Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarjolla apua biisientekoon kotiäänittäjälle
1
dantone
15.02.2016 04:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen avannut uuden palvelun teille kaikille biisientekijöille/kotiäänittäjille. Eli te kaikki hyvät kolleegaat joilla on pöytälaatikko täynnä biisinideoita mutta vaikeuksia saada niitä eloon. Kurkkikaahan uutta sivustoani: www.biisiraita.com
 
Ja etukäteen sori jos tämä on väärässä paikassa. Ajattelin että täältä teitä biisintekijöitä löytää eniten :)
 
t.Dansku
 
TomiA.
15.02.2016 21:54:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin minut löytää täältäkin! Kyllä tuo palvelu kieltämättä on kiinnostavaa mutta katsotaan nyt! Kyllä joskus olisi hyvä tehdä yhteistyötä muiden muusikoiden ja lauluntekijöiden kanssa varsinkin soolotuotannon puolella. Ja olenhan tähänkin mennessä saanut apua biisintekoon mutta kyllä voin ottaa sinuun yhteyttä mikäli on tarvetta! Olenhan minäkin opetellut soittamaan koskettimia ja sähkökitaraa!
 
Nimeni on Tomi Antinoja
cosmob83
22.02.2016 13:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dantone: Olen avannut uuden palvelun teille kaikille biisientekijöille/kotiäänittäjille. Eli te kaikki hyvät kolleegaat joilla on pöytälaatikko täynnä biisinideoita mutta vaikeuksia saada niitä eloon. Kurkkikaahan uutta sivustoani: www.biisiraita.com
 
Ja etukäteen sori jos tämä on väärässä paikassa. Ajattelin että täältä teitä biisintekijöitä löytää eniten :)
 
t.Dansku

 
Moi,
Hyvä palvelu ja kiva että löytyy kotimaisia yrittäjiä. Vastaavia ulkomaisiahan jo löytyy vaikka kuinka paljon. Pientä kritiikkiä pakko antaa nettisivuista; Markkinoinnin kannalta sivujen onggelma on siinä, että pitää lukea pitkät novellit ennenkuin selkenee mitä sinulta voi tilata ja mitä maksaa. Näin niinkuin asiakkaan vinkkelistä minua ei kiinnosta miksi olet tämmöisen palvelun perustanut, tai mitä olet ajatellut. Minua kiinnostaa että 1) mitä on tarjolla 2) mitä maksaa 3) mitkä on referenssit. Nämä tiedot ei ole selkeästi esillä, mutta kaikkea muuta liirumlaarumia on. Ja siis älä ota tätä negatiivisena kommenttina, vaan kun ihan oikeasti olen sitä mieltä että toi on hieno palvelu, mutta tuollaisilla aika amatööri sivustolla voit menettää potentiaalisia asiakkaita. Ja ei, en ole nettisivujen väkertäjä, eli ei ole omaa lehmää ojassa. :)
 
TomiA.
23.02.2016 22:32:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cosmob83: Moi,
Hyvä palvelu ja kiva että löytyy kotimaisia yrittäjiä. Vastaavia ulkomaisiahan jo löytyy vaikka kuinka paljon. Pientä kritiikkiä pakko antaa nettisivuista; Markkinoinnin kannalta sivujen onggelma on siinä, että pitää lukea pitkät novellit ennenkuin selkenee mitä sinulta voi tilata ja mitä maksaa. Näin niinkuin asiakkaan vinkkelistä minua ei kiinnosta miksi olet tämmöisen palvelun perustanut, tai mitä olet ajatellut. Minua kiinnostaa että 1) mitä on tarjolla 2) mitä maksaa 3) mitkä on referenssit. Nämä tiedot ei ole selkeästi esillä, mutta kaikkea muuta liirumlaarumia on. Ja siis älä ota tätä negatiivisena kommenttina, vaan kun ihan oikeasti olen sitä mieltä että toi on hieno palvelu, mutta tuollaisilla aika amatööri sivustolla voit menettää potentiaalisia asiakkaita. Ja ei, en ole nettisivujen väkertäjä, eli ei ole omaa lehmää ojassa. :)

 
Minä luulen että tämän keskustelun aloittelija haluaa tarjota muusikkopalveluja sekä sovitusapua. Komppilampun teko taitaa kuulua sävellys- ja sovitusapuun. Sivuston mukaan palvelu maksaisi 20 euroa. Siitä en tiedä mitä referenssejä tämän keskustelun aloittelijalla on mutta videosivulta näyttäisi löytyvän ainakin niin omia sävellyksiä kuin covereita. Muusikkopalveluilla tarkoitan tässä tapauksessa sähköpianoäänien soittamista jollekin demolle tai levylle.
 
Kyllä tuo palvelu on minullekin uusi. Minäkin mietin sitä että kaipaisiko tuo sivusto hieman pientä hienosäätöä mutta minä ainakin ymmärsin mistä on kyse.
 
Nimeni on Tomi Antinoja
cosmob83
24.02.2016 13:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TomiA.: Minä luulen että tämän keskustelun aloittelija haluaa tarjota muusikkopalveluja sekä sovitusapua. Komppilampun teko taitaa kuulua sävellys- ja sovitusapuun. Sivuston mukaan palvelu maksaisi 20 euroa. Siitä en tiedä mitä referenssejä tämän keskustelun aloittelijalla on mutta videosivulta näyttäisi löytyvän ainakin niin omia sävellyksiä kuin covereita. Muusikkopalveluilla tarkoitan tässä tapauksessa sähköpianoäänien soittamista jollekin demolle tai levylle.
 
Kyllä tuo palvelu on minullekin uusi. Minäkin mietin sitä että kaipaisiko tuo sivusto hieman pientä hienosäätöä mutta minä ainakin ymmärsin mistä on kyse.

 
Tottakai sivuilta asia tulee selväksi, mutta jos vertaa esim samanlaista palvelua tarjoavaan ulkomaalaiseen sivuun: https://studiopros.com/
 
Toki ymmärrän että toisen nettisivun takana on nettimarkkinoinnin ammattilaiset ja toisen takana ei, mutta siitä huolimatta selkeydestä voi ottaa esimerkkiä. Ja varsinkin kun minua ostajana kiinnostaa vain, että mitä on tarjolla, mitä maksaa ja mitkä on referenssit. Ei minua kiinnosta lukea liirumlaarumeja asian vierestä. Toisaalta mun keskittymiskyky on semmoinen 0,2 sekuntia. :)
 
dantone
24.02.2016 15:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Kiitos palautteesta ja sitä tosiaan kaivataan. Itse olen pähkäillyt ja tuottanut juurikin tuon sivuston tekstin ja miettinyt sitä mitä siinä pitäisi lukea, ja mitä kaikkea pitäisi kertoa. Sivustoja en osaa rakentaa eli sen ulkoistin suosiolla. Kirjoittaessani tuota "romaania" mietin että mitähän se mahdollinen asiakas haluaisi tietää että uskaltaa tilata tälläisen palvelun.
 
Mielestäni Tällaista on aika vaikea kertoa muutamalla lauseella muusikolle mitä olisi tarjolla, ja kuvittelisin että jos itse olisin vastaavassa tilanteessa että mietin tuollaista biisiraita palvelua joltain toiselta muusikolta, niin haluaisin tietää mahdollisimman tarkkaan että minkälainen/tasoinen soittaja siellä on kyseessä. Valitettavasti totuus on se että jos joku soittaja sanoo itseään ammattilaiseksi niin se ei kerro vielä mitään. Ajattelin tälläisen romaanin kautta kertoa seikkaperäisesti minkälaisesta soittajasta on kyse. Ja tosiaan siitä varmasti tulikin vähän liian seikkaperäinen ja täten siis liian pitkä.
 
Näytin sivustoa ennen julkaisua muutamalle alan ihmiselle, ja sieltä tuli myös vähän ristiriitaita palautetta että teksti on ehkä liian pitkä mutta hetken tuumailun jälkeen ei ollutkaan enää jos ajattelee sitä potentiaalisen asiakkaan kautta. Tiedä sitten totuutta, mutta erittäin hyvä kuulla palautetta tätkin kautta, ja alan selvittää sivun lyhentämistä samointein.
 
T.Dan
 
Trendkeel
25.02.2016 15:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea palvelullesi! Laitan pari ajatusta tähän, jotka pikaisella katselulla tulivat mieleen:
 
Sieltä pomppasi heti lause "Biisit eloon!" joka vilisee tuolla tekstissä. Itse tulkitsin sen sloganiksi, joten miksei sitä voisi käyttää ihan kunnolla, isolla fontilla. Se on ytimekäs ja kantaa ihan näppärän sanoman kahdessa sanassa. Vaikka (kun) joku potentiaalinen asiakas vierailisi sun sivulla vaan 10 sekuntia, sille jäis silti päähän edes noi kaks sanaa. Mielellään myös se palvelu mitä sä tarjoat.
 
Fontti on kaikessa hienoudessaan vaikealukuinen, se on todella ohut. Olisi mukava saada hieman dynamiikkaa tuonne, leipätekstinä tuo fonttikoko sopii mutta isompia väliotsikoita yms voisi olla enemmänkin. Eri kokoisia fontteja käyttämällä tuolle pötkölle saisi rakennetta. Nyt se. on. todella. raskaslukuinen.
 
Enkä tarkoita tätä ilkeilläkseni, mutta jos lauseen keskellä Piano on isolla ja suomi on pienellä, harkitsisin ehkä kaksi kertaa lähtisinkö ottamaan yhteyttä !!! Oikeinkirjoitustaidoilla ja musiikin tekemisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta vasemmalla kädellä väsätyt kotisivut eivät vakuuta. En pidä itseäni hyvänä kirjoittajana, joten mielelläni tekisin samanlaisen esittelyn jonkun taitavamman kirjoittajan kanssa. Hyvä pohjatyö ensin!
 
Ja vielä tähän jäsentelemättömän tekstin loppuun; näkisin mielelläni sun tarjoaman palvelun selkeämmin heti ylhäällä. Ensimmäinen kappale kyllä tavallaan selittää palvelun, mutta ei tarpeeksi konkreettisesti. Ja olisi kiva myös nähdä sun CV tuolla. Esittele ihmeessä vuosikymmenten kokemus, kun se tuolla mainitaan. Jos sivulta löytyy näppärästi palvelu, laitteisto ja kokemus eli CV, niin et tarvitse pitkiä tarinointeja 70-luvun puolivälistä.
 
Kasu-_-
26.02.2016 14:36:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cosmob83: Markkinoinnin kannalta sivujen onggelma on siinä, että pitää lukea pitkät novellit ennenkuin selkenee mitä sinulta voi tilata ja mitä maksaa. Näin niinkuin asiakkaan vinkkelistä minua ei kiinnosta miksi olet tämmöisen palvelun perustanut, tai mitä olet ajatellut. Minua kiinnostaa että 1) mitä on tarjolla 2) mitä maksaa 3) mitkä on referenssit. Nämä tiedot ei ole selkeästi esillä, mutta kaikkea muuta liirumlaarumia on.
 
Tästä olisikin itsekin kirjoittanut. Kesti huomattavan kauan ennen kuin selvisi mikä palvelu on kyseessä. Asiakkaana olisin ehtinyt jo sulkea sivun ensimmäisen kappaleen jaaritteluiden jälkeen.
 
Jaaritteluiden yläpuolella voisi lukea selkeästi muutamat tärkeimmät asiat:
- "Soitan Sinun lauluusi haluamasi instrumentin"
- "Teen kyseiselle instrumentille myös tarttuvan sovituksen ja laadukkaan äänityksen"
- "Hinta on 20€ per raita"
- "Tyytyväisyystakuu"
 
Drunk'n'roll
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «