Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 5 6 7 8 923 24 25 26 27
Shredator
10.02.2016 19:48:28

RaskasMielinen: Itse asiassa siinä on enemmän ominaisuuksia kuin niiden Remotessa. Liven hyöty on keinokuormana sekä siinä, että spdif:stä saa pihalle samalla rypistyksellä kaksi raitaa Dry x 2, Wet x 2 tai Wet ja Dry erikseen samalla. Dry-raitoja voi sitten muokata Wall of Soundissa. Kun siis olet sadannella otolla saanut sen jumalaisen kitararaidan ja ryhdyt sitten miettimään, että ehkä sittenkin Recto-kaapilla :D

Ok, kiitti. Pitääpäs mietiskellä.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
steelduck
11.02.2016 10:26:02

Valaiskaapa vähän... eli jos minulla on jo Kochin Loadbox II:nen, Focusrite Scarlett 616 ja asennan wall of soundin tietokoneelle, niin saan käytännössä samat "soundit" daw:iin kuin Torpedo Livellä tai studiolla?

Jos näin niin misä Koch:n lähdöstä otan äänet ulos, kun käsittääkseni siinä on aina ne omat ämyriemulaatiot päällä siinä balansoidussa lähdössä?
RaskasMielinen
11.02.2016 10:35:01 (muokattu 11.02.2016 10:35:23)

steelduck: Valaiskaapa vähän... eli jos minulla on jo Kochin Loadbox II:nen, Focusrite Scarlett 616 ja asennan wall of soundin tietokoneelle, niin saan käytännössä samat "soundit" daw:iin kuin Torpedo Livellä tai studiolla?

Jos näin niin misä Koch:n lähdöstä otan äänet ulos, kun käsittääkseni siinä on aina ne omat ämyriemulaatiot päällä siinä balansoidussa lähdössä?

Koch LBII:n balansoitu on kaiutin- ja mikityssimuloitu, joten se ei sovellu. Sen sijaan - ja suora lainaus LBII:n manuaalista:

"6 DIRECT OUTPUTS : These jack connectors provide an unfiltered and unbalanced line output of the signal.
They can be used to input the signal from the speaker output of your guitar amplifier, via the LB120-II, into a
second guitar amplifier.
Two signal levels are available: -10dBV, for FX loop returns and other low level inputs; 0 dBV, for power amps and
other high level inputs."

En ole itse vielä kokeillut, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin jotkut muut ovat ja ovat olleet tyytyväisiä?

Tähän kommenttia kiitos niiltä, joilla on käytännön kokemusta Kochin tai jonkun muun keinokuorman emuloimattomasta ja balansoimattomasta lineoutista äänikorttiin.
Jack of all trades - master of none
steelduck
11.02.2016 10:40:20

Mikäs se semmoinen manuaali on?? :D

"Two signal levels are available: -10dBV, for FX loop returns and other low level inputs; 0 dBV, for power amps and

Kumpaakohan noista nyt sitten pitäisi käyttää ja saako tuolla Wall of Soundilla samat soundit... latenssi varmaan on ainakin korkeampi kuin Torpedo Liveen soittaessa... vai onko?
jii.haanpaa
11.02.2016 10:46:24 (muokattu 11.02.2016 10:54:44)
RaskasMielinen: Tähän kommenttia kiitos niiltä, joilla on käytännön kokemusta Kochin tai jonkun muun keinokuorman emuloimattomasta ja balansoimattomasta lineoutista äänikorttiin.

Koch toimii WOSin kanssa oikein mainiosti. Balansoimattomuudella ei ole mitään merkitystä, jos ei ole pakko käyttää järkyttävän pitkiä piuhavetoja. Nykyään mulla on kuormana Suhrin Reactive Load, jonka pitäisi apinoida G12M:ää. Totuuden nimissä pitää sanoa, että olisin mä Kochillakin pärjännyt.

steelduck: Mikäs se semmoinen manuaali on?? :D

"Two signal levels are available: -10dBV, for FX loop returns and other low level inputs; 0 dBV, for power amps and

Kumpaakohan noista nyt sitten pitäisi käyttää ja saako tuolla Wall of Soundilla samat soundit... latenssi varmaan on ainakin korkeampi kuin Torpedo Liveen soittaessa... vai onko?

Otat siitä rööristä, josta saat sopivat tasot äänikortille. Samaa tavaraa niistä tulee, toisesta tulee vain vähän kovempaa. Latenssi riippuu asetuksista ja koneen tehoista, mutta eipä tuo mitään ihmeellisiä konetehoja tunnu vaativan.
RaskasMielinen
11.02.2016 10:56:01

Mun mielestäni tässä koko hommassa on vedenjakajana pitkälti se uskaltautuuko DAW-ohjelmistojen maailmaan, sillä se avaa näiden plugareiden maailman. Jotenkin ymmärrän mies, kitara, piuka ja vahvistin -ukkoja, mutta jos se valinta perustuu enemmän tietokoneen ja/tai englannin kielen pelkoon (kaikkea oppii ainakin auttavasti jos todella haluaa uskaltaa) kuin muuhun (ainahan sitä voi selitellä itselleen vaikka mitä shaibaa), niin sääliksi käy. Nämä parhaat plugarit vain ovat nykyään niin pirun hyviä - ja sen jälkeen käytössä on suunnilleen kaikki maailman kitarakamat.
steelduck
11.02.2016 11:21:18

RaskasMielinen: Mun mielestäni tässä koko hommassa on vedenjakajana pitkälti se uskaltautuuko DAW-ohjelmistojen maailmaan, sillä se avaa näiden plugareiden maailman. Jotenkin ymmärrän mies, kitara, piuka ja vahvistin -ukkoja, mutta jos se valinta perustuu enemmän tietokoneen ja/tai englannin kielen pelkoon (kaikkea oppii ainakin auttavasti jos todella haluaa uskaltaa) kuin muuhun (ainahan sitä voi selitellä itselleen vaikka mitä shaibaa), niin sääliksi käy. Nämä parhaat plugarit vain ovat nykyään niin pirun hyviä - ja sen jälkeen käytössä on suunnilleen kaikki maailman kitarakamat.

Mä olen IT-nörtti, jolle Linux kernelin kääntö on tutumpaa, kuin putkivahvistimen sielunelämä.... (hämmentävä laite, kun homma ei perustu binäärisyyteen... ) :D

Pitääpä askerrella Bluetone tänään tietokoneeseen kiinni ja katsoa mitä tapahtuu... :)
Shredator
11.02.2016 11:35:16

steelduck:
Pitääpä askerrella Bluetone tänään tietokoneeseen kiinni ja katsoa mitä tapahtuu... :)

Tuikkaa ihmeessä. Olen nyt pari päivää venkslannut tämän kanssa ja olen kyllä todella tyytyväinen. En ole koskaan saanut narulle näin hyvää/realistista soundia. Latenssit pyörii 0,3 millisekunnin kohdilla, jota hädin tuskin huomaa. Siinä mielessä harmi Two Notesille, että mulle riittää tämä Wall Of Sound.

Tosin saatan joskus ostaa myös Liven :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
RaskasMielinen
11.02.2016 12:11:52

Shredator: Tuikkaa ihmeessä. Olen nyt pari päivää venkslannut tämän kanssa ja olen kyllä todella tyytyväinen. En ole koskaan saanut narulle näin hyvää/realistista soundia. Latenssit pyörii 0,3 millisekunnin kohdilla, jota hädin tuskin huomaa. Siinä mielessä harmi Two Notesille, että mulle riittää tämä Wall Of Sound.

P.S. Komansien osapuolten blugarit toimivat myös Livessä. Käytettynä kun ostin, niin edellisen omistajan hankkimat Ownhammerin plugarit tulivat mukana. Hyviä nekin, mutta niissä mikki ja mikin etäsisyys sekä suunta on aina kiinteä. Onneksi mun Ownhammerit, joita on kait toista sataa samasta kaapista eri mikeillä ja niiden eri etäisyyksillä, ovat nimenomaan ENGL-kaapista, josta satun pitämään kaikkein eniten:)
TTV
11.02.2016 12:36:33
steelduck: Mikäs se semmoinen manuaali on?? :D

Latenssia tuo Koch ei lisää, sillä se on täysin analoginen. Oon soittanut vahvistimista Kochin läpi CABiin ja siitä 6i6 äänikorttiin, jossa kuulokkeet kiinni. Ei mitään havaittavaa latenssia verrattuna muihin soittosetuppeihin. PC-puolella pyörivät mallinnokset ovat olleen ainakin mulla sietämättömän suurella latenssilla, johtuu varmaan siitä etten osaa säätää noita purkkeja tietokoneen mieliksi.

6i6 kertoo jakki-inputissaan punaisella värillä, mikäli signaalitaso on liian korkea. Kohcin tapauksessa -10dBV ja 0dBV lähdöt tiputtavat sitä vahvistimelta tulevan raakasignaalin tasoa suoraan, eli se seuraa Master volume liikettä. Isolla teholla isompi taso, pienellä pienempi. Omakohtainen kokemus: 22W nuppi kannattaa ottaa 0dBV ja 50-100W nupit -10dBV, toki riippuen siitä, halutaanko päätettä kränkätä...

Eli, kokeile rohkeasti isommalla vaimennuksella alkane, miten signaalitaso suhtautuu 6i6 inputtiin, järjen kanssa sitä ei saa rikki :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
11.02.2016 13:29:04

TTV: kokeile rohkeasti - järjen kanssa sitä ei saa rikki :-)

Kuuluisia vimeisiä sanoja - ja savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät ja/tai luetaan manuaali. Sori, oli pakko :DDD
steelduck
11.02.2016 13:39:31

Shredator: Tuikkaa ihmeessä. Olen nyt pari päivää venkslannut tämän kanssa ja olen kyllä todella tyytyväinen. En ole koskaan saanut narulle näin hyvää/realistista soundia. Latenssit pyörii 0,3 millisekunnin kohdilla, jota hädin tuskin huomaa. Siinä mielessä harmi Two Notesille, että mulle riittää tämä Wall Of Sound.

Mika DAW ja äänikortti sulla on?
Shredator
11.02.2016 13:41:31

steelduck: Mika DAW ja äänikortti sulla on?

Ihan Steinbergin CI1 ja Cubase 5.
steelduck
11.02.2016 16:28:55 (muokattu 11.02.2016 16:32:57)

Hitto kun minulla on ollut Mac 10+ vuotta ja CarageBandillä tämä menisi heittämällä.

Nyt on "pakko" käyttää Windowssia ja en saa Reaperia semmoiseen moodiin että saisin monitoroitua kuulokkeilla. Saan kyllä äänitettyä Focusritestä Wall of soundiin, mutta vähän tylsää rämpytelli ilman soundeja. :D

Onko Reaper osaajaa, millä tuon saa niin, että voisi monitoroida ja soitella.

Edit: löytyi, mutta latenssi on niin kamala, että ei tuolla mitään soitella. PC on Windows 10 ja uusi Skylake 6500K, joten ei pitäisi olla "lihaksista" kiinni.
RaskasMielinen
11.02.2016 16:41:39

steelduck: Hitto kun minulla on ollut Mac 10+ vuotta ja CarageBandillä tämä menisi heittämällä.

Nyt on "pakko" käyttää Windowssia

Wellcome to the dark side:)
- Bill Gates

Samantien tosin kaikki tekeijänoikeuden siirtyvät Microsoftille eli elä nyt ainakaan mitään kovin kelvollista äänittele :D
TTV
12.02.2016 07:33:30
RaskasMielinen: Kuuluisia vimeisiä sanoja - ja savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät ja/tai luetaan manuaali. Sori, oli pakko :DDD

Eipä haittaa. Tämä nyt vaan tuntuu olevan turhan pelottava asia monelle. Toimivia esimerkkikokemuksia onneksi on jakaa muille, niin eiköhän se rokki soi ilman sähkösavuakin ;-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
ÄrGee
29.02.2016 19:35:51
Onko kellään kokemusta eri IR-loadereiden eroista? Testasina LePou Lecton ja pari muuta, mutta Ignite Ampsin NadIR osoittautui kaikkein kevyimmäksi ja latenssia on lähes nolla. Latasin Rosen Digitalin kaappipaketin ja tosi hyvältä kuulostaa kaikilla vahvistimilla Bias FX:n kanssa. Parhaaksi osoittautui Mesan Rectifier Standardista mallinnettu kaappi, jossa mikään ominaisuus ei kuulosta liian hallitsevalta tai päälle liimatulta. Nuo täällä hehkutetut Ownhammerit eivät olleet mielestäni yhtä hyviä :P tai en jaksanut etsiä kunnollisia kymmenistä eri vaihtoehdoista.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
RaskasMielinen
01.03.2016 21:11:11 (muokattu 01.03.2016 21:11:25)

ÄrGee: Onko kellään kokemusta eri IR-loadereiden eroista? Testasina LePou Lecton ja pari muuta, mutta Ignite Ampsin NadIR osoittautui kaikkein kevyimmäksi ja latenssia on lähes nolla. Latasin Rosen Digitalin kaappipaketin ja tosi hyvältä kuulostaa kaikilla vahvistimilla Bias FX:n kanssa. Parhaaksi osoittautui Mesan Rectifier Standardista mallinnettu kaappi, jossa mikään ominaisuus ei kuulosta liian hallitsevalta tai päälle liimatulta. Nuo täällä hehkutetut Ownhammerit eivät olleet mielestäni yhtä hyviä :P tai en jaksanut etsiä kunnollisia kymmenistä eri vaihtoehdoista.

Ownhammereiden kanssa tosiaan menee helposti hermo, kun jää pähkimään lopulta kahden-kolmen vierekkeäisen vaihtoehdon välillä :D Mutta on siellä hyviäkin, ainakin omaan korvaani ja omiin käyttötarpeisiini. Two Notesin omien mallinnosten kanssa askarteleminen on vaan paljon näppärämpää ja intuitivisempaa, kun kaappia tai mikkiä voi vaihdella helposti lennosta. Mulla tosin alkoi tänään uusi duuni, joka tulee haittaamaan harrastusta merkittävissä määrin ainakin kesälomiin asti. Tossa oli jotain tuotosta jo melko lailla valmiina ja siinä mukana erilaisia osioita eri mallinnoksilla, mutta voi siis vierähtää tovi... ennen kuin on mitään edes itseäni tyydyttävää jakoon laitettavaksi.
sustain65
13.04.2016 17:20:54
On jäänyt vielä nauhoittelut Torpedon kanssa, jotenkin vaan mukamas liian kiire. Itse asiassa laite jäi alkuinnostuksen jälkeen syrjään ja tuli aina napsautettua helppo ja nopea ratkaisu eli 11R päälle, kun halusin treenata pienen hetken. Ja iski myös (tarpeeton) "Axe tai Kemper" gas.

Nyt kuitenkin noin viikko sitten tuli taas laitettua Torpedo päälle Rectifieriin yhdistettynä ja kalliin uuden mallintavan kuume meni nopeasti ohi. Alan kokeilemaan presettien säätämistä ja saatavilla olevia impulssivasteita (IR).

IR:ien lataamiseen liittyen huomio, jotta joku toinen voisi mahdollisesti välttyä turhalta ihmettelyltä: Kun yrität ladata IR:ää koneen kansiosta Two-Notesin softan sisältämällä Memory Managerilla, niin kansion polussa ei kannata olla ääkkösiä, softa jää niistä "Writing..."-looppiin ja homma ei onnistu. Ilman ääkkösiä polussa homma toimii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)