Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvamonitori-mikseri
1
junior_evans
26.02.2016 00:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Ostin aikapäivää sitten Thomannilta Samson S-monitorin, jota olen hyödyntänyt reeniksellä korvamonitori-mikserinä.
 
http://www.samsontech.com/samson/pr … s/processors/s-class-mini/smonitor/
 
Tarkoitus olisi nyt ottaa laite mukaan keikoille, mutta ongelmaksi nousee kuulokkeet. Reeniksellä roikkuva kuulokkeiden piuha ei haittaa, mutta keikalla se on ongelmallinen. Eli onko tietoa mahdollisuukista, jolla saisin äänen kulkeutumaan langattomasti kuulokkeisiini..
 
Eli tavoitteena saada hyvin simppeli langaton korvamonitorointi vain omalle laululleni.
 
Kiitos
 
basisti1971
27.02.2016 09:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Onhan noita vaihtoehtoja langattomuuteen vaikka kuinka, budjetistahan se pitkälti on kiinni.
 
http://www.thomann.de/fi/in_ear_langattomat.html
 
Noista jos esimerkiksi lähtee kahlaamaan saanee melko hyvän käsityksen mitä on tarjolla uutena.
 
Käytettyjä ja tee-se-itse vaihtoehtojakin on toki tarjolla, mutta tapauksesta riippuen saattaa olla ettei joko omat tai viranomaisten vaatimukset täyty.
 

 
T:Samuli
 
junior_evans
29.02.2016 10:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta.
 
Toki tiedän, että noita langattomia laitteita on pilvin pimein, mutta tarkoituksena oli, jos tuohon samsonin laitteeseen olisi mahdollista liittää jokin edullinen esim. bluetooth adapteri kuuloke sisääntuloon, jolla saisi yhteyden langattomaksi...? En vain ole oikeanlaiseen törmännyt.
 
basisti1971
29.02.2016 15:21:14 (muokattu 29.02.2016 15:27:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Ole hyvä.
 

 
Mikä tahansa BlueTooth laite "toimii" kyllä.
 
Häiriöt ja varsinkin latenssi tekevät tuosta toiminnasta kyllä reaaliaikaisessa korvamonitoroinnissa verraten haastavaa.
Ellei jopa mahdotonta.
 
EDIT: Kokeileminen on halpaa ja helppoa, mikä tahansa BT-pari luuripiuhan virkaa hoitamaan.
Tai lupavapaa FM lähetin ja pieni radiovastaanotin.
Irtokympeillä tulee kokeiltua, ja jää vielä langattomat laitteet musankuunteluun ;).
 

 
Varsinaisesti tuohon havittelemaasi käyttöön tehtyä langatonta erillislaitetta ei taida markkinoilta löytyä.
Tai jos löytyykin, kyseinen laite on joko kalliimpi kuin vastaavilla ominaisuuksilla oleva valmis pakettiratkaisu, tai puhutaan kickstarter tms. projektista.
 
Jälkimmäisiä räpellyksiä muistan nähneeni jo vuosia sitten, eivät taineet kantaa rahanker(j)uuta pidemmälle.
 
Siihen asti kun jo pari vuosikymmentä sitten "ensi-vuonna-markkinoilla" lupailtu laser-langaton audiosiirto vihdoin on todellisuutta livekäytössä, ei kaukoidän jättien kanssa kannata kilpasille käydä.
Tokkopa silloinkaan...
 
T:Samuli
 
rintapek
15.03.2016 16:13:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä ymmärsin oikein, niin se on se luurien oma piuha joka häiritsee?
 
Yleensä homma on ratkaistu sillai, että luurien/nappien oma piuha menee paidan sisällä vyöllä roikkuvaan bodypackiin josta sit yhteys langalla tai langattomasti äänilähteeseen.
 
Jos sulla on tarkoitus tuota käyttää, niin mä "modaisin" tuohon ripustuslenkin ja roikottaisin vyöllä.
Vaatii vaan, että modauksessa sit sisääntulevien piuhojen liittimet vaihdat lukittuviksi xlr- liittimiksi, koska alaspäin roikkuvat plugit irtoavat lennossa taatusti. Tai sit paat ripustuslenkin siten et plugitulot on ylhäällä, mut silloin säätimet jää näkymättömiin.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «