Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutinsuosituksia aggressiiviseen bluesrockiin
1 2 3 4 5
Gabe
20.02.2016 18:32:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten otsikossa mainitaan. Haeskelen tässä kaiutinta Redplate Bluesmachine 66 combooni. Tällä hetkellä siinä on WGS Blackhawk josta pidän todella kovasti. Ostin kuitenkin erillisen kaapin jossa on nyt kaksi tuollaista tötteröä kiinni, haluaisin siis tuohon comboon jonkin toisen kaiuttimen vaihtelun vuoksi. Kyseinen vahvistin on mielenkiintoinen risteytys tweed aikakauden Fenderiä (etuaste), Marshallia (vaiheenkääntö) ja Dumblea (OD-osio) valmistajan omilla ideoilla (pääteaste) höystettynä. Combon kotelo on kohtuullisen iso ja takaa avoin, rakennusmateriaali on mänty.
 
Tähän mennessä on kokeiltu: Celestion V30:stä joka oli vähän liiankin aggressiivinen ja terävä, G12-65 joka oli ihan hyvä.. mutta jokin siinä ei tällä kertaa täysin napannut. G12M heritage jota kokeilin pienempiwattisilla asetuksilla oli jo tosi lähellä maalia, mutta tehonkesto loppuu pahasti kesken kone isommilla asetuksilla ja olisin kaivannut pikkuisen enemmän alapäätä ja vähemmän yläpäätä. Kuulosti myös vähän liian pieneltä isommilla säröillä yksinään, nelikkoina tuo taitaa päästä parhaiten oikeuksiinsa.
 
Celestion Creamiakin pohdiskelin, mutta minulla on tulossa vielä jossain välissä toinen kaappi johon todennäköisesti tulee tuollaiset elementit..
 
Näiden pohjalta kun kyselin muutamasta liikkeestä niin minulle suositeltiin kovasti Celestion G12M-65 Creambackia joka näyttäisi ainakin paperilla ja soundinäytteiden perusteella tosi hyvältä. Onko kenelläkään kokemusta miten hyvin Creamback toimii takaa avoimessa combossa? Kyseinen kone on todella äänekäs ja kuulostaa parhaalta isolle avattuna, joten tuo 97db herkkyys olisi myös suuri plussa.
 
Kaikenlaisia ideoita otetaan kiitollisena vastaan.
 
Vaatimukset olisivat:
 
- Vähintään 50w tehonkesto.
- Pehmeä yläpää.
- Rapsakka ja lämmin keskialue.
- Alapäätä saa löytyä.
 
Tosi kiva olisi jos se olisi myös:
 
- Vähemmän herkkä.
- Ostettavissa kotimaan puljusta.
- Valmistettu jossain muualla kuin halpatuotannon maissa.
- Taipuisi monenlaiseen musiikkiin.
tele09
20.02.2016 18:46:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen todennut nuo g12m-65:t hyviksi.
Toinen kehuttu vaihtoehto voisi olla g12h-75.
Scumback 65w voisi olla harkitsemisen arvoinen myös.
 
ÄrGee
20.02.2016 19:08:58 (muokattu 20.02.2016 19:13:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa Greenbackilta... mutta eikö olisi helpompi hankkia elementti jossa on kaikki ominaisuudet melkein sinne päin mihin haluaa, ja hakea loput pedaaleilla tai mikeillä.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Gabe
20.02.2016 19:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tele09: Itse olen todennut nuo g12m-65:t hyviksi.
Toinen kehuttu vaihtoehto voisi olla g12h-75.
Scumback 65w voisi olla harkitsemisen arvoinen myös.

 
G12m-65 on kyllä vahva suosikki. Scumbackit ovat kiinnostavia, samoin Weberit.. mutta rahdit, tullit, verot ym. kun ostaa rapakon takana ei oikein houkuttele kun se hinta karkaa mahdottomaksi.
 
ÄrGee: Kuulostaa Greenbackilta... mutta eikö olisi helpompi hankkia elementti jossa on kaikki ominaisuudet melkein sinne päin mihin haluaa, ja hakea loput pedaaleilla tai mikeillä.
 
Se menee vain hankalaksi sitten sen suhteen kun tämä ei ole minun ainoa vahvistimeni ja kitaran mikit on valittu niin että kaikki toimii mahdollisimman hyvin kaikkien kanssa. Ei oikein uskalla alkaa mikkejä vaihtelemaan ettei mene säätämiseksi sitten myös noiden muiden kanssa. Enkä jaksa pedaaleillakaan alkaa puljaamaan vaan pitäisi löytyä sellainen joka menee maaliin ilman apuvälineitä. Greenback oli jo aika mieluinen, tehonkesto vaan loppuu kesken.
Juzpe
20.02.2016 19:55:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WGS ET65, lässytyksen ja hifistelyn lopettaminen ja sit se rokki soimaan. Se on close enough to boogie ihan selkeesti.
 
Soittotatsilla ja kitaran volalla/ tonella loput.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
J.Nikkanen
20.02.2016 19:58:00 (muokattu 20.02.2016 20:01:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Blue Marvel.
 
Eikä ole provo.
 
edit: No ehkä vähän on. Mutta omat kokemukset tuosta ja siitä oiskos VK, eli se ValveKing töttöröstä on ihan hyvät. Eivät toimi hewimedelissä mutta hieman miedommassa hommassa kyllä.
 
Gabe
20.02.2016 20:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: WGS ET65, lässytyksen ja hifistelyn lopettaminen ja sit se rokki soimaan. Se on close enough to boogie ihan selkeesti.
 
Soittotatsilla ja kitaran volalla/ tonella loput.

 
Hep! ET65 mulla taitaa muuten jossain lojua jo valmiiksi jossain. Pitääpä testata se jossain kohtaa, herkkyyttä lukuunottamatta voi ollakin aika nappi. Noita mulla on ollut aina isommissa kaapeissa ja aina yhdessä jonkun toisen elementin kanssa, saapa nähdä miten toimii 1x12 combossa.
 
Kaiuttimen valinnan katson kylläkin enemmän ihan perusjutuiksi kuin hifistelyksi. Sen verran iso merkitys sillä on lopputulokseen. :)
msm40
20.02.2016 20:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla WGS ET65 oli melkein mutta ei oikein kuitenkaan. Nyt on Dirty Shirleyn alla mätsäävä 1x12" puoliavoin loota M Creambackillä ja nyt on just eikä melkein.
 
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
Gabe
20.02.2016 20:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msm40: Mulla WGS ET65 oli melkein mutta ei oikein kuitenkaan. Nyt on Dirty Shirleyn alla mätsäävä 1x12" puoliavoin loota M Creambackillä ja nyt on just eikä melkein.
 
Eli toimii hyvin 1x12 formaatissa ja puoliavoimena? Hieno homma! Mitä eroja huomasit ET65:een nähden?
iec
20.02.2016 21:30:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Peavey Blue Marvel.
 
Eikä ole provo.
 
edit: No ehkä vähän on. Mutta omat kokemukset tuosta ja siitä oiskos VK, eli se ValveKing töttöröstä on ihan hyvät. Eivät toimi hewimedelissä mutta hieman miedommassa hommassa kyllä.

 
No olihan siinä kyllä järkyttävä ero WGS Veteranin eduksi kun joskus aikaa sitten vaihdoin sen Peaveyn Classic 30 komboon Blue Marvelin tilalle. Ei jäänyt BlueMarvelia ikävä ;)
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Progorava
20.02.2016 21:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Greenback oli jo aika mieluinen, tehonkesto vaan loppuu kesken.
 
http://www.uraltone.com/eminence-legend-gb12-12-8ohm-50w-101-4db.html
 
Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli
msm40
21.02.2016 00:01:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eli toimii hyvin 1x12 formaatissa ja puoliavoimena? Hieno homma! Mitä eroja huomasit ET65:een nähden?
 
Toimii! Ite mietin kanssa tota mutta ei ole tarvinnut jalkoihin jäädä. Tosta tulee mieleen just se greenback tone joka pysyy paremmin läjässä ja on ehkä hiukan tasaisempi.
 
Se ET65 oli siis ihan jees mutta ehkä hiukan kuopalla keskialueelta ja jotenkin liian "hifi". M Creamback oli heti ensinuotista lähtien spot on..
 
WGS:n Invaderia verrattiin kanssa saman tyylisissä kaapeissa noihin ET65:n ja oli ne enempi mun makuun kun ET65 mutta ei ne noin hyvät ollut kun M Creamback.
 
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
Gabe
21.02.2016 10:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msm40: Toimii! Ite mietin kanssa tota mutta ei ole tarvinnut jalkoihin jäädä. Tosta tulee mieleen just se greenback tone joka pysyy paremmin läjässä ja on ehkä hiukan tasaisempi.
 
Se ET65 oli siis ihan jees mutta ehkä hiukan kuopalla keskialueelta ja jotenkin liian "hifi". M Creamback oli heti ensinuotista lähtien spot on..
 
WGS:n Invaderia verrattiin kanssa saman tyylisissä kaapeissa noihin ET65:n ja oli ne enempi mun makuun kun ET65 mutta ei ne noin hyvät ollut kun M Creamback.

 
Kuulostaa hyvältä, menen varmaan alkuperäisen suunnitelman mukaan ja ostelen tuollaisen kermapyllyn.
J.Nikkanen
21.02.2016 14:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: No olihan siinä kyllä järkyttävä ero WGS Veteranin eduksi kun joskus aikaa sitten vaihdoin sen Peaveyn Classic 30 komboon Blue Marvelin tilalle. Ei jäänyt BlueMarvelia ikävä ;)
 
-iec

 
Varmasti. Mun mielestä se on tosi huono pari, classic 30 ja blue marvel siis.
 
Åboensis
21.02.2016 14:50:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Varmasti. Mun mielestä se on tosi huono pari, classic 30 ja blue marvel siis.
 
Pöh, tää on näitä netin vahvistinkeskustelupalstojen kestosuosikkeja, että Blue Marvelit pitää heti päivittää parempiin kovapuhujiin. Mulla ne siniset ihmeet toimivat vallan mainiosti sekä 1x15" Delta Bluesissa että 4x10" Classic 50:ssä.
 
Ja ennen kuin kukaan pääsee syyttämään puukorvaisuudesta (minkä allekirjoitan täysin, en ole koskaan muuta väittänytkään) niin kummankin em. vahvistimen kanssa tuli useamman kerran hyvää palautetta keikalla yleisössä olleilta kitaristikollegoilta nimenomaan kitarasoundista - eli ei ne komootit nyt ihan persiistä voi olla ;D.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
J.Nikkanen
21.02.2016 15:27:42 (muokattu 21.02.2016 15:29:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Åboensis: Pöh, tää on näitä netin vahvistinkeskustelupalstojen kestosuosikkeja, että Blue Marvelit pitää heti päivittää parempiin kovapuhujiin. Mulla ne siniset ihmeet toimivat vallan mainiosti sekä 1x15" Delta Bluesissa että 4x10" Classic 50:ssä.
 
Ja ennen kuin kukaan pääsee syyttämään puukorvaisuudesta (minkä allekirjoitan täysin, en ole koskaan muuta väittänytkään) niin kummankin em. vahvistimen kanssa tuli useamman kerran hyvää palautetta keikalla yleisössä olleilta kitaristikollegoilta nimenomaan kitarasoundista - eli ei ne komootit nyt ihan persiistä voi olla ;D.

 
Eivät ole persiistä ei. Sitähän tuossa aiemmin laittelin mutta en itsekkään ole classic 30 + blue marvel saundin ystävä. Varmasti saa saundia ulos jos ja kun osaa sekä jaksaa ruuvata.
 
edit: Classic 30 siis 1x12" ja takaa avoin. Helposti melko munaton saundi. Lisäkaapin (suljettu, myös blue marvelilla) kanssa jo ihan toinen peli, munsta.
 
iec
21.02.2016 15:48:30 (muokattu 21.02.2016 15:51:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Eivät ole persiistä ei. Sitähän tuossa aiemmin laittelin mutta en itsekkään ole classic 30 + blue marvel saundin ystävä. Varmasti saa saundia ulos jos ja kun osaa sekä jaksaa ruuvata.
 
edit: Classic 30 siis 1x12" ja takaa avoin. Helposti melko munaton saundi. Lisäkaapin (suljettu, myös blue marvelilla) kanssa jo ihan toinen peli, munsta.

 
Juu se Blue Marvel oli nimen omaan erittäin ohut ja kireä soundiltaan takaa avoimessa 1x12-komootissa. Olet oikeassa siinä että toimii todennäköisesti paremmin suljetussa lootassa. Mutta samaa mieltä olen kokemuksen syvällä rintaäänellä, että Classic 30 + Blue Marvel ei ole hyvä yhdistelmä.
 
Hyvä että oikaisit minun kommenttia, sillä en huomannut itse laittaa, että kyseessä oli takaa avoin 1x12 combo. Siinä on nimenomaan bassojen osalta iso ero onko takaa avoin vai suljettu kotelo.
 
EDIT: Samaa olen kuullut monta kertaa muiltakin (mutta ei omakohtaista kokemusta) että Classic 50 ja Deltabluesit (ym Peaveyn versiot jossa on enemmän kuin 1kpl BM 12"-kajareita) ovat soundeiltaan ihan ok vakiokajareilla.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
arijuki
21.02.2016 16:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko ymmärtänyt oikein että Uraltone:sta ei enää saa Celestionia? DLX:ssä näyttää olevan, onko muita Suomessa?
 
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Laulava Kylätohtori
21.02.2016 17:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Olenko ymmärtänyt oikein että Uraltone:sta ei enää saa Celestionia? DLX:ssä näyttää olevan, onko muita Suomessa?
 
Itsekin ihmettelin, kun lähes kaikki mallit myyvät eioota... Tietääkö joku, mikä siinä on takana?
 
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
21.02.2016 17:32:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Olenko ymmärtänyt oikein että Uraltone:sta ei enää saa Celestionia? DLX:ssä näyttää olevan, onko muita Suomessa?
 
Huomasin saman eilen kun aloin katsomaan. Pitääpä kysäistä onko varasto vain vähissä vai lopettavatko myynnin kokonaan. :/ Ljudia, DLX ja Top Sound ovat ainakin ennen myyneet Celestioneja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «