Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha mx61
1
Tiiduu
12.02.2016 19:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppiä!
 
Ostin kyseisen vehkeen vuosi sitten ja käyttäny keikkaillessa yläpäänä. Ongelma on ollut että ei meinaa ?tehot? riittää. Mikseristä on melkein täysillä ja synasta nupit kaakossa. Silti ei meinaa tulla yli. Ja eri saundeissa sitten vaihtelee. toiset huutaa ja toiset on pienellä. ? Onko muilla ollut samaa ongelmaa. Soittokaverit vihjaillu että vehkeet oisi aika surkeat. Tosin olihan se halpa.. Mikähän tähän auttas?
 
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista!
 
ajansävel
13.02.2016 11:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska kyseessä ei ole premium-soitin, ei kannata tuhlata kovin arvokkaisiin dynamiikkaprosessoreihin. Tarvitset kumminkin äänen esivahvistusta/kompressointia/limitointia. Olen käyttänyt soundin "tiristämiseen" hyvin tuloksin Behringer mdx2600 dynamiikkaprosessoria. Ei maksa paljoa ( vähän päältä satasen), ja helppo panna kiertoon, jos ei toiminut. Mulla laite on pysynyt räkissä osana äänentoistoketjua.
 
Kaakatus
13.02.2016 19:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kaikki äänenvoimakkuuteen vaikuttavat asetukset chekattu läpi? Itseltäni ei tuota soitinta löyty, mutta esim. Motif XS Rackissä voi säätää etupaneelista tapahtuvan äänenvoimakkuuden lisäksi asetuksista generalin alta äänenvoimakkuutta, soundin alta play mode valikosta, että myös itse soundeista "oskillaattori"-kohtaisesti. Tämän lisäksi käytetyt efektit luonnollisesti vaikuttavat ulos tulevaan äänenvoimakkuuteen.
 
Kannattaa nuo käydä ensiksi läpi ja sen jälkeen kokeilla esim. EQ:lla hieroa soundeja keskialueelta paremmin esiin. Efekteistä löytyy myös dynamiikkaprosesseita.
 
Mikserin päässä kaikki ok? Vedättekö monona vai stereona?
Kalliimpaan laitteeseen vaihtaminen tuskin auttaa.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Tiiduu
13.02.2016 21:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Onko kaikki äänenvoimakkuuteen vaikuttavat asetukset chekattu läpi? Itseltäni ei tuota soitinta löyty, mutta esim. Motif XS Rackissä voi säätää etupaneelista tapahtuvan äänenvoimakkuuden lisäksi asetuksista generalin alta äänenvoimakkuutta, soundin alta play mode valikosta, että myös itse soundeista "oskillaattori"-kohtaisesti. Tämän lisäksi käytetyt efektit luonnollisesti vaikuttavat ulos tulevaan äänenvoimakkuuteen.
 
Kannattaa nuo käydä ensiksi läpi ja sen jälkeen kokeilla esim. EQ:lla hieroa soundeja keskialueelta paremmin esiin. Efekteistä löytyy myös dynamiikkaprosesseita.
 
Mikserin päässä kaikki ok? Vedättekö monona vai stereona?
Kalliimpaan laitteeseen vaihtaminen tuskin auttaa.

 
Hmm.. Okei pitää alkaa tutkimaan. Tuo on tosiaan mun eka keikka soitin ja muutenkin aloittelija keikkahommissa, joten oon vähän pihalla muutenki syntikoitten mahollisuuksista.oon vaan pikana ettiny pakolliset soundit. Mikserin pitäs olla kunnossa koska rolandin nx700 pelittää hyvin. toisen bändin kaa monona ja toisen kans stereona. ja kummallakin tavalla on sama ongelma.
 
Kaakatus
16.02.2016 18:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan laitteessa uusin Firmware? Jos ei, niin tämä ratkaisee ongelman kertaheitolla:
 
http://download.yamaha.com/search/d … set_file_language=EN&asset_id=60810
 
- Raised the volume of the OUTPUT L/MONO/R jacks and the PHONES jack by 6dB.
- Added a "Performance Direct Select" function in which you can switch the Performance number directly by pressing the SHIFT button and the Voice Category button simultaneously in the Performance Select display. While this function is enabled, you can change the performance number simply by pressing the Voice Category button, without needing to press the SHIFT button.
- Solved some other minor problems.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Vessajono
16.02.2016 18:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajansävel: Koska kyseessä ei ole premium-soitin, ei kannata tuhlata kovin arvokkaisiin dynamiikkaprosessoreihin. Tarvitset kumminkin äänen esivahvistusta/kompressointia/limitointia. Olen käyttänyt soundin "tiristämiseen" hyvin tuloksin Behringer mdx2600 dynamiikkaprosessoria. Ei maksa paljoa ( vähän päältä satasen), ja helppo panna kiertoon, jos ei toiminut. Mulla laite on pysynyt räkissä osana äänentoistoketjua.
 
Dynamiikkapaavojen käyttäminen pelkkään volumen boostaamiseen on kyllä melko kyseenalainen tapa.
 
LamaAjanElvis: homochatin pitäisi olla edelleen homochat mutta ilman sanaa homo ja chat, mutta lisättynä homoyhteisön hyväksymänä sanat homo ja chat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «