Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5135 136 137 138 139444 445 446 447 448
ÄrGee
02.03.2016 20:21:26
Kaksi Ibanezia meni samalle tyypille viikossa, ei huono. Ja nyt sitten vain odotellaan tilalle tulevaa saman merkin tuotetta...
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Osteri
02.03.2016 21:19:11
Nyt on hyvä flow....
Line6 combo meni viime viikolla, basso tällä viikolla, bassokaapista pitää laittaa uusi ilmo jos se menis vaikka ensi viikolla :-)
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Guitarfreak
02.03.2016 22:49:16
BugBadWolf:

...Olisikohan se tuon kympin kanssa niin, että kun satasiakin alkaa saamaan 250€:llä, ei samanhintainen kymppi oikein tahdo kelvata?

Sinun hinnastasi en toki tiedä (en tullut katsoneeksi), mutta aika monta varttitonnin hintaista on nähty.

Mulitihärpäkkeiden hinnoittelu menee muutenkin melkein samaa tahtia tietokoneiden kanssa. Eilisen huippuhärveli on tänään melkein ongelmajätettä. Pitänee vain uskoa, että niihin sijoitettua rahaa ei tule uudelleen näkemään.

Niihän se on. Käyttöarvoa noilla meloilla on vaan tietyn kynnyksen jälkeen. Vähän niinku ranskalaisilla autoilla (oli yks kerran, ei oo toiste)

Sitä vaan ei opi koskaan että ne ei sovi mulle.
>-)))>
BugBadWolf
02.03.2016 23:45:48
Guitarfreak: ...Sitä vaan ei opi koskaan että ne ei sovi mulle.

Minulla oli kerran Renu19. Olisin vaihtanut sen GT-10:een milloin tahansa.

Mutta kyllähän multimuljutin sopii kaikille. Niiden tavat täytyy vain opetella. Varsinkin kun nykyisin efektien lisäksi on se vahvistinmallinnuskin vielä sotkemassa. Monet menevät sekaisin viimeistään niissä.
Generalissimo
03.03.2016 07:18:50
Pidin vahvaria 20w 1x12" torilla viikon öbaut, hintaa oli 50% uudesta, vahvari 3v vanha. Ei tullut kyselyjä, tuntuu että jos äkkiä pitäisi saada jotain kaupaksi aika polkuhintaan pitäis myydä.
Laulava Kylätohtori
03.03.2016 09:19:55
Generalissimo: Pidin vahvaria 20w 1x12" torilla viikon öbaut, hintaa oli 50% uudesta, vahvari 3v vanha. Ei tullut kyselyjä, tuntuu että jos äkkiä pitäisi saada jotain kaupaksi aika polkuhintaan pitäis myydä.

Joo, ei se hintakaan aina auta. Jos haluaa päästä nopeasti eroon epätrendikkäästä tuotteesta, niin voi joutua myymäään aivan naurettavaan hintaan.

Itse lopetin huvi- ja testiostelut kokonaan. Mitä nyt muutama elementti on tullut ostettua, mutta nekin ns. helposti myytäviä yksilöitä. Tuosta, kun saa kaappiosaston vielä kuntoon, niin saa tori jäädä muiden pyöritettäväksi...
They pass too much electricity. -SRV
Guitarfreak
03.03.2016 10:33:19
Laulava Kylätohtori: ...Tuosta, kun saa kaappiosaston vielä kuntoon, niin saa tori jäädä muiden pyöritettäväksi...

Sama fiilis. Teen itse puusta ja säästän...
>-)))>
iec
03.03.2016 10:43:25

Laulava Kylätohtori: Joo, ei se hintakaan aina auta. Jos haluaa päästä nopeasti eroon epätrendikkäästä tuotteesta, niin voi joutua myymäään aivan naurettavaan hintaan.

Itse lopetin huvi- ja testiostelut kokonaan. Mitä nyt muutama elementti on tullut ostettua, mutta nekin ns. helposti myytäviä yksilöitä. Tuosta, kun saa kaappiosaston vielä kuntoon, niin saa tori jäädä muiden pyöritettäväksi...

Yhden baari-illan aikana saattaa mennä huomattavasti enemmän rahaa (ja saa vielä kaupan päälle darran), verrattuna siihen mitä huvi- ja testiosteluissa häviää rahaa ;) Molemmille puuhille voi olla aina välillä tarvetta. Itse perustelen itselleni kitarakamppeiden ostoon käytettyä rahaa sillä, että en polta tupakkaa, joten voin käyttää sen verran rahaa tällaiseen, mitä tupakkaan menisi. Tai ainakin osan siitä. Harrastaminen maksaa.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
03.03.2016 10:51:36
iec: Yhden baari-illan aikana saattaa mennä huomattavasti enemmän rahaa (ja saa vielä kaupan päälle darran), verrattuna siihen mitä huvi- ja testiosteluissa häviää rahaa ;) Molemmille puuhille voi olla aina välillä tarvetta. Itse perustelen itselleni kitarakamppeiden ostoon käytettyä rahaa sillä, että en polta tupakkaa, joten voin käyttää sen verran rahaa tällaiseen, mitä tupakkaan menisi. Tai ainakin osan siitä. Harrastaminen maksaa.

-iec

Enemmän hermoja syö myyminen kuin pieni rahanmeno. Vituttaa, kun romut roikkuu torilla puoli-ilmaiseksi viikkokausia. Eikä niitä viitsi periaatteestakan ilmaiseksi antaa. Varsinkin, kun hinnat ovat taivaissa, kun yrittää itse jotain ostella.

Ja toisaalta postin ja mh:n touhu on mennyt niin huonoksi, että niidenkin touhuja saa nykyään jännittää, että mitä helvettiä siellä tapahtuu, vai tapahtuuko yhtään mitään. Matkahuollolla tuntuu kaikki menevän päin helvettiä ja postikin on alkanut kierrättää paketteja ympäri Suomea. Tarttis pistää boikottiin molemmat, mutta sitten vaihtoehtoja jää kovasti vähän...

Ja toisaalta, eipä tuo testailu enää edes kiinnosta. Sen verran monta vuotta aktiivista kamarunkkausta takana, että jonkinlainen taisteluväsymys iskenyt senkin suhteen...
iec
03.03.2016 11:13:20

Laulava Kylätohtori: Enemmän hermoja syö myyminen kuin pieni rahanmeno. Vituttaa, kun romut roikkuu torilla puoli-ilmaiseksi viikkokausia. Eikä niitä viitsi periaatteestakan ilmaiseksi antaa. Varsinkin, kun hinnat ovat taivaissa, kun yrittää itse jotain ostella.

Ja toisaalta postin ja mh:n touhu on mennyt niin huonoksi, että niidenkin touhuja saa nykyään jännittää, että mitä helvettiä siellä tapahtuu, vai tapahtuuko yhtään mitään. Matkahuollolla tuntuu kaikki menevän päin helvettiä ja postikin on alkanut kierrättää paketteja ympäri Suomea. Tarttis pistää boikottiin molemmat, mutta sitten vaihtoehtoja jää kovasti vähän...

Ja toisaalta, eipä tuo testailu enää edes kiinnosta. Sen verran monta vuotta aktiivista kamarunkkausta takana, että jonkinlainen taisteluväsymys iskenyt senkin suhteen...

Joudut sitten vissiin vaihtamaan kohtapuolin tuon sun avatarin ;)

esim: http://mp3goo.com/wp-content/thumbn … no-more-gas-a-dj-earworm-mashup.jpg

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
BugBadWolf
03.03.2016 13:35:44
Guitarfreak:... että sopii kaikille tuntematta sen suuremmin kaikkia tapauksia :D...

Sait minut pohdiskelemaan hetkiseksi ihmiskunnassa esiintyviä yksilöitä ja pilasit päiväni.

Totta. Se ei sovi kaikille. Esimerkiksi politiikoissamme esiintyy yksilöitä, joiden koko kapasiteetti kulunee tarralenkkarin kiinnityksen toimintaperiaatteen selvitykseen. Tosin jos kyse olisi poliitikosta multimuljuttimen kanssa, se olisi ostettu sinun rahoillasi täyteen hintaan ja myytäisiin eurolla ulkomaalaiselle pörssifirmalle heti tilaisuuden tullessa.

Pahoittelut aihetta vain löyhästi sivuavasta haarautumasta...

Multiefektin ostajalla pitää olla halua oppia ison laitekasan tavoille. Jos ostaisit keskivertomuljuttimen edestä rautaa, sinulla olisi 20 uutta vahvistinta, 10 uutta kaappia, 50 uutta pedaalia, niiden johdotukset ja tietenkin mikitys areena-PA:han.

Tästähän siinä onkin kyse. Muljuttimia kohdellaan monesti ikäänkuin isoina pedaaleina. Ja kuitenkin jokaisen elementin tavoille pitää opetella, jos aikoo saada laitteesta kaiken irti. Jos ostaisi saman kasan laitteina, ei kukaan kuvittelisikaan oppivansa illassa sen pinon herraksi.

Suurin osa multiefektilaitteista on huomattavasti mainettaan parempia kapineita. Ihmiset eivät vain halua opetella niiden käyttöä. Ehkäpä tämä on myös osasyy siihen, että niihin sijoitettu raha katoaa taivaan tuuliin. Väki ostaa uutta ajatellen seuraavia kapineita helpommiksi ja vanhat, toimivat laitteet jäävät hunningolle.
finlanderr
03.03.2016 13:37:10 (muokattu 03.03.2016 13:38:57)
Laulava Kylätohtori: Enemmän hermoja syö myyminen kuin pieni rahanmeno. Vituttaa, kun romut roikkuu torilla puoli-ilmaiseksi viikkokausia. Eikä niitä viitsi periaatteestakan ilmaiseksi antaa. Varsinkin, kun hinnat ovat taivaissa, kun yrittää itse jotain ostella.

Mulla on se kokemus että kama menee kaupaksi saman tien kun hinta on kohdillaan. Oma periaatteeni on laittaa tavara vaan kiertämään ihan periaatteestakin. Mutta Suomessa postittaminen sairaan kallista. Ei mitään järkeä. Taitaa maksaa paketin lähettäminen esim Saksasta Suomeen saman verran kuin postilla Suomen sisällä. (DHL ilman mitään alennuksia Saksasta 8,79eur vs. Posti Suomessa 8,1 eur). Välissä on kumminkin meri ym. ja tuohan sen DHL:n paketinkin kotiin lopulta Posti.
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
BugBadWolf
03.03.2016 13:43:27
Generalissimo: Pidin vahvaria 20w 1x12" torilla viikon öbaut, hintaa oli 50% uudesta, vahvari 3v vanha. Ei tullut kyselyjä, tuntuu että jos äkkiä pitäisi saada jotain kaupaksi aika polkuhintaan pitäis myydä.

Mitäs kapinetta olet myynyt?

Mutta joskus kannattaa olla hiukan aktiivisempi itsekin. Tutki ostoilmoitukset ja lueskele myynti-ilmoitusten vaihtokapinelistat. En toki tiedä, oletko tehnyt juuri näin, mutta moni ei näytä tekevän.

Ja jos haluat myydä jotakin nopeasti, pistä hinnaksi puolet yleisestä katuhinnasta. Minäkin ostan melkein kaiken sellaisella rahalla. Vaikka en kaupanteosta erityisemmin tykkääkään, jaksan odotella pari viikkoa että sijoitus muuttuu rahaksi..

Niinhän se kuitenkin on, että meillä jokaisella on erilainen käsitys halvasta.
Guitarfreak
03.03.2016 15:23:19 (muokattu 03.03.2016 16:04:08)
BugBadWolf: Sait minut pohdiskelemaan hetkiseksi ihmiskunnassa esiintyviä yksilöitä ja pilasit päiväni...

Joka päivä on onnistuttava jossain..

...
Suurin osa multiefektilaitteista on huomattavasti mainettaan parempia kapineita. Ihmiset eivät vain halua opetella niiden käyttöä. Ehkäpä tämä on myös osasyy siihen, että niihin sijoitettu raha katoaa taivaan tuuliin. Väki ostaa uutta ajatellen seuraavia kapineita helpommiksi ja vanhat, toimivat laitteet jäävät hunningolle.

Kapitalismi jyllää. Jatkuva kasvu perustuu jatkuvaan tarpeeseen. Jos tarpeet on tyydytetty ei tarvitse mitään ja tavara sekä valuutta ei liiku.

Ja se oppimisprosessi melapedaalin kanssa jää monelta tekemättä juurikin sen takia koska mahdollisuudet on niin suuret että jää helposti tekemättä se tutkimusmatka bittitaivaan laidoille... Omalta kohdaltani voin sanoa että jää tekemättä tällä hetkellä kun omat valinnat perheen muodossa lyö kitararäpläämisen edelle ;)
>-)))>
Bonfire
03.03.2016 15:54:44

Myönnettäköön suoraan, etten ole alan kiistaton asiantuntija, mutta olen joskus miettinyt esimerkiksi muusikoiden.netin ja ulkomaisten foorumeiden vaikutusta soittimien ja tarvikkeiden myyntiin tietynlaisen kollektiivisen "totuuden" muovaajana.

Tätäkin palstaa vuosien ajan seuranneena olen huomannut tiettyjen tuotteiden saavan "Mnet-approved" -konseksunsen, joka on itseasiassa hyvin vahva mielikuvien vahvistaja. Näiden tuotteiden meneminen kaupaksi käytettynä on huomattavasti helpompaa kuin verraten harvinaisemman ja vähemmän puhutun tuotteen. Tämä konsensus syntyy pidemmän ajan kuluessa keskustelupalstoille ilmestyvistä kommenteista, arvioista, artikkeleista ja torin myyntiteksteistä.

Tämä ei mielestäni ole täysin sama asia kuin brändi, joka on vahvasti yrityksestä itsestään lähtöisin, vaan pikemminkin kollektiivin tuottama mielipide jostakin, joka helposti käsitetään totuudeksi.

Brändin ja tämän kollektiivisesti tuotetun "totuuden" välillä on rajapintoja ja ne limittyvätkin usein. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää ja luullakseni tämä on havaittavissa kaikessa muussakin kaupankäynnissä, mutta erityisesti joitain vähän harvinaisempia tai tuntemattomampia tuotteita hankkiessa on tämä syytä pitää mielessä jälleenmyyntiarvoa ajatellen, ellei ole valmis kokeilusta ottamaan vähän riskiä.

Toisinaan ne harvinaisemmat ja tuntemattomammat merkit voivat yllättää erittäinkin positiivisesti, mutta jos jo omaa mielikuvaa on hankala pitää objektiivisena niitä kohtaan, niin millaista toisen ihmisen vakuuttaminen kyseisen tuotteen laadusta voi ollakkaan?

Kokemukseni mukaan vaikuttaisi siltä, että vahvojen brändien kestohitit Gibson, Fender yms. menevät edelleen kaupaksi, mikäli ei tavoitella aivan tähtiä taivaalta. Sen sijaan hiukankin pienemmillä merkeillä on hankalampaa.
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Laulava Kylätohtori
03.03.2016 18:05:54
Bonfire: Myönnettäköön suoraan, etten ole alan kiistaton asiantuntija, mutta olen joskus miettinyt esimerkiksi muusikoiden.netin ja ulkomaisten foorumeiden vaikutusta soittimien ja tarvikkeiden myyntiin tietynlaisen kollektiivisen "totuuden" muovaajana.

Tätäkin palstaa vuosien ajan seuranneena olen huomannut tiettyjen tuotteiden saavan "Mnet-approved" -konseksunsen, joka on itseasiassa hyvin vahva mielikuvien vahvistaja. Näiden tuotteiden meneminen kaupaksi käytettynä on huomattavasti helpompaa kuin verraten harvinaisemman ja vähemmän puhutun tuotteen. Tämä konsensus syntyy pidemmän ajan kuluessa keskustelupalstoille ilmestyvistä kommenteista, arvioista, artikkeleista ja torin myyntiteksteistä.

Tämä ei mielestäni ole täysin sama asia kuin brändi, joka on vahvasti yrityksestä itsestään lähtöisin, vaan pikemminkin kollektiivin tuottama mielipide jostakin, joka helposti käsitetään totuudeksi.

Brändin ja tämän kollektiivisesti tuotetun "totuuden" välillä on rajapintoja ja ne limittyvätkin usein. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää ja luullakseni tämä on havaittavissa kaikessa muussakin kaupankäynnissä, mutta erityisesti joitain vähän harvinaisempia tai tuntemattomampia tuotteita hankkiessa on tämä syytä pitää mielessä jälleenmyyntiarvoa ajatellen, ellei ole valmis kokeilusta ottamaan vähän riskiä.

Toisinaan ne harvinaisemmat ja tuntemattomammat merkit voivat yllättää erittäinkin positiivisesti, mutta jos jo omaa mielikuvaa on hankala pitää objektiivisena niitä kohtaan, niin millaista toisen ihmisen vakuuttaminen kyseisen tuotteen laadusta voi ollakkaan?

Kokemukseni mukaan vaikuttaisi siltä, että vahvojen brändien kestohitit Gibson, Fender yms. menevät edelleen kaupaksi, mikäli ei tavoitella aivan tähtiä taivaalta. Sen sijaan hiukankin pienemmillä merkeillä on hankalampaa.

Fiksu kirjoitus, olen aika pitkälti samaa mieltä.

Lisäisin vielä sellaisen asian, jonka itse olen tässä vuosien saatossa oppinut, että ainakin tiettyjä juttuja on muotia kehua tai haukkua. Ja se yletön hehkutus/haukkuminen ei tarkoita, että se olisi totta tai vastaisi millään tasolla omaa mielipidettä. Varsinkin Amerikan foorumeilla tämä ilmiö vie pohjaa koko keskustelulta...

Kaikki ylistää esim. SHODia ja hyvähän se onkin. Mutta itse totesin, että aika paljon maineessa on hypeä ja pistin torille. Ja kyllähän niitä muutkin myyvät, mutta harvemmin siitä mitään negatiivista saa lukea. Toisaalta väittäisin, että Bossit ovat paljon parempia kuin Mnetin konsensus antaa ymmärtää.
Bonfire
03.03.2016 19:20:23

Laulava Kylätohtori: Fiksu kirjoitus, olen aika pitkälti samaa mieltä.

Lisäisin vielä sellaisen asian, jonka itse olen tässä vuosien saatossa oppinut, että ainakin tiettyjä juttuja on muotia kehua tai haukkua. Ja se yletön hehkutus/haukkuminen ei tarkoita, että se olisi totta tai vastaisi millään tasolla omaa mielipidettä. Varsinkin Amerikan foorumeilla tämä ilmiö vie pohjaa koko keskustelulta...

Kaikki ylistää esim. SHODia ja hyvähän se onkin. Mutta itse totesin, että aika paljon maineessa on hypeä ja pistin torille. Ja kyllähän niitä muutkin myyvät, mutta harvemmin siitä mitään negatiivista saa lukea. Toisaalta väittäisin, että Bossit ovat paljon parempia kuin Mnetin konsensus antaa ymmärtää.

Osasit hyvin täydentää tuon "muodin" myötä tulevat ilmiöt. Se vaikuttaa myös siihen, millaisia merkkejä Suomessa menee kaupaksi ja mitä tänne kannattaa maahantuoda. Tästä näkökulmasta katsottuna tämän ilmiön vaikuttavuutta ei mielestäni kannata aliarvioida. On hyvin todennäköistä, että maailmassa on todella paljon erittäin hyvää tavaraa, joka ei koskaan tule saamaan "Mnet-approved" sertifikaattia, koska sitä ei kannata/uskalleta hankkia heikon myyntiarvon vuoksi.
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Gabe
03.03.2016 19:20:55
Bonfire: Myönnettäköön suoraan, etten ole alan kiistaton asiantuntija, mutta olen joskus miettinyt esimerkiksi muusikoiden.netin ja ulkomaisten foorumeiden vaikutusta soittimien ja tarvikkeiden myyntiin tietynlaisen kollektiivisen "totuuden" muovaajana.

Plussalla paiskasin. Itse ainakin pyrin nykyään keskittymään ensisijaisesti soundiin ja laatuun, vähemmän siihen mitä mnetin kollektiivi sanoo mistäkin laitteista tai miten tunnettuja ne täällä palstalla ja torilla ovat. Toki ne perus Fenderit ym. edulliset ja tutut merkit liikkuvat torilla huomattavasti vilkkaammin, mutta pyrin nykyisin ostamaan vasta testattuani ja välttämään heräteostoksia. Tarkoitus olisi jos ei enää tarvitsisi mitään isompaa alkaa myymään.

Omistakin kamppeista Redplate ja Navigator lienevät merkkeinä sellaisia ettei moni niiden olemassaolosta edes tiedä, ja kun hintalapussa lukee se 3-5K€ niin voisi myyntiaika olla pitkähkö. Kuitenkin laadultaan nuo ovat ihan vertaansa vailla, olivat mielestäni paljon parempia kuin vastaavat isompien ja tunnetumpien valmistajien vastaavat tuotteet. Omista romppeistani Ruokangas ja Bluetone lienevät merkkeinä tutumpia tavan mnettiläiselle, mutta silti käytetyn myynti voisi ottaa aikansa. Toisaalta tuollaisten kalliiden custom laitteiden myynti nyt muutenkin on vähän hölmön hommaa.

Toisin sanoen: Kannattaa tehdä joskus tutkimusmatkaa myös vähän tuntemattomimmille vesille ja etsiä nimenomaan itselle parhaiten sopivat kamppeet. Merkeistä viis.
klobasa
03.03.2016 19:27:27
Ei mene kaupaksi sitten millään, mutta tuli sen sijaan ostettua taas uus vahvari.

Isoin (ja ainoa) syy miksi en tunnu millään saavan kaupaksi omia laitteita on se, ettei ne ole niin mainstream kamaa, että niitä voisi päästä testaamaan helposti. Pikku Monsterille on ilmaantunut kuukausien varrella kymmenkunta ostajaehdokasta jotka manaavat sitä, että haluttaisi päästä ensin testaamaan laitetta. Ymmärrän kyllä tuon, mutta samalla se huvittaa: itse on tullut ostettua 95% laitteista testaamatta, koska satun asumaan täällä kauempana sivistyksestä. Ostatteko te "haluan testata laitteita ensin" -ihmiset koskaan mitään esim. Ebaystä? Itse on tullut poimittua niin kotimaasta kuin ulkomailtakin iso kasa laatuvehkeitä halvalla koska olen avoin ostamaan ilman testaamista. Esim. toi tänään tullut vahvari kuuluu sarjaan "maailman parhaat diilit koskaan". Senkin ostin testaamatta.

Jos asuisin Helsingissä niin pikku Monster olis tod. näk. mennyt jo kuukausia sitten kaupaksi pari sataa euroa pyyntiä isommalla summalla...

PS: Toi ostamani vahvari lähti matkaan tänään Oulusta klo 11.00 Matkahuollon kautta ja oli noudettavissa mun hoodeilla jo klo 15.00. Tiedoksi teille muille Oululaisille jotka ette suostu lähettämään koskaan mitään, että kyllä se Matkahuolto pelaa ihan OK aina välillä ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)