Aihe: Kitaran treenauksen apuväline: Nuottiteline nuotinkirjoitukseen seisaaltaan
1 2
sepisti
19.02.2016 07:20:45 (muokattu 19.02.2016 07:21:48)
vkiilako: En minä laittanut tätä keskustelua laskeakseni leikkiä ja lukeakseni ilmiselviä ja tuttuja asioita neuvoina. Vähän mautonta leikinlaskua sulla.

Ja bändikaverini ovat luonnehtineet minua porukan koossa pitäväksi voimaksi. Mitenköhän sinun bändikaverisi luonnehtivat sinua.

Anteeksi, että aloitin vastaukseni les paul-vitsillä, enkä vastannut suoraan sun kysymykseen. Pahoittelen myös toista vitsiäni, joka saattoi antaa sen kuvan, että sinä olisit tosikko. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa.
Minun kanssa yhteistyötä tekevät soittajat pitävät minua varmasti välillä rasittavana kusipäänä. Enimmäkseen ne kai kuitenkin tykkää minusta, kun ovat vuosia jaksaneet mun kanssa touhuta.
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
basisti1971
19.02.2016 08:53:19
Moi.

vkiilako: Voidaanko pitää tämä keskustelu asiallisena.

Mnetissä kitarakamapuolen keskustelu asiallisena?
Voihan sitä aina kaikenlaista toivoa ;).

Kaikenlaisia telineitäkin jos jonkinmoisia vuosien varrella tehneenä, ei ole kohteesi missään nimessä helpoimmasta päästä.

Ainakaan jos kustannukset pitää pysyä pieninä ja ulkonäön sirona.

Pöydän ääressä työskentely nuottiteline pöydällä tietysti tukevoittaa telinettä kuin telinettä kummasti jos tila vain tuon sallii.

Kaiutintelineen (varsinkin T-kaupan perusrimpulaa tukevamman) jalat aiheuttavat varmasti kompastelua, ja mahdollisesti vammoja ja vahinkoja joita alun alkaen yritettiin välttää.

Perus seinätelineet ovat usein melko heppoisia, tai joutuu tekemään töitä aika liki seinää, jolloin äänimaailma saattaa muodstua vaikeaksi.

Katto-asennus on ollut joskus se helpoin ratkaisu saada halutut ominaisuudet keskemmälle tilaa, mutta tukevana äärimmäisen kallis ja vaativa katon rakenteen puolesta.
Varsinkin jos halutaan työtasolle liikkuvuutta muutenkin kuin ylös-alas suunnassa.
Perus pendelikin kun joustaa pienelläkin kuormituksella useampia senttejä sivusuuntiin.

Yksi "helpohko" valmis-ratkaisu ongelmaasi olisi reilu vuosikymmen sitten ollut, nyt voi olla saatavuus jo heikkoa.

Perinteinen piirustuslauta on alun perinkin suunniteltu kuvailemaasi käyttöä vastaavaan puuhaan, pienellä modaamisella olisi helposti muokattavissa.

Tyrnän näköinenkin olisi, hyvä vai huono asia, se on sitten toinen juttu.

Vastaavanlaisen tukevan, pienen lattiapinta-alan vievän kombinaation saa tietysti valmistettua osistakin.
Betonilimppuja saa muovipintaisinakin päivänvarjonjalkoina, metalliputkea rautakaupasta, ja haluttu levy putkeen kiinni.

Saa juuri sellaisen jonka osaaa tehdä tai on valmis maksamaan jollekulle jolta moinen syntyy.

Kevyempi ja liikuteltavampi vaihtoehto -jos katto ja lattiarakenteet sekä kattokorkeus sen sallivat- on kiinnittää lattian ja katon väliin portaattomasti säädettävä tanko johon nuottilevy kiinnitetään.

Saattaa kyllä aiheuttaa: "Ai, tankotanssijaksi olet ryhtynyt" kommentin moinen ;).

vkiilako: Jotkut pystyvät muistamaan hirveän määrän vaikeatakin materiaalia ulkoa ja se on ihailtavaa. Tällaisia tyyppejä ei vaan ole mahdottoman paljon.

Muistista vetäminen on kaksipiippuinen juttu.

Kaikilla aloilla.

Itsekin penskana tuohon kaiken muistamiseen pyrin kun silloinen peruskoulun opetussuunnitelma moista ehdottomuutta vaati, vaihtelevalla menestyksellä, mutta AMK:ssa sitten aikanaan osastonjohtaja tyrmäsi muistin varassa töiden tekemisen totaalisesti.

Eihän musiikissa -ainakaan livenä- suurta vahinkoa toki tule jos joku muistaa sävelen silloin toisen tällöin väärin, mutta kun inssi muistaa esim. kattoristikon lujuuslaskuissa jonkin vakion potenssin yhdellä pieleen ja joku mitätön nolla jää jostain luvusta unohduksiin tai tulee yksikin lisää, kertautuen toki eteenpäin mentäessä, päästään pahimmoillaan ihan uutisiin ja raastupaan asti.
Jos joku ei virhettä ajoissa huomaakaan.

Musiikki ei ole ainakaan oman harrastelijakokemuksen perusteella kiveen kirjoitettu.
Usein täytyy olla vähän pelivaraa, ja olisi kivaa jos kaikki olisivat samalla kartalla, tai ainakin pääsisivät nopeasti takaisin, jos/kun jotain odottamatonta tapahtuu.

Muistista vetävä on helposti kuutamolla ja lapuista vetelevä saa juonen päästä kiinni samantien.

Eikä se muisti välttämättä iän myötä ainakaan parane ;).

T:Samuli
vkiilako
19.02.2016 11:28:49
sepisti: Anteeksi, että aloitin vastaukseni les paul-vitsillä, enkä vastannut suoraan sun kysymykseen. Pahoittelen myös toista vitsiäni, joka saattoi antaa sen kuvan, että sinä olisit tosikko. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa.
Minun kanssa yhteistyötä tekevät soittajat pitävät minua varmasti välillä rasittavana kusipäänä. Enimmäkseen ne kai kuitenkin tykkää minusta, kun ovat vuosia jaksaneet mun kanssa touhuta.

Hankala tietää sarkasmia näin netin välityksellä, mutta pahoittelut kun itsekin kirjoitin ikävään sävyyn.
Eipä tästä tarvitse enempää vääntää. Jatketaan keskustelua hyvällä meiningillä. Kävin kuuntelemassa soittonäytteesi. Hyvänkuuloista bassottelua :)
harpist
19.02.2016 13:57:58
basisti1971:

Yksi "helpohko" valmis-ratkaisu ongelmaasi olisi reilu vuosikymmen sitten ollut, nyt voi olla saatavuus jo heikkoa.

Perinteinen piirustuslauta on alun perinkin suunniteltu kuvailemaasi käyttöä vastaavaan puuhaan, pienellä modaamisella olisi helposti muokattavissa.

Tyrnän näköinenkin olisi, hyvä vai huono asia, se on sitten toinen juttu.

Vastaavanlaisen tukevan, pienen lattiapinta-alan vievän kombinaation saa tietysti valmistettua osistakin.

Käytettynä vielä toki saa - ja väittäisin olevan "tyrnevin" ratkaisu esitettyyn ongelmaan.

Ei edes kannata "tein sen itse" - askarointi kun hintaluokka on tätä ....

http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/ … stuslauta_24271563.htm?ca=6&w=1
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
basisti1971
20.02.2016 09:33:36
Moi.

harpist: Käytettynä vielä toki saa - ja väittäisin olevan "tyrnevin" ratkaisu esitettyyn ongelmaan.

Ei edes kannata "tein sen itse" - askarointi kun hintaluokka on tätä ....

http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/ … stuslauta_24271563.htm?ca=6&w=1

Hintava on tuo omasta mielestä.

Toisaalta katsantokantaani vääristää varmasti se että Wanhoja valurautajalkaisia piirustuslautoja jotka itsellä oli mielessä ihan jo pelkästään esteettisistä syistä, on tullut jätettyä viemättä ilmaiseksi pois.

Vellu64
20.02.2016 12:40:53
Oliko rumpuständit jo mainittu?
http://www.musiikkikullas.fi/lyomas … t/cymbaaliteline-pearl-bc-1030.html
Tuosta puomi pois ja nuottitelineen putki samaan holeen tai klämpillä telineen varteen. Jalat mahdollisemman leveälle.
En tiedä toimiiko. Painavia heviridejä nämä kyllä kannattelee heilumatta.
Kysy rumpalilta lainaan kokeeksi teline ja klämppi.
Myrkky Nuoli
20.02.2016 12:50:16 (muokattu 20.02.2016 12:52:04)
iec: Tosi helppo bändikaverien opetella uusia biisejä jos ei ole antaa mitään lippulappua (varsinkin jos ne on omia, eikä mitään covereita.) Muuten hyvä idea ;)

-iec

Tällei me ollaan kyllä tehny jokaisessa bändissä aina. Joskus jotain kämäsiä äänityksiä tehty. Ne on käteviä.
More Nintendo, less Marshall.
basisti1971
21.02.2016 17:17:37
Moi.

Tomasi: Tuollainen:
http://www.topeak.com/products/storageanddisplay/dual-touchbikestand

Näistä Ikean jutuista taas moni on nikkaroinutDIY-hengessä fillaritelineitä ja sarjan osasista voisi löytyä suoraan sopiva pala sun tarpeeseen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39887550/

Juuri tuollaisia tarkoitin.

Erilaisista suihkuseinärakenteista löytyy myös vastaavanlaisia komponentteja.

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)