Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5134 135 136 137 138444 445 446 447 448
jhakwe
28.02.2016 19:21:59

Onhan se SG nyt kovin eri soitin. Ainakin mun SG on hemmetisti kevyempi kuin toi kevennetty LP, saundi on kovasti erilainen, pääsy ylänauhoille, asettuminen kroppaa vasten, plekukäden kulma ja niin edelleen ja niiden edelleen. Siksi pitää olla molemmat!
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
tuskiz
28.02.2016 19:24:22 (muokattu 28.02.2016 19:25:05)
Navdi: Nyt ei kyllä oikein liiku mitenkään Gibsonin SG, vaikka hintaakin on tiputeltu säännöllisesti pienemmäksi. Liekö sitten tuo hieman tuhdimpi kaula tuossa minun soittimessani joka karkoittaa ostajat? En tiedä.

Mun mielestä hyvään SG:hen ei kuulu semmonen 50-luvun halkokaula jos jotain vikaa pitäs tosta keksiä, bodynkin muotoilu taitaa olla sitä paksumpaa sarjaa ja noi batwing plektrasuojat on myös aika tykkää tai vihaa juttu, Nashville-siltakin varmasti jakaa mielipiteitä jos saivarrellaan. 2000 luvun stankut on musta vähän vaikeita tapauksia kun samaan aikaan oli/on saatavilla vain vähän kalliimmalla myös '61 Reissue jossa korostuu just ne asiat mitä SG:ltä jengi lähtökohtaisesti haluaa.

EDIT: Lainaus jäi jonnekkin.
mpekkanen
28.02.2016 20:01:39
jhakwe: Onhan se SG nyt kovin eri soitin. Ainakin mun SG on hemmetisti kevyempi kuin toi kevennetty LP, saundi on kovasti erilainen, pääsy ylänauhoille, asettuminen kroppaa vasten, plekukäden kulma ja niin edelleen ja niiden edelleen. Siksi pitää olla molemmat!

Toki on SG ja Les Paul ihan erilaisia kitaroita ja myös mainitsemani Flying V kitarakin. Noilla kaikilla voi kuitenkin soittaa hyvin bluesia ja montaa muutakin, joita Les Paulillakin soitetaan. Jostain kumman syystä Gibsonin lankkumalleista Les Paul kitarat ovat kuitenkin soittajille enemmän tutumpia ja halutuimpia. Kyllä niitäkin on myös hyvinkin monenlaisia ja painoissakin voi olla Les Pauleissa yli kilonkin eroja.
Ei siinä mitään, jokainen voi hommata millaiset vehkeet haluaa ja tarvistee.

Lähinnä tuota tuossa meinasin, että joskus sille Les Paulille voisi löytyä "korvaava" malli noista muista Gibsonin lankkukitaroista ja vielä edullisemminkin.
Tietysti jos ei jostain ulkoisesti tykkää tai ei tykkää myöskään siitä muutenkaan, niin sitten on asia jo aivan toinen. Ne kuitenkin kannattaa itse kokeilla ja tehdä vasta sitten ne päätökset.

Itselläni on nyt joku halpa Kiinalainen SG. Mallinana en ole kauheasti koskaan oikein fanittanut SG kitaroita, mutta eipä niitä ollut oikein kunnolla tullut edes soitettua.
Tämä on kuitenkin soitettavuudeltaan hyvä ja ei ole edes mikään Gibson tai lähellekkään samaa laatua. Tällä tarkoitin, että joskus ne ennakkoluulot voivat olla hieman vääriäkin.
Les Paul malleista en ole koskaan tykännyt, eivät vaan ole oikein meikäläisen soittimia ja sellainen ihan Gibsoniltakin on joskus ollut.
Jos nyt kuitenkin pitäisi ostaa joko Les Paul tai SG, niin jälkimmäinen olisi ainakin minulle mieluisempi. Toki kokeilisin kyllä muitakin soittimia ja Gibsonilta Flying V löytyy jo. Toki ES-335 olisi myös todella hyvä soitin, mutta ei sotketa nyt sitä tähän, koska sitten puhutaan taas jo isommista hinnoista.
Navdi
28.02.2016 22:24:32
tuskiz: Mun mielestä hyvään SG:hen ei kuulu semmonen 50-luvun halkokaula jos jotain vikaa pitäs tosta keksiä, bodynkin muotoilu taitaa olla sitä paksumpaa sarjaa ja noi batwing plektrasuojat on myös aika tykkää tai vihaa juttu, Nashville-siltakin varmasti jakaa mielipiteitä jos saivarrellaan. 2000 luvun stankut on musta vähän vaikeita tapauksia kun samaan aikaan oli/on saatavilla vain vähän kalliimmalla myös '61 Reissue jossa korostuu just ne asiat mitä SG:ltä jengi lähtökohtaisesti haluaa.

Tässä on body noin 34mm paksu. Kuin ohut tuossa reissuessa sitten on?

Juu, kitararistit ovat kovin vaativia mitä tulee kalustoon. Jos on päätetty että se ainoa oikea ja paras on juuri tietynlainen, voi olla vaikea saada vakuuttuneeksi siitä, että myös toisenlaiset ratkaisut saattavat olla toimivia. Itselläni oli aikaisemmin 50's neck Les Paul Studio ja siinä oli vielä tätäkin tuhdimpi kaula. Mun on annettu ymmärtää, että Gibsoneissa tätä mittojen vaihtelua on vuosien varrella tapahtunut huomattavankin paljon.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
FastEddie
29.02.2016 10:51:03

Tiedä hänta miten kama menee kaupaksi, mutta tarjonta ainakin on kovaa.
Eilen illansuussa lisäämäni myynti-ilmoitus on tänään aamulla sivulla 22.

Pysyäkseen vitriinissä täytyy ilmo uusia joka päivä!
If you think you are too old to rock n roll then you are
Åboensis
29.02.2016 15:04:59

FastEddie: Pysyäkseen vitriinissä täytyy ilmo uusia joka päivä!

Ja sen jos tekee vetää joku varmasti herneen nenään ja kommentoi ettei sitä ilmoitusta tarvitse joka päivä nostella... ;D. Nimim. Kokemusta on.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
arijuki
29.02.2016 15:47:23 (muokattu 29.02.2016 15:47:38)
Åboensis: Ja sen jos tekee vetää joku varmasti herneen nenään ja kommentoi ettei sitä ilmoitusta tarvitse joka päivä nostella... ;D. Nimim. Kokemusta on.

Ei kai siinä ongelmaa ole jos poistaa vanhan?
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
B-tone-flat
29.02.2016 15:49:30
Åboensis: Ja sen jos tekee vetää joku varmasti herneen nenään ja kommentoi ettei sitä ilmoitusta tarvitse joka päivä nostella... ;D. Nimim. Kokemusta on.

Eihän noita ilmoja saa jätä viikossa kun sen max 5? Olis ehkä järkevämpää jos ilmot olis sivulla matriisin muodossa nettikaupan tyyliin. Kuvaketta klikkaamalla sais sit tarkemmat jorinat. Olis nopeammin selattavissakin.
Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train.
Sjömanni
29.02.2016 16:01:30
B-tone-flat: Eihän noita ilmoja saa jätä viikossa kun sen max 5? Olis ehkä järkevämpää jos ilmot olis sivulla matriisin muodossa nettikaupan tyyliin. Kuvaketta klikkaamalla sais sit tarkemmat jorinat. Olis nopeammin selattavissakin.

Alasvetovalikosta "Näytä: Vain otsikot".
"Hyvä pändi! Ei muuta kuin kytkin pohjaan ja asfaltti rullalle!" - sn
Åboensis
29.02.2016 16:43:19

arijuki: Ei kai siinä ongelmaa ole jos poistaa vanhan?

Hämmästyttävää kyllä joku on kokenut mielipahaa jopa silloin kun olen toiminut juuri em. tavalla...

Eihän noita ilmoja saa jätä viikossa kun sen max 5?

... tästäkin huolimatta ;D.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
K.Hill
29.02.2016 17:45:16
Näin ei ainakaan mene kaupaksi. Ilmoituksessa sanotaan, että voi ottaa yhteyttä pikaviestilläkin. Myyjä ei vain ole kirjautunut ilmoituksen jättämisen jälkeen lähes kolmeen vuorokauteen mahdollisia viestejä lukemaan. Onkohan katsonut meilit?

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1102017
tuskiz
29.02.2016 18:07:11
Navdi: Tässä on body noin 34mm paksu. Kuin ohut tuossa reissuessa sitten on?

Juu, kitararistit ovat kovin vaativia mitä tulee kalustoon. Jos on päätetty että se ainoa oikea ja paras on juuri tietynlainen, voi olla vaikea saada vakuuttuneeksi siitä, että myös toisenlaiset ratkaisut saattavat olla toimivia. Itselläni oli aikaisemmin 50's neck Les Paul Studio ja siinä oli vielä tätäkin tuhdimpi kaula. Mun on annettu ymmärtää, että Gibsoneissa tätä mittojen vaihtelua on vuosien varrella tapahtunut huomattavankin paljon.

Nyt kun katon vähemmän unisilla silmillä niin onhan tossa sunkin SG:ssä aika normin näköinen body, katsoin aikaisemmin että nuo bodyn syvennykset oli vähän miedompia kuin tässä: http://static.musicbusiness.fr/medi … ibson-sg-61-reissue-sg61hcnh1-3.jpg
MM. Epiphonen SG:ssä on normina sellainen tujumpi ja vähän painavempi body, mutta tässä ei tottakai missään nimessä puhuta saman sarjan soittimista.

Mitat on SG:ssä kyllä vaihdelleet vuosien varrella, jotkut sanoo että SG korjattiin oikeasti vasta joskus 2011 stankun myötä mitä se sitten tarkoittaakaan, tämmöisille ihmisille on tosiaan hyvinkin vaikea myydä mitään graalin maljaa ja liitonarkkia vähempää.
Antsa Lipsanen
02.03.2016 14:53:36
Vaihtelevasti meneepi kaupaksi. Wamplerit taitaa olla in, koska kukaan ei myy mulle omaansa ja taas omat myymäni Wamplerit ovat menneet hyvin ja asiallisella hinnalla:) Sitä minä ihmettelen kuitenkin, ettei AnalogAlien herätä kiinnostusta. Onhan se vähän erikoisempi, mutta aika mainio eikä enää hinnankaan kiroissa. Jännä.
BugBadWolf
02.03.2016 15:47:48
Gary the pine: Mutta mikä on kun ei löydy tavaraa ostettavaksi???

Tämähän se. Pistin jo ajat sitten parhaat ostohousut jalkaan ja kehuin että rahalla ostaisin Mesa Mark V-combon. Eikä edes Nigerialainen prinssi ole tarjonnut yhtään. Ostohousujen prässit alkavat olla jo huonona ja persus kiiltää.

Mikä siinä nyt maksaa? Vahvistinhan on kauhea rotisko. Painaa tonnin ja nappuloita on ihan liikaa. Järki-ihminen myisi sellaisen heti minunlaiselleni kajahtaneelle, kun tilaisuus kerran on olemassa. ;D
Gary the pine
02.03.2016 16:56:36
BugBadWolf: Tämähän se. Pistin jo ajat sitten parhaat ostohousut jalkaan ja kehuin että rahalla ostaisin Mesa Mark V-combon. Eikä edes Nigerialainen prinssi ole tarjonnut yhtään. Ostohousujen prässit alkavat olla jo huonona ja persus kiiltää.

Mikä siinä nyt maksaa? Vahvistinhan on kauhea rotisko. Painaa tonnin ja nappuloita on ihan liikaa. Järki-ihminen myisi sellaisen heti minunlaiselleni kajahtaneelle, kun tilaisuus kerran on olemassa. ;D

Mä oon kuutioinut tän nyt kotifilosofina silleen, että maassa jossa kaikki on paskaa paitsi kusi, ja sekin on kun sen jäädyttää ja tunkee perseeseen, jos joku haluaa ostaa jotakin, on siinä oltava joku kierous tahi muu epäilyttävyys.

Eli vaikka sulla olis kapine josta et tykkää, et tee sillä mitään tai voisit vaihtaa sen paremmin itelles sopivaan kapineeseen, niin jos just sen kapineen joku haluaisi oikein ilmoituksella ostaa, alkaa tämä epäilevä Tuomas pohtimaan että mitähän on jäänyt tästä omasta turhakkeesta tajuamatta, mitä tuo toinen näkee tässä mitä minä en näe ja pahimmillaan jos sen sille toiselle myy niin sittenhän olen ilman, en tiedä mitä mutta jotain mulla ei sitten ole.

En mä oikein enää muuta keksi...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Guitarfreak
02.03.2016 17:50:31
Gary the pine: Mä oon kuutioinut tän nyt kotifilosofina silleen, että maassa jossa kaikki on paskaa paitsi kusi, ja sekin on kun sen jäädyttää ja tunkee perseeseen, jos joku haluaa ostaa jotakin, on siinä oltava joku kierous tahi muu epäilyttävyys.

Eli vaikka sulla olis kapine josta et tykkää, et tee sillä mitään tai voisit vaihtaa sen paremmin itelles sopivaan kapineeseen, niin jos just sen kapineen joku haluaisi oikein ilmoituksella ostaa, alkaa tämä epäilevä Tuomas pohtimaan että mitähän on jäänyt tästä omasta turhakkeesta tajuamatta, mitä tuo toinen näkee tässä mitä minä en näe ja pahimmillaan jos sen sille toiselle myy niin sittenhän olen ilman, en tiedä mitä mutta jotain mulla ei sitten ole.

En mä oikein enää muuta keksi...

Kaikki haluaa vaan Vertex-waheja... :)

Ei oikeen nuo Bossin multiefektiänkyrätkään mene kaupaksi näköjänsä. Näin keittiösekologina voisin veikata että se mikä on kitarakamapalstoilla kuuminta hottia menee helposti. Muut menee persnetolla.

Täytyypä tehdä tänne aina threadi jossa ylistetään omalla (ja tekaistuilla) nimimerkillä yli kaiken aina sitä mitä itse on myymässä... :P
>-)))>
iec
02.03.2016 18:01:39

Gary the pine: Mä oon kuutioinut tän nyt kotifilosofina silleen, että maassa jossa kaikki on paskaa paitsi kusi, ja sekin on kun sen jäädyttää ja tunkee perseeseen..

Viitannet siis tuohon ei-lännessä olevaan naapurimaahan? Tai ainakin niin mä olen tuo vertauksen kuullut :D Täällä Suomessahan ollaan vain kateellisia toisille. Mutta joo... Oonpa tosiaan kuullut tapauksen, että basson myyjä ei myynytkään, kun ostaja lupasi maksaa torilla olleen hintapyynnöksi mukaisen summan rahaa. Kun kerran yksi oli kiinnostunut, niin joku toinenkin voisi olla, ja maksaa vielä enemmän :D

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
BugBadWolf
02.03.2016 18:17:04
GaryThePine:...

Tiedähäntä mikä se lopullinen syy on. Aika moni tuntuu odottelevan jonkinlaista ihmeellistä jackpotia tarpeettomien kapineiden kohdalla. Vaikka logiikka väittäisi käytetyn tavaran halpenevan joka päivä, moni tuntuu odottavan hintojen nousua.

Vaan noita viitosmarkkeja ei taida comboina olla liikaa koko maassa muutenkaan. Pitänee alkaa tosissaan tutustumaan korvikkeisiin. Parikin mielenkiintoista olisi jo torilla. Olisi vain ollut kaksi samanlaista hyvään tarpeeseen.

Voisin toki tulla järkiini ja hankkia sen himoitsemani rotiskon hinnalla 4 hyvää tai 2 todella hyvää vahvistinta.

MUTTA MYYKÄÄ MINULLE NYT HELVETISSÄ SE MARK V COMBO!!!! ;D

Guitarfreak: ...Ei oikeen nuo Bossin multiefektiänkyrätkään mene kaupaksi näköjänsä...

Olisikohan se tuon kympin kanssa niin, että kun satasiakin alkaa saamaan 250€:llä, ei samanhintainen kymppi oikein tahdo kelvata?

Sinun hinnastasi en toki tiedä (en tullut katsoneeksi), mutta aika monta varttitonnin hintaista on nähty.

Mulitihärpäkkeiden hinnoittelu menee muutenkin melkein samaa tahtia tietokoneiden kanssa. Eilisen huippuhärveli on tänään melkein ongelmajätettä. Pitänee vain uskoa, että niihin sijoitettua rahaa ei tule uudelleen näkemään.
BugBadWolf
02.03.2016 18:31:54
iec: ...Oonpa tosiaan kuullut tapauksen, että basson myyjä ei myynytkään...

-iec

Minulle on jo pari mesakauppaa mennyt kuralle siten, että myyjä on vetänyt kamppeen pois ja paahtaa onnellisena kaupanteon aikana saamiensa vinkkien perusteella mesaansa uudelleensyttyneen rakkauden roihulla.

En minä siitä pahana ole. Päinvastoin. Hyvähän se, että ihmiset saavat kapineensa toimimaan. Autan sellaisessa ihan mielelläni, jos voin.

Mutta olen itsekin myynyt muunmerkkisiä, joskus varsin kalliitakin laitteita pois ihan siksi, että ne eivät vain toimi minulla. Koskaan ei ole tullut mieleenkään alkaa juonittelemaan, jos omasta mielestäni mahdoton kapistus toimisikin toisella.

Yritän vielä pitää hinnat tolkullisina, vaikka joskus innokkaana romunkerääjänä saan hyppysiini sellaistakin kampetta, josta en mitään tiedä. Silloinkin mahdollisesti asettamani järjetön hintapyyntö on käsiteltävissä ihan järjellisesti juttelemalla.

No jaa. Ehkäpä tämä selittää sen, miksi olen pysynyt köyhänä?

Ehkäpä minun pitäisikin alkaa rikkaaksi? Pitääkin kokeilla, josko tuossa Vettassa pitäisi tämä uuden hinta x 0,7 sääntö. Viimeksi näin uuden hinnan luthmannilla ja taisi olla 3500€ ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)