 12.03.2016 11:31:56) | |
---|
Defaulttina busit 1-14 turahtaa ulos ulostuloista 1-14 (1-8 prenä, 9-14 postina). Samaan aikaan busit 13-16 syöttää postina efektejä 1-4. Tää aiheuttaa sen että jos tehdassetupissa ajaa tavaraa busiin 13 niin se menee efektille 1 mutta samaan aikaan tulee ulos myös outputista 13. Sama homma busin 14 kohdalla. Jos toi ahistaa niin menee routing-valikkoon ja kääntää sieltä "out 1-16"-kohdasta output 13 ja 14 -> off. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
CheRoberto 22.03.2016 12:45:23 | |
---|
Harkinnassa digimikserin ostaminen ja käyttötarkoituksena sekä livekeikat että moniraitanauhoitus. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Behringer X32 Compact, Soundcraft Si Expression 1 ja pienellä varauksella myös Allen & Heath QU-16. Olen tutustunut miksereihin ja niiden ominaisuuksiin tässä vaiheessa oikeastaan pelkästään - tosin aika perusteellisesti - YouTube-videoiden kautta ja siinä valossa Behringer X32 Compact (n. 1750€) vaikuttaa ominaisuuksiltaan ja hinta/laatu-suhteeltaan lähes ylivoimaiselta! Jonkin verran painoarvoa on myös internetin vertaiskäyttäjätukiryhmän koolla ja laadulla. Käyttöliittymältään tosin pidän eniten Soundcraftin SiEx konsolista, mutta huomattavasti korkeampaa hintaa (n. 2200€ + MADI USB kortti 400€ moniraitanauhoituksia varten) en pysty itselleni perustelemaan millään ilveellä. Katson vielä joka tapauksessa mitä Frankfurtin messut tuo tullessaan, mutta jos suinkaan mahdollista niin kertokaa toki mielipiteenne. Käyttäjänä olen näissä asioissa aika aloittelija, joten oma oppimisprosessi on läpikäytävä joka tapauksessa. Huom! Behringer X Air tms. ovat poissuljettu vaihtoehto, eli haussa pöytä josta löytyy faderit ja muutkin näppäimet. Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS |