Shredator 04.02.2016 09:55:25 | |
---|
morgga: En ymmärrä tuosta trankkupiiristä itkiöitä. Juup, onhan siinä oma juttunsa ja monipuoliset ominaisuudet Marshalliksi...Sinänsä hauskaa, että porukka kitisee parista diodista ja lyö sitten tubescreamerin eteen :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
Muovinen 15.02.2016 09:00:55 | |
---|
Päätin luopua Orangen Rockerverbistä mutta haluaisin saada JMP:stä ulos jotain sen suuntaista mehevää rokkisäröä. Marsu hoitaa mun nykyisillä speduilla oikeastaan kaiken muun paitsi sellaisen modernimman Jerry Cantrell tyylisen jynkytyksen. Olisko heittää säröspeduvinkkejä tuon suuntaisen soundin hakemiseen? Monia on toki tullut läpikäytyä mutta kranttujen Orangien kanssa. |
dr_solo666 15.02.2016 14:22:23 (muokattu 15.02.2016 14:23:56) | |
---|
Muovinen: Päätin luopua Orangen Rockerverbistä mutta haluaisin saada JMP:stä ulos jotain sen suuntaista mehevää rokkisäröä. Marsu hoitaa mun nykyisillä speduilla oikeastaan kaiken muun paitsi sellaisen modernimman Jerry Cantrell tyylisen jynkytyksen. Olisko heittää säröspeduvinkkejä tuon suuntaisen soundin hakemiseen? Monia on toki tullut läpikäytyä mutta kranttujen Orangien kanssa. Komia JMP! Mulla on samanlainen vuodelta '82. Omaani tein Depth modin juuri viime viikolla. Ei tuottanut ihan niin paljoa alapäätä mitä esim 5150 resonance -potikka tuo. Mulla on kylläkin vaan 2x12" kaappikin. Eikös Cantrellilla ole aika läski saundi? E: Niin ja itsellä on vaan perus TS-9. http://s1274.photobucket.com/user/C … edia/Resonance_zps5770b305.jpg.html You can always give up on life and become a drummer. |
Gabe 15.02.2016 17:23:45 | |
---|
Muovinen: Päätin luopua Orangen Rockerverbistä mutta haluaisin saada JMP:stä ulos jotain sen suuntaista mehevää rokkisäröä. Marsu hoitaa mun nykyisillä speduilla oikeastaan kaiken muun paitsi sellaisen modernimman Jerry Cantrell tyylisen jynkytyksen. Olisko heittää säröspeduvinkkejä tuon suuntaisen soundin hakemiseen? Monia on toki tullut läpikäytyä mutta kranttujen Orangien kanssa. Eikös Orangelta tullut hetki sitten jotain säröpurkkeja ulos? Niillä vois lähteä. |
Laulava Kylätohtori 15.02.2016 20:04:50 | |
---|
Torilla oli hyvä diili Marshallin 2061CX 2x12" kaapista ja kun sain samalla Tokain straton menemään, niin pitihän tuota kokeilla. Sisällä on Celestionin G12H30 Anniversaryt ja mukana tuli kunnollinen vanerinen roudauscase. Kunto kuin uudella, eikä tuolla kait paljon ole soitettukaan. Aika kirkassoundisia nuo Celestionit, vaikka toisaalta ihan hyväsoundisia onkin. Pitää nyt testata muillakin elementeillä, mutta tällä hetkellä näyttää, että Bluetonen straight 2x12" kaapit pitävät ykköspaikkaa edelleen. Painaa muuten aivan helvetisti tuo kaappi roudauscasen kanssa. Enemmän kuin tuo Marshallin 4x12" kaappi. Luulen, että jossain kohtaa tuo 4x12" jatkaa matkaansa, mutta olkoon nyt vielä tuossa. On sen verran mitta täynnä tuota toria ja myyntitouhuja, ettei nyt heti jaksa aloittaa uutta myyntihärdelliä... They pass too much electricity. -SRV |
Muovinen 15.02.2016 20:31:37 | |
---|
Mikäs se tohtorin kaappi olikaan? ;) Orangella ois tosiaan se oma etuastespedu mutta on aika kookas. Eikä tartte siis välttämättä olla justiisa oranssitone (muutenhan en ois myyny) vaan jotain sinne pehmeempään ja läskimpään päin. Marsussahan on aikamoinen atakki ja siitä tykkään mutta joskus tarttee muutakin. Minkälaisia ne Bognerin purkit on joita moni kehuu? Okko Diablo on jo tulossa mutta epäilen ettei se ole erityisen läski amerikkalainen. |
Laulava Kylätohtori 15.02.2016 22:01:53 | |
---|
Muovinen: Mikäs se tohtorin kaappi olikaan? ;) Marshall JCM800 1984 Bass, elementteinä 3 kpl originaaleja G12H-100 ja yksi G12M-70, joka on vaihdettu joskus aikoja sitten jostain syystä tuohon kaappiin. Soundiltaan aika samantyylinen kuitenkin... Ja yläkaappi... Orangella ois tosiaan se oma etuastespedu mutta on aika kookas. Eikä tartte siis välttämättä olla justiisa oranssitone (muutenhan en ois myyny) vaan jotain sinne pehmeempään ja läskimpään päin. Marsussahan on aikamoinen atakki ja siitä tykkään mutta joskus tarttee muutakin. Minkälaisia ne Bognerin purkit on joita moni kehuu? Okko Diablo on jo tulossa mutta epäilen ettei se ole erityisen läski amerikkalainen. No, minusta se Okko Ddiablo ei kyllä ollut läski amerikkalainen, mutta toisaalta, siinä on kyllä monipuoliset säädöt, joten voihan se vielä yllättää... They pass too much electricity. -SRV |
RrRailo 15.02.2016 23:09:35 | |
---|
Muovinen: Mikäs se tohtorin kaappi olikaan? ;) Orangella ois tosiaan se oma etuastespedu mutta on aika kookas. Eikä tartte siis välttämättä olla justiisa oranssitone (muutenhan en ois myyny) vaan jotain sinne pehmeempään ja läskimpään päin. Marsussahan on aikamoinen atakki ja siitä tykkään mutta joskus tarttee muutakin. Minkälaisia ne Bognerin purkit on joita moni kehuu? Okko Diablo on jo tulossa mutta epäilen ettei se ole erityisen läski amerikkalainen. Suosittelen tsekkaamaan Smallsound/bigsound-firman Mini overdriven. Tuottaa läskiä soundia ja omaa sellaisen harvan, murean särön, jonka yhdistän Orangeen. Ei väritä taajuusvastetta mutta toimii ikän kuin soundin parantajana. Jotain maagisia yläsävelsarjoja Minin särössä on. Suosittelen tilaamaan suoran tekijältä ja pyytämään octave/ringmod-lisäyksen, jolla saa härömpiäkin soundeja halutessaan samaan hintaan. http://www.smallsoundbigsound.com/products/mini/ Sahaa. |
Gabe 16.02.2016 08:52:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Torilla oli hyvä diili Marshallin 2061CX 2x12" kaapista ja kun sain samalla Tokain straton menemään, niin pitihän tuota kokeilla. Sisällä on Celestionin G12H30 Anniversaryt ja mukana tuli kunnollinen vanerinen roudauscase. Kunto kuin uudella, eikä tuolla kait paljon ole soitettukaan. Aika kirkassoundisia nuo Celestionit, vaikka toisaalta ihan hyväsoundisia onkin. Pitää nyt testata muillakin elementeillä, mutta tällä hetkellä näyttää, että Bluetonen straight 2x12" kaapit pitävät ykköspaikkaa edelleen. Painaa muuten aivan helvetisti tuo kaappi roudauscasen kanssa. Enemmän kuin tuo Marshallin 4x12" kaappi. Luulen, että jossain kohtaa tuo 4x12" jatkaa matkaansa, mutta olkoon nyt vielä tuossa. On sen verran mitta täynnä tuota toria ja myyntitouhuja, ettei nyt heti jaksa aloittaa uutta myyntihärdelliä... Onkohan meikäläisen vanha kaappi? Ostitko helsinkiläiseltä herrasmieheltä? Hyvä kaappi kuitenkin, ainoastaan nuo elementit olivat todella kaukana omasta mausta. Pitäisi jossain kohtaa saada itsekin rahaa vielä toiseen 2x12 kaappiin. |
Laulava Kylätohtori 16.02.2016 09:10:34 | |
---|
Gabe: Onkohan meikäläisen vanha kaappi? Ostitko helsinkiläiseltä herrasmieheltä? Hyvä kaappi kuitenkin, ainoastaan nuo elementit olivat todella kaukana omasta mausta. Pitäisi jossain kohtaa saada itsekin rahaa vielä toiseen 2x12 kaappiin. Hain Tampereelta. Kävi nopeammin, halvemmalla, turvallisemmin ja kätevämmin kuin Matkahuollolla. :D Enpä osaa sanoa, onko teikäläisen vanha. Kaappi on kuin uusi ja käsitin, ettei olisi kovin vanha. Sama vaiva näissä Anniversaryissa on kuin Heritagessakin. Sinänsä hyvä soundi, mutta liikaa yläpäätä. Tänään pitäisi saapua Taydenin näkemys G12H-elementeistä. Saa nähdä, onko niistä mihinkään... They pass too much electricity. -SRV |
Gabe 16.02.2016 09:21:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Hain Tampereelta. Kävi nopeammin, halvemmalla, turvallisemmin ja kätevämmin kuin Matkahuollolla. :D Enpä osaa sanoa, onko teikäläisen vanha. Kaappi on kuin uusi ja käsitin, ettei olisi kovin vanha. Sama vaiva näissä Anniversaryissa on kuin Heritagessakin. Sinänsä hyvä soundi, mutta liikaa yläpäätä. Tänään pitäisi saapua Taydenin näkemys G12H-elementeistä. Saa nähdä, onko niistä mihinkään... Ei se sitten varmaan ole. Hyvä kaappi kuitenkin, ja toisenlaisilla tötteröillä upea. |
Master Of The Universe 16.02.2016 09:32:35 | |
---|
Muutama Marshall on ollut, mutta tyytyväisin oon ollu tuohon Wallace BKW45:een, eli Wallacen klooni JTM45:sta. Sen isoveli BKW45/100 tulossa tässä parin viikon sisään jahka herra saa sen rakennettua. "How can less be more? It's impossible. More is more."
-Yngwie fucking Malmsteen- |
gunnar 16.02.2016 14:22:03 | |
---|
Gabe: Ei se sitten varmaan ole. Hyvä kaappi kuitenkin, ja toisenlaisilla tötteröillä upea. Mulla on sama kaappi ja samaa mieltä, että orkkis elementit aika kirkkaat ja myös äänekkäät. Laitoin ens hätään Eminence Private Jackin ylempään paikkaan. Mitkäs elementit osoittautui toimiviksi sun kokeiluissa aikoinaan? |
Gabe 16.02.2016 16:37:11 | |
---|
gunnar: Mulla on sama kaappi ja samaa mieltä, että orkkis elementit aika kirkkaat ja myös äänekkäät. Laitoin ens hätään Eminence Private Jackin ylempään paikkaan. Mitkäs elementit osoittautui toimiviksi sun kokeiluissa aikoinaan? WGS Blackhawk, WGS Reaper 55, Celestion G12-65 ja noiden kolmen yhdistelmät toimi tosi hyvin. |
Vilpur1 17.02.2016 20:17:45 | |
---|
Master Of The Universe: Muutama Marshall on ollut, mutta tyytyväisin oon ollu tuohon Wallace BKW45:een, eli Wallacen klooni JTM45:sta. Sen isoveli BKW45/100 tulossa tässä parin viikon sisään jahka herra saa sen rakennettua. Oon päässyt myös testaamaan tuollaista BKW45:sta. Äärimmäisen hieno laite! I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
Muovinen 17.02.2016 20:25:52 | |
---|
Joskus asiat menee vähän hassusti. Pistin torilta poistaen kaksi säröspedeä Marsua puskemaan, molemmat samalta myyjältä mutta eri päivinä ja niin myös erillisinä paketteina. Speduthan ois täällä parissa päivässä mutta tänään kiikutin JMPn PPIMV-modaukseen ja perushuoltoon, jossa on n. 3 viikon jono. Nooh, jos nuo kaksi pojan pötkälettä on mulle jotain opettanu niin kärsivällisyyttä ;) |
Master Of The Universe 17.02.2016 23:23:52 | |
---|
Vilpur1: Oon päässyt myös testaamaan tuollaista BKW45:sta. Äärimmäisen hieno laite! Paljon mahdollista että jopa sama kone. :) "How can less be more? It's impossible. More is more."
-Yngwie fucking Malmsteen- |
Laulava Kylätohtori: Hain Tampereelta. Ekkä tullu kahveelle? Jumalaade mikä äijä. Seuraavalla kerralla sitte. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Kiksaus 18.02.2016 11:35:58 | |
---|
Mahtaako täältä löytyä tietoa JMP-1 etuasteen modaamisesta. Hirveä hurisia tuo on ja mietiskelin, että saisiko sitä jotenkin vähennettyä (ja joo, on uudet TADin putket ja tarvittaessa gate). Modaako näitä kukaan suomessa? Myös kaikki muut mahdolliset modit kiinnostaa. Jenkeissä on Voodoo Amps, mutta maksaa ihan pirusti lähettää sinne ja takaisin. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
iec 18.02.2016 11:41:03 | |
---|
Kiksaus: Mahtaako täältä löytyä tietoa JMP-1 etuasteen modaamisesta. Hirveä hurisia tuo on ja mietiskelin, että saisiko sitä jotenkin vähennettyä (ja joo, on uudet TADin putket ja tarvittaessa gate). Modaako näitä kukaan suomessa? Myös kaikki muut mahdolliset modit kiinnostaa. Jenkeissä on Voodoo Amps, mutta maksaa ihan pirusti lähettää sinne ja takaisin. Bluetone varmaan pystyy modaamaan. Kannattaa ainakin kysäistä. http://www.bluetone.fi/huollot-modaukset/ -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |