Aihe: Kaiutinsuosituksia aggressiiviseen bluesrockiin
1 2 3 4 5
Åboensis
25.02.2016 10:10:44 (muokattu 25.02.2016 10:11:05)

Hauskaa seurata sivusta tätä ei-hifistely -hifistelyä. Varsinkin, kun itsellä ei ole varsinaisesti mitään annettavaa keskusteluun. Hankalalta vaikuttaa sen oikean löytäminen. Onnea kuitenkin etsintään ;D.

Sen verran joka tapauksessa kiinnostuin noista kaikista luetelluista luvuista (tehonkestot ja muut) että piti oikein käydä kurkkaamassa, mitä oman vahvistimen (Rivera BM-100) kajarissa lukee. Siellä todettiin notta kyseessä on OEM sarjan Electro Voice EVM-15L kaiutin. Tehonkesto hulppeat 400w, herkkyys (käsittääkseni) 93db. Tuon viimeisen tiedon poimin muuten netistä, en itse kajarista ;D. Hyvin pelittää, hyvältä soundaa, ei tarvitse vaihtaa. Sori offari, ei mulla muuta, jatkakaa.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
iec
25.02.2016 10:23:49

Åboensis: Hauskaa seurata sivusta tätä ei-hifistely -hifistelyä. Varsinkin, kun itsellä ei ole varsinaisesti mitään annettavaa keskusteluun. Hankalalta vaikuttaa sen oikean löytäminen. Onnea kuitenkin etsintään ;D.

Sen verran joka tapauksessa kiinnostuin noista kaikista luetelluista luvuista (tehonkestot ja muut) että piti oikein käydä kurkkaamassa, mitä oman vahvistimen (Rivera BM-100) kajarissa lukee. Siellä todettiin notta kyseessä on OEM sarjan Electro Voice EVM-15L kaiutin. Tehonkesto hulppeat 400w, herkkyys (käsittääkseni) 93db. Tuon viimeisen tiedon poimin muuten netistä, en itse kajarista ;D. Hyvin pelittää, hyvältä soundaa, ei tarvitse vaihtaa. Sori offari, ei mulla muuta, jatkakaa.

Riverat on sen verran monipuolisia säädöiltään ja vakiokajarit sen verran hyviä, että ei tarvitse kajareita paljon vaihdella ;) Hyviä pelejä kaiken kaikkiaan.

Onhan tämä kama...kkaus joskus aika pöljää hommaa. Pitäisi vain keskittyä soittamiseen ja soittotaitojen kehittämiseen, mutta kun on paljon helpompaa (omakohtainen kokemus) vaihdella soittokamppeita ja niiden nippeleitä&komponentteja kuin oppia soittamaan paremmin :D Ei vaiskaan - onhan tässä hifistelyssä oma viehätyksensä ja se kuuluu harrastukseen.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Jymi
25.02.2016 10:26:52
Jucciz: Mikä niistä?

Se mikä minulla on vahvistimessa.
klobasa
25.02.2016 10:28:50
Åboensis: Hauskaa seurata sivusta tätä ei-hifistely -hifistelyä. Varsinkin, kun itsellä ei ole varsinaisesti mitään annettavaa keskusteluun. Hankalalta vaikuttaa sen oikean löytäminen. Onnea kuitenkin etsintään ;D.

Itse mietin juuri, että mulla on Tweed Deluxelle kolme keskenään erilaista kaiutinta ja ajattelin laittaa kaikki kolme torille ja myyn niistä pois kaksi. Ostajat saa päättää mikä jää mulle :) Ei se ole niin tarkkaa ellei sitten hae jotain äärisoundia (tosi skuupattu, tosi kirkas, tosi tumppu tms.)...
Gabe
25.02.2016 11:00:37

No hyvä että on joku viihdearvo tälläkin säikeellä. :)

Itse asiahan ratkesi jo pari päivää sitten, eikä se nyt niin kovin hankalaa ollut. Muutama hyvä neuvo, lyhyt keskustelu vahvistimen valmistajan kanssa ja pari tarjousta pikaviestillä. Kolmea kaiutinta testasin ja valitsin sopivimmat käyttöön. Aikaa ei mennyt kovin montaa kymmentä minuuttia ja kun vanhat sai vielä menemään vaihdossa niin ei rahaakaan mennyt. Samoilla vauhdeilla keksin paremman ratkaisun myös tuohon 2x12 kaappiin, mikä oli odottamaton mutta kiva juonenkäänne.

Muusikoiden.net on muuttunut viimeaikoina vähän puuduttavaksi. Tämän keskustelualueen nimi on Kitarakamat, mutta ihan sama mistä yrittää puhua niin se on joko hifistelyä tai kamarunkkausta (tai sitten tulee monen sadan sivun riita jostain pikkuseikasta). Kuitenkin esimerkiksi kaiutin ja kaiutinkaappi ovat yksi merkittävimmin lopputulokseen vaikuttavia palasia kokonaisuudessa. Jos nämäkin leimataan jo hifistelyksi minkä vaikutusta ei käytännössä huomaa niin en enää ihmettele jos oikeasti pienemmät erot menee ihan ohi. :D

Lyöpä tuohon tilalle vaikkapa sellainen elementti jonka herkkyys on 101db ja tehonkesto 50-60w. Jos et huomaa eroa niin luovutan. ;) ...3db ero on puolet lisää tai vähemmän ääntä. Itse tykkään ajaa tuota konetta lujaa, joten jo 3db vähemmän herkällä kaiuttimella pääsee samaan lopputulokseen kuin aiemmin.. mutta huomattavasti inhimillisemmillä äänenpaineilla.
Åboensis
25.02.2016 11:27:10 (muokattu 25.02.2016 12:37:25)

Gabe: No hyvä että on joku viihdearvo tälläkin säikeellä. :)

Nimenomaan :D. Siis ihan oikeasti olen tykännyt lukea tätä, ilman mitään sarkasmikertoimia.

Muusikoiden.net on muuttunut viimeaikoina vähän puuduttavaksi. Tämän keskustelualueen nimi on kitarakamat, mutta ihan sama mistä yrittää puhua niin se on joko hifistelyä tai kamarunkkausta (tai sitten tulee monen sadan sivun riita jostain pikkuseikasta).

No juu, tämä on valitettavasti totta. Itsekin syyllistyn tuohon hifistely -herjaan turhan helposti, vaikka olen ihan samanlainen runqvisti kuin muutkin. Mun kamaonaniani vain on aina kohdistunut kitaroihin, ei vahvistimiin. Sori. Johtuu näistä multakorvista - musankuuntelunkin aloitin paskalla monomankalla ;D.

Lyöpä tuohon tilalle vaikkapa sellainen elementti jonka herkkyys on 101db ja tehonkesto 50-60w. Jos et huomaa eroa niin luovutan. ;) ...3db ero on puolet lisää tai vähemmän ääntä. Itse tykkään ajaa tuota konetta lujaa, joten jo 3db vähemmän herkällä kaiuttimella pääsee samaan lopputulokseen kuin aiemmin.. mutta huomattavasti inhimillisemmillä äänenpaineilla.

Onneksi tähän ei tarvitse lähteä, Riverassa on nimittäin sen verran hyvät ja monipuoliset säätömahdollisuudet ;D. Ensinnäkin takapaneelista löytyy triodi-/ pentodikytkin, jolla pääteasteen tehoja voi hillitä. Etupaneelissa taasen on paitsi hi- ja lo -sisäänmenot, myös hi- ja lo -tehokytkin, joka oikeasti vaikuttaa myös äänenpaineeseen. Kummallakin kanavalla tietenkin ihan oma, toimiva mastervolumensa. Ja jos nuo eivät riitä, löytyy vahvistimesta myös Slavemaster, sisäänrakennettu keinokuorma. Niin, ja onhan siinä Focus -kytkinkin, jolla kaiuttimen herkkyyttä saa säädettyä. Aika hyvin on toistaiseksi löytynyt soundit erilaisilla äänenpaineilla kerrostalosta treenikselle ;D.

P.S. Tsekkauskutsu on edelleen voimassa, jos kiinnostaa.

E: Mainitsinko jo, että Paul Rivera on nero?
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
iec
25.02.2016 12:02:05

Åboensis: ...E: Mainitsinko jo, että Paul Rivera on nero?

Rivera taitaa edelleen käyttää MIL-standardin mukaisia komponentteja (piirilevymatsku ja juotettavat komponentit piirilevyllä), joten yksilövaihtelu on pienempi ja tuotteen odotettu elinikä on pidempi kuin perussarjan komponenteilla. Paria Riveraa olen testannut ja ovat säädöiltään ja soundiltaan todella monipuolisia kamppeita.

Bluetonen Harry on tainnut napata Dusty Roadiin tuon ajatuksen Marshall-tyylisestä särökanavasta Fender-tyylisen clean-kanavan parina kenties Riveran vahvareista. Tai sitten on ihan itse fundeeraamalla päätynyt samanlaiseen hyvään ideaan.

-iec
harryk
25.02.2016 13:12:01

iec: Rivera taitaa edelleen käyttää MIL-standardin mukaisia komponentteja (piirilevymatsku ja juotettavat komponentit piirilevyllä), joten yksilövaihtelu on pienempi ja tuotteen odotettu elinikä on pidempi kuin perussarjan komponenteilla. Paria Riveraa olen testannut ja ovat säädöiltään ja soundiltaan todella monipuolisia kamppeita.

Bluetonen Harry on tainnut napata Dusty Roadiin tuon ajatuksen Marshall-tyylisestä särökanavasta Fender-tyylisen clean-kanavan parina kenties Riveran vahvareista. Tai sitten on ihan itse fundeeraamalla päätynyt samanlaiseen hyvään ideaan.

-iec

En tiennyt ensimmäisen Bluetone Dusty Roadin rakennusaikaan (n. 10 vuotta sitten) mitään Rivera vahvareista. Oma lähtökohtani oli meidän cover-bändi, jossa biisit saattoivat vaihtua saman setin aikana vaikka mestäkukista paranoidiin. Piti saada kitaravahvari, josta saisi ilman päiväkausien ruuvailuja tuohon palettiin tarvittavat hyvät saundit ulos. Joku muukin on varmaan tarvinnut vastaavaa, sillä Bluetone vahvistimia on tehty jo liki 300 kpl, joista aika iso osa on Dusty Roadeja eri versioina.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
jniska
25.02.2016 15:29:33
Gabe: No hyvä että on joku viihdearvo tälläkin säikeellä. :)

...Kolmea kaiutinta testasin ja valitsin sopivimmat käyttöön. Aikaa ei mennyt kovin montaa kymmentä minuuttia

Syvällistä testausta useassa eri kontekstissa ja tilassa, hiljaa ja kovaa soittaen. Ja tällä perusteella ollaan sitten niin asiantuntijaa että ....
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
tele09
25.02.2016 15:46:03
Nyt kun kajari on löytynyt on aika aloittaa erilaisten etuaste-putkien kokeilu. Ja sitten kun sopivat löytyy, pääteaste-putket kokeiluun. NOS putkia tietysti.
Gabe
25.02.2016 16:07:59 (muokattu 25.02.2016 16:10:45)
tele09: Nyt kun kajari on löytynyt on aika aloittaa erilaisten etuaste-putkien kokeilu. Ja sitten kun sopivat löytyy, pääteaste-putket kokeiluun. NOS putkia tietysti.

Etuasteessa ja päätteessä on parasta kiinalaista uustuotantoa ja saa olla jatkossakin.

Åboensis: Nimenomaan :D. Siis ihan oikeasti olen tykännyt lukea tätä, ilman mitään sarkasmikertoimia.

Itse jo vähän kaduin että yritin jotain uutta keskutelua tänne luoda. :) Noh, onneksi on TGP ja TDPRI, siellä ei sentään ihan yhtä köyhää ole vielä.

No juu, tämä on valitettavasti totta. Itsekin syyllistyn tuohon hifistely -herjaan turhan helposti, vaikka olen ihan samanlainen runqvisti kuin muutkin. Mun kamaonaniani vain on aina kohdistunut kitaroihin, ei vahvistimiin. Sori. Johtuu näistä multakorvista - musankuuntelunkin aloitin paskalla monomankalla ;D.

Muutenkin yhteishenki noin yleisesti on aika ankea täällä ollut jo jonkin aikaa. Suurin osa viesteistä on pelkkää rölötystä tai suoraa vittuilua vailla mitään sisältöä. Tuntuu että nuo pikaviestit alkaa olla suurinta antia mitä tällä sivulla on enää tarjota nyt kun tuo torikin vaikuttaa hiljenevän hiljenemistään. Onneksi soitto on kivaa eikä se liity mnettiin mitenkään.

Sen vielä jollain tasolla ymmärrän jos pitkän linjan leipiintynyt ammattilainen ei enää hirveästi jaksa innostua mistään nanopiuhoista tai NOS putkista vaan valitsee mahdollisimman halvat ja toimivat työkalut jolla niistä ainaisista iskelmä covereista selviää. Mutta suurin osa täällä tuskin mitään ammattilaisia on ja ainakin itselleni kaikenlainen korkinhaistelu ja hifistely on osa tätä harrastusta siinä missä soittaminenkin.

Onneksi tähän ei tarvitse lähteä, Riverassa on nimittäin sen verran hyvät ja monipuoliset säätömahdollisuudet ;D. Ensinnäkin takapaneelista löytyy triodi-/ pentodikytkin, jolla pääteasteen tehoja voi hillitä. Etupaneelissa taasen on paitsi hi- ja lo -sisäänmenot, myös hi- ja lo -tehokytkin, joka oikeasti vaikuttaa myös äänenpaineeseen. Kummallakin kanavalla tietenkin ihan oma, toimiva mastervolumensa. Ja jos nuo eivät riitä, löytyy vahvistimesta myös Slavemaster, sisäänrakennettu keinokuorma. Niin, ja onhan siinä Focus -kytkinkin, jolla kaiuttimen herkkyyttä saa säädettyä. Aika hyvin on toistaiseksi löytynyt soundit erilaisilla äänenpaineilla kerrostalosta treenikselle ;D.

P.S. Tsekkauskutsu on edelleen voimassa, jos kiinnostaa.

E: Mainitsinko jo, että Paul Rivera on nero?

Tuosta voisi kyllä jossain kohtaa ottaa tyypit, samalla kylällä taidetaan olla? En ole koskaa tainnut yhtään Riveraa kokeilla. Ei sen puoleen, kyllä noissa omissakin koneissa säätöjä riittää enemmän kuin tarpeeksi. Ja kyllä tuo Blackhawk oli hyvä soundeiltaan, herkkyys vain oli liikaa ja se vaati aika paljon tehoa jotta siitä alkoi irtoamaan tuota kompressoitumista mikä ALNICO elementeissä on tosi hienoa, tuntui että se ominaisuus menee vähän hukkaan noin.

jniska: Syvällistä testausta useassa eri kontekstissa ja tilassa, hiljaa ja kovaa soittaen. Ja tällä perusteella ollaan sitten niin asiantuntijaa että ....

Niin siis kaiuttimen vaihtoihin ym. ylimääräiseen puljaukseen ei mennyt aikaa kuin suunnilleen sen parikymmentä minuuttia. Koin aiheelliseksi korostaa että soittoaikaa pyrittiin tällaiseen hifistelyyn tuhlaamaan mahdollisimman vähän. Useamman tunnin kovaa soittoa (kuka nyt hiljaa soittaa?) jokainen tötterö tokii sai osakseen. Pitkässä juoksussa selviää sitten loput, kyllä se vaatii useamman kuukauden jotta tulee ihan oikeasti tutuksi joka puoli.
Åboensis
25.02.2016 17:11:43

Gabe: Muutenkin yhteishenki noin yleisesti on aika ankea täällä ollut jo jonkin aikaa. Suurin osa viesteistä on pelkkää rölötystä tai suoraa vittuilua vailla mitään sisältöä. Tuntuu että nuo pikaviestit alkaa olla suurinta antia mitä tällä sivulla on enää tarjota nyt kun tuo torikin vaikuttaa hiljenevän hiljenemistään. Onneksi soitto on kivaa eikä se liity mnettiin mitenkään.

Äläs nyt, onhan täällä välillä hauskojakin vääntöjä - tosin siitä Red Cable -keskustelustakin alkaa olla jo aikaa... Siinä olet kyllä ihan oikeassa että soitto on aina hauskempaa kuin Mnet ;D.

Sen vielä jollain tasolla ymmärrän jos pitkän linjan leipiintynyt ammattilainen ei enää hirveästi jaksa innostua mistään nanopiuhoista tai NOS putkista vaan valitsee mahdollisimman halvat ja toimivat työkalut jolla niistä ainaisista iskelmä covereista selviää. Mutta suurin osa täällä tuskin mitään ammattilaisia on ja ainakin itselleni kaikenlainen korkinhaistelu ja hifistely on osa tätä harrastusta siinä missä soittaminenkin.

Mää en kyllä ole sen enempää ammattilainen kuin soita iskelmääkään, mutta jotenkin olen onnistunut pitämään sen kaikkein pahimman korkinhaistelijan itsessäni kurissa. Ehkä mulla on vaan huono hajuaisti? Kitaroita on tietysti aina pitänyt ostella (ja myydä) mutta ei musta ole koskaan ollut edes oikein niitä modailemaan, vahvaimista nyt puhumattakaan. Ja keikallekin otan melkein aina ne samat kaksi keppiä... ;D

Tuosta voisi kyllä jossain kohtaa ottaa tyypit, samalla kylällä taidetaan olla? En ole koskaa tainnut yhtään Riveraa kokeilla. Ei sen puoleen, kyllä noissa omissakin koneissa säätöjä riittää enemmän kuin tarpeeksi.

Juu, eiköhän me majailla suunilleen samoilla nurkilla, mä asun Turussa. Heitä pikaviestillä joskus niin sovitaan soittorupeama teitin tai meitin treenikselle. Laitetaan Rivera ja Redplate molemmat tulille ja hifistellään kunnolla ;D.
Laulava Kylätohtori
26.02.2016 10:33:00 (muokattu 26.02.2016 10:33:59)
Voisi kyllä jutuista kuvitella, että mnet on maailmankiertueita tekevien huippuammattilasten foorumi. Yleisö sitä, levytykset tätä. Tosiasia vaan taitaa olla, ettei täällä paljon muita ole kuin kotisoittajia tai parhaassa tapauksessa bändejä, jotka satunnaisesti vetävät kaljapalkalla keikkaa jossain räkälässä. Levytkin maksetaan omasta pussista.

Siinä mielessä niitä makuuhuonekitaristine hifistelyjä ei kannattaisi niin kovin ylimielisesti olla tyrmäämässä. Ja toisaalta, eikös tämä ole kitarakamat-palsta, jossa kuuluukin vääntää 300 euron putiikki-tubescreamereiden sirujen eroista.

Eikös soitto_äijien kannattaisi mennä tuonne soittaminen-palstan puolelle keskustelemaan soittamisesta, niin ei tarvitsisi täällä olla koko ajan mieltään pahoittamassa ärsyttävien amatöörien typerästä kamarunkkauksesta. Tai miksi tunkea ylipäätään tänne. Siitä vaan omat viisaudet käyttöön, tietokone kiinni ja eiku reenaamaan...
They pass too much electricity. -SRV
calluna
26.02.2016 11:05:28 (muokattu 26.02.2016 11:05:56)
Laulava Kylätohtori: Voisi kyllä jutuista kuvitella, että mnet on maailmankiertueita tekevien huippuammattilasten foorumi. Yleisö sitä, levytykset tätä. Tosiasia vaan taitaa olla, ettei täällä paljon muita ole kuin kotisoittajia tai parhaassa tapauksessa bändejä, jotka satunnaisesti vetävät kaljapalkalla keikkaa jossain räkälässä. Levytkin maksetaan omasta pussista.

Siinä mielessä niitä makuuhuonekitaristine hifistelyjä ei kannattaisi niin kovin ylimielisesti olla tyrmäämässä. Ja toisaalta, eikös tämä ole kitarakamat-palsta, jossa kuuluukin vääntää 300 euron putiikki-tubescreamereiden sirujen eroista.

Eikös soitto_äijien kannattaisi mennä tuonne soittaminen-palstan puolelle keskustelemaan soittamisesta, niin ei tarvitsisi täällä olla koko ajan mieltään pahoittamassa ärsyttävien amatöörien typerästä kamarunkkauksesta. Tai miksi tunkea ylipäätään tänne. Siitä vaan omat viisaudet käyttöön, tietokone kiinni ja eiku reenaamaan...

Nyt on viisauden sanoja.
Mutta siltikin, keskustelupalstalla kun ollaan, niin sana on pitkälti vapaa :)
Ja aktiivisimmat Graalin maljan etsijät ovat luonnollisesti tapetilla (itseaiheutetusti), ja siten altistuvat myös kommentoinnille tai jopa arvostelulle.
Ja tervemenoa vaan hifipalstoille avaamaan keskustelua virtakaapeleiden soundieroista, kyllä toinen makuuhuonehifistelijä osaa toista makuuhuonehifistelijää arvostella sielläkin.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
PJS
26.02.2016 11:24:34

Mä en ymmärrä miten hifistely vois olla mitään muuta kuin kehu? Eiks mahdollisimman hyvän saundin hakeminen oo kuitenkin pelkästään positiivinen ja kannatettava asia.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Åboensis
26.02.2016 11:46:56

Laulava Kylätohtori: Voisi kyllä jutuista kuvitella, että mnet on maailmankiertueita tekevien huippuammattilasten foorumi. Yleisö sitä, levytykset tätä. Tosiasia vaan taitaa olla, ettei täällä paljon muita ole kuin kotisoittajia tai parhaassa tapauksessa bändejä, jotka satunnaisesti vetävät kaljapalkalla keikkaa jossain räkälässä. Levytkin maksetaan omasta pussista.

Nooh, tohtori ottaa nyt lääkärilaukustaan pinsetit esiin ja kaivaa sen pikkuisen herneen pois nenästään, jookos? (Laitan tähän vielä hymiön, että käy varmasti ilmi, että edellinen oli kirjoitettu hyvässä hengessä ja pilke silmäkulmassa) ;D

Edellinen keikka oli tosiaan pienessä kaljakuppilassa mutta keikkapalkkio tuli onneksi euroina. Itse en sitäpaitsi edes juo - olutta tahi muutakaan alkomaholia joten kaljapalkalla en suostu esiintymään. Kaiken kaikkiaan noita keikkoja on/ on ollut n. kerran kuussa, kesällä hieman useammin. Kai sitä voi satunnaiseksi sanoa. Edellinen levytyskin piti tosiaan maksaa itse, mutta julkaisun hoiti ihan oikea levy-yhtiö. Seuraava hoitunee samanlaisella diilillä. Mitäs siitä ;D?

Ei näitä juttuja kannata niin tosissaan ottaa. Jos kamojen (oli ne sitten kitaroita, komponentteja tai vaikka kaiuttimia) haistelu ja vaihtelu ja niistä nettisivustolla vaahtoaminen tekee ihmisen tyytyväiseksi niin siitä vaan! Sitä pitää tehdä mistä tykkää. Minusta on kiva lukea (ja välillä kommentoidakin) toisten seikkailuista kitarakamojen ihmeellisessä maailmassa. Netti olisi paljon tylsempi ilman Mnettiä ja sen vääntöjä - ihan aikuisten oikeasti, ilman mitään ironiaa. Eipä mulla muuta, jatkakaa.

P.S. Jos joku on harmistunut mun aivopieruista niin pyydän vilpittömästi anteeksi.
steelduck
26.02.2016 12:56:30

Laulava Kylätohtori:

Minä en osaa edes soittaa... :D, mutta mutta putiikki-fuzzit yms. on hullun hienoja ja voi sitä iloa kun uudella spedulla roiskaisee sen henkkasoinnun ilmoille...

Minusta on yhtä hauskaa speksata spedu-lautaa tai nähtävästi seuraavaksi noita ämyreitä, kuin treenata sitä soittamista. Jos joskus oppii soittamaan, niin että bändiin huolittaisiin niin ei ole ainakaan kamoista kiinni.
Jukka Häikiö
26.02.2016 13:39:09

steelduck: Minä en osaa edes soittaa... :D, mutta mutta putiikki-fuzzit yms. on hullun hienoja ja voi sitä iloa kun uudella spedulla roiskaisee sen henkkasoinnun ilmoille...

Minusta on yhtä hauskaa speksata spedu-lautaa tai nähtävästi seuraavaksi noita ämyreitä, kuin treenata sitä soittamista. Jos joskus oppii soittamaan, niin että bändiin huolittaisiin niin ei ole ainakaan kamoista kiinni.

Juups, ei ne meikäläisenkään soittokamppeet oo missään suhteessa soittotaitoon, mut kuten monasti aiemminkin todettu:Jos kamat on kunnossa, peilistä löytyy jos soitto ei suju.
Vaikka vähään aikaan ei oo kamppeiden kanssa säätäminen isosti kiinnostanut, niin on siitä se hyöty ollut, et ainakin kamojen puolesta on "tone kohillaan". Loppu- ja alkupelissä kuitenkin suht kohtuuhintainen harrastus verrattuna moneen, ellei nyt ihan karkaa skootteri rukkasesta.
Aiheen puolesta:Celestion G12-65 on se elementti, jos pitäisi valita vain yksi kaikkien joukosta, eikä niin väliä onko orkkis, vai Heritage.

"kotisoffa, pizzerian nurkka, klubi, festari, stadion, sama kai se, missä niistä tuhertaa menemään, pääasia et meteliä tulee ja kivaa on, ei kai muulla ole kakankaan väliä"
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
iec
26.02.2016 19:09:19

steelduck: Minä en osaa edes soittaa... :D, mutta mutta putiikki-fuzzit yms. on hullun hienoja ja voi sitä iloa kun uudella spedulla roiskaisee sen henkkasoinnun ilmoille...

Olen myös huomannut itsessäni samanlaista vikaa, eli en ehkä osaa soittaa, mutta tykkään tosi paljon hyvistä kitaroista ja vahvareista ja pedaaleista ja vaikka mistä kitaransoittoon liittyvistä härpättimistä. Niitä on sitten kiva säädellä ja tuunata :D

-iec
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)