Kefiiri 29.02.2016 10:02:55 (muokattu 29.02.2016 10:03:45) | |
---|
Mikä tahansa vahvari on parempi kuin ei mitään, pääsee kuitenkin kokeilemaan miten kitaran mikinvalitsin ja potikat vaikuttavat. En ole musiikin asiantuntija. |
Nonni. ostin jonkin sortin setin. Ibanez 270, joku laneyn vahvari, kohtuun kokoinen, sais olla pienempikin jonki verran ja boss särkijä. Nyt sit pitää alkaa jotakin hiljalleen reenaan. Sointuja... niitä on prkl miljoona! Sooloka, eli nuotteja? Mikäs sellanen helppo alku ois? |
vkl 01.03.2016 08:02:15 | |
---|
|
klasu78 01.03.2016 10:08:49 | |
---|
Aikas hyvä. Pikkusen pitää reenat et alkas ees liki tuolta kuullostaan |
tommium 01.03.2016 10:19:05 | |
---|
klasu78: Aikas hyvä. Pikkusen pitää reenat et alkas ees liki tuolta kuullostaan Suosittelen myös lämpimästi kitaratuntien ottamista ainakin alkutaipaleella. Pääsee huomattavasti helpommin alkuun tuossa loistavassa harrastuksessa. Itsehän en ole kertaakaan ottanut eli perse edellä puuhun meneminen ei välttämättä ole se paras vaihtoehto. "...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!" |
klasu78 01.03.2016 14:11:44 | |
---|
On ollut mielessä myös nuo tunnit. Ei niistä koskaan ole haittaa. Kovat poltteet oppia. Pitää katsella, miten olisi tunteja meilläpäin. |
ÄrGee 01.03.2016 14:40:33 (muokattu 01.03.2016 14:41:09) | |
---|
klasu78: Nonni. ostin jonkin sortin setin. Ibanez 270, joku laneyn vahvari, kohtuun kokoinen, sais olla pienempikin jonki verran ja boss särkijä. Nyt sit pitää alkaa jotakin hiljalleen reenaan. Sointuja... niitä on prkl miljoona! Sooloka, eli nuotteja? Mikäs sellanen helppo alku ois? Se mitä täällä ei vielä sanottu on, että kannattaa viedä kitara ammattilaiselle säädettäväksi jos se puoli ei ole vielä hallussa. Perushuolto maksaa n. 60 euroa paikasta riippuen, mutta se on sen arvoista koska huonosti säädetyllä soittimella soittaminen on yhtä helvettiä. Ja ne kielet kannattaa vaihtaa ainakin kerran kuussa, jotta homma olisi mahdollisimman mukavaa :) Mitä nyt omasta alkutaipaleesta muistan, niin sellaiset käsitteet kuin soinnut, moodit ja skaalat olivat heti alusta saakka mukana. Jottei homma menisi liian kuivaksi, niin kannattaa ihan omin käsin opetella mitä kaikkea sillä kitaralla pystyykään tekemään ns. vain olemalla soittimen kanssa. Sitä ei myöskään voi painottaa liikaa, että korvat ja sisäisten äänien kuuleminen ovat hyvin tärkeitä kitaristille. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
jra 01.03.2016 14:41:01 (muokattu 01.03.2016 14:41:27) | |
---|
klasu78: On ollut mielessä myös nuo tunnit. Ei niistä koskaan ole haittaa. Kovat poltteet oppia. Pitää katsella, miten olisi tunteja meilläpäin. Kansalais- ja työväenopistoissa (tai mikä niiden nykyinen nimi onkaan) jne. on yksilötunteja ja aikuisten bänditunteja. Esimerkiksi Oulun alueella on tällaisia kursseja tarjolla (hakuun "kitara"): http://www.ouluopisto.com/Varmaankin jokaisella paikkakunnalla, jolla on vastaavaa opistotoimintaa on kitarakursseja tarjolla. Useinhan nuo tulevat aika äkkiä täyteen, mutta viimeistään syksyllä kun on hereillä saa paikan. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
klasu78 01.03.2016 15:40:31 | |
---|
Odotan, et pääsen tapaan kaverini, joka on soittanu todella pitkään ja pitää tuntejakin, ni ainaki hän saa alkuun katsoo mun kaa niit säätöjä ja perusjuttuja. Ja jos tuntuu, ni sit säädätän tuon jossaki liikkeessä. hiukan oon koittanu katsella jotaki sointuja ja myös nuoteista ns sooloilua, ni sais vähän sormille työtä. Tää tuntuu ihan kivalta hommalta näin pikkusen jo vanhemmallekin sällille. mitä muuten tuo skaala oikeen tarkoittaa? |
tommium 02.03.2016 10:30:33 | |
---|
klasu78: Odotan, et pääsen tapaan kaverini, joka on soittanu todella pitkään ja pitää tuntejakin, ni ainaki hän saa alkuun katsoo mun kaa niit säätöjä ja perusjuttuja. Ja jos tuntuu, ni sit säädätän tuon jossaki liikkeessä. hiukan oon koittanu katsella jotaki sointuja ja myös nuoteista ns sooloilua, ni sais vähän sormille työtä. Tää tuntuu ihan kivalta hommalta näin pikkusen jo vanhemmallekin sällille. mitä muuten tuo skaala oikeen tarkoittaa? Tässä on yksi hyvä sivusto mistä löytyy aloittejille todella paljon infoa. http://www.justinguitar.com/ Noilla sivuilla lähdetään ihan alusta liikkeelle ja Youtubesta löytyy saman hepun videot https://www.youtube.com/user/JustinSandercoe/videos "...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!" |