Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Se hetki, kun m.net menetti merkityksensä..
1 2 3
VIPMetal
12.02.2016 23:33:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli koska koit sen tunteen, et se sun tärkeimpänä pitämäsi kitaransoitto ja siihen kuuluvat jutut (kuten m.net) menetti merkityksensä..?
 
Aloitus on raflaava, mutta varmastikin myös muille foorumin käyttäjille todellisuutta. Muistan sen hetken yhä. Olin ostamassa jotain turhaa EQ-pedaalia räkkiin, kunnes tajusin, ettei se hyödytä millään tavalla mun soittamista. Et kun olin saavuttanut (jo vuosia sitten) sen kliimaksipisteen soitossa, ja tämä uusi vekotin olisi vain tarpeeton lisä tämän hetken vahvistusketjuun..
 
Tietyllä tavalla tämä myös saavuttaa lähes uskonnolliset mittakaavat (kyllä siitäkin minulla on valitettavasti kokemusta), koska sen jälkeen kaikki on suhteellista.
 
Ne, jotka tavoittaa itsensä tuosta introsta, niin mielellään kuulisin teidän tarinat.. Muut,
Jatkakaa valitsemallanne tiellä! M.net on hieno paikka jokatapauksessa. Sen merkitys vaan muuttuu ajan kuluessa..
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
Gary Enfield
12.02.2016 23:41:06 (muokattu 12.02.2016 23:41:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleehan niitä turhatumisia, paikkansa kamarunkkauksellakin, kuitenkin. Aikansa kutakin. Lopulta sitä kuitenkin huomaa, että soittamiseen sitä palaa vaikka takki tuntuu tyhjältä. Telkkariako sitä pitäis tuijottaa? Uusi harrastus? Jos pari vuotta vierähtää ja edelleen maistuu paskalta niin ehkä sitten ois harkinnan paikka. Tiedän, että en enää parane, joten podetaan loppuun asti.
 
Karvamammutti
12.02.2016 23:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korkki kiinni ja nukkumaan.
 
Kissat on kivoja.
Gary Enfield
12.02.2016 23:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Korkki kiinni ja nukkumaan.
 
Blaa blaa blaa
 
Laulava Kylätohtori
12.02.2016 23:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnet ja varsinkin sen tori on kyllä vähän väsähtäneet, mutta soitto ei - onneksi. Päinvastoin - kiinnostaa taas enemmän kuin aikoihin.
 
Tosin tuon tunteen tunnistin kyllä, että "mitä vittua mä tällä säröpurkilla oikeasti teen". Kamarunkkauksesta on mennyt maku, mutta se enemmänkin innostaa soittamiseen kuin koko homman lopettamiseen...
 
Vaikea kuvitella, mitä sitä tekisi, jos lopettaisi soittohommat. Ahdistava ajatus, joka saa elämän tuntumaan perin tyhjältä. Kyllähän sitä nyt jotain pitää olla - jokin intohimo, johon aikansa ja rahansa käyttää (vaikkei oikein kumpaakan tahdo olla ja soittotaitoa vielä vähemmän)...
 
They pass too much electricity. -SRV
Krice
12.02.2016 23:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motivaatio on tärkeä juttu. Itselleni on alkanut hiipimään kuvioihin musiikin tekeminen ja sehän nostaa myös soittamiseen liittyvää kiinnostusta. Eli vaikka olenkin soittanut 25+ vuotta niin nythän se vasta alkaa kiinnostaa.
 
askomiko
13.02.2016 00:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain jäähyn.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Progorava
13.02.2016 00:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoissa aatoksissa ollut itsekin. Räkäläkeikat on tehty, ei nappaa enää. Joskus oli kuusi sähkistä, nyt enää kaksi. Ei ole modauksia. Joskus tuli tehtyä mikkiä, nauhahommia, jyrsittyä poteroita, putkia ja konkkia vaiheltua vahvareihin. Ei viitti edes kieliä vaihtaa kitaraan kun elixirit kestää isältä pojalle. Yksi levy on tehty. Se riittää. Aattelin, että jos sitä loppuelämäksi keskittysi vaan rämpyttelyyn teekupin äärellä keittiössä. Siinä samalla kitaraa katsellessani sitten yllätin itseni pohtimasta miltä minihumpparit kuulostaisi LP Spessussa..
 
Nää tulee ja menee..
 
Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli
Entropia666
13.02.2016 00:41:21 (muokattu 13.02.2016 11:16:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on tärkeempi juttu ku koskaan tällä hetkellä. On myös paljon opittavaa musiikista, siitä syystä meinasin ottaa kitaratunteja nyt taas parin vuoden tauon jälkeen. Olemassa oleva potentiaali pitää saada käyttöön.
 
Sen sijaan mnet on menettänyt enenevissä määrin merkitystään mitä enemmän hommia on itse tehnyt. Todellisuudessa pätee hieman eri säännöt kuin mitä jengi täällä tarinoi.
 
edit. mutta on tässä kamapalstasta ollut hyötyäkin, hyviä vinkkejä on saatu kaikennäkösiin ongelmiin.
 
Doctrine of Damnation ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Gary Enfield
13.02.2016 00:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, älkää ihmiset omaa soittoharrastustanne arvioiko m.netin mukaan, tämä on ajanvietettä, kontaktipaikka ja tori tarpeettomille/toivotuille kamoille. Todellisuus soittajana on jossain muualla. Kai kaikki tämän tajuaa?
 
the-Antero
13.02.2016 01:06:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin toisenkin skaalan kun pentatonisen... Ei koske mua
 
(((MORE FUZZ)))
aschrode
13.02.2016 02:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Juu, älkää ihmiset omaa soittoharrastustanne arvioiko m.netin mukaan, tämä on ajanvietettä, kontaktipaikka ja tori tarpeettomille/toivotuille kamoille. Todellisuus soittajana on jossain muualla. Kai kaikki tämän tajuaa?
 
Nii, kai se nyt on aika tasainen fakta että täällä on aikaa roikkua silloin kun sitä itse soittohommaa ei ole syystä tai toisesta juuri sillä hetkellä :)
 
Soittimenomistajien.net :)
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Lennu
13.02.2016 03:34:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän musiikki on menettänyt täysin merkityksensä. Ja elämä. Eiköhän kaikki katkeroidu vanhana, kun ei enää osaa mitään ja ala narisemaan silleen ärsyttävästi. Itse olen yrittänyt keksiä uutta harrastusta muiden "ihmisten" vähättelemisestä. Se ei vaan ole kovin antavaa, kun on ite ihan paska. Mutta kyllä se tästä, kun vielä oppii että se ei haittaa.
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Jukka Häikiö
13.02.2016 09:01:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hee, sitä on niin moneen otteeseen kypsynyt musajuttuihin ja kaikkeen siihen liittyvään, ettei jaksa ottaa itteään niin kauhean vakavasti. Vaan jotain kummaa hommassa on, silloin junnuna meitä soittelemaan aloittelevia oli paljon kaveripiirissä, mut niistä silloin noin 35 vuotta sitten aloitelleista, enää ani harva on mukana musajutuissa, millään muotoa. Ehkä tässä kuitennii pätee "äidinmaidossa saatu" klisee.
Soitinlaitehörhöilyt on kuuluneet väkevästi kuvaan alusta asti, oppirahoja on maksettu keskivertoa huomattavasti enemmän, niin rahallisesti, kuin aikaa hukatenkin ja jo kauan sitten käyty lukemassa tien päässä kyltti jossa lukee:Ei homma kamoja petraamalla parane.
Ei nää musajutut mikään henki ja elämä ole, vaan tähän nyt on jotennii kiinnikasvanut. Tossa menneenä keskiviikkona työmaalla oli taas liki, ettei ois tarvinnu enää soittaa nuottiakaan, kun naulapyssyn naula meni vasurin nimetöntä niin läheltä, et tunto läks...ne on niitä hetkiä kun kun mietitään, et soitot ois olleet soitettu. Jaa mitäkö mietti? No sit pitäny keksiä jotain jotain muuta hommaa, ku kitaransoittoa, mut loppupelissä, se jotta saa ton kitaran kanssa räpeltää, on aika iso lahja, niin kauan kun sitä saa tehdä, kaikkine turhautumisineen, eikä tota lahjaa noin prosentuaalisesti, hirveän monen kohdalle osu....et tällainenkin näkökulma asiaan...
 
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Gabe
13.02.2016 10:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Eli koska koit sen tunteen, et se sun tärkeimpänä pitämäsi kitaransoitto ja siihen kuuluvat jutut (kuten m.net) menetti merkityksensä..?
 
Itselleni kitaransoitto ja m.net ovat kaksi ihan erillistä asiaa. Musiikki ja soittaminen ovat olleet mukana jo kauan ennen muusinettiä ja tulevat olemaan vielä muusinetin jälkeenkin. Soittaminen on minulle niin tärkeä itseilmaisun keino ja väylä purkaa huonoja/hyviä fiiliksiä etten oikein pysty näkemään itseäni ilman sitä.
 
M.net itsessään on kyllä menettänyt paljon merkitystään, kyllästyttää miten ihan jokaisesta asiasta tulee pelkästään riitelyä ja vääntöä. On täällä kuitenkin hyödyllistä tietoakin joukossa paljon ja ennen kaikkea paljon hyviä tyyppejä, on mukavaa miten pariinkin otteeseen on saanut apua ihan tuntemattomilta tyypeiltä. Pikaviestit on tällä hetkellä kovempi juttu kuin palstan puoli.
Åboensis
13.02.2016 10:15:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Mikään ei ole tärkeää paitsi puutarhanhoito eikä sekään ole kovin tärkeää...". Jujuhan on siinä, ettei ota itseään (tai kitaransoittoaan, tai Mnettiä, tai mitään muutakaan) liian vakavasti. Muuten hirttää ns. iso pyörä ennemmin tai myöhemmin kiinni, eikä sitten ole enää kenelläkään kivaa. Tuon kun muistaisi pitää mielessä, on kaikessa tekemisessä aina sopivasti merkitystä...
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
hallu
13.02.2016 10:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tunnistin gaben kirjoituksesta myös itseni. Mulle kitaran soitto (tai oikeastaan soittaminen yleensä, koska myös basson, djemben, rumpujen ja yleensäkin kaikki musisoiminen) on tärkeintä. Ehkä perheellisenä jotkin perhearvot voivat ajaa sen ohi, mutta sanotaanko että ilman musiikkia en olisi sama ihminen tai jotain.
 
Toisaalta m.net on vaan keskustelua eikä se liity mun soittamiseen oikein mitenkään, koska en mä täällä soita, vaan keskustelen. Keskustelulle m.net on tehnyt hyvää koska ihan oikeasti tykkään puhua ihan tosi paljon (se ärsyttää vähän itseänikin), ja jonkin verran myös kuunnella toisten puhetta (siinä puolessa en ole ikinä ollut hyvä, mutta koitan oppia). Mitä enemmän tulen kuunnelleeksi mitä ihmiset täällä sanovat huomaan yllätteäen aika useinkin avartuvani ja näkökulmat selkeytyy.
 
Olen myös oppinut vuosien varrella teiltä yhtä ja toista, mutta enemmän olen nauttinut ihan vaan keskustelemisesta ja erilaisten ajatusrakennelmien vaihtamisesta ja pähkäilystä. Minusta muusikot ovat tavattoman joviaalia sakkia ja olette kohdelleet minua lempeästi ja ymmärtäväisesti ja siitä olen kiitollinen. Olen täysin vakuuttunut, että voisin istahtaa kenen hyvänsä teidän kanssa tuopin ääreen ja meille menisi ilta oikein rattoisasti.
 
Niin kai tämä tarkoittaa, että m.net ei ole menettänyt minulle merkitystään. Tämähän on keskustelufoorumi ja niin kauan kuin te rakkaat kanssasoittajat olette täällä, niin tällä foorumilla on merkitystä. Sitten kun täällä ei ole enää toisia soittajia, niin ei täällä varmaan itsekään viitsisi roikkua.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
TTV
13.02.2016 10:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran soitto ja kamarunkkaus ovat edelleen NIIN kivoja harrastuksia, ettei paremmin voisi olla.
 
M.net sen sijaan on kärsinyt sisältöinflaation ainakin Kitarakama-puolella. Laitteista toki keskustellaan edelleenkin, mutta nyt näyttää sellainen päiväkerhomaisuus ottaneen ison osan palstatilasta. Minusta nuo kaikenmaailman listat (ostin jotain, olisi mukava ostaa jotain, missikisa vuosi 1234, missikisasta keskustelu, keskustelusta rölötys, ym. ) ovat selvää musteentuhlausta ja joutaisi pois. Eihän niitä tietenkään pakko ole lukea, mutta silti sen tunteenpalon näkisi mielummin kunnollisessa laitekeskustelussa. Kitarakamapalstaa vaivaa myös uusavuttomuus ja hakutoiminnon käyttämättömyys; täysin turhia kyselyitä syntyy tasaisella tahdilla ja harvoin niihin kukaan mitään kovin asiallista jaksaa vastailla. Sosiaalisen verkostoitumisen vaikutus tulee esille mm. "Suositelkaa mulle mua kiinnostavaa asiaa"-tyylisillä yleisön hyväksyntää tavoittelevilla hankinnoilla. Mihin on hävinnyt oma järki, kokeilunhalu ja kokemusten kautta oppiminen?
 
Onneksi sentään kiinnostavaa ja asiallistakin keskustelua esiintyy siinä määrin, että useasti päivässä tulee piipahdettua Kitarakama ja Raskaanmusiikin sivuilla, Tori vilkaistaan siinä samalla.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
J.Nikkanen
13.02.2016 11:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Juu, älkää ihmiset omaa soittoharrastustanne arvioiko m.netin mukaan, tämä on ajanvietettä, kontaktipaikka ja tori tarpeettomille/toivotuille kamoille. Todellisuus soittajana on jossain muualla. Kai kaikki tämän tajuaa?
 
Syleillään rajusti! (ei homosti)
 
edenbeast
13.02.2016 11:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Olen täysin vakuuttunut, että voisin istahtaa kenen hyvänsä teidän kanssa tuopin ääreen ja meille menisi ilta oikein rattoisasti.
 
Tämä harhakuvitelma kariutuisi nopeasti jos epäonneksesi tapaisit minut :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «