Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Logicin kitaravahvistimen
1
BrianEno
20.02.2016 20:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on yleinen mielipide Logicin mallintavista vahvareista ja pedaaleista.
En löydä mitään inspiroivaa särösoundia, kaikki vaihtoehdot kuullostavat liian karheilta tai muuten vain ouduilta. En ole mikään puristi, Line6'in vastaavat plugarit on mun mielestä ihan ok.
 
Spedemix
20.02.2016 23:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähän voit kuunnella ja muodostaa oman mielipiteen.
 
Tää pelisoundtrack on tehty kokonaan Logicilla, siltä se ainakin kuulostaa (mallintavat vahvarit, Apple Loopsit) jne.
 
https://open.spotify.com/album/3B0PgLmgaW0gJth55ApWbw
 
Old Friends ja The Spine on varmaan biisejä joista kuulee parhaiten kitara-, ja bassomallinnusten laadun. Onhan ne hieman köpöjä saundeja mutta erittäin siistejä kun niitä hyödyntää tyylikkäästi niin kuin tällä (IMO) upealla soundtrackillä on.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Pedro de la Helvetto
21.02.2016 00:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plugarit reagoi myös erilailla input gainiin. Eli kokeile säätää kitaran tulovoimakkuutta siitä sun äänikortista.
 
hallu
21.02.2016 15:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ne on ihan jees, mutta vaatii ehdottomasti äänikortin inputtiin sen instrumenttiasetuksen siis jotenkin se inputin impedanssi tai joku pitää saada semmoiseksi, että se toimii sähkökitarasta tulevan signaalin kanssa. Käsittääkseni jos sellainen input äänikortista puuttuu, niin etuvahvistimella sen signaalin saa muokattua äänikortille sopivaksi linjatasoiseksi. Viiveistä pääsee eroon kun käyttää TB tai FW äänikorttia ja säätää bufferin mahdollisimman pieneksi (vissiin nykyiset usb äänikortitkaan ei ole ihan toivottomia ja itse pärjäilin kyllä vuosia usb äänikortilla, mutta enää en sellaista ottaisi).
 
Mallinnusten soundi on minusta ihan okei, mutta virtuaalivahvistimen reagointi ainakin paikoitellen ei ole kovin hyvää. Joskus tuntui, että vaikka sisään syötti mitä makkaraa, niin aina ulos tuli ihan samanlaista huttua (siis päälleliimattu fiilis on vahvasti läsnä). Tässä uudessa Logicissa näyttää jo vahvistin huomaavan käyttääkö kaula vai tallamikkiä kitarassa joten on se ainakin parempi kuin se vanhempi malli. Niin ja riippuuhan se tietenkin siitä käytetystä malista ja efektimallistakin. Eihän analoginenkaan vahvistin ole kovin dynaaminen enää sitten kun gainit on tarpeeksi tapissa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
telescope
21.02.2016 20:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:Viiveistä pääsee eroon kun käyttää TB tai FW äänikorttia ja säätää bufferin mahdollisimman pieneksi (vissiin nykyiset usb äänikortitkaan ei ole ihan toivottomia ja itse pärjäilin kyllä vuosia usb äänikortilla, mutta enää en sellaista ottaisi).

 
Tämmöstä sanovat Apogeen sivuilla
http://www.apogeedigital.com/knowle … usb/isnt-firewire-faster-than-usb/:
since the release of OS X 10.6.4, USB Audio is more stable, offers lower latency and provides the ability to connect your audio interface separate from an external audio hard drive on your Mac

 
Tiedä sitten windows puolella tai muista valmistajista.
Käsittääkseni suurin osa latenssista syntyy tietokoneen sisällä ja usb-äänikortti lisää siihen vain jonkun 0.5ms
 
hallu
21.02.2016 23:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Tämmöstä sanovat Apogeen sivuilla
 
Tiedä sitten windows puolella tai muista valmistajista.
Käsittääkseni suurin osa latenssista syntyy tietokoneen sisällä ja usb-äänikortti lisää siihen vain jonkun 0.5ms

 
Niin että voisitko suomentaa tuon lainauksen? kyllä varmaan nykyiset usb kortit ovat jo hyviä. Itse vaan olin käyttänyt huonoa korttia ja tuntui kuin uusi maailma olisi auennut kun ensimmäistä kertaa kokeilin firewirekorttia.
 
Tottakai ne Apogeella varmaan tietävät paremmin (mitä siellä nyt sitten asiasta sanovatkaan ulkomaan kielellä) ja olenhan minä kuullut itseäni viisaampien suusta että usb on ihan hyvä valinta. Mun oma arvioni perustuu siihen, että kun vaihdoin työhuoneeseen uuden maton samalla kun ostin uuden koneen ja uuden äänikortin ja päivitin kaikki ohjelmani uusiin, niin olen sitä mieltä, että karvalankamaton latenssi on paljn lyhyempi kuin räsymaton ja lisäksi karvalankamatto on paljon vakaampi :-D.
 
Tarkoitan, että mun kokemukseni ei selitä yhtään mitään, koska en ole tehnyt kunnollisia vertauksia eri laitteiden välillä ja äänikorteissa vähintään yhtä tärkeää kuin se rauta, on myös ne käytety ohjaimet.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
telescope
22.02.2016 06:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Niin että voisitko suomentaa tuon lainauksen?
 
Näin pähkinänkuoressa, että usb olisi nykyään vakaampi ja pienempilatenssisempi.
Vaikka kyllä monella noi Firewirekortitkin on varmaan ollut ihan tarpeeksi vakaita ja pienilatenssisiakin.
 
Itselläkin pari firewirelootaa ollut ja hyvin pelannut, mutta niin on pelannut usb-lootatkin.
Ehkä ollut onnea matkassa :)
 
hallu
22.02.2016 11:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Näin pähkinänkuoressa, että usb olisi nykyään vakaampi ja pienempilatenssisempi.
Vaikka kyllä monella noi Firewirekortitkin on varmaan ollut ihan tarpeeksi vakaita ja pienilatenssisiakin.
 
Itselläkin pari firewirelootaa ollut ja hyvin pelannut, mutta niin on pelannut usb-lootatkin.
Ehkä ollut onnea matkassa :)

 
Okei, tuo on oikeastaan sama väite jonka monet musakaupan myyjät ovat minulle sanoneet joten noin se varmaan on. Vakauden suhteen en muista että mulla olisi ollut varsinaisesti ongelmia usb kortin kanssa, mutta en pitänyt siitä, että kun kone meni nukkumaan niin herätessä usb kortti putosi kyydistä kun taas firewirekortti toimii muitta mutkitta. Toinen juttu mikä minua usb kortissa syletti oli että kuunteluita ei voinut käyttää samanaikaisesti vaan piti aina kortin asetuksista vaihtaa jompi kumpi kuuntelu käyttöön mutta niitä ei voinut käyttää samanaikaisesti eikä vaihtoa saanut yksinkertaisen napin taakse vaan joka kerta piti asetuksiin mennä ruksaamaan se haluttu kuuntelu. Firewirekortilla tuokin ongelma ratkesi. Varmasti nykyisin on olemassa usb-kortteja joissa tuota ongelmaa ei ole, mutta se ei ole enää olennaista koska firewirekortti tarjoaa ihan heittämällä kaiken mitä tarvitsen. Olen ajatellut, että seuraavan kerran kun tarvitsen vaihtaa korttia (en kylläkään keksi mikä sellainen syy voisi olla) niin thunderboldit on varmaan jo yleistyneet korvaamaan firewiren ja tb liitännässähän minä tuota firewirekorttiakin käytän.
 
Ai niin kiitos suomennoksesta :-) se oli oikein huomaavaista kun ei kaikki viitsi nähdä sitä vaivaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Kalmo
23.02.2016 13:20:06 (muokattu 23.02.2016 13:25:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hallu, USB-korteilla on jo vuosikaupalla päässyt alle 5 ms latensseihin.
En usko, että latenssiin nykyvehkeillä vaikuttaa mitenkään merkittävästi se, minkälaista väylää käytetään.
Koneen teho, äänikortin ajurit ja käytetyt plugarit sen ratkaisevat.
 
Olisivatkohan nuo ongelmiksi kokemasi olleet itse kortista ja sen ajureista kiinni.
Väylä välittää sen, mitä sinne pusketaan.
 
Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset. Eli USB hyppää aina automaattisesti päälle, FW ei, jos kone on jo päällä. Pitää käynnistää kone uudelleen, jos haluaa FW:n toimimaan.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
hallu
23.02.2016 15:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Hallu, USB-korteilla on jo vuosikaupalla päässyt alle 5 ms latensseihin.
En usko, että latenssiin nykyvehkeillä vaikuttaa mitenkään merkittävästi se, minkälaista väylää käytetään.
Koneen teho, äänikortin ajurit ja käytetyt plugarit sen ratkaisevat.
 
Olisivatkohan nuo ongelmiksi kokemasi olleet itse kortista ja sen ajureista kiinni.
Väylä välittää sen, mitä sinne pusketaan.
 
Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset. Eli USB hyppää aina automaattisesti päälle, FW ei, jos kone on jo päällä. Pitää käynnistää kone uudelleen, jos haluaa FW:n toimimaan.

 
Voi hyvinkin johtua siitä mun kortista joka ei ollut mikään erityisen laadukas (M-audio FastTrackPro) käytin sitä alumiinisessa vuoden vuodenvaihteen 07/08 iMacissa 24 tuumaisessa. Ei se niin huono ollut, että olisin alkanut korttia vaihtamaan mutta tuo käynnistysongelma koneen nukahtamisen jälkeen ja kuunteluiden kömpelyys oli ne asiat jotka siinä loppua kohti alkoi sylettämään. Latenssi oli ongelma käyttäessäni Garagebandia (tai ei ongelma, mutta sen latenssin huomasi), mutta latenssin sain kuriin jo siinä vaiheessa kun ostin Logicin jossa latenssia voi säätää (siis bufferia voi säätää ja se vaikuttaa latenssiin).
 
Nyt kun ostin keväällä uuden iMacin ja päivitin softat niin vaihdoin samalla uuteen äänikorttiin enkä oikeastaan osannut odottaa, että se on noin hyvä kuin miksi se on osoittautunut. Eli nyt on käytössä Focusriten SaffirePro24 kortti joka ei ole mikään erityisen kallis tai erityisen hieno korttin, vaan onpahan semmoinen perus asiallinen kortti mitä mulle etukäteen kerrottiin. En siis odottanut kortilta mitään ihan ihmeellistä, mutta se oli maailmoja aukova kokemus kun kaikki kuuntelut toimii tuosta vain ja audio inputtejakin on neljä (vaikka ei niitä usein niin montaa tarvitsekaan). Mietiskelin että miksiköhän M-audio ei voinut tarjota samaa, vaikka oli suunnilleen samaa hintaluokkaa ja laatuluokkaa tuon focusriten kanssa. Tuumasin, että eron täytyy johtua paremmasta ajurituesta ja sitten minulle kerrottiin tällä kyseisellä keskustelufoorumilla, että usb kortin ajurit on vähän mutkikkaammat koodata kuin fw ajurit ja siksi ne kortit voi joskus olla vähän kökköjä. No en tiedä lopullista totuutta, mutta ajattelin että ei mun tarttee ostaa usb-korttia kun kerran fw-korttejakin myydään pienellä rahalla.
 
Ajattelin tuoda tämän preferenssini esille kun tulin ottaneeksi aluksi niin selvän kannan usb-korttia vastaan, niin on parempi etten yritä väittää että siihen olisi mitään järjellistä syytä, vaan kyse on vain oman pikku elämäni pienestä pettymyksestä ja reaktiosta siihen. Toki äänikorttia valitessa tutustuin vaihtoehtoihin ja Apegeen duet2 on usb kortti joka onihan ilmeisen laadukas ja arvostettu ja RME:n babyface oli vaihtoehtona, mutta ei myyjä osannut sanoa niiden kuunteluista mulle mitään niin en alkanut riskeeraamaan varsinkaan noin kalliiden korttien kanssa ja asetin sen firewiren niin tärkeäksi ominaisuudeksi että päädyin sitten tähän valitsemaani korttiin ja sain mielestäni paljon paremman kortin kuin se mikä minulla oli entuudestaan. Korttivalmistajathan eivät kovin paljoa mainosta korttiensa puutteita ja esimerkiksi se, että saako kaikki kuuntelut aktivoitua kerrallaan, on asia jota ei spekseissä tavallisesti mainita se pitää vaan itse kokeilla.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «