Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Overdrive ja distortion samassa pedaalissa
1 2
bussoli
21.02.2016 18:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa olisi pedaali josta saisi ulos perus-overdrivea (tube screamer/blues braker) ja siedettävän särön. Kitarana strato ja vahvarina perus 6l6-pohjainen 50w putkari. Helpomalla tietty pääsisi erillispedaaleilla, mutta laudassa on enää yksi virtapaikka jäljellä ja tilaakaan ei ole likaa. Visual soundin Jekyll & Hyde tulee ekana mieleen ja on melkein hankintalistalla, mutta onko muita vastaavia pedaaleita helposti hankittavissa? Vinkkejä/suosituksia hintahaarukassa +- 100e
 
tuskiz
21.02.2016 19:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossei efektejä tarvitse saada samaan aikaan ulos, niin Bossin OS-2 ainakin hoitaa homman ihan mallikkaasti omaan korvaan ja ei ole kovin kallis.
 
bussoli
21.02.2016 21:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieluusti rutinat omien nappien takana niin ei tarvi kesken kaiken alkaa säätelemään. Muuten Os-2 on ihan varteenotettava vaihtoehto.
 
freakingenius
21.02.2016 21:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä minkäläinen se on, mutta Ibanezilla on joku 2 in 1 Steve Vai nimikkosärö
 
mopar
21.02.2016 21:39:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii aika hyvin xotic bb plus. Ei tosin saa satasella....
 
reverend
21.02.2016 21:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Rexillä on useampikin vaihtoehto. Esim Dual drive: http://www.t-rex-effects.com/dual-drive
 
bussoli
21.02.2016 22:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez Jemini olisi tosiaan mielenkiintoinen, mutta torilla ei ole näkynyt vähään aikaan. T-rex vaikuttaa aika passelilta, hintakaan ei päätä huimaa. Saman firman mudhoney II on kanssa erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, tosin hiukan hintava.
 
PIM
21.02.2016 22:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käviskö pedaali missä on boosti ja särö samassa boxissa, molemmille omat säädöt ja napit sekä kytkin, jolla voi valita onko buusti ennen säröä vai särön jälkeen? Särössä on kolmeasentoine mode kykin eli voi valita kolmesta erityyppisestä säröstä.
 
http://www.mojohandfx.com/product/rook-royale/
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
bussoli
21.02.2016 22:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boostit hoidan erillisellä eq-pedaalilla, joten hakusessa on nyt tosiaan kaksi erilaista säröä yhdessä pedaalissa. Kuten tuo t-rexin dual drive tai tc-electronicsin nova drive (joka on tosin 12v virralla mitä laudassani ei ole tarjolla)
 
Tami
22.02.2016 10:35:15 (muokattu 22.02.2016 10:35:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bussoli: Boostit hoidan erillisellä eq-pedaalilla, joten hakusessa on nyt tosiaan kaksi erilaista säröä yhdessä pedaalissa. Kuten tuo t-rexin dual drive tai tc-electronicsin nova drive (joka on tosin 12v virralla mitä laudassani ei ole tarjolla)
 
Nova driveä olisin suositellut, vaikka aloittajalle ei nyt sähkön puolesta sovikkaan...
Itsellä tuo NDR on taas vaihteeksi laudassa ( tämä on jo kolmas yksilö minulla) ja mä tykkään tosi paljon. Tuossa on niitä muistipaikkoja joihin olen tallennellut eri versioita siten, että samassa muistipaikassa on aina kevyempi ja raskaampi särö. Näiden yhdistelmällä pääseepi sitten jo monenmoiseen soundiin. Erona aiempiin poljinkombinaatioihin ovat nuo muistipaikat. => muistipaikka 1: clean boost ja kevyt roso ja siitä sitten päätyen viimeiseen muistipaikkaan jossa on molemmissa "täydet" jolloin tarjolla on jo melkoista junttaa...
 
Ja muistutuksena: kyseessä siis tavallinen analoginen säröpoljin jossa on muutama muistipaikka.. :-)
http://www.tcelectronic.com/ndr-1-nova-drive/
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Juzpe
22.02.2016 17:35:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carl Martin Plexitone. Se kolmenappinen versio.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
bussoli
22.02.2016 21:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plexitone tuskin mahtuu budjettiin taikka lautaan. Melkein ottaisin tuolta torilta Jekyll & Hyde V1 tai v2 kun aika edullisesti on saatavilla, mutta häiritsee tuo terävä muoto ja kytkimien läheisyys, tulee helposti polkaistua molemmat päälle yhtä aikaa. Onko kokemuksia fulltonen gt-500 mallista?
 
Jymi
22.02.2016 21:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli Jekyll & Hyde menneinä vuosina. On siinä hyviäkin soundeja kun jaksaa säätää mutta pääasiassa aika riipivän kuuloinen kapistus.
 
Lunnu
24.02.2016 00:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut jekyllandhyde kakkonen jo vuosia laudassa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Erilaista coverisettiä on tullut vedeltyä ja minusta on hyvät soundit saanut irti vähän niinkuin laidasta laitaan.
Normiräpylällä onnistuu kyllä polkaisemaan napin kerrallaan mutta tarvittaessa myös molemmat samaan aikaan jolloin saa hyvän buustatun liidisoundin aikaiseksi ikäänkuin yhdellä painalluksella kliineistä.
 
Nostalgy is not what it used to be
JuSu
24.02.2016 07:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Mulla on ollut jekyllandhyde kakkonen jo vuosia laudassa ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
 
Mulla on ollut tuollainen pariinkin otteeseen. Siinä mielestäni on puute se, että efektien järjestystä ei voinut vaihtaa.
 
Mutta uudessa versiossa (V3) tämä on korjattu. Molemmille säröille on omat inputit ja outputit, mikä tekee siitä ERITTÄIN mielenkiintoisen lootan:
 
http://truetone.com/v3-series/jekyll-hyde/
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
gunnar
24.02.2016 13:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bussoli: Ibanez Jemini olisi tosiaan mielenkiintoinen, mutta torilla ei ole näkynyt vähään aikaan. T-rex vaikuttaa aika passelilta, hintakaan ei päätä huimaa. Saman firman mudhoney II on kanssa erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, tosin hiukan hintava.
 
Mudhoney II:lle suositusta täältä! Tämä ei kylläkään se perinteisin tube-screamer klooni OD-modessa ja boost (distortion) modessa gain isommalla Fuzz-mainen silleen hyvällä tavalla :). Pedaali on niin olennainen osa omaa signaalitietä, että hommasin pikku lautaan sen myöskin! Käytän sitä erityisesti Leadeihin.
 
bussoli
24.02.2016 21:38:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Truetonen Jekyll & Hyde V3:ssa on kyllä fiksatttu hyvin vanhojen versioiden viat, tosin ei vielä paljon käytettynä liiku. Tarjottu on T-rex dr swampia joka lienee vanhempaa versiota koska on vain yhdellä tone säädöllä molemille puolille, tämä hiukan häiritsee. Fulltonen Gt-pro on näemmä kanssa torilla vielä ja hintakin laskenut. Onko muuten tietoa saako tuota T-rex dual drivea muualta kuin tilattuna Thomannilta?
 
herlevi
25.02.2016 06:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä samanlainen kuume menossa. Mudhoney 2, Zvex double rock, Mesa Boogie flux five ja throttle box EQ on tällä hetkellä ne mitkä kiinnostaa, mutta osa on hintavia. Koitan tässä tappaa GASia, koska mulla on Nova drive ja mietinti, että miks helvetissä kuumeilen toisten säröjen perään....nova drivellä saa kuitenki monipuolista särömaailmaa ja presettejä mahtuu talteen "riittävästi". Siihen ku vielä laittaa TC helicon G-switchin kiinni niin kaikki presetit on jalan ulottuvilla. Se on hyvä pedaali..
 
JuSu
25.02.2016 08:30:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

herlevi: Koitan tässä tappaa GASia, koska mulla on Nova drive ja mietinti, että miks helvetissä kuumeilen toisten säröjen perään....nova drivellä saa kuitenki monipuolista särömaailmaa ja presettejä mahtuu talteen "riittävästi".
 
Ai hitsi. Tää saattaisikin olla mulle passeli vehje. Mulla kun on laudassa G-Lab GSC-1, jota käytän tavallaan laajennettuna footswitchinä, jolla vaihtelen eri säröjen välillä. Tuo kun voisi syöttää Nova Drivelle midiä, niin yhdestä purkista saisi säädeltyä kaikki säröasteet ja boostit...
 
Tulipa tuumaamisen paikka. Ainoa mikä tuossa töksähtää, on 12V virta, mutta sen kanssa voisin ehkä elää.
 
Mitäs nuo kustantaa? Uutta ei enää saa, mutta eikös nuo maksaneet uutena jotain parin satkun korvissa?
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
petrip
25.02.2016 11:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bussoli: Onko muuten tietoa saako tuota T-rex dual drivea muualta kuin tilattuna Thomannilta?
 
Dual drive on Thomannin 60-vuotisjuhlamalli yksinoikeudella, joten ei taida saada muualta.
 
Yksi varteenotettava vaihtoehto on Wamplerin Hot Wired.
 
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «