Aihe: Bassoa kitaristille.
1 2
Apathos
02.06.2004 19:39:57
Kaverini aloitti basson soiton tuossa kuukausi sitten ja hankki ensimmäiseksi bassokseen tuon Harley Benton HBB400TBK-basson. Itse en bassoista mitään ymmärrä, mutta ihan bassoltahan tuo tuntui (kaula tosin tuntui hieman paksulta, liekö tarkotuskin?) ja kokeiltuani sitä kotiäänityksissäni, niin ihan bassoltahan se myös kuulostikin. Tällöin soitin basso raidan V-ampin läpi. (kuten tein laulullekin, mutta se ei onnistunutkaan niin hyvin...)

Tarvitseeko kitaristi kunnollista bassoa jos ei sitä pääasialliseksi soittimikseen ota? Ja onko silloin järkeä budjetoida suuria summia bassoon, kun niille varmasti löytyisi käyttöä muuallakin?
Teijo K.
02.06.2004 19:56:56

Jos on kitarasta kyse, niin tietenkin eri juttu. Mun Bentonin kaula on hyvin tehty enkä oo löytäny kuollutta kohtaa mistään. Benton on hyvä jos on rahaa ja haluaa vähän riskeerata.

Jos haluaa panostaa ja haluaa ruveta bassotteleen vähän vakavammin, niin käy täällä kattomassa soitinliikkeestä jotain tasokkaampaa.

Syyhyttäisi päästä kokeilemaan tällaista laadukasta HBtä. Jospa joku vaikka miittiin ottaisi mukaan. Jotenkin meinaan epäilyttää tuo lausunto. Jospa se onkin pelkkää dead spttia koko kaula...
Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää.
Listen
16.06.2004 12:37:04 (muokattu 16.06.2004 12:41:19)
Itse ostin pari vuotta sitten kitaroiden kumppaniksi ekaksi bassoksi Harley Bentonin Jazz Basson. Hemmetin hyvä hinta/laatusuhde. Joidenkin nauhojen päät ovat terävät (kaveri sai pikkuruisen haavan), mutta viilallahan ne saa kuntoon.

Mikit ovat vaan heikkotehoiset. Mutta vastikään asensin siihen Kent Armstrongin Vintage-mikin tallaan (tilasin postitse isompitehoisen Hot-mallin, mutta liike lähetti väärän enkä jaksanut vaihtaa) ja se on aika lailla saman tehoinen. Paljon soitellut basistikaveri (musaopistossa opiskellut ja aktiivi-Neuserilla humppabändeissä soittava, jos se yhtään mitään kertoo) kehuu Bentonin bassoa kovasti.

Just eilen tilasin tän vintage-henkisen basson pariksi tanakampaan vääntöön Thomannilta OLP:n nelikielisen Stingray-kopion. OLP (= Officially Licensed Product) on Music Manin alamerkki joka tekee bassoja ja kitaroita Kaukoidässä paljon halvemmalla. Missään en ole nähnyt haukkuvaa arviota tästä, kehuvia kyllä. Toinen paikallinen hyvä, Red Hot Chili Pepperiä ihannoiva, basisti kehui että on paras basso millä on itse soittanut. Isotehoinen passiivihumbuckeri on tuossa pelissä tallassa.

Hinta menee alkuperäisen kysyjän ehdottoman budjetin yli, mutta 345 euroa ei ole sekään paha... Ei oo vaan just tällä hetkellä varastossa T-kaupassa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-166993.html

http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/OLP/MM2-StingRay-01.html

http://www.bgra.net/reviews/bass-indexl-o.html

Riffissä 2/2002 myös kovasti kehuva arvostelu.
"Don´t like what´s out there [in the outside world]? Make your own." Steve Turner (Mudhoney)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)