Kunnallisjäte 01.02.2016 15:50:07 | |
---|
Ei toimi kuten varmasti ymmärrät. Ehkä vuosien päästä jos kehitys jatkuisi näin, voisin ehkä maksaa enemmän. Ehkä
3nd3r: Toimiiko tuo logiikka molempiin suuntiin, eli tahdoitko maksaa yli pyyntihinnan kun € oli vahvimmillaan ja (tori)ostajilla helpot ajat..? ;) "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Karhukoira74 02.02.2016 23:48:26 | |
---|
Ihan kun tuntus että näiden Fenkkujen hinnat olis noussu ihan jonkun verran tässä parin viime vuoden aikana. Standard Mehikotkin maksaa yli 600 eypoa... -So many assholes, so few bullets- |
blaekie 03.02.2016 00:46:43 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Karhukoira74 03.02.2016 09:06:03 | |
---|
-So many assholes, so few bullets- |
Gabe 03.02.2016 11:24:28 | |
---|
tuskiz: No, teknisesti kuka tahansa voisi tehdä nitrolakkauksen kitaraansa ostamalla vaan kaupasta sylillisen spraypurkissa saatavaa nitrolakkaa ja vaikka varastossaan käsitellä soittimen, mutta oikeassa olet että työtunteja homma imee ihan hyvin sillä hidasta se on, siitä johtuu hinta. Ei vissiin tuo nykyään saatava nitrolakka ole yhtä hyvää kuin mitä se joskus oli. |
Rämppy 03.02.2016 13:10:09 | |
---|
Gabe: Ei vissiin tuo nykyään saatava nitrolakka ole yhtä hyvää kuin mitä se joskus oli. Ei ole ei. Koostumus on eri kuin 50 vuotta sitten. Lisäksi nitro on työläs ja taitoa vaativa työstettävä. Lisäksi nitrohöyryt ovat erityisen ilkeitä hengitettynä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Metalkallo 02.03.2016 08:54:41 | |
---|
Stratossa pitää olla iso lapa! |
Laulava Kylätohtori 02.03.2016 08:59:38 | |
---|
Metalkallo: Aika hassua ettei Leo Fender, Fenderin perustaja osannut soittaa kitaraa, ja että se on harvoja jotka on päässeet rock'n roll hall of fameen vielä. https://www.ultimate-guitar.com/new … _didnt_know_how_to_play_guitar.html Se olikin niin fiksu, että ulkoisti koko soittamisen sen paremmin osaaville ja keskittyi itse pelkästään "kamarunkkaukseen". Eli vähemmän treenausta ja soittoa ja enemmän nysväystä kamojen kanssa, jos menestystä haluatte.... They pass too much electricity. -SRV |
mopar 02.03.2016 09:17:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Se olikin niin fiksu, että ulkoisti koko soittamisen sen paremmin osaaville ja keskittyi itse pelkästään "kamarunkkaukseen". Eli vähemmän treenausta ja soittoa ja enemmän nysväystä kamojen kanssa, jos menestystä haluatte.... Tähän itsekkin pyrin.++ |
mpekkanen 02.03.2016 09:41:53 | |
---|
Onhan se tietysti niinkin, että "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Varmaan siinä treenaamisessakin kannattaa jonkinlaista systeemiä noudattaa, mikäli on aikomusta tulosta saavuttaa :) Tosin lahjattomat treenaa jne... |
Laulava Kylätohtori: Se olikin niin fiksu, että ulkoisti koko soittamisen sen paremmin osaaville ja keskittyi itse pelkästään "kamarunkkaukseen". Eli vähemmän treenausta ja soittoa ja enemmän nysväystä kamojen kanssa, jos menestystä haluatte.... Vähän niinkun Lyndon Laney. Päätti keskittyä vahvistimiin niin sen aikaiset bändikaverinsa Bonham ja Plant perustivat sitten yhen semmoi laulu- ja soitinyhtyeen ilman sitä : - D More Nintendo, less Marshall. |
Laulava Kylätohtori 02.03.2016 11:17:42 (muokattu 02.03.2016 11:20:05) | |
---|
Myrkky Nuoli: Vähän niinkun Lyndon Laney. Päätti keskittyä vahvistimiin niin sen aikaiset bändikaverinsa Bonham ja Plant perustivat sitten yhen semmoi laulu- ja soitinyhtyeen ilman sitä : - D Lyndonin onni, ettei nolannut itseään siinä rämpyttelijäryhmässä... mikäs sen nimi nyt olikaan... en muista... who cares... ;) e. toisaalta, jos Lyndon (joka ilmeisesti soitti kitaraa) olisi ollut Zeppelinissä, niin Page ei olisi siinä ollut ja kaikki klassikot olisi jääneet tekemättä... They pass too much electricity. -SRV |
PIM 02.03.2016 12:15:07 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Se olikin niin fiksu, että ulkoisti koko soittamisen sen paremmin osaaville ja keskittyi itse pelkästään "kamarunkkaukseen". Eli vähemmän treenausta ja soittoa ja enemmän nysväystä kamojen kanssa, jos menestystä haluatte.... Vähä niinku toi Syväsen Jani tuolla Kuortaneella. Aika moni ja koko ajan kasvava joukko ammattimiehiä tienaa tälläkin hetkellä elantonsa kiertämällä Suomen keikkalavoja työkaluissaan Janin nysväämät palikat. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
tuskiz 02.03.2016 15:50:50 (muokattu 02.03.2016 15:51:37) | |
---|
Metalkallo: Aika hassua ettei Leo Fender, Fenderin perustaja osannut soittaa kitaraa, ja että se on harvoja jotka on päässeet rock'n roll hall of fameen vielä. https://www.ultimate-guitar.com/new … _didnt_know_how_to_play_guitar.html Lienee/lieni suht. yleistä, myöskään Ted McCarthy ei soittanut itse mutta hänen työtään Gibsonilla tuskin on kukaan tästä syystä kyseenalaistamassa ja herra on myös ko. kunniahallissa. En oikeastaan tiedä muita kuin herra Reed Smithin joka sen lisäksi että väkertää soittimia myös osaa soittaa niillä, toisaalta en kaikkia maailman kitarapajoja tiedäkkään. |
Gabe 02.03.2016 16:23:33 | |
---|
tuskiz: Lienee/lieni suht. yleistä, myöskään Ted McCarthy ei soittanut itse mutta hänen työtään Gibsonilla tuskin on kukaan tästä syystä kyseenalaistamassa ja herra on myös ko. kunniahallissa. En oikeastaan tiedä muita kuin herra Reed Smithin joka sen lisäksi että väkertää soittimia myös osaa soittaa niillä, toisaalta en kaikkia maailman kitarapajoja tiedäkkään. Kyllä valtaosa ainakin ainakin pienempien käsityöpajojen sepistä osaa myös soittaa niitä soittimia mitä valmistaa.. ja pysyi se kitara Lesterinkin käsissä. Isommassa mittakaavassa jos ajatellaan niin en jaksa uskoa että jokainen Fenderin liukuhihnalla työskentelevä meksikolainen tai kiinalainen itse kitaraa soittaisi. Eikä se sitä välttämättä vaadi, jos näkemystä ja hyviä visioita muuten riittää.. kuten hra Fenderin tapauksessa. Jo pelkästään se että se keksi Esquiren riittää oikeuttamaan hänen olemassaolonsa meikäläisen kirjoissa. :) |
LaWä 17.04.2016 16:53:03 | |
---|
Suunnitelmissa olis ostaa American special strato. En vain osaa päättää, että lähtisinkö ostamaan tolla tallahumbukkeri versiona vai ihan perinteisenä. Jotenkin oon sen verran konservatiivinen että tekisi mieli taipua tohon perinteiseen, mutta toisaalta ajattelen että tuo tallahumbukkeri tekee kitarasta monipuolisemman soundeiltaan. kitaraa haen lähinnä classic rock, hard rock, blues rock tyyppistä soittelua varten. Kaipaisinkin muilta mielipiteitä kyseisistä kitaroista. :) |
Metalkallo 17.04.2016 19:01:03 (muokattu 17.04.2016 19:01:37) | |
---|
LaWä: Suunnitelmissa olis ostaa American special strato. En vain osaa päättää, että lähtisinkö ostamaan tolla tallahumbukkeri versiona vai ihan perinteisenä. Jotenkin oon sen verran konservatiivinen että tekisi mieli taipua tohon perinteiseen, mutta toisaalta ajattelen että tuo tallahumbukkeri tekee kitarasta monipuolisemman soundeiltaan. kitaraa haen lähinnä classic rock, hard rock, blues rock tyyppistä soittelua varten. Kaipaisinkin muilta mielipiteitä kyseisistä kitaroista. :) Itselläni on american special strato valkoisena ja hyvä peli on kyllä ainakin minun mielestäni, noilla yksikelaiseillakin pystyy aika hyvin vähän raskaampaan tavaraan kun ovat valmiiksi hieman overwound eli tehokkaammat kuin normi sinkku mikit, ainakin talla jolla kyllä vetää ainakin hard-rockia hyvin. Tietty yksikelaisissa on yksikelaisten soundi et voi jäädä hieman ohuemmaksi kuin normi humbuckerilla. Mulle ainakin stratossa pitää olla sinkut, mutta se olenkin minä :) Stratossa pitää olla iso lapa! |
Navdi 17.04.2016 19:03:17 (muokattu 17.04.2016 19:03:33) | |
---|
LaWä: Suunnitelmissa olis ostaa American special strato. En vain osaa päättää, että lähtisinkö ostamaan tolla tallahumbukkeri versiona vai ihan perinteisenä. Jotenkin oon sen verran konservatiivinen että tekisi mieli taipua tohon perinteiseen, mutta toisaalta ajattelen että tuo tallahumbukkeri tekee kitarasta monipuolisemman soundeiltaan. kitaraa haen lähinnä classic rock, hard rock, blues rock tyyppistä soittelua varten. Kaipaisinkin muilta mielipiteitä kyseisistä kitaroista. :) Jos itse olisin Stratoa ostamassa tarkoituksena soittaa mainitsemaasi musaa, niin ostaisin s-s-s -mikityksellä, kerran se soundi nyt vaan sopii siihen musaan mun mielestä, eikä ne Stratojen tallahumpparit oo musta järin hyväsoundisia kuitenkaan. Mut sanoisin, et osta se versio minkä soundeista tykkäät enemmän. "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
Laulava Kylätohtori 17.04.2016 19:25:35 | |
---|
Navdi: Jos itse olisin Stratoa ostamassa tarkoituksena soittaa mainitsemaasi musaa, niin ostaisin s-s-s -mikityksellä, kerran se soundi nyt vaan sopii siihen musaan mun mielestä, eikä ne Stratojen tallahumpparit oo musta järin hyväsoundisia kuitenkaan. Täysin eri mieltä. Mut sanoisin, et osta se versio minkä soundeista tykkäät enemmän. Täysin samaa mieltä. They pass too much electricity. -SRV |
sustain65 17.04.2016 19:29:30 | |
---|
Meillä on toisella kitaristilla strato jossa on (käsittääkseni puolitettava) minihumppari tallassa. Hemmetin hyvä soundi, soittaa Englin 1x12 kombolla, muutama pedaali on lisänä. Mikin mallimerkintää en nyt valitettavasti tiedä. Soitamme hard rockia, blues rockia, suomirokkia ja hieman perinteistä heviäkin. Minusta aivan selkeästi parempi juttu että hänellä on humppari tallassa kuin että olisi yksikelainen. Mutta mikkityypin sopivuus on niin monesta asiasta kiinni, että vaikea on mitään ostosuosituksia antaa. |