Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ToneRite "kitaratäristin"?
1 2 3 4 557 58 59 60 61
73nd3r
19.02.2016 14:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Eikös tähän kuitenkin luulisi monella oleva aika helppokin ratkaisu. Jos ei usko ToneRite laitteen toimivuuten, niin ei sitten osta kyseistä tuotetta tai käytä soittimiaan sellaisessa huollossa. Eihän tämän pitäisi sen vaikeampi asia olla...vai?
 
Ensinnäkään tämä Ton Erite ei ole uskon asia - vaikuttamattomuus on ihan mitattavissa, kuten tuolla jo linkkasin.
Toiseksi, mun puolesta kukin saa kyllä uskoa ihan mitä tykkää, mutta jos sitä uskomusta aletaan tyrkyttää sissimarkkinointina mnetissä valmistajan puolesta niin kyl siihen saa kommentoida vastaankin. Kai osa mnetin funktiosta on upottaa valohoidot ja kärmesöljyt, mummiälestä.
 
hallu
19.02.2016 14:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Ensinnäkään tämä Ton Erite ei ole uskon asia - vaikuttamattomuus on ihan mitattavissa, kuten tuolla jo linkkasin.
Toiseksi, mun puolesta kukin saa kyllä uskoa ihan mitä tykkää, mutta jos sitä uskomusta aletaan tyrkyttää sissimarkkinointina mnetissä valmistajan puolesta niin kyl siihen saa kommentoida vastaankin. Kai osa mnetin funktiosta on upottaa valohoidot ja kärmesöljyt, mummiälestä.

 
Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Parhaimmillaan vertaisverkko nimenomaan auttaa arvioimaan kaikenmaailman uutuuksia realistisesti ja välttämään ainakin pahimman huuhaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Seba
19.02.2016 15:24:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Ensinnäkään tämä Ton Erite ei ole uskon asia - vaikuttamattomuus on ihan mitattavissa, kuten tuolla jo linkkasin.
Toiseksi, mun puolesta kukin saa kyllä uskoa ihan mitä tykkää, mutta jos sitä uskomusta aletaan tyrkyttää sissimarkkinointina mnetissä valmistajan puolesta niin kyl siihen saa kommentoida vastaankin. Kai osa mnetin funktiosta on upottaa valohoidot ja kärmesöljyt, mummiälestä.

 
Sissimarkkinointia :)
Aika moni, kuten itswkin, on rakentanut 15€ vermeillä itse vastaavan tuotteen joka hoitaa saman homman.
Tärinän vaikutuksesta lähinnä puhutaan, ei firmasta joka moista laitetta myy.
 
Mutta jyrkimmin vastustajathan aina on niitä jotka ei edes vaivaudu kokeilemaan :)
 
73nd3r
19.02.2016 15:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Sissimarkkinointia :)
Aika moni, kuten itswkin, on rakentanut 15€ vermeillä itse vastaavan tuotteen joka hoitaa saman homman.
Tärinän vaikutuksesta lähinnä puhutaan, ei firmasta joka moista laitetta myy.

 
Aika moni, kuten itswkin, ei ole rakentanut, ja ketjun otsikko on nimenomaan ko. tuotemerkki.
Minusta on hyvä tuoda keskusteluun vähän realismia muutaman sivun välein, ettei joku ymmärtämätön lapsi mene halpaan.
Ai niin: se tärinä ei vaikuta.
 
Seba: Mutta jyrkimmin vastustajathan aina on niitä jotka ei edes vaivaudu kokeilemaan :)
Hymiöstä huolimatta toi on käsittämättömän kehno perustelu mille tahansa asialle. Mieti oikein kunnolla ja ajan kanssa miksi.
 
hemmo
19.02.2016 16:57:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Aika moni, kuten itswkin, ei ole rakentanut, ja ketjun otsikko on nimenomaan ko. tuotemerkki.
Minusta on hyvä tuoda keskusteluun vähän realismia muutaman sivun välein, ettei joku ymmärtämätön lapsi mene halpaan.
Ai niin: se tärinä ei vaikuta.
 
Hymiöstä huolimatta toi on käsittämättömän kehno perustelu mille tahansa asialle. Mieti oikein kunnolla ja ajan kanssa miksi.

 
mut lehessä luki et se laite toimii, mä uskon sitä, enkä sua itswkin
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/144112.jpg
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
discominister
19.02.2016 17:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kadun että nostin tämän keskustelun taas pintaan..
 
Oma HomeRiteni on jokatapauksessa toiminut hienosti näinkin lyhyellä käytöllä. Kirjoittelen varmaan pidempää raporttia myöhemmin kun käyttöaika lähenee tuota 120h.
 
hallu
19.02.2016 18:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Kadun että nostin tämän keskustelun taas pintaan..
 
Oma HomeRiteni on jokatapauksessa toiminut hienosti näinkin lyhyellä käytöllä. Kirjoittelen varmaan pidempää raporttia myöhemmin kun käyttöaika lähenee tuota 120h.

 
Akustisessa kitarassa se toimii ilmanmuuta olen kuullut itse ennen ja jälkeen nauhoituksia ja ero on ihan selvästi havaittavissa, että toneriten jälkeen soundi on avoimempi ja jotenkin tuuheampi. Lankkukitarathan tässä on olleet kritiikin kohteena.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
73nd3r
19.02.2016 18:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä itkeä vai nauraa...
Pitäiskö teidän kuitenkin lukea toi tutkimus:
http://savartjournal.org/index.php/sj/article/download/22/pdf
 
hallu
19.02.2016 19:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: En nyt tiedä itkeä vai nauraa...
Pitäiskö teidän kuitenkin lukea toi tutkimus:
http://savartjournal.org/index.php/sj/article/download/22/pdf

 
Englannin kielinen artikkeli on mulle kyllä ihan turha. Ihan yhtä hyvin se voisi olla vaikka kiinaksi. Mulla kun ei ole kielipäätä, on vaan nämä korvat ja voinhan mä kaivaa sen nauhoituksen missä sen eron kuulin, jos se on veilä netissä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Seba
19.02.2016 20:34:31 (muokattu 19.02.2016 20:38:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Aika moni, kuten itswkin, ei ole rakentanut, ja ketjun otsikko on nimenomaan ko. tuotemerkki.
Minusta on hyvä tuoda keskusteluun vähän realismia muutaman sivun välein, ettei joku ymmärtämätön lapsi mene halpaan.
Ai niin: se tärinä ei vaikuta.
 
Hymiöstä huolimatta toi on käsittämättömän kehno perustelu mille tahansa asialle. Mieti oikein kunnolla ja ajan kanssa miksi.

 
Eli et ole testannut, vaan nojaat johonkin random tutkimukseen vailla mitään omaa kokemusta.
Tosin en jaksa edes tutkimuksia lukea, onhan mulla korvat.
 
Mutta ehkä se 2 samanlaisen kitaran muuttuminen tyystin erikuuloisiksi sen jälkeen kun toinen oli täristetty olikin vain massapsykoosia, koska internetissä joku sanoi että se ei toimi.
Melko moni sen kuitenkin havaitsi, muusikoista ummikoihin, ennen ja jälkeen.
 
mpekkanen
19.02.2016 21:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Parhaimmillaan vertaisverkko nimenomaan auttaa arvioimaan kaikenmaailman uutuuksia realistisesti ja välttämään ainakin pahimman huuhaan.
 
Kun lainasit kirjoituksen, joka oli minun kirjoitukseen vastaus. Vaikka sitä ei ollut erikseen kenellekkään tarkoitettukaan...
Siihen minun kirjoituksen vastauksen kirjoitetun lainasit ja vastasit näin, minkä minä nyt lainaan tähän alkuun...
 
Kuitenkin olet sitä mieltä, että ToneRite toimii akustisiin kitaroihin...
 
Eikös noista puu ja muistakin keskusteluista ole jo jokainen varmaan huomannut, ettei niillä omakohtaisilla kokemuksilla, mielipiteillä tai tutkimuksilla ole mitään merkitystä tai väliä.
Ne jotka uskoo tämän laitteen toimivan, eivät muuta kantaansa. Myöskään toisella puolella ei tapahdu mitään muutosta, vaikka tiskiin laitettaisiin ihan minkälaiset todisteet tahansa. Eikös tämä olla jo tässä vuosien varrella huommattu...vai?
 
Itsellä ei ole kokemusta laitteesta, mutta en tyrmää täysin etteikö se voisi joihinkin soittimiin jotain muutosta tehdäkkin. En kuitenkaan usko, että _kaikki_ soittimet rakenteesta riippumatta hyötyisi ToneRitestä yhtäpaljon. Samaa mieltähän täällä on moni muukin ollut. Siis joihinkin soittimiin on vaikutusta tapahtunut enemmän ja joihinkin ei taas juurikaan mitään. Minulla ei ole niin kiinnostusta, että kyseistä laitetta kokeilisin mihinkään. Osaksi se johtuu myös siitä, etten ole sellaisen toimintaa ITSE nähnyt ja kuullut. Jyväskylässä ei myöskään ole tuollaisia hoitoja käsittääkseni saatavilla ja vaikka olisikin, niin minulla ei ole kovinkaan arvokkaita akustisia. Mieluiten laitan nekin rahat johonkin sellaiseen, että sitten kun päätän ottaa kitaran käteen ja soitella. Niin on muuten hyvä ja mukava fiilis soitella. Tällä en nyt tarkoita mitään päihteitä, koska en juo, enkä myöskään polta. En ollenkaan.
Nyt ollaan kauniimman puoliskoni kanssa pienellä hotelliretkellä ja minulle tällainen antaa lisää voimia soittaa ja löytää ehkä siihen jopa jotain uuttakin näkökantaa. Siis siihen soittoonkin, mutta myös muutenkin.
 
Kuitenkin kertaan edelleen tämän oman mielipiteeni. Jos joku juttu omasta mielestä parantaa soundia ja se lisää joillain soittimella soittamista. Niin eikös se juttu ole silloin hyvä ,vaikka se ei mihinkään "tieteeseen" edes perustuisi. Aika harvalla on sama minkä värinen on se oma tele/strato jolla tykkää soittaa. Siis siinäkin tapauksessa, että ne kitarat ovat muutoin täysin samanlaisia.
Jos mustalla kitaralla tykkää soittaa enemmän kuin vaikka candy omena punaisella, niin silloin on varmaan fiksumpi hommata musta kitara...
 
Eikös ? Tai ainakin minulle on ihan sama vaikka jonkun mielestä kitara soi aina parhaiten ja sitä on mukavin treenata kun on Hankkijan lippalakki päässä. Ihan turhaa tästäkin on vääntää, koska aika harva niitä omia mielipiteitään muuttaa. Kokemus on sellainen joka antaa jonkinlaista pohjaa asioihin, mutta kyllä siinäkin jokainen oppirahansa maksaa. Tavalla tai toisella ja eipä sitä kokemusta ja uuden oppimista voi oikein muuten tullakkaan jos ei koskaan tee missään virheitä.
 
Minulta tänne kirjoittaminen on kyllä ihan tietoista virheen tekemista, joka ei johda mihinkään. Täyttä idiotisimiä ja se ei taattusti muuta minun soittoani, eikä paljon muitakaan asioita joita itse pidän musiikissa tärkeänä. Aivan turhaa ja hyödytöntä ajan hukkaa koko m.netti, koskapa vaikka oikeasti haluaisi jostain asillisesti keskustella. Niin milloinkahan se on oikeasti toteutunut?
Voihan olla ehkä jotain muuta mieltä, mutta itse olen huomannut että vaikka asiallisesti yrittäisi keskustella. Ei se onnistu. Muutamilla kun tuntuu olevan, ehkä, elämäntyö turha vänkääminen ja joutava väitteleminen. Ei silläkään ole edes väliä, vaikka puhuisin omasta mielipiteestäni/kokemuksesta. Joku senkin lyttää kuitenkin...
 
Ikävää, että tämä on mennyt tällaiseksi...eikä tämä alun lainauksesta huolimatta ollut kenellekkään suunnattu, siis tämä kirjoitukseni. Varmasti ToneRite on ihan ok, jos siitä itse tykkää. Tänne kirjoittaminen kyseisestä laitteesta, ei kuitenkaan sitä omaa soittoa paremmaksi tee. Enkä kyllä usko, että kenenkään muunkaan. Toki voin olla väärässäkin, mutta enemmän soittoa ja vähemmän m.nettiä voisi olla monellekkin paljon parempi resepti.
 
73nd3r
19.02.2016 21:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: random tutkimukseen
B.M. Clemens, Stanford University, United States, Professor, Department of Materials Science and Engineering
Jay Kadis, United States
Daniel Montgomery Clemens, University of California, Berkeley , United States, Department of Molecular and Cell Biology, Neurobiology Division
Eli John Pollak, United States
P. Clark, United States
James R Groves, Stanford University, United States, Materials Scientist currently at a Soalr Startup Company in the Bay Area. Interested in stringed instruments. Hobby guitarist.
 
Seba: Tosin en jaksa edes tutkimuksia lukea, onhan mulla korvat.
Dam di duu di dam.
 
hollstro
19.02.2016 22:30:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: En nyt tiedä itkeä vai nauraa...
Pitäiskö teidän kuitenkin lukea toi tutkimus:
http://savartjournal.org/index.php/sj/article/download/22/pdf

 
Tuohan ei siis varsinaisesti kumoa että eroa ei ole, se vaan todistaa että niiden erojen kuuleminen sokkotestissä ei ole tilastollisesti merkittävä. Mittauskäyrissä on eroa, onko se siten merkittävä vai ei, on debatin alainen asia.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
19.02.2016 22:39:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: B.M. Clemens, Stanford University, United States, Professor, Department of Materials Science and Engineering
Jay Kadis, United States
Daniel Montgomery Clemens, University of California, Berkeley , United States, Department of Molecular and Cell Biology, Neurobiology Division
Eli John Pollak, United States
P. Clark, United States
James R Groves, Stanford University, United States, Materials Scientist currently at a Soalr Startup Company in the Bay Area. Interested in stringed instruments. Hobby guitarist.
 
Dam di duu di dam.

 
Puuttuu vissiin korvat noiltakin :)
 
aristoteles666
19.02.2016 23:08:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu, rasittavinta täällä on aina että mutu käsitetään samanarvoiseksi kuin todellinen tiede.
ja unohdetaan että parinkymmenen euron mittamikki kuulee nekin taajudet mitä ette pysty ikinä kuulemaan ja niillä on hyvin helppoa mitata todellinen vaikutus ja sitten täällä selitetään omasta kuulosta, btw, milloin olette mitanneet kuulonne?
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
markus16
19.02.2016 23:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: juu, rasittavinta täällä on aina että mutu käsitetään samanarvoiseksi kuin todellinen tiede.
ja unohdetaan että parinkymmenen euron mittamikki kuulee nekin taajudet mitä ette pysty ikinä kuulemaan ja niillä on hyvin helppoa mitata todellinen vaikutus ja sitten täällä selitetään omasta kuulosta, btw, milloin olette mitanneet kuulonne?

 
Ja sitten pyörähdetään taas kehä ympäri ja kysytään että jos eron "kuulee" vain mittamikillä, onko sillä erolla mitään käytännön merkitystä mihinkään?
 
Jos jotain ei voi kapitalistilta oppia, niin ei mitään. -Skywriter
hallu
19.02.2016 23:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: juu, rasittavinta täällä on aina että mutu käsitetään samanarvoiseksi kuin todellinen tiede.
ja unohdetaan että parinkymmenen euron mittamikki kuulee nekin taajudet mitä ette pysty ikinä kuulemaan ja niillä on hyvin helppoa mitata todellinen vaikutus ja sitten täällä selitetään omasta kuulosta, btw, milloin olette mitanneet kuulonne?

 
Toisaalta niillä taajuuksilla mitä ei voi havaita ei ole mitään väliä joten miksi mittamikin käppyrät jostain kuuloalueen ulkopuolelta olisi tärkeämpiä kuin kenenkään ihmisen havainto? tarkka mittaaminen on tiedettä joo ja mittamikki on tarkempi kuin korvat joo. Tieteen tehtävä on mitata maailmaa ja taiteen tehtävä on tulkita maailmaa. Itse ainakin soittajana haluaisin samaistua enemmän noihin taiteilijoihin.
 
Minuakin rasittaa, että todellinen tiede käsitetään saman arvoiseksi kuin mutu. Tiede vain mittaa asioita tarkasti, mutta vain se miltä meistä tuntuu, on tärkeää. Luja usko vie läpi harmaan kiven ja mutu siirtää vuoria. Ei vaan olet oikeassa että tiede nauttii omaa arvostustaan eikä me tätäkään paskaa tässä tietokoneella kirjoitettaisi ilman tiedettä (toisaalta me ei myöskään ilman mutua vängättäisi täällä jonninjoutavista asioista:-)). Ongelma onkin varmaan siinä, että meillä on taipumus kohottaa oma totuutemme universaaliseksi. Emme tyydy siihen, että saamme nähdä maailman niinkuin haluamme, vaan vaadimme myös muiden hyväksyvän maailman juuri sellaisena kuin me haluamme ja vakuudeksi heiluttelemme tieteen miekkaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Ziggy Bubba
20.02.2016 01:09:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos minkä tahansa puiden sointien eron osoittaminen kokopuisessa kitarassa tuntuu olevan hankalaa, sen saman puun tärisyttämisen vaikutuksen osoittaminen vois olla ns. mahdotonta.
 
Uskovaiset uskoo, muut keskittyy soittamaan tai keksii muita harrastuksia.
 
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
aristoteles666
20.02.2016 02:24:10 (muokattu 20.02.2016 02:28:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Toisaalta niillä taajuuksilla mitä ei voi havaita ei ole mitään väliä joten miksi mittamikin käppyrät jostain kuuloalueen ulkopuolelta olisi tärkeämpiä kuin kenenkään ihmisen havainto? tarkka mittaaminen on tiedettä joo ja mittamikki on tarkempi kuin korvat joo. Tieteen tehtävä on mitata maailmaa ja taiteen tehtävä on tulkita maailmaa. Itse ainakin soittajana haluaisin samaistua enemmän noihin taiteilijoihin.
 
Minuakin rasittaa, että todellinen tiede käsitetään saman arvoiseksi kuin mutu. Tiede vain mittaa asioita tarkasti, mutta vain se miltä meistä tuntuu, on tärkeää. Luja usko vie läpi harmaan kiven ja mutu siirtää vuoria. Ei vaan olet oikeassa että tiede nauttii omaa arvostustaan eikä me tätäkään paskaa tässä tietokoneella kirjoitettaisi ilman tiedettä (toisaalta me ei myöskään ilman mutua vängättäisi täällä jonninjoutavista asioista:-)). Ongelma onkin varmaan siinä, että meillä on taipumus kohottaa oma totuutemme universaaliseksi. Emme tyydy siihen, että saamme nähdä maailman niinkuin haluamme, vaan vaadimme myös muiden hyväksyvän maailman juuri sellaisena kuin me haluamme ja vakuudeksi heiluttelemme tieteen miekkaa.

 
mä keskityn soittamaan, ja paikasta riippuen siellä saattaa olla ihan mitä tahansa vahvistimia, ja sun homma on soittaa siitä huolimatta hyvin, ei ole järkevää, eikä monesti mahdollista raahata omia kamoja niin kivaa kuin se olisikin, joten pitää pystyä vetämään siitä huolimatta ettei ole niitä lempi mitä tahansa, eikä se saa vaikuttaa siihen ettet yht'äkkiä voikaan vetää kunnolla kun ei ole ....
olen soittanut suoraan miksauspöytään ja se soundi ei ole kiva, mutta et voi sanoa etten nyt soitakaan kun ei ole....
koska se hauska puoli on siinä että vaikka sulla olisi kaikki mitä ikinä haluat, siitä huolimatta saatat soittaa päin helvettiä, koska kyse on, vain ja ainoastaan sun päästä, jonain päivänä ei lähde, ihan sama missä asennossa tähdet ja muut ovat, ja se vain pitää hyväksyä, ei se soundi ole sun sormissa kovin vahvasti, se on paljon enemmän sun päässäsi, ja se vaihtelee rajusti illasta toiseen.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Seba
20.02.2016 08:50:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: juu, rasittavinta täällä on aina että mutu käsitetään samanarvoiseksi kuin todellinen tiede.
ja unohdetaan että parinkymmenen euron mittamikki kuulee nekin taajudet mitä ette pysty ikinä kuulemaan ja niillä on hyvin helppoa mitata todellinen vaikutus ja sitten täällä selitetään omasta kuulosta, btw, milloin olette mitanneet kuulonne?

 
Vuosi takaperin, täydet pisteet tuli siitäkin.
Kuulen ihan hyvin jos asiat soi samalla lailla ja myöhemmin erilailla.
Se ei kummoista tiedettä vaadi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 557 58 59 60 61

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «