TTV 17.12.2015 18:19:24 | |
---|
Gabe: Mikä Kemperin kuulokelähdössä mätti? Kolkko ja kälyinen saundi, eikä alkupään softassa ollut mitään tilaparannuksia tuota kompensoimaan. Kuulokevahvistimeen ei ole panostettu, eikä mulla silloin ollut Scarlettin kaltaista interfacea, jolla homman olisi mallikkaasti hoitanut. Sinänsä pieni juttu, mutta iso just kuulokkeiden kanssa soittavan kannalta. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Gabe 17.12.2015 19:04:09 (muokattu 17.12.2015 19:42:04) | |
---|
TTV: Kolkko ja kälyinen saundi, eikä alkupään softassa ollut mitään tilaparannuksia tuota kompensoimaan. Kuulokevahvistimeen ei ole panostettu, eikä mulla silloin ollut Scarlettin kaltaista interfacea, jolla homman olisi mallikkaasti hoitanut. Sinänsä pieni juttu, mutta iso just kuulokkeiden kanssa soittavan kannalta. Ok. Mulla oli tuo viimeisen softan omaava Kemper lainassa eräältä mnetin herrasmieheltä ja se kuulokelähtö oli siinä ainakin ihan ok. |
Lespaul66 17.12.2015 19:24:28 | |
---|
Minulla on myös Kemper ja siinä on kaikkea muuta kuin kolkko kuulokesoundi. Itseasiassa se on huippuhyvä ja kun vähän laittaa airia se on taivaallinen... Kyllä kysymyksessä täytyy olla yhteensopimattomia kuulokkeet .... |
blues guitar 17.12.2015 19:33:25 | |
---|
Ei ole minullakaan pahaa sanottavaa Kemperin kuulokelähdöstä. Itse asiassa en kuule eroa käytänkö Kemperin vai M-audio 2626 kuulokelähtöä. Kovasti olen ihmetellyt puhetta tuosta. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
TTV 17.12.2015 20:44:54 (muokattu 17.12.2015 20:45:43) | |
---|
Lespaul66: Minulla on myös Kemper ja siinä on kaikkea muuta kuin kolkko kuulokesoundi. Itseasiassa se on huippuhyvä ja kun vähän laittaa airia se on taivaallinen... Kyllä kysymyksessä täytyy olla yhteensopimattomia kuulokkeet .... Tapahtumasta on siis jo vuosia, silloin oli eri softat kuin nyt, aireja tai muitakaan tilaefektejä ei silloin ollut. Asiasta oli puhetta Kemper-forumilla ja sen jälkeen tuli noita parannuksia kuulokkeilla soittoon. Kuulokkeina on 80 ohmiset Beyerdynamicit, pitäisi soveltua studiokäyttöön... Oman Kemperin kerkesin vaihtamaan jo Axe-II:een siinä odotellessa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Karhukoira74 11.02.2016 12:20:38 (muokattu 11.02.2016 13:38:22) | |
---|
Jokos näitä on alkanu kotiutumaan kellekään...näytti G66-sivuilla olemaan että waitlistiläiset ovat alkaneet saamaan omiaan? Voipi olla että joutunee hankkimaan tuon FX II:n kaveriksi. On toi vaan niin peli! E: Eli jos joku tilaaja ei tykkää, niin mahdollisuuksien (rahatilanteen) mukaan olen kiinnostunut ennen tuotteen torille menoa... -So many assholes, so few bullets- |
Tami 11.02.2016 23:18:54 | |
---|
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Tuosta lisää videota: https://youtu.be/TUW06zXEf_E Hyviä soundeja tuossakin. Se mitä minä en ole vielä yhdestäkään Fractalin demosta ole löytänyt, on sellaiset tietyt Fender-tyyliset cleanit tai hieman säröllä olevat soundit joissa on jotenkin todella terävä attack. Kemperistä vastaavia on kyllä löytynyt, ja esim. Michael Brittin profiileissa noita riittää. Voi olla, että Fractaliltakin se onnistuu, mutta ei vain ole sattunut demoihin. Eli kuten tässä http://www.mbrittprofiles.com/profiles/profile-pack-1.html ja vaikkapa esimerkkinä tuo 62 Band King. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Mikko L 12.02.2016 09:21:52 | |
---|
Pääsin kokeilemaan tätä AX8 laitetta. Tykkäsin. Täysin samalta tuntui ja kuulosti kuin ihan oikea Axe-Fx II joka oli vierekkäin vertailussa. Muutaman tunnin sain soitella sillä ja latasin omia impulsseja siihen ja yhtä helposti ja nopeasti sai hyviä laatusoundeja aikaan. Prosessointiteho on tosiaan alhaisempi, mutta vahvistin ja kaappi patch vei jotain 20% CPU:ta eli hyvin vielä saa efektejä. Efektien tasoon on tuotu kevennettyjä modeja eli ns. huonompilaatuisia efektejä, jotka mahdollistaa useamman eri efektin käytön jos niin haluaa. Varmasti on vähän viivettä Euroopan päähän näiden saapumisella, kun ei jenkeissäkään tyypit vielä saa näitä. Pieni firmahan tässä on kyseessä, joka tarkoittaa ettei kiinassa ole tehdasta joka valmistaa näitä tuhat päivässä, mutta hiljaa hyvä tulee. :) ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. |
Mikko L 12.02.2016 18:53:51 | |
---|
Mutta katsopas kummaa. Tänään on saapunut G66:selle suuri kasa AX8:ia. "Large AX8 Shipment has just arrived at G66.eu those who will get one from this shipment have been informed. The units are being tested and prepared over the weekend and will be shipped out on Monday." ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. |
Karhukoira74 12.02.2016 21:15:58 | |
---|
Mikko L: Mutta katsopas kummaa. Tänään on saapunut G66:selle suuri kasa AX8:ia. "Large AX8 Shipment has just arrived at G66.eu those who will get one from this shipment have been informed. The units are being tested and prepared over the weekend and will be shipped out on Monday." Saman bongasin...oi jospa oisi jonossa =D -So many assholes, so few bullets- |
sustain65 13.02.2016 08:54:52 | |
---|
Karhukoira74: Saman bongasin...oi jospa oisi jonossa =D Minä olen jonossa, muttei ole nyt kuulunut mitään tammikuun tilannetiedotuksen jälkeen. Ei oikeastaan haittaa, koska ihmettelen edelleen, että pitäisikö hommata tämä AX8 vai FX II XL (vai Kemper). Jos nyt yleensäkään yhtään mitään. Olisihan AX8 kyllä roudattavuuden kannalta kätsy. Täytyisi pystyä päättämään että kuinka oleellista se on, verrattuna siihen että FX XL:ssä olisi enemmän tehoja ja kotona treenailua ja äänittämistä varten kaikki samassa. |
Tami 13.02.2016 10:05:01 | |
---|
sustain65: Minä olen jonossa, muttei ole nyt kuulunut mitään tammikuun tilannetiedotuksen jälkeen. Ei oikeastaan haittaa, koska ihmettelen edelleen, että pitäisikö hommata tämä AX8 vai FX II XL (vai Kemper). Jos nyt yleensäkään yhtään mitään. Olisihan AX8 kyllä roudattavuuden kannalta kätsy. Täytyisi pystyä päättämään että kuinka oleellista se on, verrattuna siihen että FX XL:ssä olisi enemmän tehoja ja kotona treenailua ja äänittämistä varten kaikki samassa. Mutta älä jättäydy pois jonosta, vaan ota vehje ja saat sen myytyä tasan samaan rahaan täällä...esim mulle :-) En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
sustain65 13.02.2016 10:16:25 | |
---|
Tami: Mutta älä jättäydy pois jonosta, vaan ota vehje ja saat sen myytyä tasan samaan rahaan täällä...esim mulle :-) No en jättäydy, kun pähkyröinti on kesken. Aika riskitönhän tuo tietty olisi kokeilla, menekkiä varmaan on. Mutta en kyllä lupaakaan mitään tässä. |
sustain65 16.02.2016 19:58:31 | |
---|
Tälläinen viesti tuli G66:lta: "Just a short note to let you know, that we just got a large AX8 shipment those who will get one from this shipment have been informed already. We're expecting to get huge shipments in March and April - we will inform you when we get a more precise shipping date for the next shipment and know how many units it will be." |
pasi1970 21.02.2016 17:51:42 | |
---|
sustain65: Tälläinen viesti tuli G66:lta: "Just a short note to let you know, that we just got a large AX8 shipment those who will get one from this shipment have been informed already. We're expecting to get huge shipments in March and April - we will inform you when we get a more precise shipping date for the next shipment and know how many units it will be." Saman viestin sain minäkin. Olin varautunut reilun puolen vuoden jonotukseen, mutta näyttäisi tulevan 2-3 kuukaudessa. |
pasi1970 26.02.2016 14:25:45 | |
---|
Kysymys1: Olen hankkimassa tulevalle AX8:lle RCF:n kaappia (kotitarpeisiin ja ehkä monitoriksi keikoille). Sanokaapa asiaa tuntevat, millaisella piuhalla ääni siirretään AX8:lta kaappiin? Onko se ns. mikkikaapeli ja jos on, onko ax8:ssa tälle liitäntää vai pitääkö hankkia adapteri? Kysymys 2: Äänittelytouhuihin suunnittelen interfaceksi Apgee Jamia. Voiko tämän läpi vetää muutakin kuin kitaroita? Laululle ilmeisesti tarvitaan erillinen interface ja jos, mitä suosittelette? Kysymys3: Kuinka SD-kitaramikkien nastojen korkeus säädetään? Nehän eivät ole ruuvi/kuusiokolokantaisia. Tapahtuuko säätö siis jotenkin mikin pohjasta painamalla? ...tässäpä näitä :) |
askomiko 26.02.2016 14:53:02 (muokattu 26.02.2016 14:53:35) | |
---|
XLR-liittimillä piuha eli mikkipiuha, taikka normaali kitarapiuha plugeilla, RCF varmaan syö molempia? Valtaosassa Duncaneita on ruuvit, mutta jos ei ole ruuveja mikin navoissa niin ei voi säätää. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
pasi1970 26.02.2016 15:00:21 | |
---|
askomiko: XLR-liittimillä piuha eli mikkipiuha, taikka normaali kitarapiuha plugeilla, RCF varmaan syö molempia? Valtaosassa Duncaneita on ruuvit, mutta jos ei ole ruuveja mikin navoissa niin ei voi säätää. Minulla on kitarassa Duncaneissa ruuvittomat nastatat ja ilmeisesti edellinen omistaja on niitä säätänyt, kun ovat eri korkeuksilla. Nyt g- ja b-kielten nastat ovat niin alhaalla, etteivät ne varsinkaan kliineillä nouse tarpeelksi pinnalle. |
askomiko 26.02.2016 15:19:19 | |
---|
Vissin yksikelainen mikki? Se on ominaisuus. :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |