BanZai88 14.02.2016 14:06:55 | |
---|
Duro: Tiliä kun tulee niin aika ostaa uusi runpu: Tamburo Formula 14" snare, syvyys alta 5", liekö 4" tai 4.5", pitää tsekata vielä kunhan kotiutuu. 2002-vuodelta peräisin. Kaunis ku karkki. Yks lugeista korvattu DW:n vastaavalla, muuten ei kunnossa valittamista. Pitää tuo yksi lugi metästää jostakin. Oon aina tykänny Tamburon lugimallista ihan pirusti. Ymmärtääkseni noi Formulat on vaahteraa? Jos sattuu lugi löytymään, niin kannattaa kerralla ostella korvaavat kaikkiin muihinkin. Vaikkapa suoraan ne DW:n lugit :) Itellä oli aikoinaan 2002-2003 vuosimallin 13x5 Formula-sarjan virveli ja siitä hajosi ihan normikäytöllä 3 lugia alle vuodessa. Tuon ajan lugeissa on ollut valuvikoja. Lugin sisällä oleva kierreosia paikoillaan pitävä "tappi" murtuu. Muuten noista jäi ihan positiivinen kuva, soundi ja ulkonäkö oikein jees. Netistä löytyy keskustelua asiasta. |
hollmi-5 14.02.2016 15:39:05 | |
---|
BanZai88: Jos sattuu lugi löytymään, niin kannattaa kerralla ostella korvaavat kaikkiin muihinkin. Vaikkapa suoraan ne DW:n lugit :) Itellä oli aikoinaan 2002-2003 vuosimallin 13x5 Formula-sarjan virveli ja siitä hajosi ihan normikäytöllä 3 lugia alle vuodessa. Tuon ajan lugeissa on ollut valuvikoja. Lugin sisällä oleva kierreosia paikoillaan pitävä "tappi" murtuu. Muuten noista jäi ihan positiivinen kuva, soundi ja ulkonäkö oikein jees. Netistä löytyy keskustelua asiasta. On melkoisen sietämätöntä, että noin kriittinen osa on noin surkeasti suunnitelt/valmistettu. Jossain vanhoissa japseissa ja taiwanilaisissa halpiksissa se on hintaan kuuluva ominaisuus, mutta tuossa hintaluokassa ei. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 14.02.2016 18:38:14 | |
---|
BanZai88: Jos sattuu lugi löytymään, niin kannattaa kerralla ostella korvaavat kaikkiin muihinkin. Vaikkapa suoraan ne DW:n lugit :) Itellä oli aikoinaan 2002-2003 vuosimallin 13x5 Formula-sarjan virveli ja siitä hajosi ihan normikäytöllä 3 lugia alle vuodessa. Tuon ajan lugeissa on ollut valuvikoja. Lugin sisällä oleva kierreosia paikoillaan pitävä "tappi" murtuu. Muuten noista jäi ihan positiivinen kuva, soundi ja ulkonäkö oikein jees. Netistä löytyy keskustelua asiasta. Oolrait, hyvä tietää. Voi olla että vaihdankin DW:n lugit siihen jossain välissä, jos niitä originaaleja ei mistään löydy. Sen verta pakkomielteinen oon, et pitäähän ees lugien olla identtisiä :) Ensisijaisesti etin kuitenkin niitä Tamburon omia. Ovat niin pirun hienoja. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
Juhani_t 14.02.2016 18:40:26 | |
---|
Ostin uuden vanhan Paiste Signature 20" Full Crashin. On häkellyttävän äänekäs rieska mutta muuten kyllä varsin muikean kuuloinen ja käy keveästä ridestäkin. |
fish-eye 15.02.2016 10:11:25 (muokattu 16.02.2016 08:16:44) | |
---|
Zildjian K 22" ride. Eiköhän jotenkin toimi. Edit: Ja toimii, loistavasti. Lähes identtinen tyypiltään kuin Byzancen 22" medium, mutta hieman korkeampi pitch. Kova. |
Trick Pro1-V Hi-Hat Stand |
Veksi 16.02.2016 22:40:14 (muokattu 16.02.2016 22:43:30) | |
---|
Tuntematon virveli ja Sonorin logo ja kontakti muovia rumpusetin uudellen päällystämiseen !? |
Drumpaul 17.02.2016 12:09:55 | |
---|
On melkoisen sietämätöntä, että noin kriittinen osa on noin surkeasti suunnitelt/valmistettu. Jossain vanhoissa japseissa ja taiwanilaisissa halpiksissa se on hintaan kuuluva ominaisuus, mutta tuossa hintaluokassa ei. Keskustelun innoittamana tutkailin oman 6,5x13 Formulan ja huomasin että lugien kiinnitys oli löystynyt. Syynä on kiinnitysruuvin ja rungon välissä olevan muovisen "kupin" pettäminen, ts. ruuvin kanta uppoaa muoviin, ja kiristäessä meni jopa läpi. Korjasin asian laittamalla ohuen metalliprikan kannan ja kupin väliin. Näyttää toimivan. |
Kailis 17.02.2016 13:40:49 (muokattu 17.02.2016 13:42:59) | |
---|
Drumpaul: Keskustelun innoittamana tutkailin oman 6,5x13 Formulan ja huomasin että lugien kiinnitys oli löystynyt. Syynä on kiinnitysruuvin ja rungon välissä olevan muovisen "kupin" pettäminen, ts. ruuvin kanta uppoaa muoviin, ja kiristäessä meni jopa läpi. Korjasin asian laittamalla ohuen metalliprikan kannan ja kupin väliin. Näyttää toimivan. Lugin sisällä oleva kierreosia paikoillaan pitävä "tappi" murtuu. Onko toi "tappi" sitten muovia? JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
Drumpaul 17.02.2016 15:39:44 | |
---|
Onko toi "tappi" sitten muovia? Ei. Muoviosa on siis rungon läpi tulevan lugin kiinnitysruuvin kannan ja runkovanerin välissä. Esim. Acrossa vastaava osa on metallia. |
Kailis 17.02.2016 23:32:18 | |
---|
Drumpaul: Ei. Muoviosa on siis rungon läpi tulevan lugin kiinnitysruuvin kannan ja runkovanerin välissä. Esim. Acrossa vastaava osa on metallia. Sitä mä vaan kun lainasit hollmia joka varmasti viittasi tuohon metallin murtumiseen. Se on melko sietämätöntä. Siis murtuminen, ei lainaaminen. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
BanZai88 18.02.2016 09:37:31 | |
---|
|
Kailis 18.02.2016 09:58:17 (muokattu 18.02.2016 10:02:31) | |
---|
Eli toi kierrepesä (tappi) jolla kiinnitetään runkoon on kiinni tuossa maskissa ja pesän ympärille tulee sekä ala- että yläkalvon kiristinpesät? Tuntuis siltä että yläkalvon kiristäminen on aiheuttanut tuon. Kaiketi; sietämätöntä. EDIT Vois toimia jos ylä- ja alakalvon sais viritettyä yhtäaikaa samaan momenttiin mikä on aika harvoin tilanne. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
jtpennane 18.02.2016 12:42:58 | |
---|
hollmi-5: Ludwig Black Beauty. Purin hilut irti, laitoin Texasiin John Aldridgelle kaiverrettavaksi. On tällä hetkellä ainoa Ludwig tuolla "BC-scroll2"-tyyppisellä kaiverruksella. John on sama kaveri, joka on kaivertanut kaikki Ludwigin viralliset virvelit. Kuva on facebookissa, joten pahoittelut, jos ei näy: https://www.facebook.com/photo.php? … 892100189419&type=3&theater Mennyt ohi aiemmin, onpas äärimmäisen hieno virveli ja kaiverrus upeaa työtä. Itse pidän noista valuvanteista. Juuh elikkäs |
Duro 18.02.2016 20:59:46 | |
---|
Noni, pääsin tuosta testailemaan tuota ostamaan Tamburon Formula 14"x4" snarea. Helkatin hieno peli soundin puolesta. Varsinkin oikein löysällä vireellä. Vähän laittoa tuo vaatii vaan. Kellää käryä mistä noihin saa varaosia? Tää maahantuojaheppu vastailee ainaki aika onnettomasti sähköposteihin, joskin voisin kokeilla ihan soittamistakin. Tuollasen yhden snarelugin tarvisin. Yksi lugeista tosiaan korvattu DW:n vastaavalla, mutta onnistuttu reijjät poraamaan vähän päin persettä. Eivät ole aivan keskellä verrattuna vanhan lugin holeen. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
hollmi-5 18.02.2016 22:00:44 | |
---|
Duro: Noni, pääsin tuosta testailemaan tuota ostamaan Tamburon Formula 14"x4" snarea. Helkatin hieno peli soundin puolesta. Varsinkin oikein löysällä vireellä. Vähän laittoa tuo vaatii vaan. Kellää käryä mistä noihin saa varaosia? Tää maahantuojaheppu vastailee ainaki aika onnettomasti sähköposteihin, joskin voisin kokeilla ihan soittamistakin. Tuollasen yhden snarelugin tarvisin. Yksi lugeista tosiaan korvattu DW:n vastaavalla, mutta onnistuttu reijjät poraamaan vähän päin persettä. Eivät ole aivan keskellä verrattuna vanhan lugin holeen. On siis ns. "soittajan rumpu". Arvoa on, mutta ei jälleenmyyntiarvoa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 18.02.2016 22:48:56 | |
---|
hollmi-5: On siis ns. "soittajan rumpu". Arvoa on, mutta ei jälleenmyyntiarvoa. Siltä vaikuttaisi kyllä. Oiva yleispeli. Lämmin soundi. Helppo oli virittääkin, tuosta lugiprobleemasta huolimati. Matonnostin on vähän kulahtanut, mutta toimii. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
jp351 19.02.2016 17:31:09 | |
---|
Viimeisimpinä ostoksina aika erikoista kamaa: Moonbeat 20" ride ja 14" Paiste super hihat. Molemmat vissiin 60-luvulta. On muuten kevyet. Luulin, että mustaleima paiste 404 hihat oli sieltä kevyimmästä päästä noin 700 gramman painollaan per pelti, mutta nämä superit painaa karkeasti arvioituna noin 400-500 g per lätty. :) Aikamoiset hissuttelupellit siis. Onkos muilla ollut em. sarjoja koskaan ja minkälaisia kokemuksia mahdollisesti niistä? |
Kailis 19.02.2016 18:05:10 | |
---|
Superien painot on yleensä vähän päälle 500 gr. ja hintapyynnöt jenkeissä yli 200 taalaa. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
Mikael 19.02.2016 18:17:04 | |
---|
Mulla on yhdet ihanat Superit 15" ja painoa 600/650g. swoooooh.... Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |