Golibri 01.10.2011 20:33:13 | |
---|
tracyjacks: Multa oli unohdettu kokonaan omassa Trad Prossa laittaa tallan maadoitusjohto kiinni. On kyllä joku ollut tosi laiskana tehtaalla tuona päivänä. Edit. Niin tai siis ylipäätään koko johto puuttui, ei vaan se kiinnitys ;) Pistitkö takuuseen vai laitoitko itse? |
tracyjacks 01.10.2011 23:16:25 | |
---|
Golibri: Pistitkö takuuseen vai laitoitko itse? Laitoin itse, pikkuhommahan se loppuenlopuksi. :) "but as the great man says...a guitar doesnt make any kind of good sound without the hands of a suave bugger upon it!!!" |
Kivijalka 01.10.2011 23:59:46 | |
---|
tracyjacks: Laitoin itse, pikkuhommahan se loppuenlopuksi. :) Lienee ihan yleinen juttu nykyään (mistä ihmeestä johtuu?) Omassa Flying V:ssa oli sama vika. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
tracyjacks 02.10.2011 00:33:31 | |
---|
Kivijalka: Lienee ihan yleinen juttu nykyään (mistä ihmeestä johtuu?) Omassa Flying V:ssa oli sama vika. En tosiaan tiedä. Ihmettelin, että onko pedaalilaudassa joku piuha rikki, kun on hirveät maadoitushäiriöt. Sitten kurkkasin konehuoneeseen ja katoin, että "tuonne kyllä pitäisi mennä johto". :D "but as the great man says...a guitar doesnt make any kind of good sound without the hands of a suave bugger upon it!!!" |
Laiskiainen 02.10.2011 01:40:25 | |
---|
Mä vaihdoin omaan pro 50's malliin mikit, potikat ja konkat. Kitara suhisi jonkin verran ennen tätä kun kieliin ei koskettanut ja tekee sen edelleen. Ei minusta mikään iso ongelma, on muistaakseni ollut sama juttu toisissa kitaroissa, vaikkei kaikissa. Konehuoneessa ei ole mitään foliota tai maadoituslevyä. Maadoitin vaan tallan molempiin volapotikoihin. Ehkä jokin folioteippisysteemi vaikuttaisi? Toisaalta voi pitää kättä kielillä tai kääntää volan pois kun ei soita, ja tosi pieni suhina se mulla ainakin on. - The late bird catches a nap - |
tracyjacks 02.10.2011 10:57:49 | |
---|
Laiskiainen: Toisaalta voi pitää kättä kielillä tai kääntää volan pois kun ei soita, ja tosi pieni suhina se mulla ainakin on. Näin juuri. Ja jos totta puhutaan, niin suhinahan häiritsee siis vain ja ainoastaan itse soittajaa ja sekin silloin kun ei soita. "but as the great man says...a guitar doesnt make any kind of good sound without the hands of a suave bugger upon it!!!" |
Golibri 02.10.2011 13:34:58 | |
---|
Näyttää maajohdon olevan paikallaan, menee kaulamikin tonepotikan kuoreen kiinni. En ymmärrä itse kauheesti noista sähköhommista, mutta muihin juotokseen verrattuna maajohdon juotos oli pohjaltaan ruskea(palanu?). Voiko tällä olla merkitystä maadoitus ongelman kanssa? Muuten konehuoneen johdot ja juotoksen näytti olevan mielestäni paikallaan ja kunnossa. Mikkejä en alkanut ainakaan toistaiseksi irrottamaan. |
Sattumalta osui ikivanha ketju sopivasti eteen. Tarkalleen viikko sitten ostin torilta vuoden 2010 Traditional Pron heritage cherry sunburstina, ja toi skeba on pitkälti justiinsa sitä, mitä itse Les Paulilta kaipaan. Tolkuttoman hyvä, voimakas ja syvä akustinen sointi, nälkävuoden mittainen sustain, ei yhtään vähänkään kuollutta kohtaa ja ainakin tässä yksilössä on virheetön viimeistely. Lukkovirittimet on mulle ehdottomasti plussaa, ja 60's-profiili on oma lemppari. Puolitettavat mikit on monelle varmasti myös bonus, mutta ite en oikein diggaile seepravärityksestä eikä Burstbucker ole ihan ykkössuosikki tällaisissa skeboissa, joten tilasin tuohon BKP:ltä Mississippi Queenin ja The Mulen ja pistän saman tien perinteiset potikat tilalle. Kuulun myös siihen kieroutuneeseen vähemmistöön, joka ei tykkää flame topeista, joten plain top oli myös yksi kriteeri valinnassa. Viimeisenä intopiukeutta aiheuttavana tekijänä mattakaula on 5/5 juttu. Kyllähän sekin käytössä kiillottuu (ja on kiillottunut), mutta ainakaan mun käsissä ei rupea kuitenkaan tahmaamaan kuten kiiltonitrot. Tämän yksilön perusteella kaiki puolin varauksettomat suosittelut. Jos kaivamalla pitää kaivaa edes jotain pahaa sanottavaa, niin kannessa on puun syissä yksi erottuva tummempi kohta. Ei siis mikään oksakohta, ihan vaan tummempi. Jonkun mielestä varmasti lasketaan viimeistelyvirheeksi, mutta mä tykkään tämmösistä pikkujutuista, jotka yksilöi soitinta. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
jhakwe 14.02.2016 21:55:29 | |
---|
Muistaako kukaan muuten, mikä näissä oli hintalappuna T-kaupassa silloin joskus? Puolentoista ja kahden tonnin välissä ja edullisempia kuin loimu-tradit, mutta muuta en löytännä. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
petrip 14.02.2016 22:07:35 | |
---|
jhakwe: Muistaako kukaan muuten, mikä näissä oli hintalappuna T-kaupassa silloin joskus? Puolentoista ja kahden tonnin välissä ja edullisempia kuin loimu-tradit, mutta muuta en löytännä. Toukokuussa 2010 hinta Trad. Pron hinta oli tarkalleen 1598 euroa. Vanha tilaustieto näkyi olevan vielä tallella. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
jhakwe 14.02.2016 22:53:24 (muokattu 15.02.2016 00:11:30) | |
---|
petrip: Toukokuussa 2010 hinta Trad. Pron hinta oli tarkalleen 1598 euroa. Vanha tilaustieto näkyi olevan vielä tallella. Kiitti! Oliko musta vai bursti? http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
petrip 14.02.2016 23:48:28 | |
---|
jhakwe: Kiitti? Oliko musta vai bursti? Väri oli bursti. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
jhakwe 15.02.2016 00:11:53 | |
---|
A vot, pal kiitoksia tiedosta! :) http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |