John My 18.02.2016 12:56:59 (muokattu 25.02.2016 00:48:04) | |
---|
------- |
Juzpe 18.02.2016 13:32:56 (muokattu 18.02.2016 13:33:15) | |
---|
Hyviä mielipiteitä ja näitä on kiva lukea, kun on teoreettista perustelua mukana. Jäin kaipaamaan sitä käytännön soittamiseen perustuvaa perustelua vaikkapa noiden moodien ja bluesstandardeissa esiintyvien sointukiertojen keskinäisen yhteyden muodossa. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
John My 18.02.2016 14:38:15 (muokattu 25.02.2016 00:45:43) | |
---|
------- |
Juzpe 18.02.2016 14:43:33 | |
---|
John My: Yleensäkin teoriat ovat kehittyneet jazzmuusikoiden alkuperäisistä sooloista ja sävellyksistä, kevyen musiikin puolella. Jäbä on kyllä pihalla ko tamppoonin naru näistä hommista, mutta ei sevväliä. Toisaalta tää ei nyt oo ihan oikee ketju pohtia tätä asiaa. Täällä on musiikin teorialle ja musiikin historialle omat mestansa, joissa hehkutetaan vähemmän Alppua ja ollaan enemmän jyvällä moodeista ja teoriahommista. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
hosino 18.02.2016 17:26:40 | |
---|
Hurriganesin 14-18v fanit oli varmaan 70 luvulla hyvin tarkkoja noista moodeista ja teoriahommista. |
Kailis 18.02.2016 18:33:14 | |
---|
hosino: Hurriganesin 14-18v fanit oli varmaan 70 luvulla hyvin tarkkoja noista moodeista ja teoriahommista. Suurin osa tuon ikäisistä oli pihalla moodeista ja teoriahommista, joten helppo hyväksyä. En tiedä onko tilanne parempi nykyään. Tuskin. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
hosino 18.02.2016 18:53:09 | |
---|
Kailis: Suurin osa tuon ikäisistä oli pihalla moodeista ja teoriahommista, joten helppo hyväksyä. En tiedä onko tilanne parempi nykyään. Tuskin. Jospa nuo cheek ja jvg fanit, on paremmin perillä noista moodeista. |
StJerky 18.02.2016 20:31:59 | |
---|
hosino: Hurriganes oli varmaan 70 luvulla hyvin tarkka noista moodeista ja teoriahommista. Korjasin vähän. |
Epämuusikko 18.02.2016 21:27:01 (muokattu 18.02.2016 22:12:42) | |
---|
Kailis: Suurin osa tuon ikäisistä oli pihalla moodeista ja teoriahommista, joten helppo hyväksyä. En tiedä onko tilanne parempi nykyään. Tuskin. Veikkaan että tässä jälleen kerran halutaan kuulla kaikenlaisia syy-seuraus -tai mietittyjä tietopohjayhteyksiä kun alkujaan on vedetty fiiliksellä. System of a Downinkin vaikutteisiin lueteltiin armenialainen kansanmusiikki vai mistä se laulaja nyt onkaan. Musiikkitieteellinen tutkimus ei sitä paljastanut. Täällä laitetaan postuumisti ajatuksia ja välineitä toisten ihmisten päähän suomalaisvalmisteisten rokkibiisien perusteella, top science. *) (sinänsä huono tuo meikän SOAD-anekdootti tässä yhteydessä. lähemmäs tätä aihetta menee vaikka se Charlie Parkerin linjoista tehty väitöskirja, jossa kävi ilmi että ne oli ennen kaikkea fonilla helpposoittoisia.) *) vaikkakin osa teistä lienee aikalaisia ja ehkä moikkatuttujakin. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko: Veikkaan että tässä jälleen kerran halutaan kuulla kaikenlaisia syy-seuraus -tai mietittyjä tietopohjayhteyksiä kun alkujaan on vedetty fiiliksellä. Kuka ilkeäsi soittaa Remulle ja kysyä asiasta: "Mitä musiikkiteoriaopasta plarailitte, kun teitte Roadrunnerin ja varsinkin Get On-kappaleen?" Soundit, piuhat ja kajarit. |
Juzpe 18.02.2016 22:54:07 | |
---|
hosino: Hurriganesin 14-18v fanit oli varmaan 70 luvulla hyvin tarkkoja noista moodeista ja teoriahommista. Siksipä just tää on hiukan väärä ketju ottaa asiaa puheeksi. Fiilisrokki o fiilisrokkia ihan syystä... mutta kun toi mpekkanen nyt otti asian essin niin oisin halunnu, että pikkusen tarkennettas mistä tässä on kyse kun en ihan täysin hiffannu miten Ganesit ja moodihommat liitty toisiinsa. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
mpekkanen 19.02.2016 13:22:53 | |
---|
Juzpe: Siksipä just tää on hiukan väärä ketju ottaa asiaa puheeksi. Fiilisrokki o fiilisrokkia ihan syystä... mutta kun toi mpekkanen nyt otti asian essin niin oisin halunnu, että pikkusen tarkennettas mistä tässä on kyse kun en ihan täysin hiffannu miten Ganesit ja moodihommat liitty toisiinsa. Nìin, kyllähän minä olen kirjoittanut tähän ketjuun paljonkin asioita. Ihan kaikki ei ole käsitelleet pelkästään rock muusiikkia ja Hurriganesia, vaan soittamista yleensä ja myöskin musiikin kuuntelemista. Kyllähän Ganeskin svengaa, että on sielläkin taustalla varmastikkin jotain teoriaa. Ei se silti mitään jazz musaa ole, eikä sillä ole väliä muutenkaan. Eli ei niitä kaikki erilaisia harmonisia ratkaisuja ole edes yritettykään hakea. Kuitenkin musa svengaa ja silloin siinä täytyy olla myös jonkinlaista teoriaakin mukana soitossa. Rytmi ja svengi ovat ainakin minusta musiikissa kaikista tärkeimmät asiat. Ne toimi myös Ganesissakin ja kyllähän tämän asian huomaa myös sellainenkin, joka ei itse soita. Sinähän tämän kaivoit esille minun vanhemmista kirjoituksista ja sieltäkin vain osan. Olin kyllä kirjoittanut jo sitä ennenkin, mutta ne jätettiin huomioitsematta. Musiikkiahan on monenlaista ja sitä voi myös tehdä hyvinkin erilaisista lähtökohdista. Siltikään musiikin soittaminen tai kuuntelukaan ei ole mikään kilpailu. Ainakaan minusta. Kuuntelijan ei minusta tarvitse tietää teoriasta mitään. Riittää, että hän itse tykkää kuulemastaan. |
StJerky 19.02.2016 16:44:56 | |
---|
Minusta svengi on sellainen asia, ettei siihen tarvita mitään teoriaa. |
Lennu 19.02.2016 16:47:53 | |
---|
hollmi-5: Kuka ilkeäsi soittaa Remulle ja kysyä asiasta: "Mitä musiikkiteoriaopasta plarailitte, kun teitte Roadrunnerin ja varsinkin Get On-kappaleen?" Joo mä voin kysyy, kun meen ens viikolla kuvaamaan sitä. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Kefiiri 20.02.2016 11:00:25 (muokattu 21.02.2016 18:24:55) | |
---|
---------- En ole musiikin asiantuntija. |
John My 21.02.2016 11:30:12 (muokattu 25.02.2016 00:44:30) | |
---|
---------- |
John My 23.02.2016 10:37:46 (muokattu 25.02.2016 00:42:21) | |
---|
-------- |
Funkånaut 23.02.2016 10:54:28 | |
---|
John My: Oletko mielestäsi aina oikeassa?,minä en ja myönnän sen avoimesti, kukapa sitä nyt kaikkea musiikistakaan tietäisi, kokemusta bändeistä mulla kyllä on ja levytyksiä useita takana, olen soittanut useiden suomalaisten huippujen kanssa, miten sulla on asianlaita, tiedätkö mistä puhut ja kirjoitat? Musanäytteen perusteella niin sanotusti lähtee. https://www.youtube.com/watch?v=ahWDF0iLOlU Ymmärrän siteeratun tekstin irvailuksi sille, että jälkeenpäin löydetään AINA mitä etsijät haluavat löytää, oli se esittäjällä mielessä tai ei. Samaa osastoa kuin päätellä Beethovenin yhdeksännen kertovan raiskauksesta. Vai oliko se nyt viides? ⚽ En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM ⚽ |
John My 23.02.2016 12:33:37 (muokattu 25.02.2016 00:40:41) | |
---|
-------- |
Vessajono 23.02.2016 14:00:30 | |
---|
John My: Oletko mielestäsi aina oikeassa? Ei. Se on muidenkin mielestä aina oikeassa. LamaAjanElvis: homochatin pitäisi olla edelleen homochat mutta ilman sanaa homo ja chat, mutta lisättynä homoyhteisön hyväksymänä sanat homo ja chat |